Neuvotkaa Alfa 156 ostossa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Neuvotkaa Alfa 156 ostossa

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Olen jo vuosia unelmoinut Alfa 156:sta. Kertokaa mielipiteitänne miksi autoa kannattaa ja miksi ei kannata ostaa?
-onko auto rahan arvoinen?
-mitkä ovat tyypillisimmät viat airbagin valon ja etuhelman ruosteen lisäksi?

-Minkälaisia vikoja ja onko mennyt hermoja ja rahaa paljonkin 98 mallisessa tai vanhemmassa? jos on niin mihin?

-Kumpaa kannattaisi harkita enemmän, Volvoa s40 noin 98mallia viako 156 alfaa?

Tavoitteena olisi ostaa 4000-6000€ maksavan alfan, 100tkm -> noin 220000, mieluiten ilmastoinnilla, koneella ei sinänsä väliä eikä värillä, mieluiten kylläkin hopea, musta ym ja tietenkin hyväkuntoisena..

Kiitoksia!
0445050624

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »


jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Alfa on kiva ajaa ja omistaa, mutta voit varautua vaikka minkälaisiin vikoihin.
Itselläni on diesel malli 8:lla venttiilillä, perus leka mutta vaikuttaa siltä, että 100tkm jälkeen bensa koneisiin saa tehdä ensimmäisen koneremontin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Neuvotkaa Alfa 156 ostossa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Backstroker kirjoitti:Olen jo vuosia unelmoinut Alfa 156:sta. Kertokaa mielipiteitänne miksi autoa kannattaa ja miksi ei kannata ostaa?
-onko auto rahan arvoinen?
-mitkä ovat tyypillisimmät viat airbagin valon ja etuhelman ruosteen lisäksi?

-Minkälaisia vikoja ja onko mennyt hermoja ja rahaa paljonkin 98 mallisessa tai vanhemmassa? jos on niin mihin?

-Kumpaa kannattaisi harkita enemmän, Volvoa s40 noin 98mallia viako 156 alfaa?

Tavoitteena olisi ostaa 4000-6000€ maksavan alfan, 100tkm -> noin 220000, mieluiten ilmastoinnilla, koneella ei sinänsä väliä eikä värillä, mieluiten kylläkin hopea, musta ym ja tietenkin hyväkuntoisena..

Kiitoksia!
0445050624
Mitään autoa ei kannata ostaa.

Tarttuisin lähinnä kohtaan "vuosia unelmoinut", eli hanki Alfa 156, muuten tuo jää kuitenkin kaivelemaan jatkossa. Pahinta mitä voi käydä: Alfa toimiikin kuin ihmisen mieli, etkä enää muualle katsele. :-D

Tällä hetkellä varsinkin vanhempien yksilöiden kohdalla taitaa olla melko selkeästi ostajan markkinat, eli vastinetta rahalle on tarjolla (kärsivälliselle ostajalle)

Ehjä 156 ei kolahtele, eikä narise, vaikkei mitenkään erityisen hiljainen auto ole.

Pienellä vaivannäöllä löytyy topic:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7447

Volvoon en ota kantaa, kun sellaisesta ei tarkempaa kokemusta ole.
VMP

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Backstoker kirjoitti:onko auto rahan arvoinen?
On todellakin! Alfa on hieno auto ja käytettynä sellaisen voi saada pikkurahalla. Näin ollen käytetylle rahamäärälle saa paljon vastinetta.

Tyypillisempiä vikoja ovat käyntihäiriöt (ILMI), tukivarsien nopea kuluminen ja pahimpana on ollut jakohihnojen katkeamisia. Tästä syystä täytyy olla tarkkana, että jakohihna vaihdetaan 60 tkm tai 3 vuoden välein, kumpi rajoista sattuukin ensimmäisenä täyttymään.

Itse olen ollut todella tyytyväinen 156:n omistaja jo kolme vuotta. Vikoja on ollut jopa vähemmän kuin ns. "massamerkeissä", joita olen myöskin omistanut/omistan. Autothan ovat tietysti myös yksilöitä.
jartuo kirjoitti:...mutta vaikuttaa siltä, että 100tkm jälkeen bensa koneisiin saa tehdä ensimmäisen koneremontin.
Ime jo persettä! :lol:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Kokemuksia on omasta Alfa 156 2.0TS:stä (vm. 1998) ja Volvo S40 1.6:sta (vm. 1997).

