Laatikon perä väljä (156 V6)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Laatikon perä väljä (156 V6)

Viesti Kirjoittaja silverine »

Sama teksti löytyy Q2-threadistäkin mutta ei tuntunut
kukaan huomaavan niin perustinpa sitten uuden..


Selvisi tuossa viikko sitten mistä johtuu ajoittainen
naksuminen vedon ollessa päällä...laatikossa väljä
perä. Milanon kundit sanoivat että laatikolla voi
ajaa normiajoa vaikka kuinka mutta rata-ajo on sitten
riskipeliä. Ja näinhän se varmasti on.

Tapana ei ole jäädä tuleen makaamaan ja
voivottelemaan eli jos ja kun laatikkoremppaan
ryhdytään niin sitten samalla lyödään Torsen kiinni!
Torsen kustantaa n. 600e Milanon tai Muukkosen kautta,
englantilainen ahmotorsports ei ole vielä vastannut
kyselyyni...n. 350e + alv. + rahti = ? Tai jotain.

Milano tarjoaisi käytettyä vaihtolootaa jonka kilometreistä
ei ole minulla vielä hajua(forumilaisen?) ja josta tasauspyörästö
pashana - olisi kuulemma nopeampaa?vaan ei halvempaa)
lyödä Torsen kiinni siihen ja vaihtaa oman laatikon tilalle..
1000e pyyntö laatikosta jos oikein ymmärsin.
Ja jos oikein ymmärsin niin ei tule kauppoja!

Oman laatikon kunnosta en osaa oikein sanoa, sillä on ajettu
127tkm, pakin ja ykkösen päälle menon kanssa välillä vaikeuksia
(ominaisuus?) ja viime aikoina havaittavissa pientä "yliliikettä",
ikäänkuin laatikossa joku antaisi hieman perään...tämä tulee
ilmi lähinnä pakille vaihdettaessa. Mieluusti käyttäisi omaa laatikkoa
jos edellä mainitut oireet eivät raadin mielestä ole hälyttäviä /
liittyvät väljään perään / laatikko kestää rata-ajon rääkin
tulevaisuudessa. Tehdaskorjatun näemmä saisi Saksasta
n. 1200e + rahti mutta mutta..

Kommentteja aiheesta, mitä kannattaisi tehdä ja missä?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ei suoraan liity tuohon mutta itellä alkanu kohina vedolla voimistumaan aika tavalla,ja sitä tossa ihmettelin että minkä takia pitää koko uus loota hankkia,eikös tämänkin auton laatikon pysty korjauttamaan siinä missä muistakin...?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Varsinaiseen tekniseen ongelmaan en osaa kommentoida mutta kannattaisi varmaan hommata ns. varalaatikko, johon sitten tuo torsen kiinni. Sitten jos / kun nykyinen aski tulee tiensä päähän, olisi uusi laatikko odottamassa asennusvalmiina ja auton pajallaoloaika lyhenisi huomattavasti.
VMP

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

mattijus kirjoitti:Varsinaiseen tekniseen ongelmaan en osaa kommentoida mutta kannattaisi varmaan hommata ns. varalaatikko, johon sitten tuo torsen kiinni. Sitten jos / kun nykyinen aski tulee tiensä päähän, olisi uusi laatikko odottamassa asennusvalmiina ja auton pajallaoloaika lyhenisi huomattavasti.
Tätähän nuo Milanon kunditkin ehdottivat eli pajalla
olon aika pienenisi. Mutta että maksaa 1000e käytetystä
laatikosta kun omakin on varmasti näillä kilometreillä
ihan käypä niin mikä sitten kannattaa... :roll:

Enkä aio jäädä odottamaan että laatikko hajoaa vaan
haluan sen Torsenin kiinni vielä tämän kesän aikana..
koska radalle olisi tarvis päästä. :twisted:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Eikö olis helpompi/halvempi ostaa joku ~500€:n kinneri millä ajaa se aika, jonka auto pajalla?? Taitaa olla helpompi niin, ei tarvi ostaa tonnin laatikkoa, omahan sulla toimii remontin jälkeen taas. On meinaan (huom!!) MINUN mielestäni aikas halavatun kallis semmonen tonnin mokkula autotallin nurkassa - myyminen kun ei taida olla ihan helpoin juttu.

