33 permanent4 vm-91 ei käynnisty
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
33 permanent4 vm-91 ei käynnisty
nyt meinaa mennä hermot. Reilun viikon olen yrittänyt selvittää pizzauunin halvaantumista yön aikaan tohon parkkiruutuun.
Nyt auto starttaa ihan normaalisti mutta ei käynnisty. Olen yrittänyt etsiä vikaa mutta ei löydy. Välillä yrittää käynnistyä. Bensa tuoksuu.
Bensapumpun jännite noin 9.5v startatessa, en tiedä kuuluuko se olla noin vähän.
Kaveri irrotti virranjakajankannen ja vaihtoi uuden tilalle. Nyt arvoitus mikä on johto järjestys. Sytytysjärjestys on 1-3-2-4 olenko oikeassa? Entäs sylinteri järjestys? Onko se edestä katsottuna vasemmalta oikealle 1-3-2-4
Onko ehdotuksia muille mahdollisille vioille?
Vai soitanko pankkiin ja varaan ajan ja työnnän suolle uppoamaan pizzauunin.
ÄRSYTTÄÄ JA KIUKUTTAA KUIN ICE AGE ORAVAA
Nyt auto starttaa ihan normaalisti mutta ei käynnisty. Olen yrittänyt etsiä vikaa mutta ei löydy. Välillä yrittää käynnistyä. Bensa tuoksuu.
Bensapumpun jännite noin 9.5v startatessa, en tiedä kuuluuko se olla noin vähän.
Kaveri irrotti virranjakajankannen ja vaihtoi uuden tilalle. Nyt arvoitus mikä on johto järjestys. Sytytysjärjestys on 1-3-2-4 olenko oikeassa? Entäs sylinteri järjestys? Onko se edestä katsottuna vasemmalta oikealle 1-3-2-4
Onko ehdotuksia muille mahdollisille vioille?
Vai soitanko pankkiin ja varaan ajan ja työnnän suolle uppoamaan pizzauunin.
ÄRSYTTÄÄ JA KIUKUTTAA KUIN ICE AGE ORAVAA
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla ainakin 16v kuoli joskus niin että illalla ajoin normaalisti pihaan ja aamulla yritin startata, mutta ei lähtenyt enää käymään. Syy oli tulppien hajoaminen. Tulpilla oli ajettu noin 3tkm, tosin olivat tavalliset ngk:t eivätkä platinat. Kannattaa hakea uudet tulpat vaikkapa boschin halvat vaihtoehdot ja kokeilla käymään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
tulpat
ne kyllä ehkä voisi olla vikana. Tosin platinat siellä on ja niillä alettu reilu 10tkm ehkä.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
ei vaan käynnisty
kokeiltiin äsken pihalla taas käynnistää.
Muutama kerran pyöri muutaman sekunnin tuskalla ja vaivalla mutta ei käyntiin asti kuitenkaan.
Pitää tarkistaa bensapumppu ja rele.
Minkähänlainen rele sinne pitäis ostaa jos se on rikki, ei varmaan kovin kallis sijoitus.
Muutama kerran pyöri muutaman sekunnin tuskalla ja vaivalla mutta ei käyntiin asti kuitenkaan.
Pitää tarkistaa bensapumppu ja rele.
Minkähänlainen rele sinne pitäis ostaa jos se on rikki, ei varmaan kovin kallis sijoitus.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
motronichan tuossa pitäisi ilmeisesti olla joten jos kyseessä ihan normi rele eikä mikään yhdistelmpäpaketti niin melkein mikä tahansa käy kunhan koipijärjestys ja virrankesto on sama kuin alkuperäisessä eli vanha mukaan ja sen kanssa autotarvikeliikkeeseen niin eiköhän sieltä jotain vastaavaa löydy..
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
ei toimi
kokeiltiin äsken hinaamalla käyntiin ja se lähti noin 2km matkan jälkeen kun manasin helvettii koko paketin. Mutta nyt ei vetoja kunnolla. Todennäköisesti jos vaan mun ajatus toimii niin tulpat vois olla yks vika. Huomenna sitten vaan tallille ja montulle ja vaihtaa tulpat. Jos ei auta niin palautan kilvet konttorille ja kävelen paikalliseen autotalo hartikaiselle niin loppuu hermojen kiristely =)
Mun 33:sesta on kaksi kertaa hajonnut puola,eli on muuten ehjä mutta kipinä esiintyy vain puolan päässä.Puolan johdon ja miinus navan välillä ompi mustunut halkeama.Tarkistaisin ensin sen että puolasta edes irtoaa kipinää ennen kun alkaisin taistella bensapuolen kanssa,yksinkertainen testi,johto irti puolan päästä ja sormi tilalle,pyydä kaveria starttaamaan ja jos ukko sätkii niin puola on ok,paitsi jos on pahasti halkeillut ja mustunut suurjännite päästä.Vähemmän sydämmentykytystä aiheuttava tapa on irroittaa puolan johto virranjakajalta ja asettaa tulpan pää siihen ja tulpan runko nojaamaan auton metalliosaan,sitten sama testi mutta nyt tarkkaillaan valoilmiötä tulpan kärkien välissä.(vai että kaikki tulpat muka menis kerralla rikki,en ole tavannut moista joukko-itsemurhaa,tartis sen auton edes yskiä ja pätkiä enste)Se bensa ongelma voi olla mahdollinen myös seuraavana järjestyksessä eli pumpulta lähtee pätkä kumiletkua paine ja imupuolelta metalliputkiin,nekin kannattais tarkistaa ennen pumpun uusimista.Vanha hapettunut pumppu voi myös vuotaa painepäästä,on alumiini prässätty kovaa bakeliittia vasten,paitsi Bosch merkkisessä pumpussa.Alfassa pumppu on tarjolla maantiesuolalle joka ei tee hyvää alumiinillekkaan.Tähän vikaan olen myöskin törmännyt. 