Alfan
plussat:
- ajettavuudessa suvereeni, kaikki osa-alueet mitä mieleen tulee
- ohjaus on paljon informatiivisempi
- moottori (ok, tehoissa iso ero) kaikkiaan ("silkkisoinnut" vs. "sepelimyllysoundit")
- kulutus, 2.0 Alfa vei ½-1l/100km vähemmän kuin 1.6 Volvo
- yleinen fiilis, Alfassa vakuuttavampi ja hienostuneempi, jopa hiljainenkin on

miinukset:
- 170 tkm ajetussa starttimoottori loppu, tukivarret loppu edestä ties kuinka monetta kertaa, pyöränlaakerit loppu edestä, öljynlauhduttimeen ehti syöpyä reikä (->tiellejättö), käsijarruongelmia, moottorissa ilmi-vikaa, moottoria ei voi pestä käytännössä lainkaan vedellä (->käyntihäiriö), alkavaa ruosteoiretta, huollot maksaa maltaita, DA:ssa timantteja. Kaikki peruskauraa, jotka tulee jossain vaiheessa eteen, Alfa 156:ssa tyypillisesti vain useammin. Tykkäsin silti, taida olla hullu :?

Volvon
plussat:
- aika luotettavan oloinen kaikkinensa (0-90tkm)
- merkkiorganisaatio ei niin luotaantyöntävä

miinukset:
- tylsä
- ominaisuuksiinsa nähden kallis myös käytettynä
- ajettavuus, tärisevä, tutiseva ja pienen oloinen
- meluisa

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

hagger16 kirjoitti:
Backstoker kirjoitti:onko auto rahan arvoinen?
On todellakin! Alfa on hieno auto ja käytettynä sellaisen voi saada pikkurahalla. Näin ollen käytetylle rahamäärälle saa paljon vastinetta.

Tyypillisempiä vikoja ovat käyntihäiriöt (ILMI), tukivarsien nopea kuluminen ja pahimpana on ollut jakohihnojen katkeamisia. Tästä syystä täytyy olla tarkkana, että jakohihna vaihdetaan 60 tkm tai 3 vuoden välein, kumpi rajoista sattuukin ensimmäisenä täyttymään.

Itse olen ollut todella tyytyväinen 156:n omistaja jo kolme vuotta. Vikoja on ollut jopa vähemmän kuin ns. "massamerkeissä", joita olen myöskin omistanut/omistan. Autothan ovat tietysti myös yksilöitä.
jartuo kirjoitti:...mutta vaikuttaa siltä, että 100tkm jälkeen bensa koneisiin saa tehdä ensimmäisen koneremontin.
Ime jo persettä! :lol:

Voit ihan itse imeä vaikka mammasi persettä.
Vaikka Alfan omistaakin niin ei silti tarvitse olla niin vitun fanaattinen sen kanssa, että silmät pitää ummistaa sen vioista.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

En ummista silmiäni vioilta ja ymmättän kyllä, jos joku kritisoikin Alfaa. Kritiikin pitäisi vain pitää paikkansa.
Vai mistä väite "100 tkm ja koneremontti" on peräisin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Jos omaa typeryyttään särkee alfasta koneen 100tkm paikkeilla, niin ei siitä kannata hirveästi huudella ja tuomita heti koko merkkiä.. :wink:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kyllä se kone kestää hamaan tappiin asti kun pitää
huolta että jakohihna tulee vaihdettua ajallaan ja
öljyt riittää..selkeästi vittumaisin ominaisuus liittyy
noihin tukivarsiin jotka korkkaavat aivan liian tiuhaan
tahtiin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

jartuo kirjoitti: vaikuttaa siltä, että 100tkm jälkeen bensa koneisiin saa tehdä ensimmäisen koneremontin.
Mikä sieltä hajoaa?

