Jarrupalan pinta jäi levyyn kiinni

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
MrKirby
Car(s): 166 3.2

Jarrupalan pinta jäi levyyn kiinni

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kävin ennen itsenäisyyspäivää pesemässä auton ja muutenkin oli märkä keli, kun ajoin auton halliin, jossa sitten seisoi pari päivää. Levyjen pintaanhan tulee pintaruostetta kosteilla keleillä ja joskus liikkeelle lähdettäessä jarrut ovat hieman jumissa eli tuntuu pieni nykäys liikkeelle lähdettäessä, kun palat irrottavat otteensa levystä. Nyt kuitenkin jumitus oli vähän rajumpi ja heti liikkeellelähdön jälkeen tuntui joka pyörän kierroksella nykäys, joka tietenkin voimistui jarrutettaessa... Tajusin, että jarrupalan pintaa oli jäänyt levyyn ja yritin saada sitä irtoamaan jarruttelemalla. Rynkytys oli kuitenkin sitä luokkaa ettei hermot kestäneet jarrutella kovin rajusti. Pakko oli sitten ajaa tallille, ottaa pyörä irti ja nakutella taltalla palan jämät levystä irti.

Eipä ole tuollaistakaan ennen sattunut. Oma vika tietysti, kun olin päästänyt palat niin finaaliin. Olin yrittänyt ostaa palat jo pari kuukautta sitten, mutta eivät liikkeissä osanneet auttaa. Nyt kun sitten piirsin palan ääriviivat paperille, niin osasivat valita luettelosta oikeat ja pääsen huomenna vaihtamaan. Tällainen tapaus tällä kertaa...

zarre

Viesti Kirjoittaja zarre »

Mulla lähti joskus kauan sitten pösön kuluneesta takajarrupalasta pinta irti kovassa jarruluksessa>paukaus poljin lattiaan ja tilanne. Onneks ei osunu ainoastaan muutama ylimääräinen tykytys.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

kumimuumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tai sitten jarruille voi käydä näin --> http://s177.photobucket.com/albums/w202 ... 007043.jpg
..ammattina autoslalom..

gYdEbUh
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

kumimuumi kirjoitti:Tai sitten jarruille voi käydä näin --> http://s177.photobucket.com/albums/w202 ... 007043.jpg
Hahaha vähän mageeta :lol: Mulla jäi 164:sta missä oli uudehkot jarrupalat niin helvetinmoiset köntit jarrulevyihin, ei tarttennu muistaakseni siivota kun auto oli hallissa menossa lunastukseen :wink:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Midi

Viesti Kirjoittaja Midi »

Mulla murtu jarrusatulan kiinnityskorvakkeet, oliskohan johtunut samasta jutusta sitten..

Tässä kohta vuoden verran ollut ilman alfaa, voi olla että ens kesänä pitää hankkia taas 75:nen. :crazyeyes:
Joona Karimaa

Vastaa Viestiin