Itse ratkaisin huohottimen mahdollisen jäätymisen vetämällä "kerääjäsäiliöltä" ahtimen imupuolelle menevän letkun koneen taakse ulkoilmaan sekä tulppasin ko. liitoksen ahtimen imupuolella. Tämä ratkaisu on sitten laiton! Tietyn vuoden (olisiko ollut -83) jälkeen moottorin huohotusjärjästelmän tulee olla suljettu.
Toki öljyjen ulos pullauttaminen on ikävää, varsinkin jos pullauttaa samalla kampiakselin stefan ulos vauhtipyörän päästä, mutta itse satuin tutulla korjaamolla näkemään muutaman ahtimen, joissa imuletkuun jäätynyt huohotin kökkö oli lähtenyt liikkeelle ja suoraan ahtimen kompurasiipeen... Nämä eivät olleet Alfoja, mutta molemmissa moottorin huohotus on toteutettu samalla tavalla.
Omaan 2.4 JTD:hen vaihdoin uuden termostaatin viime talvena ja yhä edelleen kone käy n.72 °C:ssä, vaikka koko keula on tukittu

Tämä on todettu mittailemalla koneen lämpötiloja infrapunalämpömittarilla sekä lämpökameralla
Vanhan termarin testasin tuossa syksyllä, kun rupesi jälleen ilmat viilenemään, ja se avautuu 82 asteessa kuten pitääkin. Kuitenkin autossa kiinni ollessaan kone ei nostanut lämpöjä yli 70 asteen... Ei vaan voi ymmärtää mikä mättää, kun Afan testerin mukaan näyttäisi kaikki moottorin anturitkin antavan ruiskulle oikeaa tietoa. Olen sitten pikkuhiljaa alistunut kohtalooni ja hommasin kovimpia pakkasia varten Ladan

Joo, aika epätoivoinen teko, mutta helkkerin hauska talvilelu
Hienoa kuulla, että Deltalta löytyy myös hyvää palvelelua ja sen merkityksen ymmärtäviä ihmisiä! Tuntuvat olevan harvinaisia tuossa talossa...