156 GTA:n osto
Valvoja: Moderators
156 GTA:n osto
En nyt ainakaan suoraan löytäny tästä aiheesta topicia, tai sitten en vaan osannu käyttää hakua.
Olen huomenna menossa koeajamaan yhtä yksilöä, niin mikä huomioitavaa noissa on?
Hihnanvaihto on ilmeisesti 60tkm välein. Miten kallis huolto tuo on?
Minkä hintaiset huollot noihin muuten on?
Onko jotain kalliita tyyppivikoja?
Nuo 156 tyyppiviat luinkin läpi, mutta onko GTA:ssa jotain spesiaalia.
Itsellä ei nyt tule kuin alle 10tkm vuodessa, että huoltokustannuksilla ei periaatteessa niin väliä ole kuten ei kulutuksellakaan.
Muutenkin jos on jotain yleistä kerrottavaa GTA:sta, niin mielellään kuulisin.
Olen huomenna menossa koeajamaan yhtä yksilöä, niin mikä huomioitavaa noissa on?
Hihnanvaihto on ilmeisesti 60tkm välein. Miten kallis huolto tuo on?
Minkä hintaiset huollot noihin muuten on?
Onko jotain kalliita tyyppivikoja?
Nuo 156 tyyppiviat luinkin läpi, mutta onko GTA:ssa jotain spesiaalia.
Itsellä ei nyt tule kuin alle 10tkm vuodessa, että huoltokustannuksilla ei periaatteessa niin väliä ole kuten ei kulutuksellakaan.
Muutenkin jos on jotain yleistä kerrottavaa GTA:sta, niin mielellään kuulisin.
No katotaan nyt miltä vaikuttaa. =)
Kävin tänään katsomassa paikanpäällä niin ihan asialliselta vaikutti ja huomiseksi varasin koeajon. En ole ihan noin isoa autoa ajatellut, kun mielessä on ollut isokoneinen hatchback (147 GTA, R32 Golf, A3 3.2, ym), mut täytyy nyt katsoa millainen toikin on kun se sattuu tossa parin km:n päässä majailemaan.
Miten muuten toi GTA mahtaa pitää arvonsa?
Nyt 5 vuoden aikana hinta on puolittunut, kun taas vastaavasti V6:n hinta on melkein tippunut kolmasosaansa. Erikoismallit kyllä yleensä pitävät paremmin hintansa.
Kävin tänään katsomassa paikanpäällä niin ihan asialliselta vaikutti ja huomiseksi varasin koeajon. En ole ihan noin isoa autoa ajatellut, kun mielessä on ollut isokoneinen hatchback (147 GTA, R32 Golf, A3 3.2, ym), mut täytyy nyt katsoa millainen toikin on kun se sattuu tossa parin km:n päässä majailemaan.
Miten muuten toi GTA mahtaa pitää arvonsa?
Nyt 5 vuoden aikana hinta on puolittunut, kun taas vastaavasti V6:n hinta on melkein tippunut kolmasosaansa. Erikoismallit kyllä yleensä pitävät paremmin hintansa.
Vähäinen kysyntä voi jeesata hintansa pitämistä, vaikka marginaalimerkistä ja erityisesti marginaalimallista on kysymys. Kannattaa lämpimikseen laskea paljon tulee vuosittainen ajoneuvovero olemaan 2010 jälkeen. Päästöt n. 290 g/km. Aika suolainen maksu tulee olemaan. Vaikkei itseä hirvittäisikään, niin ainakin neuvotteluvalttina kannattaa käyttää sitä. Yleisesti ottaen 5 v vanhasta autosta puolet kuulostaa todella korkealle.. Katso esim. tullin mahti järjestelmästä arvoa, niin tulee olemaan n. 17 000. Itse en paljoa sen enempää käteisellä maksaisi. Ykkösellä alkavasta luvusta itse koittaisin käteiskaupassa lähteä.
Auto on mahtava ajaa, ainoa miinus on uraisella tiellä täyskaasutuksella vetely, erityisesti rampilta alas ajettaessa. Siinä toivoisi takavetoisen vakautta.
