Selespeedin vakaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
proviisori
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2008, 20:00

Selespeedin vakaus

Viesti Kirjoittaja proviisori »

Olen tässä lähitulevaisuudessa mitä todennäköisemmin Alfaa hankkimassa.
Lähinnä olen silmäillyt noita faceliftattuja 147:ia.

Kysymys on kuitenkin tuosta Selespeed vaihteistosta.
Se vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja itselleni sopivalta ratkaisulta, mutta olen eri lähteistä lukenut sen olevan melko vikaherkkä.

Pyytäisin käyttäjiltä vähän kokemuksia siitä.

Teenkö itselleni karhunpalveluksen valitsemalla Selespeedin normin sijaan ja täten pääsisin tutustumaan useasti korjaamoiden mukaviin palveluihin? :?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ensimmäisissä markkinoille tulleissa Seleissä oli jonkin verran bugisia softia, minkä takia niitä kulki narun jatkona korjaamoille, mutta uudemmat selet ovat käsittääkseni varsin toimintavarmoja. Omistajat kertokoot enemmän kokemuksia.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Mulla on ollu viime helmikuusta 2002 vuosimallin 147 Selespeed laatikolla. Ei oo sen puolesta ollu kyllä mitään moitittavaa. Päinvastoin, tykkään. :)

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Omistin 5v 147:n Selellä, ei ongelmia.

Kylmällä oli aluksi jähmeä ja todella kylmällä saattoi auto-moodissa heittää kerran vapaalle kiihdytettäessä kun yritti vaihtaa nopeammin kuin pystyi.

Hieno ja toimiva vaihteisto.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

3 kk takana ja ei voi kuin kehua. Tosin harvemmin sitä tulee rattivaihteilla vaihdettua, ehkä sitten kesällä... 8)
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Mulla on 156 JST Sele vm. 11/2002 ollut kohta viisi vuotta ja vaihteiston suhteen ei ole muuta kuin positiivista sanomista. Alkuun jännäsin ihan samoja kysymyksiä mielessäni, mutta turhaan onneksi. Enkä ole muidenkaan ongelmista kuullut.

Aidosti ihmettelen, miksei sele ole yleistynyt Suomessa, ihmeellinen harvinaisuus.

Avatar
proviisori
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2008, 20:00

Viesti Kirjoittaja proviisori »

Mukavaa kuulla että se pelittää paremmin mitä jutut antaa ymmärtää.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kolmenkympin pakkasilla pudotteli vaihdetta pois automaatilla ajaessa kylmänä, kun öljyt lämpis, niin ok.

Yli vuosi takana - ei muita ongelmia.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Neljä kuukautta takana 156 JTS selellä, ei ongelmia. Auto-moodissa vaihdot saisivat olla nopeampia, tosin silloin vaihtaa automaattisesti nopeammin, kun antaa kiertää punarajalle :twisted: Aluksi oli hieman totuttelemista, mutta kun on päässyt järjestelmän kanssa sinuiksi, on se kyllä tosi hyvä. Tämä systeemi on mielestäni juuri Alfan luonteeseen sopiva, tekninen ratkaisu edellä kilpailijoita. Nyt on kyllä muillakin merkeillä vähän vastaavia. Vähän sama juttu kun japsiprätkissä hehkutetaan hienolla ruiskutekniikalla jota esim. Moto-Guzzi ja Ducati ovat tarjonneet jo reilusti yli kymmenen vuotta sitten.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Pian on vuosi menty omalla farkulla eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Eipä tosin ole vielä ollut kovia pakkasia niin siitä puolesta ei osaa sanoa mitään. Mutta auton hankinnassa näen selen etuna enkä haittana, ehkä ei olis muuten tullut edes vaihdettua tuohon farmariin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ei ongelmia kun muistaa katsoa hydrauliöljyn määrän välillä eikä jätä pysäköidessä vaihdetta päälle.

Omassa '01:ssä pari kertaa on lähtö viivästynyt kun on pakki jäänyt päälle viikonlopun yli pikkupakkasessa. Ei siirrä vapaalle eikä siis näinollen starttaa edes :oops:

Muuten ihan loistokampe.

jussivan
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 14:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussivan »

Kuluttaako selespeedsysteemi öljyänsä ja jos kuluttaa niin minne se menee . Omassani 156 sw 2000 ongelmia tuli ja vika korjaantui öljyä lisäämällä, oli melko vähissä, tarkastuksessa ei kuitenkaan vuotoja löytynyt .

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

http://www.autowiki.fi/index.php/Selespeed

Ei kuluta öljyä enempää kun muutkaan hydraulijärjestelmät eli jos öljy katoaa niin jossain on vuoto. Mun mielestä vaihteisto on hyvä, erityisesti välikaasu pienemmälle vaihdettaessa on hieno ominaisuus joka todella toimii niinkuin pitää. Kun kylmällä lähtee liikkeelle niin auto nykii noin 25- 50 m matkan, mikä on ominaisuus eikä vika.

potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Viesti Kirjoittaja potbot »

Moi!

Lainaan vähän ketjua...

Mistä voi tarkistaa selen öljymäärän? ja Mistä sitä voi lisätä...
Olen yrittänyt etsiä mutta ei löydy... manuaalissakaan ei puhuta mitään tai sitten olen sokea.

Auto on 156sw sele 2000

Suuri kiitos jos joku osaa neuvoa!!
Näillä mennään mitä on!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »


Vastaa Viestiin