2.0 TS tehot tallella?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

2.0 TS tehot tallella?

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Morjens!

Pitäiskö tuon 2.0TS:n olla rajukin laite?
Jotenkin tuntuu, että omassa '07 147:ssa ei oikein ole potkua. Alle neljän tonnin kierrosten ei oikein tapahdu yhtään mitään, jos on ykköstä isompi vaihde päällä. 4k jälkeen kyllä onnistuu hiukan tiukemmatkin ohitukset. Mutta kaasu saisi silti olla hiukan herkempi. Kone tuntuu jotenkin laiskalta. Voiko siinä olla joku vika, joka syö tehoja?

terv. Anssi
Viimeksi muokannut anssi_ok, 15 Heinä 2008, 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

2-litrainen perheauto on 2-litrainen perheauto, ei sillä kuuhun mennä. Kannattaa ehkä kokeilla jotain kiihdytyksiä ja verrata lukemia tehtaan ilmoittamiin.

Aloitin aikoinaan kiihdytystopicin vastaavien tilanteiden varalta, on siellä muutama vakiopirssin arvioitu aikakin :lol:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=118931
VMP

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

niin kuin olen joskus aikaisemmin todennut niin... elämä alkaa 3000 yläpuolelta... ja kannattaa vetää sinne 7000 asti... kierroskone. Vääntö alakierroksilla on ihan olematon. Zoomi peili (=peruutuspeilissä kaikki pienenee) alkaa vastaa toimia kun pitää sen oikeanpuoleisen latikan lattiassa... :mrgreen:

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Twin Spark kirjoitti:niin kuin olen joskus aikaisemmin todennut niin... elämä alkaa 3000 yläpuolelta... ja kannattaa vetää sinne 7000 asti... kierroskone. Vääntö alakierroksilla on ihan olematon. Zoomi peili (=peruutuspeilissä kaikki pienenee) alkaa vastaa toimia kun pitää sen oikeanpuoleisen latikan lattiassa... :mrgreen:
Höh. Ei olis pitänyt koeajaa uutta turbo-Bravoa ennen 147:n hankkimista. :-)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Tuon Bravon vääntö on selvästi parempi kuin 2-litraisen tessun ja varmaan vääntöaluekin turbokoneessa paljon laajempi, joten ei oikein voi verrata kahta rakenteeltaan erityyppistä konetta.

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Joo no oikeastaan mun epäilykseni heräsi siitä, kun luin jonkun vanhan 147 2.0 -arvostelun. Siinä mainittiin, että kaasun kanssa saa olla tarkkana sen herkkyyden takia. Ei kyllä mun kokemuksen mukaan.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Jos nopeasti haluaa liikkua niin satasen vauhdissa kolmonen sisään ja talla pohjaan aina 150 km/h. Kakkonen riittää sataseen ja vielä siellä viiden tonnin kohdalla tulee pieni reipastuminen. Kyllä 2.0 ts liikkuu varmasti paremmin kuin perus-2-litrainen, mutta kierroksia on käytettävä.

Niin ja moottorin yksi hyvä puoli. Eilen tuli ajettua matka-ajoa 330 km ja bensaa meni vajaa 22 litraa eli kulutus 6,6 litraa sadalla. Ja välillä mentiin talla pohjassa ohi. Auto siis 156 2.0 155 hv.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Mutta kuitenkin tuossa 2 litrasessa on se 150hp , rutkasti enemmän kun muiden valmistajien saman kokoisissa autoissa .

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Aha. No kun luin Jaraman kulutuslukemat, alan ehkä uskoa kännykän taskulaskinta. Näytti äsken tankatessa 155 2.0 TS:lle kulutukseksi 6,67. En oikein uskonut, vaikka olinkin katsellut välimatkamittaria, että kumman kauan tämä tankillinen kestää.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

JuhaT. kirjoitti:Aha. No kun luin Jaraman kulutuslukemat, alan ehkä uskoa kännykän taskulaskinta. Näytti äsken tankatessa 155 2.0 TS:lle kulutukseksi 6,67. En oikein uskonut, vaikka olinkin katsellut välimatkamittaria, että kumman kauan tämä tankillinen kestää.
tankki nyt aika tarkkaan puolivälissä ja tripissä n.350km ... Ja tankkihan on se 63l ?

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

anssi_ok kirjoitti:Joo no oikeastaan mun epäilykseni heräsi siitä, kun luin jonkun vanhan 147 2.0 -arvostelun. Siinä mainittiin, että kaasun kanssa saa olla tarkkana sen herkkyyden takia. Ei kyllä mun kokemuksen mukaan.
nämä uudemmat on erilaisia kuin mallin alkuaikojen. Nää täyttää Euro 3 saastenormit ja on vedetty niiltä osin jotenkin "tiukemmalle", 3 lamdaa jne...
Osa herkkyyden puutteesta johtuu ilm. siitä.
Samasta syystä luulen, että suorituskyky "vaihtelee" ilmankosteuden, lämmön, paineeen ja tuulensuunnan ja auringopilkkujen vaikutuksesta eri päivinä, vuoden- ja vuorokaudenaikoina.

:roll:

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Ota Anssi sieltä tallinnurkasta se ylimääräinen lohkoni (ei maksa mitään). Siihen sitten kasaamaan korkeapuristeisilla ylikokomännillä uusi alakerta, mutta kustannustehokkaammaksi tosiaan voisi tulla suoraan etsiä se 147 GTA :)

Vastaa Viestiin