Mi.To
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Omat vibat vähän ristiriitaiset... ulkoasussa hyviä detaljeja, kokonaisuus? en oikein tiedä? Ei paha kuitenkaan.
Tuossa nimessä on kyllä pahaa "raatipäätöksen" makua!
Englanniksi "Me Too" joka ei kyllä ihan toimi. Alfa Junior, Milano, Torino, Furiosa etc. olis kaikki olleet parempia.
koitetaan tehdä sellainen nimi joka ei ärsytä ketään, niin saadaan jotain joka ei sytytä myöskään ollenkaan.
Tuossa nimessä on kyllä pahaa "raatipäätöksen" makua!
Englanniksi "Me Too" joka ei kyllä ihan toimi. Alfa Junior, Milano, Torino, Furiosa etc. olis kaikki olleet parempia.
koitetaan tehdä sellainen nimi joka ei ärsytä ketään, niin saadaan jotain joka ei sytytä myöskään ollenkaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Eipä tuo Mi.To (vai miten se nyt sitten kirjoitetaankin) oikein sovi Alfan arvolla. No kaippa tuo on suunnattu vähän enemmän nuoremmille autonhankkijoille, pitää olla katsos trendikäs nimi. Toisaalta en itsekkään kyllä kovin vanha ole, mutta kyllä minustakin joku muu nimi olisi ollut parempi. Vaikka sitten Alfan historiasta joku mallimerkintä, vaikka sitten Sprint 

Minä mitään allekirjoita!
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
On mielenkiintoista, että jo nimessä on vedetty yhteys Torinoon. Eipä tule yllätyksenä fiat tekniikan paljous. Ihme kikkailua silti. Nimi kuitenkin lausutaan ilman pistettä välissä ja se on sitten "myytti". Kova nimi juuri tälle autolle.
Saa nähdä kuinka paljon työtä alfalla on tehty, jotta autosta saadaan alfa. Toivottavasti paukkuja on riittänyt ajettavuuden ja moottorien luonteen kohdalleen laittamiseen.
Saa nähdä kuinka paljon työtä alfalla on tehty, jotta autosta saadaan alfa. Toivottavasti paukkuja on riittänyt ajettavuuden ja moottorien luonteen kohdalleen laittamiseen.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
2009 Seat Ibiza taitaa muotoilullisesti ja kokonsa puolesta iskeä lähimmäs Mi.To:a.
Ja mitä tohon Mi.To -nimeen tulee niin eiköhän se ole aika tarkkaan mietitty millä aseilla lähdetään metsästämään Minin päänahkaa. Mitkään vanhat Alfan mallinimet ei toimi halutulla tavalla, jos kohderyhmänä on nuoret joilla ei ole tietoa eikä kiinnostustakaan Alfa Romeon historiaan. Alfa Romeolla ei ole ollut viissatasen, minin tai kuplan kaltaista miljoonia kappaleita myynyttä mallia jonka mainetta hyödyntää nyt. Se että esim. me täällä foorumilla tunnetaan sprintit, sudit yms. ei tarkoita että suurella yleisöllä olisi mitään mielikuvaa niistä, etenkään positiivista. Todella mielenkiintoista nähdä miten Mi.To myy. Tuo urheilullisuus kun on niin tuttua monen muunkin merkin tiimoilta tänä päivänä. Ja todettakoon vielä, että Mi.To kelpaa kyllä mulle, jos ominaisuudet ja hinnoittelu on kohdallaan ja näen tarvetta uudelle autolle.
Ja mitä tohon Mi.To -nimeen tulee niin eiköhän se ole aika tarkkaan mietitty millä aseilla lähdetään metsästämään Minin päänahkaa. Mitkään vanhat Alfan mallinimet ei toimi halutulla tavalla, jos kohderyhmänä on nuoret joilla ei ole tietoa eikä kiinnostustakaan Alfa Romeon historiaan. Alfa Romeolla ei ole ollut viissatasen, minin tai kuplan kaltaista miljoonia kappaleita myynyttä mallia jonka mainetta hyödyntää nyt. Se että esim. me täällä foorumilla tunnetaan sprintit, sudit yms. ei tarkoita että suurella yleisöllä olisi mitään mielikuvaa niistä, etenkään positiivista. Todella mielenkiintoista nähdä miten Mi.To myy. Tuo urheilullisuus kun on niin tuttua monen muunkin merkin tiimoilta tänä päivänä. Ja todettakoon vielä, että Mi.To kelpaa kyllä mulle, jos ominaisuudet ja hinnoittelu on kohdallaan ja näen tarvetta uudelle autolle.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Mielenkiintoinen paketti. Vahinko, ettei ihan lähitulevaisuudessa ole mahdollista tuollaista ostaa tilantarpeen ja autoon sijoitettavien eurojen puuttumisen takia.
Muotoilu keulan osalta olisi voinut olla hieman erilainen. Toisaalta aina, kun Alfalta ilmestyy uusi malli ovat odotukset taivaissa ja niihin suhtautuu poikkeuksellisen kriittisesti. Luulen, että moni Alfojen muotoilija on viettänyt unettomia öitä projektin saatuaan. Historialla on painolastinsa.
Moottorivaihtoehdot olivat sellaisia, kuin toivoinkin. Jo ajatus malliston yläpäähän sijoittuvasta "GTA"-mallista aiheuttaa tiettyjä väristyksiä munaskuissa.. Jaa, olikos missään mainittu auton painoa?
Nimitys on hieman epäonnistunut. Mito olisi ollut ok, mutta kikkailu välimerkkien, numeroiden ja kirjaimien yhdistelyllä aikomuksella saada jotenkin nuorekkaampi ote, on ostajakunnan ja nuorten paha aliarviointi (terveisin, hagger16...
nimimerkki on muuten annettu, ei keksitty). Hyvänä esimerkkinä on myös muutaman vuoden takainen kanavauudistus, jossa mm. Ylex sai nimensä..yök.
Itse olisin halunnut jonkun Alfan historiaa kunioittavan nimen, koska juuri sitä Alfassa arvostan.
Muotoilu keulan osalta olisi voinut olla hieman erilainen. Toisaalta aina, kun Alfalta ilmestyy uusi malli ovat odotukset taivaissa ja niihin suhtautuu poikkeuksellisen kriittisesti. Luulen, että moni Alfojen muotoilija on viettänyt unettomia öitä projektin saatuaan. Historialla on painolastinsa.
Moottorivaihtoehdot olivat sellaisia, kuin toivoinkin. Jo ajatus malliston yläpäähän sijoittuvasta "GTA"-mallista aiheuttaa tiettyjä väristyksiä munaskuissa.. Jaa, olikos missään mainittu auton painoa?
Nimitys on hieman epäonnistunut. Mito olisi ollut ok, mutta kikkailu välimerkkien, numeroiden ja kirjaimien yhdistelyllä aikomuksella saada jotenkin nuorekkaampi ote, on ostajakunnan ja nuorten paha aliarviointi (terveisin, hagger16...