-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
alfa
pitää kokeilla toi puolan kunto. =) nyt aamu kiukkuna tonne kokeileen et mitä tapahtuu. Lottoan että ei tietoakaan käynnistymisestä.
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
Jos bensa haisee, sitä todennäköisesti tulee koneellekin asti. Kerroit että kaverisi vaihtoi virranjakajan kannen. Ennen vai jälkeen käyunnistysongelman alkamisen?
Jonkin verran vaikuttavat oireet täsmäävän muinaiseen fiat ritmo - tapaukseen, jossa kansi laitettiin epähuomiossa väärin päin. Bensa haisi, ja käynnistystä yritettäessä tuli välillä takaisiniskua, muttei todellista lupausta.
Kun sitten yritettiin vetämällä käyntiin, lähti kunnon pamauksella. Pakoputkeen vuotanut bensa räjähti äänenvaimentimessa ja halkaisi vaimentimen. Mutta auto kävi vaikeasti ja sammui hetken päästä.
Toinen mahdollinen vaihtoehto ongelman syyksi ovat karstaiset tulpat. Itsellä edellisessä alfassa joskus pakkaskelien käynnistely-yritysten jälkeen karstottuivat tulpat sellaiseen kuntoon, että eivät enää tuottaneet kunnollista kipinää.
Tarkista siis piuhojen järjestys ja tulppien kunto. Voisi olla järkevää myös kokeilla että tulpat tuottavat kipinääkin.
Jos palautat kilvet, kerro mulle paljon haluat kilvettömästä alfastasi. Tekisin omasta 16v:stä permanent4:n.

Jonkin verran vaikuttavat oireet täsmäävän muinaiseen fiat ritmo - tapaukseen, jossa kansi laitettiin epähuomiossa väärin päin. Bensa haisi, ja käynnistystä yritettäessä tuli välillä takaisiniskua, muttei todellista lupausta.
Kun sitten yritettiin vetämällä käyntiin, lähti kunnon pamauksella. Pakoputkeen vuotanut bensa räjähti äänenvaimentimessa ja halkaisi vaimentimen. Mutta auto kävi vaikeasti ja sammui hetken päästä.
Toinen mahdollinen vaihtoehto ongelman syyksi ovat karstaiset tulpat. Itsellä edellisessä alfassa joskus pakkaskelien käynnistely-yritysten jälkeen karstottuivat tulpat sellaiseen kuntoon, että eivät enää tuottaneet kunnollista kipinää.
Tarkista siis piuhojen järjestys ja tulppien kunto. Voisi olla järkevää myös kokeilla että tulpat tuottavat kipinääkin.
Jos palautat kilvet, kerro mulle paljon haluat kilvettömästä alfastasi. Tekisin omasta 16v:stä permanent4:n.

-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
jesh
uusituani tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen, pyöriän, bensapumpun releen(oli ruosteinen ja hapettunut) ja tarkistanut kymmeniä kertoja sytytysjärjestyksen ja bensan saamisen. Ja kuunneltuani emännän kommentteja että miks se ei toimi. Sekä alfan täytyttyä tyhjistä pulloista, katsoin huvikseni ilmanmassamäärämittarin kotelo sisään niin huomasin että oli sen mustan kiekon lukite katkennut jossa lukee 512. Nyt alfa käynnistyy ongelmitta mutta tuntuu että reilusti rikkaalla ollaan. Ensi viikolla autotalo laakkosen halliin alfa sisään ja kaveri säätää kohdalleen seokset.
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
arvot
Käytin just paikallisessa BOCSH puljussa ja arvot oli melkein joka osalta taivasta hipovat. nyt pitäis saada varmaan joltain hommattua ilmamassamäärämittari jota ei ole sorkittu omin käsin. 

Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
niin
pitää tässä tutkia asiaa. Toivottavasti nyt kuitenkin olis ehjä ja sais sillä kiekolla ja ruuvilla säädettyä kohdallee.
