156 kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

156 kytkin

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Tänä aamuna sanoi 156:n kytkin työsopimuksensa irti.
Autoa käynnistäessä kytkin vielä irrotti normaalisti,mutta kun hetken kävi tyhjäkäyntiä pakki päällä kytkin pohjassa alkoi ryömiä taaksepäin ja pian irrotti kokonaan.
Kytkinpoljin jäi pohjaan.

Taisi pääsylinteri hajota.Onko tuo pääsylinteri auton sisäpuolella ja onko hankala irrottaa. Mistä uudern sylinterin saisi kohtuuhinnalla ?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Saattaa olla työsylinterikin. Nesteet hävisivät jonnekin, minne? Eli sehän sen oikeastaan paljastaa. Itsellä korkkasi 75:ta joskus työsylinteri ja teki niin, että nesteet hävisivät pikkuhiljaa. Jos kyseesä työsylinteri niin luultavasti toimii hetken kun lisää nestettä ja pumppaa ilmat järjestelmästä ainakin itsellä teki niin. Pääsylinterin ollessa kysessä ei systeemi taida ilmaantuakaan poljinta pumppaamalla.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Mutta,eikös polkimen pitäisi kuitenkin palautua pääsylinterin jousen voimalla ?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Zenery kirjoitti:Mutta,eikös polkimen pitäisi kuitenkin palautua pääsylinterin jousen voimalla ?
Pitäisi minun mielestäni. Itse veikkaisinki viaksi pääsylttyä. Tuokin taitaa olla 156:n eräitä tyyppivikoja.

Itse tilasin Muukkoselta uuden noin satasella, sen jälkeen kun olin entistä hajonnutta korjannut useaan otteeseen.

edittiä. Eihän se poljin voi millään jäädä pohjaan pelkästään sen vuoksi, että järjestelmässä ei ole nestettä. Sylinterille on pääsyltyn sisässä palautusjousi ja polkimelle vielä polkimistossa oma palautinjousi.
Viimeksi muokannut Janne, 12 Syys 2007, 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Zenery kirjoitti:Mutta,eikös polkimen pitäisi kuitenkin palautua pääsylinterin jousen voimalla ?
Ei ainakaan mulla palautunu ku nesteet oli loppu, kun työsylinteri vuoti. Tarkista ensimmäiseksi onko sulla nestettä siellä yhtään?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 kytkin

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Zenery kirjoitti:Mistä uudern sylinterin saisi kohtuuhinnalla ?
Mikäs malli sinulla on? Jos esimerkiksi 2-litrainen TS, niin tässä kohtuullisesti hinnoitellut kytkinosat

pääsylinteri, 51 €

http://www.axel-augustin.de/shop/produc ... inder.html

täydellinen kytkinpaketti sisältäen työsylinterin, 221 €

http://www.axel-augustin.de/shop/produc ... -Ø-mm.html


Rahti UPS:n kautta kotiovelle 30 € - jos sinulla on PayPal liitettynä luottokorttiisi, niin tavarat ovat sinulla 3:ssa arkipäivässä - pankkitilille maksettuna ottaa paljon enemmän.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Pohjaan se poljin mullakin jäi kun nesteet hävisi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

En aamulla ehtinyt vuotokohtia etsiskellä,kun piti lähteä rempparahoja tienamaan.
Jarru-/kytkinnestesäiliön nestepinta oli alle puolen välin,mutta ei tyhjä.

Autohan on siis -98 2.0 TS

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

No kokeile ensiapuun lisätä nestettä max. viivaan asti ja sen jälkeen pumpata kytkintä jos lähtee elämään? Sitten jos rupee toimimaan, niin ei muutakuin vuotokhtaa etsiskelemään, joka on tod. näk. työsylinteri.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Mikähän on jarrunesteen "laatuvatimus" 156:ssa,eli mitä tyyppiä sinne voi laittaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Heitetään lonkalta DOT 5.1

Muistaakseni tarkoitettu ABS-llä varustettuihin. Voi sekoittaa DOT 4:n kanssa.

DOT 5 taas on kisaneste, jota ei saa sekoittaa yllä olevien kanssa.

Et mene metsään kun otat DOT 5.1:tä
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Hepa kirjoitti: DOT 5 taas on kisaneste, jota ei saa sekoittaa yllä olevien kanssa.
DOT 5 on silikonipohjainen neste, jota ei saa sekoittaa muiden kanssa. Kisaneste voi olla ihan hyvin jotain DOT 4 nestettä.
http://www.tirerack.com/brakes/ate/ate_ ... _fluid.jsp
VMP

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^OK kiitos selvennyksestä.

Pointti oli kuitenkin ettei DOT5:ta saa sekoittaa muihin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Jottei tämä asia menisi liian helpoksi.
Kun tulin tänään töistä kotiin ja menin Alfan luo,oli kytkinpoljin noussut ylös ja irrotti normaalisti :roll:

Lisäsin nestettä ylärajaan asti ja kävin ajelemassa lenkin ja kytkin toimi kuten ennenkin...

Yritin etsiä vuotoa,mutta mitään ihmeempää en pikaisesti löytänyt,hauskinta oli,etten löytänyt myöskään työsylinteriä :oops:
onko se kytkinkopan sisällä,ja missä on ilmausruuvi?

Pääsylinteri oli tosin hieman kostea,mutta mitään isompaa vuotoa en siinäkään huomannut,jonnekkin kuitenkin hieman nestettä oli hävinnyt.

Vuotoa,etsiessäni huomasin kyllä,että takajarrulevyn suojapellistä ei ollut jäljellä kuin rippeet.Saako noita jostain tarvikkeena ?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Voi tehdä tuollaista. Ilmaantui itsestään kun aamulla pumppailit sitä. Tarkkaile tilannetta, niin eiköhän se vuoto löydy. Niin ja nestettä mukana, niin ei jää ruutuun.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

työ

Viesti Kirjoittaja SP »

tessun työsylinteri on kytkinakselin juuressa,samalla sitten kytkin uusiks :roll:

Vastaa Viestiin