Bensan haju ikkuna auki..?
Valvoja: Moderators
- TeroV.
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tsekkaapa vielä varmuuden vuoksi takakontin pohjalta löytyvän muovisen luukun alta (apumiehen puolella aivan takapenkkien takana), että polttoaineletkut ja niiden liittimet tankin päällä ovat terveet (=kuivat). Omasta 155:sta oli joskus toinen liittimistä haljennut ja se suihkutteli tankin päälle hienojakoista sumua "hajusteeksi". Auton alle asti ei vuoto näkynyt, bensan haju ainoastaan lemahteli oikean takakulman seutuvilla.willez kirjoitti:mulla taas oikean takarenkaan lähellä haisee bensa koko ajan,ei voi tietää mistä johtuu. Katottiin pohjaa ja letkuja niin kuivat oli kaikki
- willez
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
täytyy kattoo ,kiitos vinkistäTeroV. kirjoitti:Tsekkaapa vielä varmuuden vuoksi takakontin pohjalta löytyvän muovisen luukun alta (apumiehen puolella aivan takapenkkien takana), että polttoaineletkut ja niiden liittimet tankin päällä ovat terveet (=kuivat). Omasta 155:sta oli joskus toinen liittimistä haljennut ja se suihkutteli tankin päälle hienojakoista sumua "hajusteeksi". Auton alle asti ei vuoto näkynyt, bensan haju ainoastaan lemahteli oikean takakulman seutuvilla.willez kirjoitti:mulla taas oikean takarenkaan lähellä haisee bensa koko ajan,ei voi tietää mistä johtuu. Katottiin pohjaa ja letkuja niin kuivat oli kaikki
E: hitto,mulla on vahvari ja kaikki johdot JUST siinä edessä,en nähny kyl mitää luukkua siellä oikeessa yläreunassa takakontissa....
Vois olla sama vika kun mulla 164:ssa, bensaputki/putkiliitin tankin päällä murtunut ja vuotaa enemmän tai vähemmän...kun kurkkaat pohjaa tankkia alhaalta kunnon valon kanssa niin näyttääkö kuin olisi bensaa valunut alas pitkin tankin kylkeä, vielä parempi jos kurkkaat takakontin luukusta...Hajun lähteen paikallistin takapenkin suuntaan. Ulkopuolella hajua ei huomaa mut kun työntää pään takaikkunasta sisään niin johan tuoksahtaa.
- TeroV.
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Yläreunassa? Juuei, kyllä se luukku on ihan takakontin lattiassa. Lisäsin kuvan sijainnista albumiini, katso suunnistusohje sieltä.willez kirjoitti:E: hitto,mulla on vahvari ja kaikki johdot JUST siinä edessä,en nähny kyl mitää luukkua siellä oikeessa yläreunassa takakontissa....
- willez
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
kiitos tosta vinkistä,eli pitääkö varapyörä ottaa pois et pääsee tohon käsiks ? Ku kun tankki on täynny ni se tekee lätäköitä maahan bensasta ja tankin pohja hanttarin puolelta on ihan märkä ja haisee ihan helvetisti,pitäis huomenna korjata ne !TeroV. kirjoitti:Yläreunassa? Juuei, kyllä se luukku on ihan takakontin lattiassa. Lisäsin kuvan sijainnista albumiini, katso suunnistusohje sieltä.willez kirjoitti:E: hitto,mulla on vahvari ja kaikki johdot JUST siinä edessä,en nähny kyl mitää luukkua siellä oikeessa yläreunassa takakontissa....
- willez
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
Nyt ollaan tsekkailtu tota bensavuotoa ja löysin sen luukun sieltä takalaatikosta. Siinä on 4 letkua,eli peukalonpaksunen menee tankin päältä tankin pohjaan,eli mikäs se on ?? Ja sitten 2 normi bensaletkun paksusta ,valkoinen on imu suodattimen kautta ruiskulle ja punainen on paluu letku. Ja sitten huohotusletku menee eteen. Ja se valkoinen liitin vuotaa ( siinä kiinnikkeessä on 2 0-rengasta ja maanantaina saadaan uudet et koitetaan jos se auttais !!
- willez
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
Nyt selvisikin että vuotokohta oli imuputken pikaliittimen juuressa eli tiivisterenkaat eivät olleetkaan vuodon syy. Laitettiin siihen liittimen juureen missä nuppineulanpään kokoinen vuotokohta oli niin epoxia,ja annettiin kuivua ja koitettiin niin ei vuoda enää tyhjäkäynnillä eikä kun kaasuttelee reilusti ! Nyt sitten tutkitaan että jos se pitää niin hyvä,muuten pitää tilata Deltan kautta uusi pikaliitin jossa letku suodattimelle asti,pitää oikein Italiasta tilata kun ei ole yhtään sillasta myyty suomessa vielä
(hinta tais olla 90€
)