Kyseessä ei ole minun auto, mutta kuitenkin.
Deltassa eivät osanneet auttaa, kun tuontiauto -99 gtv 2,0 turbo:ssa ajonestoa ei saa pois päältä. Autossa siis toimii kaikki muut, mutta käynnistymään ei suostu. Mikähän auttaisi? Vai pitääkö upeakuntoinen alfa laittaa osiksi?
Auto kävi ihan okei vielä saksassa.
Viimeksi muokannut ollikuhta, 23 Elo 2007, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko akkua pidetty pidemmän aikaa irti? Kokeiltu eri avaimilla? Kääntänyt hälyttimen pois päältä? www.sportsalfa.com ja sieltä searchilla immobiliser, löytyy aika paljon juttua. Toivottavasti saatte getvosen kuntoon..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Mulla oli sama ongelma, mutta parin päivän tuskan jälkeen takaluukun verhoilun takaa löytyivät ne isommat sulakkeet, joita ei tainnut manuaalissa edes näkyä.
Ruiskun pääsulake oli palanut, starttaa mutta ei vaan käynnisty, kuten olisi ajonesto päällä. Silloin ajonestoa juuri epäiltiinkin.
Sulakkeet oli ehjiä, myös takakontissa. Akkua on pidetty irti ilman tulosta.
CODE- valo jää palamaan mittaristoon, eli jostain kumman syystä auto ei enää tunnista avainta, tai jotain sellasta... Eikö avaimen sisällä ole joku tunniste? Mitään koodikorttia ei löydy.
Mistähän sen "hälyttimen" saa pois päältä?
pantse kirjoitti:Jos ei tunnista avainta, ei varmaan starttikaan pyöri. Avain koodataan autoon, niin oisko jostain syystä avain/ sitä lukeva laite? hajonnu.
Puntossa ainakin startti pyöri vaikka Code-valo palo. Bensapumppu vaan ei lähteny pyörimään ennen avaimen tunnistamista.
En tiedä missä alfoissa sijaitsee kyseinen anteenni, mutta lähtisin etsimään sitä jostain rattin tienoilta, esim. sieltä missä sijaitsevat viikset. Yleensä ne ajonestot toimivat sillä tavalla että jossain sijaitsee vastaanotin ja kun avain on tarpeeksi lähellä niin se kytkee ajoneston pois. Nyt kun se ei varmaan tunne sitä niin se auto ajatelee että yritetään käynnistää sitä vaikkipa ruuvimeiselilla
Mulla vaihdetiin aikanaa 156seen se antenni - johdonpätkä/looppi virtalukon ympärillä. Pelitti hyvin sen jälkeen. Ei tunnistanut avainta ja ei lähtenyt käyntiin. Startti kyllä pyöri.
Onko sulla sitä koodikorttia? Sen avulla auton saa käyntiin syöttämällä koodin kaasupolkimen ja virtalukon avulla ohjekirjan ohjeiden mukaan ja sillä voi ajaa - ei kannata sammuttaa risteykseen.
pantse kirjoitti:Jos ei tunnista avainta, ei varmaan starttikaan pyöri. Avain koodataan autoon, niin oisko jostain syystä avain/ sitä lukeva laite? hajonnu.
Itsellä meni just 166:sta virtalukon ympärillä sijaitseva koodiantenni vaihtoon.
Oireina oli,että jätti koodivalon palamaan ja startti kyllä pyöri mutta tulille ei lähteyt.
Saattoi jopa 30 kertaa joutua kääntämään virrat pois ja uudestaan päälle kunnes yhtäkkiä koodivalo sammui ja hyväksyikin avaimen.
Kyseinen osa 166:een Deltassa muistaakseni 88€ + 1-1,5h töitä.
Niin ja muistit kai katsoa myös sen bensapumpun ulkoisen katkaisijan/pysyäytyslaitteen siitä kuskin jalkatilasta, vasemmalta ? Olisiko se voinut mennä päälle jotenkin ?
ollikuhta kirjoitti:
Mistähän sen "hälyttimen" saa pois päältä?
Halyttimenhan ei tollaseen pitaisi vaikuttaa, mutta sen saa pois paalta kun avaa konepellin ja sielta loytyy apukuskin puoleiselta sivustalta pieni 2cm*2cm luukku jonka takana on avaimenreika mihin kay se pieni avain, joka nayttaa samalta kun on noissa kasipaperitelineissa..
sorry, ei ole hotellin koneella pisteita a ja o kirjainten paalla..
Kokeilemisen arvoinen juttu voisi olla myös se, että ottaa akun irti ja liittää + ja - johdot yhteen ( ei akun napoja).Odotetaan puoli tuntia ja akku kiinni ja yrittää startata normaalisti. Tämä kikka toimi ainakin 145:ssa, kun oli ajoneston häiriö päällä tyhjentyneen akun takia. Kai se nollas koko auton tai jotain. Kannattanee ainakin kokeilla, ennen kuin alkaa vaihtaa palikkaa summissa.
jos masterkey ja koodi lappu ovat hukassa, menee kaikki lukot ja avaimet sekä MOOTTORIN OHJAINLAITE uusiksi. Hintaa kertyy arviolta 3-4teskoo.
Tämä diaknoosi on Deltta-autosta, silloin kun mulla oli ongelmaa (tosin koodi valo ei palanut joten vika oli siinä ruiskun sulakkeessa) mutta jos se olisi palanut olisi vika ollut tosiaan näin
Koodi lappua ei saanut edes tehtaalta kun laitoin kyselyä sinne suuntaan, joten aikas ilkeä juttu.
Hälyttiomellä ei merkitystä ajon estoon, onkos autossa muuten se kaukoavaus palikka ja toimiiko se ? jos sillä on laitettu ovet kiinni menee ajonestokin päälle ja jos avataan pelkällä avaimella ei se taida mennä pois päältä. hmm tosin akun irrotus pitäisi ohittaa tämä juttu...
taitaa mennä tuohon ylempään ongelmaan
gtvaj kirjoitti:jos masterkey ja koodi lappu ovat hukassa, menee kaikki lukot ja avaimet sekä MOOTTORIN OHJAINLAITE uusiksi. Hintaa kertyy arviolta 3-4teskoo.
Täältä lopulliseen ratkaisuun saatu vinkki tuli.
(käännettäessä avaimesta virta päälle ei suuttimen merkkivalo palanut, kuten olisi pitänyt palaa)
Tulipellin edessä sijaitsevassa kotelossa oleva punaraitainen rele oli rikki.
Kyllä joskus/(usein) on pienestä kiinni...
Kyllä on ihana ääni tuossa turbomyllyssä!!!