Ei se ole tyhmä joka kysyy: 147 tunkkaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Ei se ole tyhmä joka kysyy: 147 tunkkaus

Viesti Kirjoittaja Wario »

Moro
Auton helmassa on pykälä ja auton omassa tunkissa on pykälään sopiva rako. Voiko renkaat vaihtaa sellaisella rallityyppisellä tunkilla jossa ei ole rakoa? Mihin kohtaan se pannaan nostaessa? Pitääkö olla joku pehmuste?

Avatar
antsa
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei se ole tyhmä joka kysyy: 147 tunkkaus

Viesti Kirjoittaja antsa »

Siitä samasta kohdasta voit nostaa myös hallitunkilla kunhan varmistat, että hallitunkin pyöreä nostopää sopii siihen tunkinpaikkaan. (Siis ettei esim mitkään putket tms jää väliin) Laita myös väliin vaikka lankun pätkä tai joku kumi ettei tule mitään jälkiä autoosi. Älä vain nosta helmasta jos siinä on semmonen muovinen suojus!!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

enpä suosittelisi nostamaan helmasta millään muulla kuin alkuperäisellä tunkilla.. ellei helmassa (lattiapellissä itseasiassa) ole sitten ihan oikeat tunkinkorvat kuten vanhemmissa alfoissa. Mutta tälläiset nostopisteet jotka on ulko ja sisähelman saumaan tehty niin ei ei..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tukivarsista voi nostaa hallitunkilla.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ajattelisin, että takapäätä voisi nostaa pitkittäisten tukivarsien etukiinnityskohdasta.

Etupäässä on nostoa varten kohoumat pyöränaukon takana helmakotelon ja pohjapalkin välissä, ne huomaa kyllä, kun kurkkaa auton alle etupyörän takaa.

Se tukivarsista nosteleminen on ainakin takana hieman :?
Viimeksi muokannut Gasolina, 23 Loka 2007, 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
antsa
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei se ole tyhmä joka kysyy: 147 tunkkaus

Viesti Kirjoittaja antsa »

antsa kirjoitti:Siitä samasta kohdasta voit nostaa myös hallitunkilla kunhan varmistat, että hallitunkin pyöreä nostopää sopii siihen tunkinpaikkaan.

TArkoitin tietenkin, että siitä tunkin korvakkeesta EN helmasta. Mutta se voiko siitä nostaa selviää tietenkin kun sitä kyseistä helmaa katsoo vierestä.Eli järjen käyttö sallittu. Tietenkään EI saa nostaa helmasta noin yleensä eikä mitään vaurioa saa autolle nostamisella tehdä eikä tietenkään saa unohtaa omaa turvallisuutta.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Viikonloppuna tein seuraavasti. Mulla on sellainen kakkosnelosesta tehty puupalikka johon on sirkkelillä tehty reilu ura. Tämän uran täsmäsin siihen pokkaukseen ja nostin sitten hallitunkilla samoilta kohdin kuin on ajateltu auton omallakin tunkilla.
Nimim "Tunkkasinko pieleen...?"

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

juhala kirjoitti:Viikonloppuna tein seuraavasti. Mulla on sellainen kakkosnelosesta tehty puupalikka johon on sirkkelillä tehty reilu ura. Tämän uran täsmäsin siihen pokkaukseen ja nostin sitten hallitunkilla samoilta kohdin kuin on ajateltu auton omallakin tunkilla.
Nimim "Tunkkasinko pieleen...?"
Tuolla lailla mä olen kanssa 156:sta nostellut, ei ole tykännyt kyttyrää. Tein kyllä myös tuollaisen vastaavanlaisen välipalikan hallitunkin ja nostopisteen väliin. Puupalikka ja siihen kiinni halkaistun jääkiekon puoliskot. Lätkänpalojen päälle ja sinne puoliskojen välisen uran pohjalle vielä hätävarjelun liioitteluna kumia pehmikkeeksi ettei autoa vaan ala nipistämään tms :silly:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

juhala kirjoitti:Viikonloppuna tein seuraavasti. Mulla on sellainen kakkosnelosesta tehty puupalikka johon on sirkkelillä tehty reilu ura. Tämän uran täsmäsin siihen pokkaukseen ja nostin sitten hallitunkilla samoilta kohdin kuin on ajateltu auton omallakin tunkilla.
Nimim "Tunkkasinko pieleen...?"
Ihan oikein meni.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Viesti Kirjoittaja Wario »

Kiitos vaan vastauksista. Kakkosnelosesta tehtävä välikappale on niin itsestäänselvä ratkaisu ettei se tullut edes mieleeni.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Muistaakseni siitä perän alumiinisestä apurungosta EI saa nostaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Juu, ei tietenkään.. :wink:
Niinhän se ohjekirjakin taitaa sanoa. Itse olen siitä kyllä aina nostellut hallitunkilla puupalikkaa välissä käyttäen. Näin oli toiminut myös edellinen omistaja..
Infoan sitten kun se menee poikki. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Itseasiassa 147:n apurunko on terästä 156:n alumiinia.

Olen kyllä syyllistynyt myös tuohon apurungosta nosteluun (147), mutta älkää te muut :)

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

By the way - jokos oot Wario saanu nurkan ylös ?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Viesti Kirjoittaja Wario »

"By the way - jokos oot Wario saanu nurkan ylös ?"

Ei tullut stadiin vielä talvea vaikka hetken siltä näyttikin. Pakkasia odotellaan kakkosnelonen valmiiksi sahattuna ;)
I mean how hard could it be.

Vastaa Viestiin