Auto on mahtava ajaa, ainoa miinus on uraisella tiellä täyskaasutuksella vetely, erityisesti rampilta alas ajettaessa. Siinä toivoisi takavetoisen vakautta.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
147 GTAn joutunet hakemaan/tuotattamaan Saksasta tms. sivistysmaasta kun Suomessa on tiettävästi 3 kpl noita ja niiden ostaminen Suomesta lienee hankalaa.TeemuM kirjoitti: En ole ihan noin isoa autoa ajatellut, kun mielessä on ollut isokoneinen hatchback (147 GTA, ...
156 GTA:sta ei ole kokemuksia, mutta 147 GTA:sta kyllä. Niiden kokemusten perusteella GTA:n ja 156 2.5 V6:n tyyppiviat ovat hyvin pitkälti samat eli hakua käyttämällä löytynee noihin vastauksia ja/tai minua fiksummat voinevat vastata noihin kysymyksiin.
Mikäli haluat lisätietoa minun 147 GTA-kokemuksistani, niin käy tutustumassa GTA-sivuihini ja erityisesti kokemuksia-blogiin. Sivut löytyvät osoitteesta
www.pertti.com/gta
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
GTA:n ajoneuvovero v. 2010 tämän hetken tietojen mukaan n. 300 eur/v. Ei kovin merkittävä summa auton kokonaiskustannuksissa.V-tyyli kirjoitti:Kannattaa lämpimikseen laskea paljon tulee vuosittainen ajoneuvovero olemaan 2010 jälkeen.
Löysin pikaselailulla 2 Suomessa myynnissä olevaa GTA:ta tällä hetkellä. Toisen pyynti 28,5 teur, toisen 25,9 teur. Aika hyvin saa tingata jos alle kahteenkymppiin noita meinaa saada vaikka autojen hintataso laskussa onkin.V-tyyli kirjoitti: Ykkösellä alkavasta luvusta itse koittaisin käteiskaupassa lähteä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo saksasta oli tarkoitus hakea. Noihin sun sivuihin olenkin tutustunut, ihan hyvää info ko. autosta.147 GTAn joutunet hakemaan/tuotattamaan Saksasta tms. sivistysmaasta kun Suomessa on tiettävästi 3 kpl noita ja niiden ostaminen Suomesta lienee hankalaa.
Tuossa mitä menen katsomaan on pyynti se 25900€, että ei sitä ainakaan taida alle 20t saada. Myöskin jos katselee saksan hintoja, jotka ovat n. 13t eteenpäin kun unohtaa halvimmat, niin ei sitä tuomallakaan taida alle 20t saada varsinkin kun verotus muuttui päästöjen mukaan määräytyväksi.
Onko niin että noita pienempiä jarruja on vain 147 GTA:ssa? Radalla tulee kesäisin käytyä jonkin verran, eli hieman normaalia kovempaa käyttöä auto tulee saamaan.Etupään jarrulevyt saattavat olla kierot jos ovat joutuneet oikeisiin pysäytyshommiin. Näin ainakin 305mm:n levyillä.
Tuo vetely tosiaan vähän mietityttää, kun nelivetoisilla tässä on viimeiset 5 vuotta ajellut. No koeajollahan se selviää.
TeemuM kirjoitti: Tuossa mitä menen katsomaan on pyynti se 25900€, että ei sitä ainakaan taida alle 20t saada.
Takapuskuri oli erisävyinen muuhun autoon verrattuna. Muuten näytti minun silmään äkkiä katsottuna siistiltä. Kuulemma yhdellä ollut ja huoltokirjakin siinä oli.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
156:ssa jarrut muuttuvat isommiksi -04. Tuon kieroutumisongelman saaTeemuM kirjoitti:
Onko niin että noita pienempiä jarruja on vain 147 GTA:ssa? Radalla tulee kesäisin käytyä jonkin verran, eli hieman normaalia kovempaa käyttöä auto tulee saamaan.
hoidettua melko helposti vaihtamalla eteen rakenteeltaan ja materiaaliltaan
riskimmät levyt. Esim. Muukkoselta löytyy CAR:n rei'itettyjä ja uritettuja levyjä jotka ainakin mulla ovat toimineet moitteettomasti.
