Bmc:n CDA alfaan
Valvoja: Moderators
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Bmc:n CDA alfaan
Käytin autoa huollossa Nokian Team f40 ja aloin kysellä alfan viritys mahdollisuuksista halvimmasta päästä. Siellä suositeltiin simonsin tehoputkistoa ja/ tai BMC CDA ilmanotto järjestelmää. Sanoivat että jo pelkällä CDA:lla saisi n.6 hv lisää tehoa. Setä kertoi ajaneensa aikoinaan 5 vuotta kilpaa 156:lla ja kehui, että tuntevat nuo alfat läpikotaisin.
Onko kellään kokemuksia tuosta CDA:sta? Olisin halukas kuulemaan, onko tehoa tosiaan tullut lisää jo pelkällä tuolla.
Ajatukseni oli että asentaisin tuon CDA:N ja myöhemmin sitten putkiston.
Onko kellään kokemuksia tuosta CDA:sta? Olisin halukas kuulemaan, onko tehoa tosiaan tullut lisää jo pelkällä tuolla.
Ajatukseni oli että asentaisin tuon CDA:N ja myöhemmin sitten putkiston.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
CDA - "Child Detection Agency", elokuvasta Monsterit
Skyhorsella oli tuollainen viritys 147:ssa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=885&highlight=cda

Skyhorsella oli tuollainen viritys 147:ssa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=885&highlight=cda
Viimeksi muokannut HR, 09 Marras 2007, 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: Bmc:n CDA alfaan
jos päätät hankkia CDA putsarin,niin älä anna sedän asentaa sitä......RockinTetsi kirjoitti:Käytin autoa huollossa Nokian Team f40 ja aloin kysellä alfan viritys mahdollisuuksista halvimmasta päästä. Siellä suositeltiin simonsin tehoputkistoa ja/ tai BMC CDA ilmanotto järjestelmää. Sanoivat että jo pelkällä CDA:lla saisi n.6 hv lisää tehoa. Setä kertoi ajaneensa aikoinaan 5 vuotta kilpaa 156:lla ja kehui, että tuntevat nuo alfat läpikotaisin.
Onko kellään kokemuksia tuosta CDA:sta? Olisin halukas kuulemaan, onko tehoa tosiaan tullut lisää jo pelkällä tuolla.
Ajatukseni oli että asentaisin tuon CDA:N ja myöhemmin sitten putkiston.
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Re: Bmc:n CDA alfaan
miksi?SP kirjoitti:jos päätät hankkia CDA putsarin,niin älä anna sedän asentaa sitä......
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Ei kannata pelkästään asentaa tuota parhaan hyödyn saat kun parannat monta muutakin asia kerralla. Henkitystä parantamalla sisään ja ulos ja uusi ohjelma eculle. Eli tarkoitan putkistoa ja ilmanoton muutoksia sekä nokkia ja re-mappia eculle, niin kyllä on ihan eri auto kuin vakio.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Re: Bmc:n CDA alfaan
SP kirjoitti:jos päätät hankkia CDA putsarin,niin älä anna sedän asentaa sitä......RockinTetsi kirjoitti:Käytin autoa huollossa Nokian Team f40 ja aloin kysellä alfan viritys mahdollisuuksista halvimmasta päästä. Siellä suositeltiin simonsin tehoputkistoa ja/ tai BMC CDA ilmanotto järjestelmää. Sanoivat että jo pelkällä CDA:lla saisi n.6 hv lisää tehoa. Setä kertoi ajaneensa aikoinaan 5 vuotta kilpaa 156:lla ja kehui, että tuntevat nuo alfat läpikotaisin.
Onko kellään kokemuksia tuosta CDA:sta? Olisin halukas kuulemaan, onko tehoa tosiaan tullut lisää jo pelkällä tuolla.
Ajatukseni oli että asentaisin tuon CDA:N ja myöhemmin sitten putkiston.