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

jep, koneesta kuuluu pitää hyvää huolta se on totta, uskonkin, että suurimmat ongelmat ovat olleet jakopään nalkkaaminen ja tajuton repiminen.
Voin jossain vaiheessa kerätä nipun linkkejä johon perustan väiteeni.
Tuossa kuitenkin parin minuutin googlettamisen tulosta:

http://www.nettivaraosa.com/643623 (70000 ajettu KK laakerit vaihdettu)
http://www.nettivaraosa.com/579005 (134000 ajettu kone rempattu)
http://www.nettivaraosa.com/655661 (80 000 ajettu KKlaakerit uusittava)

Oma Alfa ei ole ainakaan vielä leiponut kiinni, tosin se onkin diesel.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jartuo kirjoitti:jep, koneesta kuuluu pitää hyvää huolta se on totta, uskonkin, että suurimmat ongelmat ovat olleet jakopään nalkkaaminen ja tajuton repiminen.
Voin jossain vaiheessa kerätä nipun linkkejä johon perustan väiteeni.
Tuossa kuitenkin parin minuutin googlettamisen tulosta:

http://www.nettivaraosa.com/643623 (70000 ajettu KK laakerit vaihdettu)
http://www.nettivaraosa.com/579005 (134000 ajettu kone rempattu)
http://www.nettivaraosa.com/655661 (80 000 ajettu KKlaakerit uusittava)

Oma Alfa ei ole ainakaan vielä leiponut kiinni, tosin se onkin diesel.
Voisin kuvitella, että laakerit korkkaa jos ajaa vähillä öljyillä. Jos teoriani pitää paikkansa, suurin syy konerikkoon löytyisi peiliin katsomalla - eikä Italian autoteollisuudesta :lol:

Alfan öljysuositukset on "mobil rallyformula - kansalle" kovin erikoiset ja ilmeisesti osin tästä syystä moni TS-pata kuluttaakin öljyä melko reilusti.

En minäkään tuota TS-moottoria minään luotettavuuden riemuvoittona pidä mutta ex-pirssilläni pääsin tuon 100tkm haamurajan yli varsin kivuttomasti.
VMP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Perseitten imuttelut jatkossa privaviesteinä, jookos pojat? Noille jutuille taitaa olla ihan omat fooruminsa muutenkin?

Omaan lähipiiriin on kuulunut neljä sataviiskuutosta, eikä yhteenkään ole tarvinnut tehdä koneremppoja. Puolet autoista on tosin siirretty seuraaville omistajille ennen ko. haamurajaa, mutta viimeisten tietojen mukaan nämäkin ovat edelleen liikenteessä. Tässä(kin) valossa jartuon heitto kaipaisi kyllä painavia lisäperusteluita. Hihnoja toki on nelipyttyisistä paukkunut, mutta yleistys oli mielestäni silti varsin rankka.

Jos 156:sta olet unelmoinut, niin en keksi yhtäkään syytä miksi et sellaista hommaisi. Valinnanvaraa on ja varmasti hyviäkin tarjolla. Lue nuo mainitut ketjut, tutustu autoon huolella ja osta paras mitä löydät. Hyvällä säkällä muutut alfistiksi, huonommalla teet konkurssin (alfistina teet sen sitten pikku hiljaa, huomaamatta).

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

joo näin tehdään :)

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Muista vaan koeajaa monta yksilöä, niin pitäisi löytyä se paras. Ostajan markkinat 156:ssa on, iso tarjonta ja hinnat alhaalla, joten kiirettä ei tarvitse pitää hankinnassa. Itsekin pitkään haaveilin 156:sta ja menin ja hankin sellaisen. Kyllä aikaisemmissakin autoissani näitä samoja kolinoita ja kitinöitä on ollut, niistä ei vain ollut niin kiinnostunut. Kunhan kulki eteenpäin. Tällä on vaan yksinkertaisesti niin paljon kivempi ajaa, että kiinnostaa paneutua asioihin tarkemmin.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

jiigee kirjoitti:Tällä on vaan yksinkertaisesti niin paljon kivempi ajaa, että kiinnostaa paneutua asioihin tarkemmin.
Hyvin sanottu. Mikään muu auto tätä ennen ei ole kiinnostanut minua niin paljon kuin tämä 156. Se on hyvä ajaa, se on luotettava (koskaan ei ole jättänyt tielle), se on talvella riittävän lämmin ja on aina lähtenyt käyntiin. Ja se on edelleen, yli 10 vuotta lanseerauksensa jälkeen hyvännäköinen; vielä tänäänkin yli 5 vuoden ja 245 tkm jälkeen kävelen parkkipaikalta vilkuilen taakseni autoani..