Ei lainkaan.Portti kirjoitti:GTA:n ajoneuvovero v. 2010 tämän hetken tietojen mukaan n. 300 eur/v. Ei kovin merkittävä summa auton kokonaiskustannuksissa.V-tyyli kirjoitti:Kannattaa lämpimikseen laskea paljon tulee vuosittainen ajoneuvovero olemaan 2010 jälkeen.
[/quote]Portti kirjoitti:Löysin pikaselailulla 2 Suomessa myynnissä olevaa GTA:ta tällä hetkellä. Toisen pyynti 28,5 teur, toisen 25,9 teur. Aika hyvin saa tingata jos alle kahteenkymppiin noita meinaa saada vaikka autojen hintataso laskussa onkin.V-tyyli kirjoitti: Ykkösellä alkavasta luvusta itse koittaisin käteiskaupassa lähteä.
Lähinnä vertaan tuossa tapauksessa markkinaan yleensä. Samalla rahalla rupeaa saamaan jo jotain muutakin. Tuppaa auton hinta puolittua nopeammassa ajassa kuin 5 v. Ihan yleisesti ottaen, vaikka en näe itse mazdaa niin kiinnostavana. Niin ko. hintaluokassa (pyynti alle 30) on 2006 Mazda MPS malleja. Siinä saattaa olla tehtaan taakutakin jäljellä? Toisaalta vaihtoehto voisi olla 4-veto a3 vastaavan kokoisella myllyllä. Kuivasta asfaltista en tiedä, mutta kaikissa muissa olosuhteissa Alfa jää
Silti, GTAssa on edellä mainituista paras tunnelma ja miellyttäisi itseäni eniten. Ehkä jos pyyntö olisi sitä luokkaa, että voisin realistisesti uumoilla sitä 20 k€ ostohintaa, olisin käynyt ostamassa enkä höpöttäisi täällä
Ei kovin hyvää ensivaikutelmaa jäänyt ko. autosta. Vaivoin kiersi yli 3000 ja sitten alkoi hirveä röpötys ja nykiminen savupilven säestämänä. No auto takaisin liikkeeseen ja uusi yritys ens viikolla korjauksen jälkeen.
Kuskinpenkki oli hieman tukien kohdilta kulunut ja näytti siltä että nahkaan on reikä pian tulossa. Muuten sisätilat näyttivät tosi hyviltä. Ulkoa päin näytti myös ihan siistiltä.
Kuskinpenkki oli hieman tukien kohdilta kulunut ja näytti siltä että nahkaan on reikä pian tulossa. Muuten sisätilat näyttivät tosi hyviltä. Ulkoa päin näytti myös ihan siistiltä.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Onko autosta ollut akku tyhjä jossain vaiheessa? Jos ecua ei ole opetettu akun tyhjentymisen jälkeen niin ei kierrä eikä käy kunnolla.
Sano myyjä liikkeeseen että ottaa akun kengän pois 45 min ajaksi ja sen jälkeen antaa auton käydä tyhjäkäyntiä 5 min ennen kuin kaasupolkimeen kosketaan.
Sano myyjä liikkeeseen että ottaa akun kengän pois 45 min ajaksi ja sen jälkeen antaa auton käydä tyhjäkäyntiä 5 min ennen kuin kaasupolkimeen kosketaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Tolla oli ajettu reilu 80tkm ja huoltokirjan mukaan varmasti pitää paikkansa. Ihmettelin tota kulumaa, kun omissa entisissä autoissa ei nahkapenkeissä ole ollu noilla kilometreillä oikein mitään jälkiä.Olisko ilmi sitten rikki..
Montako satkua tuo auto on ajettu jos nahat ovat jo kuluneet? Onhan ne kuppimaisemmat kuin omat, mutta toisaalta on yli 200tkm mittarissa eikä isompaa kulumista näkyvissä.
