75 turbo ja t.s. -öljypohjat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

75 turbo ja t.s. -öljypohjat

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tietäisikö joku, että onko turbossa ja sparkissa saman tilavuuksiset ö-pohjat? Mulla kun on sparkin pohja tossa turbon koneessa niin tuumailin, että pitääköhän täyttömäärät ja mittatikku kutinsa. :roll:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jos paikallaan on TS.n öljypohja niin ei pitäisi käsittääkseni kyllä olla tilavuudessa ja tikussa eroja turboon sillä eikös siinä ole sama öljypohja alkujaan kuin normi TC:ssä -> TS:ssä ja TC:ssä taas sama täyttömäärä öljyn suhteen..

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Turbon pohjassahan on ilmeisesti se ahtimen paluuöljyputki siinä kyljessä, mutta ei luulisi muuta eroa olevan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..no tuo no niin pieni ero että eiköhän se tikku pidä suunnilleen kutinsa..

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Sehän on aivan sama vaikka sulla olis 200l tynnyri siellä öljypohjana. Öljyn pinnan on oltava sopivalla tasolla ja tikkuhan sen tason kertoo. Eli tikun mukaan sitä rasvaa koneeseen jos on oikea tikku.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, niinpä muuten on. Pääasia että öljypumpun imukaula ja öljytikku ovat samaa paria, niin ja tietysti se sylinteriryhmä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

lepidus kirjoitti:Sehän on aivan sama vaikka sulla olis 200l tynnyri siellä öljypohjana. Öljyn pinnan on oltava sopivalla tasolla ja tikkuhan sen tason kertoo. Eli tikun mukaan sitä rasvaa koneeseen jos on oikea tikku.

Janne
Meikäläisen rassissa tikkuun ei ole luottamista koska tikun "jalka" piti tehdä itse ja mulla on epäilys, että se putkilo on nyt liian pitkä ja sen takia näyttää todellista vähemmän.
Eli nyt täytyy varmistua siitä, että öljytilavuus on oikea ja täyttää öljyt ohjeiden mukaan ja sitten katsoa, että mitä tikku näyttää ja säätää tikun korkeutta sen mukaan.

Että sellasta :)

Vastaa Viestiin