Noh, laitetaan tähän myös uusitut osat; jäähdytin, kaikki etutukivarret, pari takatukivartta, etujarrulevyt, ilmi, ohjaustehostimen alaletku, tuulilasi, takalasinnostin, vesipumppu, pakoputkisto, lambda sekä tietysti hihnanvaihdot, kulutusosat ja suodattimet ajallaan. Ruoste ei vaivaa, koska suojautin katiskani ajoissa.

Negatiivisina puolina 156:ssa ovat mm. jo mainitut tukivarret, jotka ovat kulutustavaraa. Tessuissa hihnanvaihto on ehdottomasti suoritettava ajallaan (max 60tkm/3v), V6 ei ole niin herkkä tämän suhteen.

(Edit: lisätty uusittuja osia)
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 23 Touko 2008, 09:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Kiitoksia neuvoista ja kommenteista!
Mikä olikaan ns haamuraja?

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

haluaisiko joku kenties myydä 156:nsa ? =D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ciancarlo kirjoitti:kävelen parkkipaikalta vilkuilen taakseni autoani..
Heh, hävettää tunnustaa, että teen samoin. Joskus pitää ikkunasta kurkkia jos kaipaa piristystä :silly:

Sitkeästi kun ajelee Alfalla, niin kyllä ne lähipiirin epäilijätkin hiljenee ja pyytää nöyrästi koeajoa. Asennevamma on selvästi muutettavissa.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Rolle kirjoitti:
Ciancarlo kirjoitti:kävelen parkkipaikalta vilkuilen taakseni autoani..
Heh, hävettää tunnustaa, että teen samoin. Joskus pitää ikkunasta kurkkia jos kaipaa piristystä :silly:

Sitkeästi kun ajelee Alfalla, niin kyllä ne lähipiirin epäilijätkin hiljenee ja pyytää nöyrästi koeajoa. Asennevamma on selvästi muutettavissa.
Kyllä, näin tapahtuu myös täällä päässä. Ei sitä edes ajattele, kun kävelee autolta pois ja vilkaisee "häntä" vielä kerran... :oops:

Lähipiirin asennevammasta en sitten tiedä kuinka monta vuotta senkin muuttamiseen vielä menee... :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse tulee kanssa aina vilastua autoa kun sen luota poistun, olen jopa pitänyt tuota asiaa jonkinlaisena rajan-vetona, jos en palaa autoa katsomaan se ei selvästikään minua enään kiinnosta, eli vaihtoon.

Tukivarsi asiaan, on totta että 156:sta kuluu tukivarsia, mutta sama on alkanut vaivaamaan monia muitakin autoja. Alfa toki aloitti tämän trendin vähän muita aikaisemmin :wink:
Lisäksi olemmehan hieman tarkempia
[yleistys] Alfa tuodaan tukivarsiremppaan kun ensimmäinen inahdus montussa ilmenee, VW tuodaan siinä vaiheessa kun puslat ovat irti ja pallonivelet irtoavat paikaltaan "omistaja kertoo että ei siinä hänen mielestään ole mitään vikaa ollut, mutta katsastuksessa hylättiin" [/yleistys]

Topicin aloittajalle, voin jopa täysin puolueettomana sanoa että en näe syytä miksei 156:sta ostaisi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Itse vaihdoin toiseen suuntaan, 156 dieselistä 406 dieseliin. Olen sen verran viettänyt aikaa rasvamontussa myös Alfojen alla että "oman merkin" puolesta kuumottaminen ei enää jaksa isommin kiinnostaa, fanaattisuus ei ehkä ole mun juttuni. Tässä jotain mietteitä:

Mitä sain:
- ajovalot, joilla näkee
- lasinpesurin, jolla voi pestä lasia ja jonka säiliön voi myös täyttää ilman pipettiä
- aikaisempaa isommat takajalka- ja tavaratilat, joilla en tosin tee mitään
- vähän pienemmän kääntösäteen
- inhimillisemmät varaosahinnat, tosin paljon riippuu siitä mistä niitä osia ostaa
- fiksusti suunniteltuja yksityiskohtia kuten kunnolla kojelautaan integroidut helppokäyttöiset stereot
- matkustusmukavuutta, lähinnä vähän vähemmän rengasääniä