IMM:a epäilivät viaksi. Auto tosiaan kiersi enemminkin, mutta todella vaikeasti yli 3000. Kaasun kun painoi pohjaan niin pikkuhiljaa kierrokset kohosivat välillä nytkähdellen. Lisäksi moottori kävi tyhjäkäyntiä todella "rumasti", eli kone tärisi sen verran paljon että tuntui selvästi sisälle.
No ainakin he sanoivat että huomenna huolto katsoo autoa ja soittavat kun auto on taas koeajettavissa. Hieman kovalta tuo hinta tuntuu verrattuna esim. siihen mihin hintaan tuollaisen saisi haettua saksasta, mutta täytyy katsoa millaiseen hintaan sen saisi kun itsellä ei tule mitään vaihturia rasitteena mukana.
Alfa 156 GTA huokuttelisi itseäkin. Kävin yhtä koeajamassa keväällä ja hyvältä peliltä vaikutti. Koeajo oli vain 45 minuutin mittainen (jobbariliike), joten kauheana en ehtinyt räpläämään ja testailemaan. Hemmetin hienot soundit siinä ainakin oli .
Ollut vaimokkeen kanssa puhetta Saksaan muuttamisesta n. vuoden sisään, joten ajattelin, että katselisi sieltä 156 GTA:ta. Tähtäimessä ois 2005 vuoden mallit. Ilmeisesti siinä vuosimallissa on jo pahimmat lastentaudit karsittu?
Nämä ovat vielä avoimia kysymyksiä minulle:
- Huoltokustannukset (Suomessa)?
- Laatu (onko ollut mitään isoja vikoja, ruostuuko herkästi yms.)?
- Auton kestävyys (paljonko moottori kestää kilometrejä yms.)?
Ilmeisesti 156 GTA:ssa ei ole ESP:tä (vaimoketta varten )?
Ollut vaimokkeen kanssa puhetta Saksaan muuttamisesta n. vuoden sisään, joten ajattelin, että katselisi sieltä 156 GTA:ta. Tähtäimessä ois 2005 vuoden mallit. Ilmeisesti siinä vuosimallissa on jo pahimmat lastentaudit karsittu?
Nämä ovat vielä avoimia kysymyksiä minulle:
- Huoltokustannukset (Suomessa)?
- Laatu (onko ollut mitään isoja vikoja, ruostuuko herkästi yms.)?
- Auton kestävyys (paljonko moottori kestää kilometrejä yms.)?
Ilmeisesti 156 GTA:ssa ei ole ESP:tä (vaimoketta varten )?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kohtuuttomat jos huollattaa Delta-Autossa, kohtuulliset jos huollattaa jossain järkevässä paikassa. Itsellä on tuo 147 GTA, jossa käytännössä sama tekniikka enkä ole huoltokuluja pitänyt ollenkaan pahoina kun olen käyttänyt autoa Autofit-ketjuun kuuluvassa korjaamossa.Harvester kirjoitti:- Huoltokustannukset (Suomessa)?
Esimerkkejä huoltokustannuksista Autofitillä:
60 tkm huolto 180 eur
Jakohihnan vaihtotyö 250 eur (osat tilasin itse Saksasta hinta n. 300 eur)
75 tkm huolto 280 eur
Onko Alfa 156/147 muuten tuttu? GTA:n tyyppiviat ovat pitkälti samoja kuin pienempikoneisissakin malleissa paitsi, että jakohihnaongelmat eivät ole olleet merkittäviä toisin kuin neloskoneisissa malleissa. Esim. tukivarret ovat heikko kohta. Ruosteesta en osaa sanoa mitään kun sitä en ole havainnut. Joku minua fiksumpi voinee valistaa tarkemmin noista tyyppivioista.Harvester kirjoitti:- Laatu (onko ollut mitään isoja vikoja, ruostuuko herkästi yms.)?
Alfan V6-kone taitaa olla suht kestävä. Tähänkin jollain muulla lienee parempia neuvoja.Harvester kirjoitti:- Auton kestävyys (paljonko moottori kestää kilometrejä yms.)?