Itse olisin halunnut jonkun Alfan historiaa kunioittavan nimen, koska juuri sitä Alfassa arvostan.
Senza cuore saremmo solo macchine
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Mi.To on nyt Alfa Romeon virallisilla sivuilla www.alfaromeo.com
Mi.To - logo pitäisi siellä äänestää. Ensimmäinen sai minun äänen.
Mi.To - logo pitäisi siellä äänestää. Ensimmäinen sai minun äänen.
Kolmas oli jotenkin alfamaisimmalla fontilla kirjotettu. Itse annoin ääneni 6:lle (toiseks viimeiselle), joka toi mielleyhtymän johonkin vanhaan AR-logoon ja käärmeenpäihin
5. versio oli jotenkin sympaattisen oloinen (lapsen tekele?) ja ehkä näin sopisi Minin päänahan metsästykseen. Olikaan noi värit mitä tuli näkyviin äänestysprosenteista kerrottaessa tulevat Mi.To:n värit?
Jostain muuten osu silmiin että Mi.To:n linjojen takana on sama mies kuin Fiatin 500:n ja näin ollen myös Minin, totta vai tarua?

Jostain muuten osu silmiin että Mi.To:n linjojen takana on sama mies kuin Fiatin 500:n ja näin ollen myös Minin, totta vai tarua?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
KauGoH kirjoitti:Mi.To= milano torino!!! mersun VITO on varmaankin sitten viipuri tornio

