155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!! RATKAISTU!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kaalikääryle
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07

155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!! RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja Kaalikääryle »

Kone huutaa tyhjäkäynnillä 3000 kiepin tuntumassa ja vaeltelee ylös ja alas kuin vuoristorata. Kuvassa näkyvä alipaineletku D oli irti. Laitoin sen kiinni-ei vaikutusta. Kuvassa näkyvä alipaineletkunpää C ja muovinen juttu sen päässä on arvoitus. Mihin se tulee kiinni ja mikä se on? Siinä on imu käydessä eikä tukkiminen auta mitenkään. Kuvassa näkyvä vehje A on ilmeisesti rikki koska kun otin liittimien E siitä irti niin vaeltelu lakkas ja huutaa enään "vain" 2000 rpm tasaisesti. Onko toi osa A ILMI eli ilmamäärämittari? Se maksais Varaosamaailmassa n.140€. Ruuveilla kiinni onneks tossa hökötyksessä joka on yhtä puuta imusarjan kanssa. (Kallis?) Jos joku voisi auttaa niin olisin kiitollinen!! [/img]
Viimeksi muokannut Kaalikääryle, 27 Touko 2008, 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kaalikääryle
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07

Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!

Viesti Kirjoittaja Kaalikääryle »

Kuva löytyy albumista.

Kaalikääryle
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07

Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!

Viesti Kirjoittaja Kaalikääryle »

Valittaa, että kuva on liian iso vaikka pienentää kuinka. Katotaan saanko sinne kuvaa...

Kaalikääryle
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07

Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!

Viesti Kirjoittaja Kaalikääryle »

Kuva albumissa. Voin myös lähettää Mesellä tms jos joku haluaa niin voi katsoa isompaa kuvaa. :-D

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

ILMI on tuo kirjaimen E kohdalla imuputkessa oleva laitos.

Kaalikääryle
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07

Viesti Kirjoittaja Kaalikääryle »

Jahas. Kiitos tiedosta. Vielä kun selviäis A ja C:kin... :(

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tarkennetaan vielä, että ILMI on siis se, jonka kohdalla E on, ei se johon E osoittaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Justiinsa samanlaista konetta ei juuri ole tullut kaiveltua, mutta kuvan ja oireiden perusteella mutikka A vaikuttaisi olevan tyhjäkäyntimoottori, joka kääntelee kaasuläppää tyhjäkäynnillä. Ainakin muutaman vuoden uudemmassa versiossa on vermes mahdollista kalibroida, omani jäi tyhjäkäyntimoottorin vaihdon jälkeen huutamaan kolmen tonnin tyhjäkäyntiä kunnes värkki kalibroitiin Bosch-autosähkökorjaamossa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Kalibrointi onnistuu myös AlfaDiagilla ainakin osaan näistä vanhoista. Tässä kokemuksia 156:n korkeasta tyhjäkäynnistä.

Kaalikääryle
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07

Viesti Kirjoittaja Kaalikääryle »

:-D :-D :-D Kiitos vastauksista. Kyselen nyt sitten jostain ton moottorin hintaa koska auto on vanha niin on se ehkä hyvä vaihtaa jo. Ei kai se kallis voi olla...

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kaalikääryle kirjoitti:Ei kai se kallis voi olla...
Taidat olla melko tuore alfisti. :-D

Itsekin olisin veikannut tyhjäkäynti"moottoria". Kaverin Meganessa meni samainen osa ja auto huusi kuin hyeena jatkuvasti. Kytkin oli melko kovilla ja odottelu liikennevaloissa oli yhtä juhlaa.. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Jos osalla on kuitenkin liikaa hintaa, mulla voisi olla käytetty sopivasti.
..ammattina autoslalom..

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Kaalikääryle kirjoitti:Kone huutaa tyhjäkäynnillä 3000 kiepin tuntumassa ja vaeltelee ylös ja alas kuin vuoristorata.
Meikäläisellä 155:n 8-venttiiliversio teki kevättalvella vastaavan tempun (tosin ilman vuoristorataa) eli "tyhjäkäynti" jäi 3000-4000 rpm välille. Syynä oli kaasuvaijerin kuoren sisällä olevan nylonputken (tai mitä se kirkas muovi siellä vaijerin sisällä sitten onkaan) katkeaminen. Muoviputkenpätkä jumitti vaijerin niin, ettei kaasuläppä päässyt sulkeutumaan ollenkaan.

Tässä tapauksessa ei varmaan ole kysymys edellä kuvaamastani viasta, mutta kannattanee tuokin kuitenkin varmuuden vuoksi tsekata - ei pitäisi olla kovin vaikeata 16V:ssäkään.

Avatar
pasanen
Viestit: 82
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pasanen »

Imusarjan tiiviste vois vaikka vuotaa.

Kaalikääryle
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07

Viesti Kirjoittaja Kaalikääryle »

Kuvassa oleva osa C oli syyllinen. En tiedä mikä se on mutta kun siitä otti pois ton muovisen pään ja tukki letkun jonka jälkeen buuttas auton eli otti akun navan irti niin kaikki toimii normaalisti. Jopa melkein aina palanut "suuttimen valo" kojelaudassa sammui. Ohjeet sain Tampereen Delta-Auton huollosta josta tuli oikein mies katsomaan ja kuuntelemaan autoani-ilmaiseksi!! Kiitos Deltalle!!

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

En saa kuvasta selvää, mutta ei olisi lisäilmaventtiili, joka oli jäänyt auki?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Vastaa Viestiin