Juu, 156 GTA:ssa on ainoastaan sutimisenesto ASR, ei ESP/VDC:tä. 147 GTA:ssa on myös tuo VDC.Harvester kirjoitti:Ilmeisesti 156 GTA:ssa ei ole ESP:tä (vaimoketta varten )?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
No eipä nuo kovin korkeat ole. Aikoinaan maksoin Civic Type-R:n 60 tkm huollosta 300e, joten siihen verrattuna vähintäänkin kohtuulliset.Portti kirjoitti: Kohtuuttomat jos huollattaa Delta-Autossa, kohtuulliset jos huollattaa jossain järkevässä paikassa. Itsellä on tuo 147 GTA, jossa käytännössä sama tekniikka enkä ole huoltokuluja pitänyt ollenkaan pahoina kun olen käyttänyt autoa Autofit-ketjuun kuuluvassa korjaamossa.
Esimerkkejä huoltokustannuksista Autofitillä:
60 tkm huolto 180 eur
Jakohihnan vaihtotyö 250 eur (osat tilasin itse Saksasta hinta n. 300 eur)
75 tkm huolto 280 eur
Ei ole Alfat millään tavalla tuttuja. En ole koskaan omistanut, eikä kenelläkään tutuilla ole ollut. Tyyppivioista lueskelin englannin kieliseltä foorumilta, mutta joku voisi tehdä vielä lyhyen listauksen.Portti kirjoitti: Onko Alfa 156/147 muuten tuttu? GTA:n tyyppiviat ovat pitkälti samoja kuin pienempikoneisissakin malleissa paitsi, että jakohihnaongelmat eivät ole olleet merkittäviä toisin kuin neloskoneisissa malleissa. Esim. tukivarret ovat heikko kohta. Ruosteesta en osaa sanoa mitään kun sitä en ole havainnut. Joku minua fiksumpi voinee valistaa tarkemmin noista tyyppivioista.
Ei se ainakaan ole ihan älyttömän kireäksi viritetty (vrt. esim. E46 BMW M3), joten luulisi ainakin sen 300 tkm kestävän. Tietenkin, jos sitä on poljettu kuin tulpatonta mopoa, niin eihän sitä koskaan tiedä...Portti kirjoitti: Alfan V6-kone taitaa olla suht kestävä. Tähänkin jollain muulla lienee parempia neuvoja.
Eipä tuo niin kauhea miinus ole. Hyvä olisi olla olemassa, mutta ilmankin voi elää.Portti kirjoitti: Juu, 156 GTA:ssa on ainoastaan sutimisenesto ASR, ei ESP/VDC:tä. 147 GTA:ssa on myös tuo VDC.
Ajattele, että tämä on best case scenario (medium case lienee n. 1500 euroa? = DA) [worst case 10 000 = tehtaalta moottori]. Varmaan pikku vaivannäöllä huoltohinnat pyörivät 'best casen' ja 'medium casen' välillä.Harvester kirjoitti:No eipä nuo kovin korkeat ole. Aikoinaan maksoin Civic Type-R:n 60 tkm huollosta 300e, joten siihen verrattuna vähintäänkin kohtuulliset.Portti kirjoitti:
Esimerkkejä huoltokustannuksista Autofitillä:
60 tkm huolto 180 eur
Jakohihnan vaihtotyö 250 eur (osat tilasin itse Saksasta hinta n. 300 eur)
75 tkm huolto 280 eur
Noh, oli miten oli, niin kauan kuin 'worst case' ei realisoidu olen AR 156 GTAn onnellinen omistaja.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Näinhän se on. Toki itselläkin on tullut muitakin huolto/korjauskustannuksia kuin nuo yllä mainitsemani huoltohinnat. Tarkempaa tietoa omista GTA-kokemuksistani löytyy muuten tuolta:V-tyyli kirjoitti:Ajattele, että tämä on best case scenario :... Varmaan pikku vaivannäöllä huoltohinnat pyörivät 'best casen' ja 'medium casen' välillä.