Aikamoinen yleistys...Silvio kirjoitti:Mitenkäs suurin osa raadista aikoinaan sano:"vaparin virittäminen täysin järjetöntä"..itse olen ihan toista mieltä.... Esim.peruslohko v8:siin 200hv ja vieläpä melko pienillä muutoksilla..(5,7 chevy corvette).
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Joo jos raha olisi ilmaista ja sitä kasvaisi puussa niin varmasti olisin jo putkiston, nokat ja lastun hommannut. Sillä siitä CDA:sta kyselin koska sanoivat,että jo sillä saa lisätehoa. jo pelkkä putkisto maksaa 650-1500e eikä sitä rahnua liikaa ole joten siksi hieman tarkensin asiaa.Eli, onko tuosta itsessään mitään hyötyä vai vaatiko tuon putkistonkin?Dobber kirjoitti:Ei kannata pelkästään asentaa tuota parhaan hyödyn saat kun parannat monta muutakin asia kerralla. Henkitystä parantamalla sisään ja ulos ja uusi ohjelma eculle. Eli tarkoitan putkistoa ja ilmanoton muutoksia sekä nokkia ja re-mappia eculle, niin kyllä on ihan eri auto kuin vakio.
Kuten joku tuossa aiemmin mainitsikin niin koko hengitys kannattaa laittaa. ilmanotosta free kattiin...n. 15-20hv:n korotuksia näillä eväillä on tietääkseni jo aika monillakin..Ja on vielä varsin kohtuuhintasta.Käsittääkseni vakiokattia käyttämällä ei tehonlisäys juuri onnistu..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Tekisipä mieleni väittää, että tuo imuilman puoli ei ole se ensimmäinen joka ahdistaa, vaan ennemmin pakopuoli, eli alkuvaiheessa lähtisin vaihtamaan vapaammin virtaavaa kattia ja putkiston loppuosaa ja vasta sen jälkeen imupuolta. En oikein jaksa uskoa, että tuo CDA pelkästään saa ihmeitä aikaan, ei se kuitenkaan mikään turbo ole. Setä vaan on kova myymään tuota CDA:ta. Mullekin koitti monesti kaupata, mutta en ostanut...Niin ja mitä tuohon asiantuntemukseen tulee, niin mahtaako ko. pajalla olla sedän lisäksi enää muita jäljellä 156 kilpa aikakaudelta.
Ja varsinkin jos rahaa haluaa säästää,niin kohdentaa hankinnan putkiston osalta kattiin,muulla putkistolla ei ole läheskään niin suurta vaikutusta...Takapönttökin vaikuttaa ilmeisesti vain ääniin,joita kunnollisella imutulolla v6:ssa piisaa muutenkin... 

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Katin jälkeiset muutokset, eivät ainakaan mun perseeseen saanut muutosta tuntumaan tehojen suhteen. Katista taaksepäin ei siis ole orggis putken palaakaan. Että kyl veikkaan, että se mahdollisten tehojen lisäys kohde on siinä pakosarjan ja katin välimaastossa jos pakopuolesta puhutaan.
Viimeksi muokannut dimmu, 10 Marras 2007, 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Toinen vaihtoehto on tuo Simotan kitti jota oon sillon tällöin haaveillu, mutta en oo jaksanu ruveta kyselemään mistä saisi. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ght=simota
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
taatanan taatanaAutonAlfa kirjoitti:Ääni = Voima![]()
Tehdään noi viritykset niin, että tulokset tulee paperille ja lopetetaan se mutuilu siitä miten joku "setä" jossain suosittelee. Kyllä minäkin suosittelisin,jos siitä tulisi rahaa.
Eli mulle voi laittaa rahaa tulemaan ja suosittelen varmasti kaikkea mitä haluatte

Joo kylläpä se osa taitaapi jäädä viä hyllyyn ennenkuin on rahnua ostaa vähän muutakin kuin putsari.
siihen asti täytyy vakio alfalla tiputella onnettomat amis viritykset ja sekin käypi helposti

Siittä viritysputkisto tessuun, jotta saadan tehot EDES tehtaan ilmoittamalle tasolla
Mitattu teho 146,9 hv
Uusilla vermeillä 155 hv.
http://www.supersprint.com/homeuk.htm

