155 lasinpyyhkijänvarret
Valvoja: Moderators
155 lasinpyyhkijänvarret
Olikos jossain juttua että 155:een sopisi alkuperäisten typerien pyyhkijänvarsien tilalle jonkun muun auton varret niin siihen saisi normaalit tai nivelettömät kunnolliset pyyhkijänsulat?
Muistelen että Volvo 360:en varret sopisi...olenko väärässä?
Muistelen että Volvo 360:en varret sopisi...olenko väärässä?
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Oikein, vanhemmissakin 155:ssa on ollut kiinteät varret, joihin voi vaihtaa vain kumin. Itse olen modannut yhdet varret katkaisemalla alkuperäiset ja liittämällä koukkupäät alkuperäisien varsien alaosiin ruuveilla/niiteillä.jiiässä kirjoitti:Melkein väittäisin että vanhemmassa 155:ssa olisi myös ollut nää muovi varret mutta voin olla väärässä.
Palstalta saamani vinkin perusteella hommasin joskus Volvo 360:n varret, mutta väitän, ettei ne sovi suoraan 155:een. 400-sarjan (440/460) Volvojen pyyhkijänvarret voisi olla lähempänä suoraa sopivuutta ainakin ulkonäön perusteella. Tipon varret sopii suoraan ainakin Tempraan, uskoisin että myös 155:een.
- JuhaT.
- Viestit: 79
- Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
- Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
- Paikkakunta: Hamina
Ostin justiinsa 155:een uudet Champion-pyyhkijät varsineen, 76 euroa yhteensä. Hinta on hävytön verrattuna kumien uusimiseen, johon Rellussa päädyin, 3,99 e. Toisaalta Champion-sulat Relluun olisivat muistaakseni maksaneet melkein 25 e kipale, joten ei pelkille varsille loppujen lopuksi kauhea hinta jäänyt.
Myyjä sanoi, että varteen voisi porata reiän ja siihen laittaa yleismallisen liittimen, johon voisi sitten kiinnittää tarvikesulan. Kokeilen kyllä ensi kerralla kumin vaihtoa, varrethan ovat nyt tosi hienot, eivätkä enää yhtään ruosteessa.
Myyjä sanoi, että varteen voisi porata reiän ja siihen laittaa yleismallisen liittimen, johon voisi sitten kiinnittää tarvikesulan. Kokeilen kyllä ensi kerralla kumin vaihtoa, varrethan ovat nyt tosi hienot, eivätkä enää yhtään ruosteessa.
Tätä vartenko se punainen 64 on purettuna atomeiksi siinä pihassa?jiiässä kirjoitti:No nyt se on kokeiltu, 164:en varret sopii niin hyvin että jäävät paikoilleen, sulkina nivelettömät silikonisulat ja toimii kuin unelma...![]()
Ainoa vain kun 164:en sulat on 530 cm niin 155:en tarvii repsikan puolelle hieman lyhemmän, noin 490-500 cm lienee sopiva.

..ammattina autoslalom..
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Hola hola foorumilaiset. On ollu loistokasta taasen ajella 155:lla, mutta yksi asia riivaa ja vituttaa ihan suunnattomasti. No ne pyyhkijät! Lähinnä niiden nopeus. Miksi helvetissä niitten pitää viuhkoa viittäsataa edestakas ja pätkiä matkalla vielä. Tihkua ei voi käyttää kun alkaa pätkimää ja hyppimään. Eli saako tuohon jonkun muun auton pyyhkijänmoottorin vaihdettua tai jotain vastaavaa? 

UliUli
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Itse tein tuon pyyhkijänmoottorin kontaktipintojen puhdistuksen ja auttoi ongelmaan .
Ja vikahan on se että kontakipintoihin pääsee voitelurasvaa ja sen takia palautus tökkii,esim . jos pidät "kertapyyhkäisy" nappia pohjassa koko pyyhinnän ajan niin ei pitäisi tökkiä niin pahasti .
Löysin vanhat kuvat :
Tän takia tökkis
Puhdistettu ja toimii
Edit1: Ja vielä omasta ongelmasta . Mitkäs sulat / varret tähän sopisi kun omassa ottaa hanttarin puolella edelleen konepellin reunaan kiinni ja välillä nousee siihen pellin päälle ja ei pyyhi hanttarin puolta kunnolla ja näyttää tyhmältä . Myös konepeltiin jää jäljet .
Noi on jotenkin liian pitkät ja asentoa koitettu muuttaa , mutta ei auta.
Ja vikahan on se että kontakipintoihin pääsee voitelurasvaa ja sen takia palautus tökkii,esim . jos pidät "kertapyyhkäisy" nappia pohjassa koko pyyhinnän ajan niin ei pitäisi tökkiä niin pahasti .
Löysin vanhat kuvat :
Tän takia tökkis
Puhdistettu ja toimii
Edit1: Ja vielä omasta ongelmasta . Mitkäs sulat / varret tähän sopisi kun omassa ottaa hanttarin puolella edelleen konepellin reunaan kiinni ja välillä nousee siihen pellin päälle ja ei pyyhi hanttarin puolta kunnolla ja näyttää tyhmältä . Myös konepeltiin jää jäljet .
Noi on jotenkin liian pitkät ja asentoa koitettu muuttaa , mutta ei auta.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Hmm.. Jotenkin minusta tuntuu, että tuolla on tarkoitettu olevankin rasvaa. Ongelmahan tuossa on, että noiden kahden "väkäsen" kitkapinta kuluu, jolloin ne eivät enää löydä tuossa vastakappaleen levyssä olevia koloja. Eli ikään kuin rammarin neula(t) olisi kuluneet ja eivät soita levyn uria...willez kirjoitti:Itse tein tuon pyyhkijänmoottorin kontaktipintojen puhdistuksen ja auttoi ongelmaan .
Ja vikahan on se että kontakipintoihin pääsee voitelurasvaa ja sen takia palautus tökkii
Omassa kuljettimessa (ei Alfa) oli männä keväänä vika ettei pyyhkimet löytäneet nollapistettä. Eli pyyhkimet pois päältä laitettaessa ne saattoivat jäädä vaikka suoraan näkökenttään. Tällöin avasin netistä löytämieni ohjeiden mukaisesti tuon osan ja pihdeilla muotoilin varovasti lisää tartuntapintaa noihin väkäsiin. Jotkut ovat kolvanneet lisää metallia niihin, mutta se kuulosti liian työläältä.. Samalla myös hieman taivuttelin väkäsiä lisää. Hyvin on toiminut.
Alfassahan tuo näyttää olevan helposti avattavissa. Opelissa joutui poraamaan niitit auki, että sai kannen auki ja pääsi kuluviin osiin käsiksi.
Senza cuore saremmo solo macchine
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Samaa mieltä; täydellinen rasvan poisto ei liene pitkäaikaiskestävyyden kannalta hyvä ratkaisu. Itse olen putsannut vanhat rasvat pois ja laittanut ohuelti uutta tilalle ja hyvin on pyyhkijät toimineet.hagger16 kirjoitti:Hmm.. Jotenkin minusta tuntuu, että tuolla on tarkoitettu olevankin rasvaa. Ongelmahan tuossa on, että noiden kahden "väkäsen" kitkapinta kuluu, jolloin ne eivät enää löydä tuossa vastakappaleen levyssä olevia koloja. Eli ikään kuin rammarin neula(t) olisi kuluneet ja eivät soita levyn uria...
Aiheesta on ollut ennenkin tarinaa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=87528
Päivitin vanhaan ketjuun liittäneeni linkin toimivaksi, vanhassa osoitteessa ei enää ohjeita näyttänyt olevan.