Vanhan korjaaminen ja tuon tilapäis käyttökinnerin ~ voi sekin olla +/-0, mutta....

P.S mulla olis jouten yksi 250€:n 75 sxie uno. :mrgreen:

EDIT: unohtui..... ei todellakaan kannata odottaa että osat räjähtävät käsiin, voihan mennä samalla paskaksi jotain muutakin. Sitten on huonoimmillaan PAKKO hankkia uusi loota. :roll:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Mutta eikös laakerien vaihto pitäis onnistua melkein pajalla kun pajalla? Pajeroon ainaki onnistu paikallisessa liikkeessä heittää uudet rullat...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

kumimuumi kirjoitti:Eikö olis helpompi/halvempi ostaa joku ~500€:n kinneri millä ajaa se aika, jonka auto pajalla?? Taitaa olla helpompi niin, ei tarvi ostaa tonnin laatikkoa, omahan sulla toimii remontin jälkeen taas. On meinaan (huom!!) MINUN mielestäni aikas halavatun kallis semmonen tonnin mokkula autotallin nurkassa - myyminen kun ei taida olla ihan helpoin juttu.
Totta. Kinneriä ei sentään tarvitse ruveta ostamaan, junalla pääsee
mainiosti liikkumaan muutaman päivän. Ja todellakaan en rupea
pitämään käytettyä/rikkinäistä lootaa nurkissa.
Muukkosen kautta Torsenin saisi 600 egellä, siltä lähtee seuraava
tilaus viikolla 35 ja toimitusaika on kai viikon eli hyvällä lykyllä
paketti voisi olla kasassa vielä ennen syyskuun lopun Ahvenistoa.
Nyt vaan täytyy löytää paja jossa homma osataan ja mielellään
sutjakkaasti.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

silverine kirjoitti:Nyt vaan täytyy löytää paja jossa homma osataan ja mielellään sutjakkaasti.
Löytyikö?

Eli siis päkaupukiseudn vaihteistospesialisteja listaan...

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Järvenpään Car-Pojat tekivät tuon Torsenin istutuksen,
vein sinne koska myös erääseen 147 GTA:hankin oli onnistuttu
suorittamaan kyseinen operaatio. Onko ne sitten ns.
"vaihteisto-spesialisteja", en ota kantaa. 8)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

OHRALEIPÄ

Viesti Kirjoittaja dilledong »

uusi, hassu ääni. Eteenpäin mentäessä kuuluu helvetinmoinen sirinä johon ei vaikuta kytkimen/vaihteen asento millään tavalla. pakilla ääntä ei kuulu. lisäks kun kääntää autoa ratti lähes ääriasennossa niin sisämutkan puoleinen rengas yrittää, ja välillä pyöriikin samaan tahtiin kun ulkokurvin fillari... tasauspyörästökö mennyt vai what?

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

solved

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Ongelma selvitetty, alumiinin palasia kadulla + laatikkoöljyt. lähiaikoina tulossa kaupan osina -99 2.5. jonninverran n.500km ajettua osaa ja paljon myös enemmän ajettua osaa.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ Tasauspyörästöhän sieltä tosiaan oli mennyt. Rattaiden palaset olivat sitten avanneet yhteyden kytkinkoppaan ja sieltä sitten osa romusta oli löytänyt tiensä ulos saakka.

Kuva
Kuva
Kuva
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jatketaan nyt tähän, vaikka meneekin jo melkein projektijutuksi. Mutta kun ollaan kuitenkin jo aiheessa..

164 V6:n laatikko on läheistä sukua, mutta valitettavasti kotelokaan ei käy 156:seen. Siispä lainataan siitä vaan se pala mitä tarvitaan.
Kuva

Ja laitetaan se sitten paikoilleen.
Kuva

Toisesta suunnasta.
Kuva
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Äijällä taitaa olla homma hallussa :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^Haastava Al-hitsauskohde - oli varmasti suht hankalaa poistaa kaikki öljy ym. lika. Mutta hienolta näyttää! AC-Tig:llä ja AlSi12:lla ilmeisesti hitsasit?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Pirun siistiä jälkeä. Joskus koittanu jotain alumiinipuikoilla hitsata ja siitä hommasta ei kyllä tule yhtään mitään.

Avatar
gladitor
Viestit: 31
Liittynyt: 26 Syys 2009, 20:14

Lisätietoa kiitos?