www.pertti.com/gta
Sieltä löytyy mm. yhteenvetoa yhden GTA:lla ajetun vuoden kustannuksista.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Tottakai, jos tulee jotain isoa vikaa, niin tulee kalliiksi. Sen tiedän itsekin aikaisempana auton omistajana. Lähinnä kiinnosti tuollaisten perushuoltojen hinnat. Pertillä olikin hyvää tietoa tuolla sivustolla. Koska auton hankinnalla ei ole mitään kiirettä, niin ehdin katsella ja ottaa selvää asioista. Kukapa sitä pommia haluaisi ostaa .Portti kirjoitti:Näinhän se on. Toki itselläkin on tullut muitakin huolto/korjauskustannuksia kuin nuo yllä mainitsemani huoltohinnat. Tarkempaa tietoa omista GTA-kokemuksistani löytyy muuten tuolta:V-tyyli kirjoitti:Ajattele, että tämä on best case scenario :... Varmaan pikku vaivannäöllä huoltohinnat pyörivät 'best casen' ja 'medium casen' välillä.
www.pertti.com/gta
Sieltä löytyy mm. yhteenvetoa yhden GTA:lla ajetun vuoden kustannuksista.
Pari vuotta onkin vierähtänyt edellisestä viestistä. GTA:n osto alkaisi olla vähitellen lähempänä todellisuutta. Nettiautossakin näkyy olevan jo reilusti alle 20000 euron hintaisia pelejä, mutta kilometrejä niissä on harmillisin paljon. GTA kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta tältäkin foorumilta luetut kauhujutut ovat vähän laimentaneet innostusta. Tässä on se perinteinen järki vs tunteet taistelu .
Muitakin vaihtoehtoja on, mutta olisihan se kiva omistaa edes kerran elämässään Alfa. Onko kenelläkään tietoa, että voiko Auto Milanossa käyttää autoa kuntotarkastuksessa?
Muitakin vaihtoehtoja on, mutta olisihan se kiva omistaa edes kerran elämässään Alfa. Onko kenelläkään tietoa, että voiko Auto Milanossa käyttää autoa kuntotarkastuksessa?
Eiköhän. Osta semmoinen, johon on vaihdettu bilstein tai koni iskarit (ja jouset). Nuo vakio iskarit ovat kyllä aikasen pintakovat ja ajo on todella tuntunut viimeaikoina.Harvester kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, että voiko Auto Milanossa käyttää autoa kuntotarkastuksessa?
Olikos Camber nimimerkillä vielä myynnissä lumiharjavapaa punainen GTA? Siinä on kyllä maalipinta ihan toista luokkaa kuin minun "käyttöautossa". Ei taida olla myynnissä, oli kai hetken mielijohteesta joskus myynnissä ?
Mutta ei tuo pizzu:n myynnissä oleva GTA:kaan yhtään hassumpi ole.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Jos kauhujuttuja lukee, löytää itsenä lukittuneena neljän seinän sisään happitankin kanssaHarvester kirjoitti:GTA kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta tältäkin foorumilta luetut kauhujutut ovat vähän laimentaneet innostusta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Enemmän käytetyn Alfan osto pelottaa kuin hullut kaupungilla . Vaikka autolle ei ole tarvetta joka päivä, niin mahdollinen vähän väliä korjaamolla käyttäminen ja rahan polttaminen siihen ei innosta. Tieto lisää tuskaa .DaViega kirjoitti:Jos kauhujuttuja lukee, löytää itsenä lukittuneena neljän seinän sisään happitankin kanssaHarvester kirjoitti:GTA kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta tältäkin foorumilta luetut kauhujutut ovat vähän laimentaneet innostusta.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Pommeja ja maanantai kappaleita löytyy joka merkiltä, toisilta tosin enemmän kuin muilta. Omista tutuista suurin ongelmainen on ollu kaverin ex bemari, -08vm ja myydessään ajettu reilu 60tkm. Parin kuukauden välein monta päivää huollossa. Ja kun takuu loppu niin rahaa palo...Harvester kirjoitti:Enemmän käytetyn Alfan osto pelottaa kuin hullut kaupungilla . Vaikka autolle ei ole tarvetta joka päivä, niin mahdollinen vähän väliä korjaamolla käyttäminen ja rahan polttaminen siihen ei innosta. Tieto lisää tuskaa .DaViega kirjoitti:Jos kauhujuttuja lukee, löytää itsenä lukittuneena neljän seinän sisään happitankin kanssaHarvester kirjoitti:GTA kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta tältäkin foorumilta luetut kauhujutut ovat vähän laimentaneet innostusta.