Laadun perusteella kyllä sanoisin että Vito on viipuri poikien tekemä vehje

Toi nimi on liian"kauppalinen", siis ei ole sitä alfamaista aitoutta


Nothing beats cubic inch
MINI ja 500nen on Frank Stephensonin joka on nykyisin Alfan listoilla pääpamppu, taitaa johtaa orkesteria mutta kuinka paljon ottaa osaa muotoiluun.Alfisti kirjoitti:
Jostain muuten osu silmiin että Mi.To:n linjojen takana on sama mies kuin Fiatin 500:n ja näin ollen myös Minin, totta vai tarua?
500nen on tarkemmin ottaen Roberto Giolito nimisen hepun ja Frank Stephensonin alaisuudessa? jonkin sivuston mukaan
Miton muotoilijat löytyy Miton blogista
http://www.alfamitoblog.it/default.php?lang=english
Mito:
Juan Manuel Diaz (http://juanmanueldiaz.com/)
Senior Exterior Designer Alfa Mi.To
Paolo Granelli
Exterior Designer Mi.To
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Selittyisiköhä tuo piste mallinimessä tällä? Samankaltaisuutta tuohon tuotemerkkiin oli jossain noissa logokilpailun ehdokkaissakin.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Alfa näyttää panostavan tosissaan viraalimarkkinointiin:
Muotoilijat esittelevät Mi.Toa
Ihan kivan näköiset tilat tuolla Centro Stilossa.
Muotoilijat esittelevät Mi.Toa
Ihan kivan näköiset tilat tuolla Centro Stilossa.
Kesällä olisi tarkoitus Mille Miglian ja AREF:in kanssa tarkoitus vierailla Centro Stilossa... Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta paikalta!juuuso kirjoitti:Alfa näyttää panostavan tosissaan viraalimarkkinointiin:
Muotoilijat esittelevät Mi.Toa
Ihan kivan näköiset tilat tuolla Centro Stilossa.

- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Tuossa videota http://www.youtube.com/watch?v=SUd-Eyhh0Gg
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuolta voisi jo laittaa Miton tilaukseen, hinta alkaen 16 teur.
Samasta mestasta voisi muuten tilata uuden 500 Abarthin.
Samasta mestasta voisi muuten tilata uuden 500 Abarthin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^Turhaa tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kun ei ole mitään varmistettu muuta kuin että kyseessä on pikkuauto johon lienee turha odottaa kovin ihmeellistä sisustusta tuohon hintaluokkaan. Eiköhän siinä liene liki 147:n tyyppinen sisusta, 159 jäänee omaan arvoonsa. Lopullisia ja aitoja kuvia odotellessa.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Aika kovia tuomioita ex. tien kuningas tekee photoshopin perusteella siitä kuinka muovinen sisusta Mitossa on...
Edit: Parempi?
Edit: Parempi?
Viimeksi muokannut OL, 24 Maalis 2008, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Niin.
Ylipäänsä tuollainen yleistäminen ja asioiden karkea lokeroiminen, joka Testarosan kohdalla aina vaan jatkuu, on aiheuttanut maailmanhistoriassa jopa hiukan "muovisia" asioita suurempia hässäköitä.
Kannataisikohan hiukan loiventaa ja suhteellistaa niitä "X on paska"-lausuntoja, taikka sitten osata perustella kunnolla mielipiteensä? Kannattaisikohan?
Ylipäänsä tuollainen yleistäminen ja asioiden karkea lokeroiminen, joka Testarosan kohdalla aina vaan jatkuu, on aiheuttanut maailmanhistoriassa jopa hiukan "muovisia" asioita suurempia hässäköitä.
Kannataisikohan hiukan loiventaa ja suhteellistaa niitä "X on paska"-lausuntoja, taikka sitten osata perustella kunnolla mielipiteensä? Kannattaisikohan?
Viimeksi muokannut TommiS, 24 Maalis 2008, 02:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aika kovaa tekstiä nimimerkiltä jolta en oo vielä nähnyt yhtään postausta missä olis lausettakaan ymmärrettävää suomenkieltä.TestarosaFinland kirjoitti:^
Muovinen on muovinen tai sinulla on jotain lukemis häiriotä? Jos istahtuu Bravoon/Stiloon ja siten 147:aan niin eron kyllä huomaa. Suosittelen sinulle kovasti jos on niin isot ymmärttämisen ongelmat.
edit. joo en ite osaa yhdyssanoja mut silti...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere

Täytyy kyllä sittenkin sanoa että ajaisin...
EDIT: Kappas tosiaan 666:s viesti

Viimeksi muokannut Hepa, 24 Maalis 2008, 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Ja kun se osui viestiin jossa käsitellään Mi.Toa, niin voidaan olettaa että jos hepa tuollaisen joskus hommaa, on elämä sen kanssa yhtä helvettiä.kumimuumi kirjoitti:^off topic: aika maakinen tuo sun viesti määrä - 666 -

Offtopic-pelastus:
Mutta on se nätti ainakin meikäläisen silmissä, siitä ei pääse mihinkään.