147 jtd mjet 150hv lastutus
Valvoja: Moderators
147 jtd mjet 150hv lastutus
onko kokemuksia tuon 147 jtd:n lastutuksesta? sellainen mielessa ja lahinna kiinnostaa jos kenella on negatiivisa kokemuksia, tai valmistajia joiden tuotteita kannattaa valtaa jne. enta vaikuttaako lastutus esim jakohihnan kestoon kuinka paljon (riippunee ajotavastakin tietty)?
tietaako kukaan onko 147:n dieselkoneiden jakohihnojen kayttoialla merkittavaa eroa bensakoneisiin? olen jostain kuullut etta dieseleissa kestaisi paremmin.
tietaako kukaan onko 147:n dieselkoneiden jakohihnojen kayttoialla merkittavaa eroa bensakoneisiin? olen jostain kuullut etta dieseleissa kestaisi paremmin.
kiitos vastaukesta. ehka jos jotain niin tuo lastutuksen tuoma tehonlisa tod nak vaikuttaa kuskin kaasujalkaan, eli tulee ajeltua kovempaa, jolloin ajon aikana kierrokset ovat keskimaarin korkeammalla, jolloin ne liikkuvat osatkin olisivat suuremman rasituksen alla. nimittain minulla ainakin mita enempi tehoa autossa on, sita raskaammin sita kaasujalkaa tulee kaytettya..
totta.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eihän siiseliä kierroksilla ajeta vaan väännöllä

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
JTD:n lastutus taitaa yleisemmin tuoda lisää vääntöä, softasta riippuen vielä ehkä painottuen alemmille pyörintänopeuksille, kierroslukualuetta ei kai pysty ihan yhtä helposti venyttämään ylöspäin. Niinpä pataa ei ehkä tee mieli kierrättää enempää kuin ennen, saattaapi käydä jopa toisin päin kun mukavien momenttiarvojen voimalla liikutaan pirteästi ilman sen kummempaa kiljuttelua.
Väännön lisäyksestähän jakohihna ei ole millänsäkään, mutta voimansiirto kyllä kuormittuu enemmän. Onkos 147:ssa joku hiukkasloukun tapainen? Ne eivät välttämättä tykkää moottorinohjauksen näpelöinnistä, tai ainakin vaativat softamaakarilta enemmän ammattitaitoa.
Väännön lisäyksestähän jakohihna ei ole millänsäkään, mutta voimansiirto kyllä kuormittuu enemmän. Onkos 147:ssa joku hiukkasloukun tapainen? Ne eivät välttämättä tykkää moottorinohjauksen näpelöinnistä, tai ainakin vaativat softamaakarilta enemmän ammattitaitoa.
- Epäkelpokeräilijä -
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Olisi visio, mutta myös kysymyksiä ilmassa.
Mitähän, jos T-Jettiin laittaisi "uuden lastun"? Nyt http://www.motorbit.fi/ - niminen
putiikki tarjoaa Ecun uudelleenohjelmointia noin 500:n euron hintaan.
Hintaan sisältyisi dynomittaus ennen ja jälkeen virityksen, sekä itse muutostoimenpide.
Yritys väittää viritystä täysin näkymättömäksi.
Pystyykö tuon tosiaan tekemään niin, ettei millään testerillä Ecun käpälöinti näy?
Jos homman tekee, ja voimansiirto tai vaihteisto sanoo snap, crackle and pop, ja
DA löytää Ecusta uuden ohjelman, syö meikäläinen sitten kaurapuuroa hyvän aikaa.
Fiiu tarjoaa T-Jettiä GP-Abarthissa 180-kaakkisena versiona, mutta havaintoa siitä, onko
voimansiirtoon tai muihin komponentteihin tehty muutoksia, ei ole.
Vakiona ruotsin pojat ovat mitanneet pyöriltä 152hp/245Nm.
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=784
Lastutus toisi vajaa 200 hepoa,
ja vajaa 300Nm.
Uskaltaako tuohon lähteä? Kaasujalka on joskus herkässä, ja happea Jetti on saanut
nyt 13000km:n aikana reippaasti.
Mitähän, jos T-Jettiin laittaisi "uuden lastun"? Nyt http://www.motorbit.fi/ - niminen
putiikki tarjoaa Ecun uudelleenohjelmointia noin 500:n euron hintaan.
Hintaan sisältyisi dynomittaus ennen ja jälkeen virityksen, sekä itse muutostoimenpide.
Yritys väittää viritystä täysin näkymättömäksi.
Pystyykö tuon tosiaan tekemään niin, ettei millään testerillä Ecun käpälöinti näy?
Jos homman tekee, ja voimansiirto tai vaihteisto sanoo snap, crackle and pop, ja
DA löytää Ecusta uuden ohjelman, syö meikäläinen sitten kaurapuuroa hyvän aikaa.
Fiiu tarjoaa T-Jettiä GP-Abarthissa 180-kaakkisena versiona, mutta havaintoa siitä, onko
voimansiirtoon tai muihin komponentteihin tehty muutoksia, ei ole.
Vakiona ruotsin pojat ovat mitanneet pyöriltä 152hp/245Nm.
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=784
Lastutus toisi vajaa 200 hepoa,
ja vajaa 300Nm.
Uskaltaako tuohon lähteä? Kaasujalka on joskus herkässä, ja happea Jetti on saanut
nyt 13000km:n aikana reippaasti.