'86 Sprint virranjakajan alipainesäädin
Valvoja: Moderators
-
'86 Sprint virranjakajan alipainesäädin
Onko kellään tietoa että missä kaikissa malleissa / vuosimalleissa on tuo täsmälleen sama osa? Oletettavasti ainakin 33:ssa vuoden '86 syksyyn asti (?) mutta miten on muiden mallien laita? Varaosaliikkeet tarjosivat sprintiin '87 ja sitä uudempiin käyvää osaa joten kyseessä on ilmeisesti aivan eri mokkula. vanhempaa mallia ei taas tunnu löytyvän mistään puljusta ainakaan uutena... 

Ilmeisesti toi vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin. Mulla oli CRX:ssä alipainesäätimen letku irti eli säädin ei ollut luonnollisesti toiminnassa, niin tyhjäkäynti vain humppas ees taas, muita oireita ei ollu eikä käytös muuttunu muilta osin kun sen korjas. Vähän inhottava osa, kun harva varmaan haluaa myydä sitä ilman koko jakajaa...
I do my loving in the winter.
Kyllä se vaikuttaa moottorin käytökseen, vetää kaasua lisättäessä ennakkoa aikasemmalle ja vääntää paremmin etenkin pienillä kierroksilla. Yläkierroksilla sitten keskipakoennakkosäädin enemmän mukana.
Mutta itse kysymykseen: Jos se on Boschin jakaja, uskoisin että löytyy vastaava alipainesäädin mallin mukaan joidenkin muidenkin Bosch jakajien kyljestä. Jos Marellin jakaja, kannattaa vertailla vastaavan ajan Fiattien jakajaan. Mikä vika alipainesäätimessä?
Mutta itse kysymykseen: Jos se on Boschin jakaja, uskoisin että löytyy vastaava alipainesäädin mallin mukaan joidenkin muidenkin Bosch jakajien kyljestä. Jos Marellin jakaja, kannattaa vertailla vastaavan ajan Fiattien jakajaan. Mikä vika alipainesäätimessä?
-
-
-
Re: jakaja
Onko sulla suorasytytys sprintissä?SP kirjoitti:Mulla vois olla kokonainen marellin jakaja jossain... mulla kun ei ole sprintissä jakajaa ollenkaan
Marellin jakajahan tuo näytti olevan ja kyljestä löytyi seuraavat merkinnät: 712245 SM802AX 4N
Mitähän nuo ikinä sitten tarkoittaakaan...
- SP
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
joo
Joo sprintissä on suorasytkä ja vähän muutakin
tuolta löytyy tietoo http://www.hestec.fi/hestec/tietoa.htm

tuolta löytyy tietoo http://www.hestec.fi/hestec/tietoa.htm
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- mutt
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Joitakin säätimiä pystyy myös itse korjailemaan, eli hankkii nitriilikumea palasen, availee säätimen (pihdeillä lähtee auki, kun taivuttelee pellin reunaa vähän kerrallaan auki) ja leikkelee entisen kalvon mukaan uuden. Tarpeen vaatiessa shimmailee vielä jousen uuden kalvon mukaan (joissain kalvoissa voi olla paksunnos jousen kohdalla.) Tein tuon homman, kun piti rikkinäisestä säätimestä tehdä painetta kestävä. Testausvaiheeseen ei ole vielä päästy.