Uusi otsikko: uudet imuputket

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Uusi otsikko: uudet imuputket

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Imuputkien vaihto 43 millisistä 45 millisiin on realisoitumassa. Uudet putket löytyvät helposti eperistä: #60668794 etulohkoon ja #60668794 taakse. ”Aluslevyjen” vaihto ei näyttäisi olevan tarpeen, silla numeron 60513872 perusteella M18 (3000 V6 24V CF3 BRA C.A.), M19 (3200 V6 24V) -versioissa on on sama osa kuin omassa M11:ssä (2500 V6 24V CF3).

Eli pitäisi astman helpottaa ja tehoa tulla lisää pelkästään noilla laajemmilla imuputkilla?!?

Tähän asti luulen olevani selvillä, mutta osa #60604222 (CONNECTION) jää hämäräksi: M11 -versiossa eperin kaavio liittää sen kohtaan 6 eli noihin aluslevyihin, mutta M18 ja M19:ssä tuota ei ole ollenkaan? Toisaalta M10, M15 ja M16 -versioissa eper liittää #60604222:n numeroon 5 eliepämääräisesti jonnekin imusarjaan. Mikä ihme tuo #60604222 oikein on?
Viimeksi muokannut Alfieri, 19 Helmi 2008, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Alfieri kirjoitti:Mikä ihme tuo #60604222 oikein on?
Sehän on kuvattu helppoon paikkaan imukoteloon, joten pelti ylös ja tutkimaan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Siis tuo on jonkun alipaine letkun liitäntä. Ei vaikuta astman hoitoon millään tavalla.

2l turbon kuvasta selviää että sen kierteet on m14x1,5
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Uteliasuuttani kurkkasin 156:n pellin alle, osa #60604222 on alipaineletkun nippa jarrutehostimelle. Lienee samoin myös 166:ssa. Ei tosiaan aiheuta toimenpiteitä.

Niin mikäli ne imusarjat on samat niin vaihtoon menee sitten ymmärtääkseni vaan imuputket, kumit ja klemmarit.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Gasolina kirjoitti:Uteliasuuttani kurkkasin 156:n pellin alle, osa #60604222 on alipaineletkun nippa jarrutehostimelle. Lienee samoin myös 166:ssa. Ei tosiaan aiheuta toimenpiteitä.

Niin mikäli ne imusarjat on samat niin vaihtoon menee sitten ymmärtääkseni vaan imuputket, kumit ja klemmarit.
Lisäksi vaihtaisin myös tiivisteet.


[EDIT] tämä alla oleva siis topicin aloittajalle :lol:
(Käy toki kellottamassa joku 60-120km/h väli vakiohiluilla ja virityksen jälkeen ja ilmoittele tuloksia)
VMP

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Uusi otsikko: uudet imuputket

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Kittokset, arvelinkin, että joku eper-virtuoosi näppärästi vahvistaa epäilykseni.

Tiedä noista kellotuksista, ei niitä niin tarkasti saa...

Sama pätee dynolappuihin...

Mutta ajattelin toki jarrupenkissä käyttää, ihan Kustaan ajatusten mukaisesti, ja varmistaa, ettivät seokset mene liian ilmaviksi. Ei kenelläkään olisi hyvää penkityspaikkaa tiedossa?

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi otsikko: uudet imuputket

Viesti Kirjoittaja silverine »

Alfieri kirjoitti: Ei kenelläkään olisi hyvää penkityspaikkaa tiedossa?
http://www.stmotors.fi/

Tuolla ainakin minä ajattelin käväistä keväämmällä... :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Jos vaihtaa imuputket, pitääkö repiä suuttimet irti?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Alfieri kirjoitti:Imuputkien vaihto 43 millisistä 45 millisiin on realisoitumassa. Uudet putket löytyvät helposti eperistä: #60668794 etulohkoon ja #60668794 taakse. ”
Onko hinnoista tietoa?