Mitattu teho 146,9 hv
Uusilla vermeillä 155 hv.
http://www.supersprint.com/homeuk.htm
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
"Verme" tarkoittaa tässä 8 lisäpollen kohdalla pelkkääcsr kirjoitti:Siittä viritysputkisto tessuun, jotta saadan tehot EDES tehtaan ilmoittamalle tasolla![]()
Mitattu teho 146,9 hv
Uusilla vermeillä 155 hv.
http://www.supersprint.com/homeuk.htm
putkistoa -ko -kö? Miltäs saundaa tuon katin ja putken
kanssa?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Löysin vihdoin oulusta pajan,joka tekee kromiputkesta huohotin+ilmianturilla varustetun imuputken. Kysymys,millaisella työkalulla ootte saanu ton ilmilaipan irti?? Torx pää jossa on reikä keskellä...
Ei ainakaan meikäläisen työkaluvarastosta löydy,normitorxeja kyllä on...Erikoisen näköiset ruuvit...

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Ei se ruuvi ole torx, vaan joku ihmeellinen mihin ei tasan tarkkaan löydy biltemasta saatika tavaratalosta kärkeä.
Torxissa on 6 kulmaa ja tuossa ilmin ruuvissa 5:


Itse avasin tuon oudon ruuvin talttapäisellä meisselillä, Pitää vaan olla just oikean kokoinen pää ja vääntää tuota keskitapia vasten.
Torxissa on 6 kulmaa ja tuossa ilmin ruuvissa 5:


Itse avasin tuon oudon ruuvin talttapäisellä meisselillä, Pitää vaan olla just oikean kokoinen pää ja vääntää tuota keskitapia vasten.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Tuo 5 sakarainen ainakin löytyy minun originale boschin ilmistä, että ei ole mikään lada kyseessä.KJS kirjoitti:Tuo reikätorx on tarkalleensanottuna torx tamperproof ja on 6-sakarainen kuten tavallinen torx-ruuvikin. Tuo 5-sakarainen ruuvi löytyy Ladan ilmistä, mutta Alfan orggiksessa on ihan normi torx tamperproof.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Tästä nyt on ihan turha tässä kinata kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, mutta mulla oli orggiksessa tuo 6-sakarainen ja lada-ilmissä 5-sakarainen. Lada-ilmin 5-sakaraiseen ruuviin vedin rautasahan terällä viillon ja avasin isolla talttapäämeisselillä ja laitoin anturin kiinni vanhoilla 6-sakaraisilla, joihin löytyi avain. Niin ja lada-ilmi oli yhtälailla Bosch kuin Alfan orggiskin.
Aivan, eli voimme vetää tästä johtopäätöksen, että noita ilmejä liikkuu molemmilla päillä, eli oli pää kumpi tahansa niin ei sekoiteta sitä 5 sakaraista torxiin, niinkuin jossakin threadissa.KJS kirjoitti:Tästä nyt on ihan turha tässä kinata kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, mutta mulla oli orggiksessa tuo 6-sakarainen ja lada-ilmissä 5-sakarainen. Lada-ilmin 5-sakaraiseen ruuviin vedin rautasahan terällä viillon ja avasin isolla talttapäämeisselillä ja laitoin anturin kiinni vanhoilla 6-sakaraisilla, joihin löytyi avain.
Niin on, mutta alfan orggis on alfan varaosanumerolla ja ladan ilmi ladan.KJS kirjoitti:
Niin ja lada-ilmi oli yhtälailla Bosch kuin Alfan orggiskin.
En tiedä sitten onko TS koneen ilmeissä just tuo 6 sakarainen sitte ja V6:s 5 sakarainen.
Tai sitte kaikki boschin nykyilmit on tuolla 5:llä sakaralla ja vanhat 6:lla.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Onkos toi BMC:n setti öljyttävää mallia?
Jos niin eikös se ole silloin ilmin killeri...

Jos niin eikös se ole silloin ilmin killeri...

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tommo kirjoitti:10t välein tulee pestyä

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM