Ilmastoinnin kondenssivesi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kawabata
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 22:32
Paikkakunta: Porvoo

Ilmastoinnin kondenssivesi

Viesti Kirjoittaja kawabata »

Moi!

Tää ei oo todellista mutta kondenssi vedet tulee kabiiniin apukuskin jalkatilaan,hankalokeron alta tiputtaa niin paljon että matto märkänä en ymmärrä miten mahdollista.Onkohan mitään tehtävissä auto 156 v6.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

ootko varma että on kondessia? ettei ois sateella valunut sinne ja sade vesi tulisi sisään. pura tuulilasin alta hanttarin puolelta musta lista pois (2 torks ruuvia ja yksi ristipää) ja katso ettei ole mikään tiiviste irti. itsellä oli sama ongelma ja tiiviste oli sieltä irti.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Epäilen kanssa että ajaa tuolta piesulin kuvaamasta paikasta sadevettä.

Alleggerita
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Alleggerita »

Tämä hiukkasen kiinnostaisi meikäläistäkin: hanttarin jalkatila on ehdottomasti kuiva, mutta mihin ihmeeseen se kondenssivesi oikein häipyy? Mitään lätäköitä ei oman auton alle näyttäisi syntyvän. Olisko poisto järjestetty luigin tyyliin eli vähän kiikun kaakun: joissakin yksilöissä tulee sisään ja joissakin poistuu taivaan tuuliin..

Btw. Norjalaisten mukaan 156:n hanttarin jalkatilaan saa myös vettä kun ajaa RANKASSA sateessa LIIAN kovalla nopeudella (siis esim. moottoritiellä) ja TARPEEKSI pitkään. Kaikki ehdot pitää täyttyä.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Mulla sinne jalkatilaan tulvi vesi raitisilmasuodattimen kautta, purin sen pyyhkijän alla olevan mustan muovin pois ja kas kummaa.
Se koko ristuksen vesienjuoksukanava oli maatunu täyteen lehtiä ja yms. paskaa. Että vesi ei päässyt oikeaa reittiä maahan vaan tulvi suodattimen kautta jalkatilaan.

Ei muutaku armoton putsaus ja paineilmalla vielä kolot puhtaiks, eikä oo enää tullu tippaakaan vettä sisälle...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Sama murhe kanssa. Vettä laattia täynnä. Pitkään pysy poissa, mutta täytynee taas avata ja katsoa mistä tulee.

kawabata
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 22:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kawabata »

Osaako kukaan sanoa missä sijaitsee tuo ilmastoinnin kondessiveden poistoletku 156 v6.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kondenssivesi poistuu vasemmalta puolelta, suunnilleen kuskinpenkin kohdilta. Näin ainakin -98.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minulla on vastaavaa onkkelmaa manuilmastoidussa 156:ssa. En ole nähnyt tälle kesälle läikkiä kondenssivedestä. Ei ole ollut oireita homeesta eikä hajusta, mutta pikkasen kiinnostaa mistä nuo vedet poistuu.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

dimmu kirjoitti:Mulla sinne jalkatilaan tulvi vesi raitisilmasuodattimen kautta, purin sen pyyhkijän alla olevan mustan muovin pois ja kas kummaa.
Se koko ristuksen vesienjuoksukanava oli maatunu täyteen lehtiä ja yms. paskaa. Että vesi ei päässyt oikeaa reittiä maahan vaan tulvi suodattimen kautta jalkatilaan.

Ei muutaku armoton putsaus ja paineilmalla vielä kolot puhtaiks, eikä oo enää tullu tippaakaan vettä sisälle...
Kannattaa tarkistaa saman mustan muovin alta aivan vesikanavan vasemmassa (edestä katsottuna) takakulmassa oleva läpivienti, tai lähinnä se, että reikä on tiivistetty kunnolla. Omaani oli tehty sisätilanlämmittimen läpivienti ko. reiästä niin, ettei siihen ollut laitettu tiivistettä ollenkaan! Sen arvasi miten siinä sitten kävi, kun rankkasateella vesikouru sattui täyttymään tarpeeksi...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Perhana sentään; kuskin puolen jalkatila ihan märkä - taitaa olla juuri tuo ilmastoinnin poistoletku tukossa. Noh, huomenna pitää tutkia, kun näkee paremmin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Dodiin. Ajoin kiuluni Konalan pikahuoltoon, jossa aina ystävälliset ja ammattitaitoiset kundit hoitivat homman. Letku oli tukossa; äänieristysmateriaali oli ajan myötä siirtynyt ja alkanut painaa poistoletkua tukkien sen. Asentaja leikkasi äänieristysmateriaalia ja nyt letku on taas auki.

Nyt pitää avata auton lattiamatot ja kuivattaa ne, jotta eivät ala haisemaan ja pellit ruostumaan.