Nyt kun 75:ssakin on oikea määrä sylintereitä niin voisi senkin astmaa alkaa parantelemaan :P
Kirkinen kirjoitti:Jos vaihtaa imuputket, pitääkö repiä suuttimet irti?
ei.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onko imusarjat samat? Eper on totutun selkeä kertoen, että saattaa olla samat tai olla olematta? Jos imusarjat on samat, suuttimia ei tarvitse irroittaa.
VMP

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Imusarjat näyttäisi olevan samat uudemmassa cf3 koneisessa 166:ssa, mutta 156:ssa on erit?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kirkinen kirjoitti:Jos vaihtaa imuputket, pitääkö repiä suuttimet irti?
Mites laippa? Avarampi jo valmiina (sopiva) vai uutta senkin tilalle?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

mattijus kirjoitti: Jos imusarjat on samat, suuttimia ei tarvitse irroittaa.
Saa imusarjankin vaihdettua irrottamatta suuttimia.
Kirkinen kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti:Jos vaihtaa imuputket, pitääkö repiä suuttimet irti?
Mites laippa? Avarampi jo valmiina (sopiva) vai uutta senkin tilalle?
Todennäkösesti vaatii pientä kairausta nuo laipat, tuskin sinne mitään porrasta on jätetty :roll:

Pelkkien imuputkien takia ei tarvi suuttimia irroitella..

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

alfa 156 v6 kirjoitti: Saa imusarjankin vaihdettua irrottamatta suuttimia.
Saa toki, mutta sitten uudessa imusarjassa pitäisi olla suuttimet valmiina :mrgreen:
VMP

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Näin tuumasin, kun viimeksi ajattelin päivitystä - suuttimet ovat laipassa kiinni ja en tiedä kannattaako pelkkä imutorvien vaihto...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Niin mikäli ne imusarjat on samat niin vaihtoon menee sitten ymmärtääkseni vaan imuputket, kumit ja klemmarit.
Eikös jotain joudu vähän työstämäänkin, muuten jää turhaa pykälää, olikohan kammioon ennen imuputkia tai johonkin...joku muistaa varmaan paremmin.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Tässä honkongilaisen toverin raportti englandiksi omasta projekstistaan:

http://alfisti.station196.com/forums/vi ... a=page%3D1

Kuvista näkyy, että laippoja vaihdettaessa on koskettava myös suuttimiin, pelkkä putkien vaihto on simppelimpää.

Kieltämättä omituiselta tuntuu, että esim. omassa moottorissa, M11 (2500 V6 24V CF3) on tosiaan eperin mukaan yksiselitteisesti samat aluslevyt kuin 3.0 ja 3.2 -litraisissa: siis vaikka jälkimmäisissä on laajemmat imuputket! Selittäköön joku viisaampi?!?!

156:n ja 164:n versioista en tiedä, työllä ja tuskalla kaivoin eperistä tuon 166:n vaihtoehdot.

Kromiputkiloita saa varaosamyyjiltä, tarjoukset ovat olleet siinä 50 korvilla kappaleelta.


P.S. Tuossa se muuten näkyy kiinanpojan kuvassa tuo em. 6064222 eperin kaavion mukaisessa paikassa, omassa moottorissa on muistaakseni letkut vähän eri tavalla.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niin, niitä imusarjoja, siis ne osat joissa suuttimet on kiinni näyttää olevan kahdella numerolla. Uudemmissa CF3 koneisissa 166:ssa näyttäis olevan samat osat 2.5-3.2l koneissa, eli tän mukaan ei tarvis vaihtaa. 156:ssa on uudemmissakin 2.5 ja 3.2l myllyissä eri numerolla olevat eli pitäisi vaihtaa tai koneistaa. Näin itse olen asian ymmärtänyt.

Eihän siinä muuta tarvi kuin ottaa yksi imuputki irti ja katsoa millainen reikä imusarjassa on, sillä se selviää.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mistä (muualta)kannattaisi kysellä imuputkisettiä 156:seen?
Muukkosen hinta on suolainen, Squardan hemmo myy ei oota..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kirkinen kirjoitti:Näin tuumasin, kun viimeksi ajattelin päivitystä - suuttimet ovat laipassa kiinni ja en tiedä kannattaako pelkkä imutorvien vaihto...
taidan turbota vanhoilla hiluilla - ei jaksa parin millin takia taistella :twisted:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

silverine kirjoitti:Mistä (muualta)kannattaisi kysellä imuputkisettiä 156:seen?
Katso

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=166065

Kysyin noista kaikista, paitsi "museoista". Melkein kaikki myös vastasivat.

