Alfa Romeo Spider 2,0 16V -96 (sarja 916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Viewer
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 15:40
Paikkakunta: Turku

Alfa Romeo Spider 2,0 16V -96 (sarja 916)

Viesti Kirjoittaja Viewer »

Olen tiedustellut Delta autosta ko. autoon käsikirjaa. Ei ole saatavilla oikein minkään kielistä versiota. Olisiko jollain harrastajalla kenties tälläinen opus olemassa jotta saisi edes perus tiedot tästä mallista (Suomi versio olisi mieluisin). Osaako joku neuvoa mistä nettisivuilta teknistä tietoa kannattaisi lähteä etsimään. Autodatan maksullisiin juttuihin ei tälläisen perusharrastajan ole mahdollista lähteä. Forumin sivuilta löytyi ohjeet mm. nokkahihnan vaihtoon. Kaikki tälläiset tekniset vinkit olisi tarpeellisia. Myös alkuperäisosia korvaavat varaosavinkit olisivat tervetulleita. Onko muissa Alfa malleissa kenties sopivia osia esim. 155 mallissa. Auto on tuotu Saksasta vajaa vuosi sitten eikä sen historiasta ole mitään varmaa tietoa. Mukaan ei tullut minkäänlaista käsikirjaa eikä huoltokirjaa. Olen tekemässä ko. autoon 150.000 km täyshuoltoa. Hienosti se on pelannut ainakin tähänasti. Talvikäytössä auto ei luonnollisesti ole ollutkaan. Saako tälläisiin Spider harrastajiin jotenkin yhteyttä, minä ainakin kertoisin omista kokemuksista mielellään. Odotan kiitollisena vinkkejä asiasta.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Hieno auto, onneksi olkoon. Korjaapa mallinimi oikein tuonne tietoihin :wink: .

HarrastajiaFoorumin linkit osiossa on ainakin hyviä Alfa-aiheisia linkkejä varaosakauppoihin yms. Sekä tietty kerhoihin ja muihin. Mitään en spiderista tietämättä voisin veikata, että GTV:nkin kirja auttaa aika pitkälle myös.

Edit: Olitkin salamaa nopeampi :P
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Netissä on ollut erittäin hyvä korjaamokäsikirja PDF-muodossa. Ei näytä tämä linkki http://www.groodles.com/gtv/spider-gtv.pdf olevan nyt toiminnassa, mutta etsivä löytää (ehkä).

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Itse kyselin joskus Deltasta 916 GTV:hen omistajan käsikirjaa, niin epäilivät, että suomenkielistä ei ole edes tehty. Varaosaasioissa olen kääntynyt Ricambi Heikan puoleen. Alkuperäisosia kohtuuhintaan. Löytää esim. rekisterin tai valmistusnumeron perusteella varmasti oikeat osat.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Onpas kumma, että Deltasta ei löytynyt. Pari vuotta sitten hankin sieltä GTV:hen ko. kirjan englanninkielisenä, kun ei tuo saksa oikein sujuvasti taivu.

lasidan
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Huhti 2008, 10:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Spider 2,0 16V -96 (sarja 916)

Viesti Kirjoittaja lasidan »

Moi
Toin itse viime viikolla Saksasta samanlaisen vuosimalli 2000.
Siinä on mukana saksankielinen manuaali. On aika hankala kopioida.
Löytyy Espoossa.

GTV2.0
Viestit: 38
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 07:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Eperissä ainakin on kuvia

Viesti Kirjoittaja GTV2.0 »


Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kysellään tyhmiä vanhassa ketjussa...
Eroaako vanhempien Spider/GTV mallien 2.0 TS moottorit esimerkiksi 156:ssa käytettävistä?
Mitä tekniikka muutoksia Spideriin tuli vuonna -98?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vanhempien vuosikertojen kone on sama kuin 155:ssa käytettiin, sen erottaa alumiinisesta venakopasta. 156:n kanssa yhteinen kone taisi tulla -98 faceliftin yhteydessä. Suurin tekninen ero on imusarjan vaihtuminen muuttuvapituuksiseksi (ja tyhjäkäynnin huojuvaksi).

Neloskoneiden tekniikkaan ei ilmeisesti tullut muita suurempia muutoksia, 24v-kone sai faceliftissa peräänsä kuusi vaihdetta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Aivan, Spiderissa ei tyhjäkäynti huojunutkaan. :-D

Eli noissa on esimerkiksi erilaiset kilkkeet jakopäässä?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä se jakopää ja muukin rauta on samaa kamaa, ero tosiaan venakopassa, imusarjassa ja moottorinohjauksessa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin