RVS käsittely...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

RVS käsittely...

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onko kokemuksia Alfan koneiden kanssa? Olen vähän suunnitellut tehdä 75:een, nyt on 310tkm mittarissa...voisi tehdä hyvää.

yhdellä tutulla on ainakin positiivisiä kokemuksia BMW 525 TDS:n kanssa.

www.rvs.fi

Voi olla että tästä on aiempikin ketju mutta en yhtäkkiä löytänyt...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ajattelin myös kokeilla tuota tavaraa koneeseen ja laatikkoon jossain välissä, varsinkin kun sitä saa töiden kautta. 260 tkm on tuolla omalla TS:lla veivattu.

Kokemukset kiinnostaisi minuakin jos joku on ehtinyt kokeilemaan :)

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Tuomas K kirjoitti: Kokemukset kiinnostaisi minuakin jos joku on ehtinyt kokeilemaan :)
Kokemukset ovat hyvät. Sekä Alfassa, että Temprassa on tuo käsittely ja hyvää tekee. Varsinkin vaihteiston ja perän käsittelyn jälkeen tuntee selvän eron. Tempran käsittely on vielä kesken, eli pitäisi vielä tuhannen kilsaa ajaa, että voisi sanoa, että valmis on, mutta kyllä se rullaa ja liikkuu ihan siististi. Vaimon Skodaankin pitäisi varmaan laittaa, kunhan jostain ensin lukee kokemuksia ettei DSG pistä käsittelylle hanttiin.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jeps, ne lyhyet kokemukset silloin mun Q4:stakin oli pelkästään positiivista, Garrett senkin teki.

Avatar
Snake
Viestit: 128
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 13:40
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Snake »

Täytyypi mennä huomen ostaa, kuullostaa ihan hyvältä, tässä lainaus RVS:n palauteosiosta:
Minulla on Alfa 156 2,0 -98. Autolla on ajettu vain 62.000 km, mutta moottorille tyypillinen ilmiö, imunokan aijoittimen säätimen ääni, oli jo selvästi kuultavissa. Ääni, vähän dieseltyyppinen "raplatus" tyhjäkäynnillä lämpimänä, ei sinänsä ole vaararallista eikä voi rikkoa mitään, mutta on jonkinasteinen kosmeettinen haitta. Ystäväni, joka oli käyttänyt RVS:sää jo monissa moottoreissa, kehoitti kokeilemaan, josko siitä olisi tässäkin apua. Suhtauduin varauksellisesti, kuten kaikkiin "ihmeaineisiin". Olin juuri vaihtanut öljyt (Mobil 1 5W-50) ja normaali käsittely vanhojen öljyjen kanssa ei ollut edes mahdollinen ennen ensi kesää. Soitin kuitenkin Sami Rautavuorelle RVS-Finland'iin ja keskustelujemme perusteella lisäsin RVS:n suoraan 2dl:aan Mobil 1: stä ja kaadoin sen kahdessa osassa moottoriin. 15 min tyhjäkäyntiä kummankin lisäyksen jälkeen. Tämän jälkeen ajoin autolla yhtäjaksoisesti reilut 2 tuntia. En ollut uskoa korviani, koska ääni oli hävinnyt. Nyt kuului vain hydraulinostimien ääni, joskin sekin vaimeampana kuin ennen. Kaiken kaikkiaan moottori kävi pehmeämmin kuin aikaisemmin.

Ei RVS varmaankaan varsinaisia vaurioita korjaa, mutta jos kysymys on kulumisen aiheuttamista "lisä-äänistä", on se ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Mikäli autoon olisi vaihdettu ajoittimen säädin, olisivat kustannukset olleet vähintään 10 kertaa suuremmat, koska jakopää ja imunokka täytyy tällöin irroittaa. Ja uudet jakopään osat ja työ maksavat "maltaita". Mikä on käsittelyn vaikutus polttoaineen kulutukseen, moottorin kestoikään tms., en uskalla tässä vaiheessa ottaa kantaa. Mutta mitään vahinkoa käsittelystä moottorille tuskin missään tilanteessa voi olla.

Myös kaverini kiinnostui RVS:stä kun kerroin hänelle kokemuksistani. Hänellä on Volvo, jolla on ajettu 170.000 km ja jossa venttiilinnostimet pitivät jo jonkin verran ääntä. Käsittelyn jälkeen äänet olivat hävinneet ja moottori kävi erittäin siististi.

Eli suosittelen lämpimästi kokeilua. Tästä eteenpäin tulen käsittelemään kaikki moottorini, uudet ja vanhat, RVS:llä.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Joo, ennen vanhaan lisättiin öljyn sekaan sahanpurua - se hiljensi kans kummasti esim perän ja laatikon vonkunaa. En kyllä muista, että olisin kuullu koneeseen laitettavan.

Niitä moottoriin pantavia aineita on aina ollu mm. Molykote , STP jne.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onhan niitä aineita ollut maailman sivu, kaikenlaista motoruppia :)

Tuo RVS ei kuitenkaan ole varsinaisesti öljyn lisäaine, toimii varsin eritavalla.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Tekniikan Maailmassa ainetta joskus esiteltiin ja sen perusteella tein 75:lle tuon käsittelyn. Venttiilien nakutus ainakin lakkasi siihen. En tiedä voiko se olla tuon aineen ansiota.

Minulle jäi yksi pullo ainetta yli, sen voi hakea 40 € korvausta vastaan!!

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Laku kirjoitti:Joo, ennen vanhaan lisättiin öljyn sekaan sahanpurua - se hiljensi kans kummasti esim perän ja laatikon vonkunaa. En kyllä muista, että olisin kuullu koneeseen laitettavan.