Viesti Kirjoittaja gladitor »

Silverine, mitä Torsenin istutus maksoi?
kterkkila, näyttää Tig-saumalta, onko se sitä?
156 3.0 V6, 166 3.0 V6 Super ja BMW 740 IL

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kaikkea hullua sitä pitääkin tehdä, mutta harrastuksen piikkiin menee. Tigillä vaihtovirralla hitsasin, mutta langan tarkkaa tyyppiä en nyt juuri muista. Jotain hitsauksesta tietävien työkaverien valitsemaa.. Pinnat putsasin ultraäänipesurissa. Sillä saa kyllä kunnolla syväpuhdasta, kun vaan malttaa odottaa.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Tulipas tuosta alumiinin hitsauksesta mieleen; onko kukaan tutustunut tähän:
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html

Vaikuttaa tosi hyvältä menetelmältä alumiinitöihin. Ei tarvita TIG-vehkeitä tai mitään muutakaan kallista. Itselläni on aikomuksena rakennella alumiinisia juttuja tällä menetelmällä.

Youtubesta löytyy paljon videoita aiheeseen liittyen ja olen vaikuttunut. :)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ Tuota olen minäkin silloin tällöin miettinyt. Saattaisi olla kätevää ohkaiseen tavaraan ja hankaliin paikkoihin.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Lisätietoa kiitos?

Viesti Kirjoittaja silverine »

gladitor kirjoitti:Silverine, mitä Torsenin istutus maksoi?
Oiskos joku 300-400e ollut?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
gladitor
Viestit: 31
Liittynyt: 26 Syys 2009, 20:14

Viesti Kirjoittaja gladitor »

Olen joskus tosi kauan sitten hitsannut alumiinia migillä, mutta en siitä muista muuta kuin että hirveästi roiskui sulaa ympäriinsä. Ei ollut kivaa ja tig on paljon mielekkäämpi alumiinille.
Tuota alumiinin juottamista en oo koittanut, mutta koitan mielelläni jos tulee sopiva homma eteen. Sylinterikansi halki, niin eikun juottamaan ;)
156 3.0 V6, 166 3.0 V6 Super ja BMW 740 IL

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

jäljet

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Auts. jäljet oli pahemmat mitä meinasin, mut vauriot ilmeisesti rajoittui kytkimeen ja tasauspyörästöön eli oliko itse aski ehjä ainakin sisukaluiltaan?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Äkkiseltään siltä vaikuttaisi. Kun perä tuhoutui, ei autolla ole onneksi voinut enää ajella, eli romut eivät ole ajautuneet välitysten sekaan. Kohtahan se sitten nähdään, mutta onneksi näissä laatikon irroittaminen on tunnetusti miellyttävä homma :silly:
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minulla halkesi vaihteiston kuoresta kytkimen vipuakselin toinen korvakko. Silloin kyselin tuota technoweldin ainetta. Puhelimessa ei myyjä kuitenkaan suositellut ko kohteeseen tuota juotosainetta. Niinpä päädyin tig-hitsaukseen. Korvakko on pysynyt hyvin paikoillaan, joten piste TIGille. :-D

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Ei tuonne 6-vaihteisen laatikkoon sentään 164 V6 tasauspyörästö sovi?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Sopii :)
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Kokeilin technoweldiä 164 ovenkahvoihin. Ei futaa.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Äsken ajattelin pökätä laatikon paikoilleen, mutta täytyy kyllä sanoa ettei voimat riittäneet. Kaksi kertaa yritin, ja ihan loppu. Melkeinpä täytyy kaksi miestä olla tuossa hommassa.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kaksin olikin helppo homma tuo laatikon nosto. Tuntuisi lyhyen koeajon perusteella toimivan, eikä sivuääniäkään ainakaan vielä kuulunut.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

ok

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Hyvä että sait kuosiin. meinaatko muuten jättää auton itselle vai laitatko rahoiksi?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Omaan/emännän ajoon jää toistaiseksi. Paikkaa vähän 166 TB:n jättämää aukkoa. Saa nähdä miten autoon tykästyy, ja siitähän se riippuu miten pitkään tuo pysyy taloudessa. Tietenkin jos sattuu tulemaan vastaan jotain uutta ja ihmeellistä projektia, niin mieli saattaa muuttua nopeammin.
Kimmo / alfatune.fi

Vastaa Viestiin