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
arvot
pakokaasusta se otti tuloksen. ja yritti säädellä ruuvia.
En tiedä sit riittikö sillä mielenkiinto vai mikä sillä oli ku sano ettei osaa tehdä enempää.
Jos tänää menee pankissa hyvin niin tilaa laatikollisen uusia osia ja jos ei toimi niin vien johonkin pajalle että se ei tule sieltä ennen ku siinä on lisä voimaa ja se toimii.
En tiedä sit riittikö sillä mielenkiinto vai mikä sillä oli ku sano ettei osaa tehdä enempää.
Jos tänää menee pankissa hyvin niin tilaa laatikollisen uusia osia ja jos ei toimi niin vien johonkin pajalle että se ei tule sieltä ennen ku siinä on lisä voimaa ja se toimii.
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
:(
toimii nyt jotenkin mutta vetopäällä ei tietoakaan voimasta. ärsyttää ku 1.6kaasari golfilla kaveri menee ohi ja sit ne maanpääliset opelit.
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
niin niistä arvoista. ein saanut mitään paperia kaverilta käteen mut HC oli jotain 2300 ja muutenkin oli arvot miten sattuu.
Jos laakkosen autohuollon kaveri osais tehdä jotain sille. sit loppuu minulta halvat ammattimiehet. sen jälkeen vaan omin sormin alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia konsteja
Jos laakkosen autohuollon kaveri osais tehdä jotain sille. sit loppuu minulta halvat ammattimiehet. sen jälkeen vaan omin sormin alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia konsteja
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jos sinulla on yleismittari niin mittaa sen lämpöanturin vastus. Jos boxi luulee että kone on -40 pakkasella niin seos on tosi rikasta. Lambdaa+kattiahan ei tuossa ole? Tuo HC viittaisi sytkäongelmaan mutta tietty jos seos on niin rikasta että ei jaksa kaikkea polttaa niin HC:kin nousee. Nähtävästi seos on korkealla koska korjaaja yritti sitä laskea. Vaikuttiko säätö seokseen?
ps. Hieman erikoinen kaveri valikoitunut Boschin huoltoon jos ei enempää ymmärrä moottorin päälle.
ps. Hieman erikoinen kaveri valikoitunut Boschin huoltoon jos ei enempää ymmärrä moottorin päälle.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
arvot
löytyy yleismittari. Lampda löytyy ja kattikin oli siellä joskus.
Okei siitä vastuksesta, pitäiskö sen arvon muuttua jotenki vai miten se on? =)
Ei se saanut kunnolla laskettua arvoja sillä ruuvilla.
Onneksi löyty vielä yksi halvempi keino yrittää selvittää ja korjailla vikaa. Yks 33 omistaja on toissä kaverin pajalla, jos se osais tehdä enemmän.
Okei siitä vastuksesta, pitäiskö sen arvon muuttua jotenki vai miten se on? =)
Ei se saanut kunnolla laskettua arvoja sillä ruuvilla.
Onneksi löyty vielä yksi halvempi keino yrittää selvittää ja korjailla vikaa. Yks 33 omistaja on toissä kaverin pajalla, jos se osais tehdä enemmän.
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
teen sen
Teen sen!! vien alfan seisomaan kotia pihalle ja haen uuden auton kaupasta! tutkin sitä sit joskus jos jaksaa kiinnostaa. alkaa hermo mennä ja usko loppumaan. Kauheen kiva olis BMW E-34 535i vm-93
Minä tunnen konttisen hinauspalvelun vai mikä se oli? Siinä on hirveesti kolmosia vai mitä ne oli?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Moottorin lämpö (Celsius)/ohmi Lämpotila-anturi
-10/9 KOhm
0/6 kOhm
+10/3,8 kOhm
+15/3,0 kOhm
+20/2,5 kOhm
+25/2,1 kOhm
+30/1,7 kOhm
+40/1,2 kOhm
+60/600 Ohm
+80/330 Ohm
Eli jos ulkona on keli nollassa ja moottori ei ole ollut käynnissä pitäisi anturin näyttää n.6kOhm vastusta. Ja jos saat moottorin käyntilämpöiseksi n.+70-80 C niin ohmeja pitäisi löytyä 500-300. Ota huomioon että taulukossa on sekä kOhm että Ohm lukuja.
-10/9 KOhm
0/6 kOhm
+10/3,8 kOhm
+15/3,0 kOhm
+20/2,5 kOhm
+25/2,1 kOhm
+30/1,7 kOhm
+40/1,2 kOhm
+60/600 Ohm
+80/330 Ohm
Eli jos ulkona on keli nollassa ja moottori ei ole ollut käynnissä pitäisi anturin näyttää n.6kOhm vastusta. Ja jos saat moottorin käyntilämpöiseksi n.+70-80 C niin ohmeja pitäisi löytyä 500-300. Ota huomioon että taulukossa on sekä kOhm että Ohm lukuja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)