156 äänimerkki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

156 äänimerkki

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mistäköhän löytyy 156 2.5 V6 konepellin alta äänimerkinantolaite eli tyytty?

Pitäisi saada tyyttäys pelaamaan ennen lähiviikkoina olevaa katsastusta, kun tuli jo viime kerralla huomautus toimimattomasta äänimerkistä. Etsiskelin mokkulaa viikonloppuna mutta eipä löytynyt. Sulake on ehjä.

156:n tyyttäys on naurettavan kuuloinen, joten jos/kun sen joutuu vaihtamaan, tilalle voisi hommata esim. Punton huomattavasti miehekkäämmän äänimerkinantolaitteen.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Eiköhän se ole siinä jäähdyttimen lähellä. Ainakin 2.0:ssa se on oikean puolen valojen vieressä. Kaksi sellaista torven näköistä osaa.
Toivottavasti auttaa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Ex-kadetissain äänimerkki muistutti lähinnä äänekästä pierua. Kerran erehdyin sitä keskustassa käyttämään ja voi pojat kyllä hävetti! Jatkakaa.
I do my loving in the winter.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Puskuri pois niin sitten näkyy, en nyt kyllä muista kumman lokarin puolella se on.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kyllä mun autossa se ainakin on ihan näkyvissä eikä puskuria tarvitse irroittaa, v6:sta tosin en tiedä.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Maunu kirjoitti:Puskuri pois niin sitten näkyy, en nyt kyllä muista kumman lokarin puolella se on.
Voe rähmä... Täytyy yrittää oikaista tuossa kohtaa, jos se on todellakin niin vaikeassa paikassa. Esimerkiksi uusi (ja erillainen) äänimerkki helpompaan paikkaan, joka on kuitenkin piilossa. Virta vaikka ryöstäjillä, jos alkuperäisen äänimerkin johtoihin pääsee käsiksi puskuria irrottamatta.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Spiderista muuten löytyy, kun katsoo puskurin ALTA. Ei näy konetilan puolelta. Puskuria ei tarvitse irrottaa, käsi mahtuu sinne lokarin ja puskurin väliin. Ja avomallissa löytyy MOLEMMILTA puolilta eli on komeasti KAKSI tyyttiä. Tosin omastani edellinen omistaja oli tempaisut toisen pois pelistä, mutta nyt pelittää!

Jossakin väiheessa kävi mielessä viritellä siten, että toisella puolella aloittaisi matalampi torvi ja sitten pienen pienellä viiveellä korkeampi liittyisi mukaan "stereona"....

Avoautossahan se toimii yleensä siten, että ensin muut tienkäyttäjät näkevät kun kuljettaja muuttuu punaiseksi kiukusta ja sitten kuuluu ääni, nykyään siis KOVA ääni.

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Maunu kirjoitti:Puskuri pois niin sitten näkyy, en nyt kyllä muista kumman lokarin puolella se on.
Löytyy ojan puolelta. Kuva albumissani.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Taitaa päästä käsiksi irroittamalla sisälokari ettei tarvii koko puskinta irrottaa.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Carajillo kirjoitti:Löytyy ojan puolelta. Kuva albumissani.
Kiitos Carajillo. Hyvä kuva ja hankala paikka. Täytyy ihmetellä asiaa viikonloppuna, mutta ei millään viitsisi purkaa mitään.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 128
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06
Paikkakunta: Ruovesi

156 äänimerkki

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Arvon 156 kuskit!
Ilmeni seuraavaa; Äänitorvet ei toimi kuin auton ollessa kylmä sisätiloiltaan. Lämmittyään auto sisätiloiltaan "tyytty" lakkaa toimimasta. Paikallistin vaivan rattiin/sen lähetyville. Voitteko antaa karkeat ohjeet ratin purkamiseksi ettei tule tehtyä kallista virhettä???
Auto on 156 vm-01. Ratin takana mittareiden puolella on kaksi reikää, josta käsiksi pääsee ilmeisesti ruuveihin tai kuusiokoloihin. Kiitos jo etukäteen.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ne ruuvit tosiaan löysää sen ratin keskiön joka on samalla airbag. En näe ohjeista onko ruuvit kuusioita vai mitä, enkä myöskään että riittääkö airbag johtoa niin että voit tehdä mitään irroittamatta johtoa.

Airbagin irroittamisessahan pitää olla tarkkana, akun johdot irti ainakin 10min, ja kun bägi on irti niin käsitellään kuin dynamiittiä. Ainakaan ei kannata villapaita päällä sormeilla liitintä...

Avatar
Pomigliano
Viestit: 128
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06
Paikkakunta: Ruovesi

156 äänimerkki

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Kiitti JTS! Tuli mieleen tuossa, että oma osuutensa on varmaan silläkin, kun pidän lyhkäsenä miehenä rattia ulommaisessa asennossa, josko piuhat olis tiukalla...?

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Sellanenkin tuli mieleen, että siinä rattiakselillahan on joku pyörivä juttu jonka kautta nuo töötinkin johdot tulee. Kaikki tuollaiset pyörivät jutut saattaa loppua joskus, että voi se olla siinäkin. Mutta siitähän se lähtee purkautumaan kun ottaa bägin pois ja ratti lähtee yhdellä isolla mutterilla.

Vastaa Viestiin