Mitä menetin:
- ison osan ajamisen hauskuutta, tätä on vaikea selittää mutta mielestäni Pösöllä siirrytään mukavasti paikasta toiseen ja Alfalla itse matka voi olla se reissun kohokohta
- sen ylimääräisen olan yli vilkaisun autolta poistuttaessa, joo ihan tosi
- suorituskykyä, yllättäen myös hiukan polttoainetaloudesta
- tunnokkaan vaihteiston ja kytkimen, tosin vaihteiston suhteen asia riippunee vahvasti moottorivaihtoehdosta
- yleisen tukevuuden tunnun, joo ihan tosi tämäkin
- ajoittaiset värikkäät kahvipöytäkeskustelut

Vertailu ei tosin sikäli ole ihan reilu että Alfalla oli ajettu puolet vähemmän ja siinä oli Sportpack ja vakiota vähän matalampi rengastus. Kestävyyden suhteen en lähde noiden parin yksilön pohjalta kovasti veikkailemaan mutta sanottakoon, että mitään autoa en ole korjannut yhtä suurella rahalla kuin Pösöä ja toisaalta Alfassa ei tainnut olla muuta vikaa kuin kampiakselin hihnapyörän revennyt vulkanointi, väsynyt termari, risa vetoakselin suojakumi ja yksi parkkipolttimo. Niistäkin kaikki muut paitsi polttimo olivat rikki jo autoa ostettaessa.

406:sta 156:seen vaihtamisessa ei ole mitään järkeä, siis ei mitään. Itse vaihtaisin takaisin "any time", mutta rakennettuani Pösön kohta uudestaan ei enää luonto eikä lompakko anna myöden. Ei se huono auto ole ollenkaan, mutta kaikki kuluva tavara taitaa vaan loppua juurikin nyt.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Epezi kirjoitti: Tukivarsi asiaan, on totta että 156:sta kuluu tukivarsia, mutta sama on alkanut vaivaamaan monia muitakin autoja. Alfa toki aloitti tämän trendin vähän muita aikaisemmin :wink:
Mä en nyt hirmu huolissani ole omalla kohdalla ollut tuosta asiasta. Tuo vanha vessa on ollut jo kohta 5 vuotta mulla ja kerran olen vaihtanut etuylätukivarret. Puslat kyllä natisee ja soi..

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Ja topicin aloittajalle:

Osta. Mutta osta V6. Ja älä edes enää mieti S40:stä. Tuo pään kääntyminen on sitten tosiasia :)

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Mielenkiintoisia väitteitä, täytyynee harkita tarkemmin ja ottaa selvää asioista.. Mistä -98 ikäiseen Alfaan oeltte ostaneet varaosia? ihan deltasta ei varmaankaan ole järkeä=kallista? motonet? varaosamaailma ymym?

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Motonetistä ja varaosaliikkeistä saa ihan hyvin palikoita. Itse en ole ostanut Deltasta yhtään mitään tähän mennessä.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

" Ja topicin aloittajalle:

Osta. Mutta osta V6. Ja älä edes enää mieti S40:stä "


mihin tuo väite perustuu? että v kutoset kestää paremmin?
[/quote]

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

No mun käsityksen mukaan V6:t on koneelta luotettavampia. Mutta ei voi kyllä haukkua omaa TS:kään.

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Backstroker kirjoitti:"


mihin tuo väite perustuu? että v kutoset kestää paremmin?
[/quote]