DA:n pikahuollolle taas pisteet kotiin. :P
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No niin vesivahinkohan se löytyy täältäkin. Onko kenelläkään ollut vastaavaa, kuskin puolen A-pilari märkänä ja katoverhoilu aurinkolipan alta. Enpä itse löytänyt mistä vuotaa, irrotin lipan ja kahvan ja sieltä välistä väkisin kurkkia. Samalla laskin letkulla vettä päälle. Ei viittis tämän takia koko kattoverhoilua poistaa... :drinking:

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jalamari kirjoitti:Onko kenelläkään ollut vastaavaa, kuskin puolen A-pilari märkänä ja katoverhoilu aurinkolipan alta.
Hep, täällä sama vika. Kävin jopa Pilkingtonin liikkeessä painemittaamassa auton, josko ois ollut tuulilasin tiivisteessä vika - ei ollut. Tutkittiin ja tutkittiin ja tultiin siihen johtopäätökseen että vian aiheuttaa se keulasta perään saakka kulkeva tiiviste.
Sen kun käytin irti ja puhdistin tiivisteen alustan ja painelin sen kunnolla paikoilleen, niin on tainnut olla pilari kuivana.
Tuo on kyllä kertakaikkisen mystinen juttu.

edit. Täällä on pohdittu samaa asiaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10050&highlight=
Viimeksi muokannut Janne, 21 Loka 2008, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Janne kirjoitti:
Jalamari kirjoitti:Onko kenelläkään ollut vastaavaa, kuskin puolen A-pilari märkänä ja katoverhoilu aurinkolipan alta.
Hep, täällä sama vika. Kävin jopa Pilkingtonin liikkeessä painemittaamassa auton, josko ois ollut tuulilasin tiivisteessä vika - ei ollut. Tutkittiin ja tutkittiin ja tultiin siihen johtopäätökseen että vian aiheuttaa se keulasta perään saakka kulkeva tiiviste.
Sen kun käytin irti ja puhdistin tiivisteen alustan ja painelin sen kunnolla paikoilleen, niin on tainnut olla pilari kuivana.
Tuo on kyllä kertakaikkisen mystinen juttu.
Muistan joskus aikaa sitten lukeneeni juttua, että SWssä just sen katon listan alle saattaa muodostua kapillaari-ilmiön johdosta "vesijohto".
MP

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Katon lista? ei mulla ainakaan ole mitään listoja. :o: Tuota tiivisteen irroitusta täytyy testata.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Oon varmaan lukenu tuosta joltain englanninkieliseltä palstalta. Muistelin, että SW:n katossaois lista - SW:tä en oo koskaan omistanu. Tuohon tiivisteeseen ja sen alle jäävään pienee rakoon siinä on kai viitattu.
MP

Avatar
il_dottore
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

Menee vähän ehkä ohi alkuperäisen aiheen, mutta mulla on elokuussa hankittu '06 mallinen 159 SW, jossa manuaali-ilmastointi. Nyt syksyn kosteina aamuina on alkanut pukata kosteutta tuulilasin sisäpinnalle. Pahimimpana aamuna on koko lasin sisäpinta ollut ihan "vettynyt".

Mattojen alle en ole vielä arvannut katsoa, mutta pidin päivän lämpimässä tallissa ja "tohotin" kahdella 2000 W sisälämppärillä lämmintä ilmaa etukabiiniin ja peräluukku oli avoinna.

Vähän tuosta kuivahti, mutta vieläkin kun kylmänä aamuna panee virrat päälle, niin tuulilasille huurteenpoistosuuttimista tuleva ilma on ihan "märkää", eli vetää lasin ensin huuruun, vaikka heti kytkisi tuon huurtenpoistoasetuksen napista.

Olisiko tässäkin kondenssivedestä kyse, joka jää sisääntulevan ilman putkistoon? Mitäs kautta 159 "pissii" ulos kondenssit?
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Vai olisiko tuolla raitisilmasuodatinta joka on märkä?

Avatar
il_dottore
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

OK, tänks! Tsekattava sekin siis...
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

"Tohtorille" vinkki, 159:n sulamisvedet poistuu matkustajan puolelta, lämppärin kotelon alareunasta putkea pitkin auton alle. Se putki on todennäköisesti sinullakin pois paikoiltaan! Kaikki vedet on "pilssissä", hanttimiehen mattojen alla, jopa niin että ne pääsee takajalkatilaan asti. Helppo homma tarkistaa, matot kun on erilliset edessä ja takana, mutta ikävämpi kuivattaa :-). Tai onko vain ilmanottokaukalon vedenpoistot tukossa?

Avatar
il_dottore
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

Kiitos ja kumarrus!!!

Eikun matot pihalle (ja siitähän vaimo(t)kin tykkää..)
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)

Alffahihhuli
Viestit: 37
Liittynyt: 01 Kesä 2009, 14:48

Viesti Kirjoittaja Alffahihhuli »

seppo kirjoitti:"Tohtorille" vinkki, 159:n sulamisvedet poistuu matkustajan puolelta, lämppärin kotelon alareunasta putkea pitkin auton alle. Se putki on todennäköisesti sinullakin pois paikoiltaan! Kaikki vedet on "pilssissä", hanttimiehen mattojen alla, jopa niin että ne pääsee takajalkatilaan asti. Helppo homma tarkistaa, matot kun on erilliset edessä ja takana, mutta ikävämpi kuivattaa :-). Tai onko vain ilmanottokaukalon vedenpoistot tukossa?

Oli taas sateella salakavalasti hiipinyt vettä hanttarin takajalkatilaan.

Tuota putkea en löytänyt ollenkaan. Minkälainen se on? :oops:

Vastaa Viestiin