Niitä moottoriin pantavia aineita on aina ollu mm. Molykote , STP jne.
Siinä on ero, että tämä ei ole "moottorin pantava aine", vaan käsittely, joka perustuu ihan tiettyihin faktoihin, eikä vain mutu-tuntumaan, että toimii.

Aikoinaan mulle kaupattiin MotorUppia myyntiin ja tenttasin, että miten se toimii.. noin viiden kiertovastauksen ja aina saman kysymyksen uudelleen esitettyäni sain vastaukseksi tiuskaisun: "No, se vaan toimii" Ei tullut kauppoja.

RVS toimii ihan eri tasolla ja sen toimintatapa siis tiedetään ja sen ovat useat tahot tunnustaneet. RVS:n sivuilta voi lukea lisää - käsittely perustuu ferrometallin kanssa reagointiin pistemäisissä kitkakuumuushuipuissa.

Ainoat negatiiviset kokemukset aineesta on tullut, kun sitä on laitettu jo aivan liian myöhään - silloin kun laakerikuulat ovat jo muruina tai liuskat painuneet. Jos se on rikki, niin se on.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Joskus reilu 10 vuotta sitten kiersi ainakin maaseudulla kauppiaita, jotka kaupitteli motor-uppia. Näin vierestä, kun semmosella esittelylaitteella esiteltiin aineen toimintaa. Laitteessa pyöri muutaman sentin halkaisijaltaan oleva rulla. Rullan alapuolella oli pieni kaukalo, johon pystyi laittamaan nestettä. Yläpuolelta meni vipu, joka laahasi rullan päältä ja sama vipu oli nivelöity toisesta päästään ja toisessa päässä oli koukku, johon pystyi lisääämään painoja. Rullaa taidettiin pyörittää jollain akkuporakoneella ja oiskohan se ollu hihnavetoinen. Aluksi kaukalossa ei ollu mitään ja painoja ei tarttenu listä ku pari niin rulla ei enää pyöriny. Vedellä painoja sai olla vähän lisää ennen ku rull apysähtyi. Seuraavaksi pistettiin kaukaloon öljyä ja painoja lisää kunnes rulla taas pysähtyi - öljy oli meidän omaa työkoneisiin tarkoitettua moottoriöljyä. Sen jälkeen öljyyn lisättiin pieni osa motor-uppia ja painoja sai lisätä tuplat ennenkuin rulla pysähtyi. Sen jälkeen otettiin pari painoa pois ja kaukalo otettiin pois ja rulla pyöri pari minuuttia ennenuin pysähtyi.

Olin tuon jälkeen aika vakuuttunut, että voitelukalvon sitkeyttä se aine lisäsi ainakin tosi paljon. Hinta oli kuitenkin kova ja peräöljyihin (märät jarrut) ainetta ei ois voinu käyttää, joten se jäi ostamatta. Samotren jäi epäily uskaltaako sitä ehjään moottoriin lisätä ja ei siis lisätty.

Vaikuttavast aaineesta ei ole haisuakaan, mutta kyllä se ainakin matalilla käyntilämpötiloilla vaikuttais toimivan. Se uskaltaako sitä käyttää on eri juttu, kun tosiaan toimintaperiaatteesta ei oo tietoa.
MP

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

MP kirjoitti: Vaikuttavast aaineesta ei ole haisuakaan, mutta kyllä se ainakin matalilla käyntilämpötiloilla vaikuttais toimivan. Se uskaltaako sitä käyttää on eri juttu, kun tosiaan toimintaperiaatteesta ei oo tietoa.
Oletko kuullut sanasta "Teflon"??

Dupont kieltää Teflonin käytön auton moottoreissä sen omien testien perusteella, mutta oikeuden päätöksellä se joutuu PTFE:tä myymään myös tahoille, jotka käyttävät sitä lisäaineisiin. Määräävä markkinataho ei saa valita asiakkaitaan tjsp.

Google kertoo lisää mitä teflon ja auton moottori tekevät yhdessä.

Motorupista minulla ei ole 100% tietoa, sisältääkö se teflonia, mutta useat aineet, jotka tuota kitkaa pienentävät ovat netin mukaan teflonia.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Monet käyttävät PTFE:tä, mutta toinen kikka noissa on EP-lisäaineet (vaihteistoöljy). Toimii tuollaisissa demonstraatioissa juuri kuvatulla tavalla, mutta niillä ei ole mitään tekemistä moottorin toiminnan kanssa.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

No joo - arvelinkin (mutten tiedä) että mahdollisesti siellä ois teflonia tai jotain painetta kestävää lisäainetta, jotka on tuttuja vaihteistoöljyistä.

Nehän ei välttämättä moottoreihin sovi ainakaan suurina annoksina. Se oli yks syy miksi sitä ainetta ei tullu ostettua./testattua käytännössä.

Nuo aineet sisänsä on tuttuja ja oon opiskellutkin aikoinani jotain niistä (oon koneensuunnitteluinssi koulutukseltani) - en vain tienny/tiedä mitä ainetta siellä Motorupin seassa on.
MP

Avatar
Eeyore
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Elo 2005, 19:23
Paikkakunta: Kotka

RVS

Viesti Kirjoittaja Eeyore »

Snaken kanssa kokeiltiin tuota ainetta ja ainakin omassa autossani käyntiääni muuttui jotenkin pehmeämmäksi. Muuta en ainakaan vielä osaa sanoa aineesta, mutta enpä ole vielä paljoa ehtinyt ajamaankaan käsittelyn jälkeen.

Vastaa Viestiin