Yksi iso asia on nokkahihna ja sen kesto. V6-pannuissa ajallaan huollettuna nokkahihnan hajoaminen on harvinaista. Jokunen näitä on sattunut - kuulun itse tähän huono-onnisten joukkoon - mutta tämä on paljon, paljon harvinaisempaa kuin neloskoneiden kanssa. V6-koneen peruskonstruktio kaiken kaikkiaan on erittäin kestävä, yleisesti kulumisen vuoksi tulee vaihdettavaksi lähinnä vesipumppu. Neloskoneissa hihnaongelman ohella nokka-akselin ajoituksenmuunnin on aika usein kulutustavaraa.
Oheislaitteita ja antureita molemmissa menee samaa tahtia kuin autoissa yleensä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Epezi kirjoitti: Tukivarsi asiaan, on totta että 156:sta kuluu tukivarsia, mutta sama on alkanut vaivaamaan monia muitakin autoja. Alfa toki aloitti tämän trendin vähän muita aikaisemmin :wink:
nämä tukivarsi probleemat ovat aika yleisiä saman ikäluokan autoissa esim audi, volkkari jne,,,, sama koskee ilmejä ja muitakin osia....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^jep, näinkin. Mutta vielä enemmän niitä on vähän uudemmissa autoissa. Tuennat lisääntyy ja monimutkistuu, sillä on hyvät ja huonot puolet. Yhtä "hienot" tuennat kuin Alfalla on ovat tulleet muilla merkeillä nyt vähän jälkikäteen.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Sama ohje näihin kyselyihin joka kerta: jos ostat Alfa Romeo 156:n bensakoneella, valitse ehdottomasti V6.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Hyvinhän tämä paljon moitittu 2.0T.S vielä hyrrää yli 150tkm mittarissa. Kai tuo öljynkulutus aluksi voi yllättää, jos sitä ei seuraile tiheämmin, kuin mitä on tottunut jollakin muulla merkillä ajellessa. Siihen kulutukseen voi vaikuttaa oikealla öljynlaadulla/merkillä. Oikeastaan alustan osia tuntuu menevän tiheään vaihtoon, mutta eipä nuo aivan älyttömiä maksa ja siinä täytyy todeta, että tulee seurattua tarkemmin ajettavuutta. Ei ole mukava ajella, jos auto muljuaa ja natkuu.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Backstroker kirjoitti:Mistä -98 ikäiseen Alfaan oeltte ostaneet varaosia? ihan deltasta ei varmaankaan ole järkeä=kallista? motonet? varaosamaailma ymym?
Minä olen hakenut pääasiassa Hessumobiilista ja Ricambi-Heikalta. Motonetissa on myös varsin kattava valikoima, mutta varsinkin Motonetin myymää ilmiä kannattaa välttää. Joskus olen joutunut hakemaan myös DA:sta, kun ei muuten ole saanut nopeasti tarvitsemaani osaa. Ja kyllä, DA on järjettömän kallis edellämainittuihin verrattuna.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Motoristina mä en ennen Alfan ostoa (147 2.0TS viime tiistaina) oikeastaan tiennyt, että autollakin ajaminen voi olla hauskaa. Nyt tiedän. Ja jos 156:lla ajaminen on lähelläkään 147:aa, niin suosittelen! :-)
Viimeksi muokannut anssi_ok, 23 Touko 2008, 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

155156 kirjoitti:Sama ohje näihin kyselyihin joka kerta: jos ostat Alfa Romeo 156:n bensakoneella, valitse ehdottomasti V6.
Minulle sopisi kyllä nelari paremmin. Hihnan vaihtaminen olisi halvempaa (kolmeen vuoteen 40 tkm ehkä, ettei tarpeen aikaistettu vaihto). Nyt tulee jonkin verrran kaupunkiajoa; menis vähemmän bensaa. Pitäis siis hankintahinnaltaan ja käyttökuluiltaan olla edullisempi.

En elä niinkuin saarnaan. Nautin kakspuolikkaan äänistä ja kiihtyvyydestä. Ja vaihtoa mietin vain 3.2:seen.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

oletteko olleet ylipäätään tyytyväisiä Alfa Romeoon 156??

Se on jännää kun kaikki haukkuu sitä keiden kanssa juttelee.. Mutta kiitoksia teille neuvoista! =)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

156 oli paras auto joka mulla on ollut tähän mennessä. Tosin niitäkin on erilaisia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Backstroker kirjoitti:oletteko olleet ylipäätään tyytyväisiä Alfa Romeoon 156??

Se on jännää kun kaikki haukkuu sitä keiden kanssa juttelee.. Mutta kiitoksia teille neuvoista! =)

Olin hyvinkin tyytyväinen 156:een (1999 mallinen 2.0 Twin Spark), pääosin tämän takia hankin (ikuisuus)projektiksi V6 koneisen 156:n
VMP

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Vaikka moitinkin alfan laatua niin silti olen ollut sen verran tyytyväinen, etten ole sitä myymässä, ellei joku kävele oven taakse rahatukun kanssa.

Käytäjät on vaan eritasoista porukkaa, jotain ei haittaa yhtään jos nivelet paukkuu ja vinkuu.
Minulle se ei käy vaan auton pitää kulkea ilman kolinoita ja vemputtamisia.