Mutta luulis, että nää erikoismallit ois tarkemmin tehty ku perusmallit ja niissä prosentuaalisesti olis vähemmän ongelmakappaleita, vai? Ja jos huoltohistoria tiedossa, ja auto ei jatkuvasti huoltamolla ja osanvaihdossa ole ollut ja kilometrejäkin kertynyt niin luulis ihan toimivan kapistuksen saavan. Eikös se nettiauton sele gta oo foorumilaisella myynnissä ja pienillä kilometreillä ja ilmeisesti tarkalla pidolla (en tosin tunne kaveria, enkä tiedä autosta sen enemäpää, viisaammat kertokoon)?
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Tjaa, enpä tiedä, samaa "laatua" tämä on kuin standardi 156. Ei sen parempaa eikä huonompaa. Kaikkea kuluvaa saa alustassa vaihtaa alvariinsa, bägivaloja sammutella, kaiutinjohtoja nykiä, jne jne.routasydän kirjoitti:Mutta luulis, että nää erikoismallit ois tarkemmin tehty ku perusmallit ja niissä prosentuaalisesti olis vähemmän ongelmakappaleita, vai?
Juu ei ole varsinaisesti myynnissä, mutta kaikkihan on kaupan tarjouksen ollessa kohillaandino kirjoitti:Olikos Camber nimimerkillä vielä myynnissä lumiharjavapaa punainen GTA? Siinä on kyllä maalipinta ihan toista luokkaa kuin minun "käyttöautossa". Ei taida olla myynnissä, oli kai hetken mielijohteesta joskus myynnissä ?
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
oo
Itse hankin omani elokuussa 135tuhatta ajettuna. Tuotu Kotimaastaan -06, sen jälkeen ollut kahdella foorumilaisella. Lähes ongelmitta menty enska 10000km, ainoat fibat on ollut ohjaustehostimen letkut falskas (lauhdutin pois-> problem solved) ja vakionopeudensäädin lakannut toimimasta(vikakoodit luettu boschin laitteella->ei koodeja, missä vika?). Puslat narisee pakkasella niinkuin muissakin. Vähemmän ollu tässä gta:ssa ongelmia kun edellisessä 2.5:ssa samoilla kilsoilla... suurimmat ongelmat autoon liittyen johtuu muutamasta sisustan muoviosasta jotka ovat jostain syystä pinnasta sulaneet, ilmeisesti väärien puts-aineiden käytön takia. Oma kokemus autosta on ++, eikä mielestäni ole ylläpitokuluiltaan sen kalliimpi kun muukaan 156:nen kunhan jaksaa hieman nähdä vaivaa....
Onko kenelläkään tietoa tämän auton historiasta: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3708889 ? Mahdollisesti jonkun foorumilaisen vanha? Hinta alkaa olla jo sen alhaalla, että alkaa kuumottaa .
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Tätä on jo moni kyselly tällä foorumilla (iteki veljen puolesta), ja on foorumilaisen ex ja tod näk saat auton historiasta yv:tä entiseltä omistajalta, jos kiinnostunut olet. Auton kiinnostavuus riippunee sitten varmaan siitä, miten myyjä liike ongelmakohdat hoitanu, niin pitkälle ei meillä kiinnostus tällä erää riittäny, että ois lähteny kyselmään...Harvester kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa tämän auton historiasta: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3708889 ? Mahdollisesti jonkun foorumilaisen vanha? Hinta alkaa olla jo sen alhaalla, että alkaa kuumottaa .