Hinnat siis siinä 50 korvilla per putki, postituskulujen haitari 20-55.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi otsikko: uudet imuputket

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Alfieri kirjoitti:Ei kenelläkään olisi hyvää penkityspaikkaa tiedossa?
Kukaan käynyt täällä?

http://www.motorbit.fi/

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Imuputkia ja laippoja on myynnissä Madeno Racingllä.

http://www.madeno.com/nl/parts/156_maisr.html#

Hintaan: 328€
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Suattana! :evil:
Kaivanut kiven ja kannon alta 45mm imuputkisettiä
mutta ei tunnu löytyvän kokonaista sarjaa mistään...
Auttakee, ei edisty tuunaus muuten! :oops:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

löytyy 45mm putkia ainakin oheisen linkin takaa:

http://www.squadra-tuning.nl/EN/en_pricelist.htm

hintaa kromisena 280€ ja mustana 190€ ... :wink:

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

90 kirjoitti:löytyy 45mm putkia ainakin oheisen linkin takaa:

http://www.squadra-tuning.nl/EN/en_pricelist.htm

hintaa kromisena 280€ ja mustana 190€ ... :wink:
Ei löydy varastosta...
Jenkeistä näköjään näytetään vihreää valoa, ainakin. :silent:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

____?????

Onko Eurooppaan iskenyt joku V6:n viritysaalto? Vai sijoittaako joku imuputkiin arvonnousun toivossa?

Tilasin Hurtienneneltä oman satsini helmikuun puolivälissä. Ei minkäänlaisia ongelmia tilauksessa eikä toimituksessa! Heidän lisäkseen sain selkeän tarjouksen seuraavilta:

www.afra.it
ricambi.alfisti.net
www.online-fahrzeugteile.de
www.ebspares.co.uk

Onko kaikissa näissäkin nyt tilanne "EI OO"?

Lisäksi yksi (tai kaksi?) varaosamyyjää ilmoitti hinnan, mutta sanoi, ettei ole juuri nyt varastossa.

?????

P.S:
Tässä Afran puhelinnokin, soittamalla saa ainakin ajankohtaisen varastotilanteen
www.afra.it
Afra s.a.s.
Via Carducci 38
20019 Settimo Milanese (MI)
Tel: +39 02 32 86 11 1
Fax: +39 02 32 86 11 50

????????

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Alfieri kirjoitti:____?????

Onko Eurooppaan iskenyt joku V6:n viritysaalto? Vai sijoittaako joku imuputkiin arvonnousun toivossa?

www.afra.it
ricambi.alfisti.net
www.online-fahrzeugteile.de
www.ebspares.co.uk

Onko kaikissa näissäkin nyt tilanne "EI OO"?
Näin on näppylät pelikentillä. Jokaisesta mainitsemastasi paikasta on
tullut ei oot. Afralla taisi olla varastossa peräti 2 putkea..
Mutta eilen tärppäsi Jenkeistä ja kun dollarin kurssi vetää
matalalentoa niin ei tule kalliiksikaan, varsinkin kun jätkällä on
osat täällä Euroopassa. Mutta en tuuleta ennen kuin osat on himassa,
olen jotenkin viime aikoina oppinut (Alfan kanssa) että mikään
ei ole niin varmaa kuin epävarma. 8)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Ohhoh! Tässähän oman käryn harvinaisuusarvo kohoaa huikeasti - tai pitäsikö sittenkin jättää omat asentamatta ja laittaa sen sijaan ebayhin 1000 pohjahinnalla...

Alfissimo.comistako on tulossa vai löytyikö jostakin muualta?

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Alfieri kirjoitti:Ohhoh! Tässähän oman käryn harvinaisuusarvo kohoaa huikeasti - tai pitäsikö sittenkin jättää omat asentamatta ja laittaa sen sijaan ebayhin 1000 pohjahinnalla...

Alfissimo.comistako on tulossa vai löytyikö jostakin muualta?
Alfissimo juu. Katotaan milloin tehdas herää tekemään
lisää putkia...on tuo siesta venähtänyt vähän pitkäksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Oli siellä kyllä paljon pienemmät aluslevyn reijät kuin mitä oli 45 mm röörin sisähalkaisija... toisaalta näytti ettei siihen oikein laajempia kanavia sopisikaaan... tiedä nyt sitten. Todennäköisesti siis kuitenkin liian ahtaat aluslevyt. Putket löin kyllä paikalleen. Vaikutukset? Ei tainnut kulku oleellisesti huonontua. Uusi kromi kiiltää hienosti.

Vastaa Viestiin