166 jäähdytysnesteen lämpötunnistin
Valvoja: Moderators
166 jäähdytysnesteen lämpötunnistin
Tietääkö kukaan, missä mahtaa 166 2,5-vehkeessä sijaita jäähdytysnesteen lämpötunnistin?? Vikakoodi PO115 häiritsee katsastusta kíusallisesti...
vinohrady
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Minulla on termarin alla sellainen 2-napainen liitin ja anturi - kaikki muu pelaa ok (lämmityslaitekin herää vasta, kun neste lämmintä), mutta itse lämpötilamittari ei näytä mitään. Motonetissä on myytävänä kahta eri anturia - viittaisi, että toinen on moottorinohjaukseen ja toinen mittarille. Myöhemmissä malleissa kaikki on vissiin samassa nipussa...
Yritin mitata vastusarvoa, mutta en saanut ulos mitään järkevää - kai pitää siis vaihtaa tuo anturi termarin alla ekana.
Lontoon foorumista:
"My V6 runs at a steady indicated temp of around 60 degrees. The thermostat is NOT faulty. With it being a euro 2 it has 2 sensors that measure engine temp:
1 for the engine managment and 1 for the instruments - Euro 3 engines have a single combined sensor.
I had an old examiner system on loan a while back which showed the actual coolant temp to be 90 deg, the signal being read from the engine management sensor."
Yritin mitata vastusarvoa, mutta en saanut ulos mitään järkevää - kai pitää siis vaihtaa tuo anturi termarin alla ekana.
Lontoon foorumista:
"My V6 runs at a steady indicated temp of around 60 degrees. The thermostat is NOT faulty. With it being a euro 2 it has 2 sensors that measure engine temp:
1 for the engine managment and 1 for the instruments - Euro 3 engines have a single combined sensor.
I had an old examiner system on loan a while back which showed the actual coolant temp to be 90 deg, the signal being read from the engine management sensor."
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Lämpömittari toimii ihan normaalisti. Anturi ilmeisestikin häiriintyy lohkolämppärin käytöstä...talvella aina lämmityksen jälkeen paloi keltainen moottorisymboli näytössä. Siitä on kuitenkin ilmeisestikin jäänyt vikakoodi muistiin, vaikka kaikki on ehkä kunnossa. Saakohan vikamuistin tyhjennettyä akkukaapelia irroittamalla???
vinohrady
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Foorumilla on aiemminkin ollut juttua lohkolämppärin aiheuttamista häiriöistä talvella.
Itsellä ei kuitenkaan ole koskaan ollut minkäänlaista häiriötä 166:ssa, 164:ssa eikä 75:ssa. 155:ssa taas oli weba...
En ole kuullut että muilla automerkeillä olisi lohkolämppärin kanssa "sivuvaikutuksia". onko mahdollista virheellinen asennus vai mistä nämä häiriöt voisi johtua?
Itsellä ei kuitenkaan ole koskaan ollut minkäänlaista häiriötä 166:ssa, 164:ssa eikä 75:ssa. 155:ssa taas oli weba...
En ole kuullut että muilla automerkeillä olisi lohkolämppärin kanssa "sivuvaikutuksia". onko mahdollista virheellinen asennus vai mistä nämä häiriöt voisi johtua?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Alfadiag antoi:
Failed Component Code: Engine Temperature Sensor
Fault Symptom: Short Circuit Vbat/Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 87 count
Filter Count: 0 count
Ja auto 166 t.s
Nähtävästi lämpötila-anturi? Lämpömittari toimii normaalisti mutta mielestäni Diag antoi moottorilämmöksi n. 0C vaikka moottori oli ihan normaalilämpöinen. Anturi nähtävästi se termarin päällä oleva harmaa ja kolmella johdolla?
Failed Component Code: Engine Temperature Sensor
Fault Symptom: Short Circuit Vbat/Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 87 count
Filter Count: 0 count
Ja auto 166 t.s
Nähtävästi lämpötila-anturi? Lämpömittari toimii normaalisti mutta mielestäni Diag antoi moottorilämmöksi n. 0C vaikka moottori oli ihan normaalilämpöinen. Anturi nähtävästi se termarin päällä oleva harmaa ja kolmella johdolla?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuli ostettua uusi lämpötila-anturi. Diagilla muistin tyhjäys. Eikä ainakaan eilen alkanut uudestaan palamaa. Anturi maksoi 29.50e anturit on 21mm kannalla, vaatii pitkän hylsyn mutta syt.tulppahylsykin käy, kunhan ottaa sisustan irti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)