Tulevaisuudessakin voisin ostaa uudemman Alfan varsinkin 159 mallisen, eilen näin Kaarinassa mustan 159 taxin, hitto se oli hyvän näköinen peli.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Alfa Romeo 156 V6 - Paras auto millä olen ikuna ajanut. Olosuhteiden pakosta ja hätäpäissään tuli vaihdettua pienempiruokaiseen kulkineeseen. Ei ole päivää kulunut ettei olisi kaduttanut vaihto. Joka mutkatiellä tulee aina mieleen mitä tämä voisi olla jos olisi 156:n ohjaimissa. Aina kun 156:een istui niin mietti niin mihin sitä saa ajaa, muilla ja nykyisellä taas sen että mihin sitä pitää ajaa. 156:lla ajellessa tuli monasti ajettua se pitempi reitti kohteeseen. Lisäksi 156 parhaimman näköisiä sedaneita mitä rahvas voi hankkia.

Kilometrejä tulee niin paljon ettei V6:lla ajaminen ollut järkevää vaikka kuinka hauskaa se olisikin ollut. Sopiva 156 diesel hakusessa...

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Backstroker kirjoitti:oletteko olleet ylipäätään tyytyväisiä Alfa Romeoon 156??
Erittäin tyytyväinen. Auto ollut minulla viikon kuluttua tasan 5 vuotta ja juuri tuli 110 tkm täyteen. Edellisen Alfa Romeon (155 2.0 TS 16V) kanssa oli välillä usko koetuksella moottorin monien "lastentautien" kanssa, mutta 156 2.5 V6 on ollut ilo ja helppo omistaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä, kohta 9? vuotta ajeltu kahdella v6sella
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jos en olisi tyytyväinen, niin miksi sellaisella ajaisin.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
- sen ylimääräisen olan yli vilkaisun autolta poistuttaessa, joo ihan tosi
Sama juttu, tosin 166:n kanssa, vielä viiden yhteisen vuoen jälkeen, millään muulla autolla ei vastaavaa ole tapahtunut.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

MK kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
- sen ylimääräisen olan yli vilkaisun autolta poistuttaessa, joo ihan tosi
Sama juttu, tosin 166:n kanssa, vielä viiden yhteisen vuoen jälkeen, millään muulla autolla ei vastaavaa ole tapahtunut.
Tähän voi varmaan yhtyä moni muukin...bemareihin jämähtänyt
kaverinikin jaksaa aina mainita että 156:sen muotoilu on "klassikko".
Ja noita pikku tuuninkeja kun ei ole tehnyt kertarysäyksellä
vaan pikku hiljaa niin suhde habitukseen on pysynyt tuoreena. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tyytyväisyys liittyy aika vahvasti odotuksiin ja siihen mitä hakee ja mitä arvostaa. Itse arvostan ajatonta muotoilua joka vieläkin toisinaan pysäyttää autolle palatessa (patonkimaan tuotteisiin ihastunut kaverikin jaksaa ihmetellä kuinka siinä on muodot kohdallaan). Niinkuin ylempänä sanottiin, kaunein ja ajettavuudeltaan paras johon rahvaalla on varaa :)

Nythän näitä saa niin halvalla että vois ostaa vaimolle oman jos vakuutukset ja bensa ei olis niin kallista :silent:

Eli olen tyytyväinen pienistä kiukutteluista huolimatta, (varsinkin kauniit) naisethan tapaavat välillä osoittaa mieltään jos eivät saa kaipaamaansa huomiota.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Olen erittäin tyytyväinen autooni, olen ollut jo yli 5 vuotta, vaikka ei tuokaan nyt mikään täydellinen kulkine ole. Mutta, kuten karjut ovat yllä maininneet, eniten 156 on antanut vastinetta rahalle.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Ostin Alffan vastoin kaikkia asiantuntioiden(esson baari)mielipiteitä,ja olin todella tyytyväinen niin kauan ku ks.auton omistin (156 V6)va aikaasa kutakin ja siirryin eri merkiin,alffa kuiteski jätti kaipuun italiaisiin ja six nyt Lancia Evo 2 pihassa...vielä kilvettömänä mutta kuiteski,eli Alffa on Hieno Auto !!!

Vastaa Viestiin