Kysymys 156:n tuulilasinpyyhkijöiden moottorista
Valvoja: Moderators
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Kysymys 156:n tuulilasinpyyhkijöiden moottorista
Eipä onnistunut tekniseen osastoon kysymyksen laitto, joten pannaan sitten tänne.
Mulla 156:n tuulilasinpyyhkijöiden moottori on ollut melkomoinen riesa - olen uusinut moottorin kolmasti ja nyt pitäisi ostaa neljäs. Moottori kestää mulla kahdeksisen kuukautta: Viitisen kuukautta moottori toimii hyvin, mutta alkaa sitten pitää hienoista ääntä, joka aika parissa kuukaudessa kasvaa kovaksi rahinaksi. Lopulta moottori jumiutuu kokonaan. Ihmettelen, mikä moottorin jumiuttaa...
Ongelmana on tuo vaseliinin peittämä "kierukka" ja etenkin sen moottorin rungon sisälle työntyvä tappi joka on se jumiutuva osa. Albumissani on osista pari kuvaa. Toisessa kuvassa "kierukka" on paikallaan, toisessa ei. Kysymys kuuluukin, onko tapin reiässä jonkin sortin laakeri, vai onko tappi kolossaan pelkän vaseliinin ympäröimä? Entä pitäisikö paikallaan olevan tapin ulostyöntyvä pää (toisessa kuvassa se, josta kieltään esittelevä koiraa näyttää punnertavan esiin:)
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8953
suojata asennuksessa jollakin?
Tekstistä ilmenee, että tekninen osaamiseni ei ole kovin korkealla tasolla...
Mulla 156:n tuulilasinpyyhkijöiden moottori on ollut melkomoinen riesa - olen uusinut moottorin kolmasti ja nyt pitäisi ostaa neljäs. Moottori kestää mulla kahdeksisen kuukautta: Viitisen kuukautta moottori toimii hyvin, mutta alkaa sitten pitää hienoista ääntä, joka aika parissa kuukaudessa kasvaa kovaksi rahinaksi. Lopulta moottori jumiutuu kokonaan. Ihmettelen, mikä moottorin jumiuttaa...
Ongelmana on tuo vaseliinin peittämä "kierukka" ja etenkin sen moottorin rungon sisälle työntyvä tappi joka on se jumiutuva osa. Albumissani on osista pari kuvaa. Toisessa kuvassa "kierukka" on paikallaan, toisessa ei. Kysymys kuuluukin, onko tapin reiässä jonkin sortin laakeri, vai onko tappi kolossaan pelkän vaseliinin ympäröimä? Entä pitäisikö paikallaan olevan tapin ulostyöntyvä pää (toisessa kuvassa se, josta kieltään esittelevä koiraa näyttää punnertavan esiin:)
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8953
suojata asennuksessa jollakin?
Tekstistä ilmenee, että tekninen osaamiseni ei ole kovin korkealla tasolla...
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
164:sen moottoreissa on samanlainen, taitaa löytyä miltei kaikista boschin moottoreista.
Ootko joskus vaihdattanut moottorin korjaamolla? ettei olisi jäänyt suojakäärö sinne?
Luulen että miltei kaikissa boschin moottoreissa on miltei vastaavanlainen suoja, joten sellasen löytäminen tuskin on vaikeeta.
Suoja on mustaa muovia joka pujotetaan päältä ympäri, sauma tulee alhaalle. Näi siis ainakin kuusnepan moottorissa.
Ootko joskus vaihdattanut moottorin korjaamolla? ettei olisi jäänyt suojakäärö sinne?
Luulen että miltei kaikissa boschin moottoreissa on miltei vastaavanlainen suoja, joten sellasen löytäminen tuskin on vaikeeta.
Suoja on mustaa muovia joka pujotetaan päältä ympäri, sauma tulee alhaalle. Näi siis ainakin kuusnepan moottorissa.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Joo, Magnetti Marelli tuo moottori on... En todellakaan ole pussia nähnyt. 156 on eka Alfani ja käytettynä sen ostin ja ilmeisesti ilman tuota pussia. Ennen mulle siirtymistä myyjäliike vaihtoi autoon tuulilasin. Pussihan olisi voinut ehkä hävitä siinäkin yhteydessä.
Auto on ollut mulla nelisen vuotta ja viime syksynä omistusaikani neljäs tuulilasinpyyhkijän moottori hajosi. Olen käynyt asiaa ihmettelemässa ja kuvia katselemassa Delta-Auton varaosaosastollakin eikä siellä kukaan puhunut pussista mitään. Pussia hankkimaan siis!
Kiitokset!
Auto on ollut mulla nelisen vuotta ja viime syksynä omistusaikani neljäs tuulilasinpyyhkijän moottori hajosi. Olen käynyt asiaa ihmettelemässa ja kuvia katselemassa Delta-Auton varaosaosastollakin eikä siellä kukaan puhunut pussista mitään. Pussia hankkimaan siis!
Kiitokset!
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Mutta entäpä tämä toisaalla oleva kuva sitten:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4677
Ylimmän kuvan näkymä on sama kuin mun autossa. Onko siis tuossa vaiheessa pussi jo poistettu?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4677
Ylimmän kuvan näkymä on sama kuin mun autossa. Onko siis tuossa vaiheessa pussi jo poistettu?
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Casa di Matti kirjoitti:Mutta entäpä tämä toisaalla oleva kuva sitten:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4677
Ylimmän kuvan näkymä on sama kuin mun autossa. Onko siis tuossa vaiheessa pussi jo poistettu?
Kuvan sähkömoottori on ilman "sadetakkia".