Alfettaan tulpat ja -johdot
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Alfettaan tulpat ja -johdot
Elikkä tuo meikäläisen projekti jälleen. Mitä tulppia suositellaan tuohon -75 vuosimallin 1.8 litraiseen koneeseen? Entäpä tulpanjohdot ja muu sytkä? Vinkkiä kellään?
Alfetta GT:n tulpat

suhteen,että tuohon myllyyn suositeltiin vain Golden lodge tulppia. Saakohan noita enää mistään?
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Ei taida lodgeja saada enää muuta kun ulkomailta. Ja eipä ne niin erityiset ole, että kannattaisi tilaamaan ruveta. Suosittelisin ihan perus NGK BP6ES tulppaa. Nelikärkisiä sinne ei oikein kannata laittaa. Ne kun onnistuu kastelemaan, niin taitaa usein tulla uusi reissu kauppaan. Tuntuvat ottavan itseensä aika helposti.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Onko tähän heittää jotain faktaa. Oma tuntuu käyvän tyhjäkäyntiä aavistuksen tasaisemmin NGK:lla kuin BOSCH:lla. Vetoja tuntui molemmilla löytyvän saman verran. NGK:lta testattu BP6ES ja BOSCH:lta muistaakseni WR5DC+ (jotkut yttriumit ne kumminkin oli).90 kirjoitti:ennemmin BOSCH kuin NGK...
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no eipä ole sen kummempaa faktaa kuin omat kokemukset jotka nekin on pääasiassa kutoskoneista koska noita kaasarikoneisia en ole vuosikausiin omistanut.. aikanaan tuli TC - koneissa käytettyä pääasiassa lodgeja sekä pariin otteeseen boschilaisia kun piti äkkiä saada enkä jerinnyt lodgeja tilailemaan...
yhdessä 75TS:ssä oli aikanaan NGK:n paltinat ja olivat ihan OK mutta itse en NGK:ta noteeraa kovin korkealle sen takia että omissa uusissa ja täten käyttämättömissä tulppasarjoissa on ollut jo valmiiksi mykkiä tulppia..
muutaman viimmevuoden olen käyttänyt lähinnä Boschilaisia sekä pariin otteeseen Densoja jotka ovat olleet myös ihan OK.
NGK:n laadun suhteen saattaapi toki olla nykyään parannusta tapahtunut sillä eikös kys valmistaja tee nykyään alfan alkup tulpatkin ja noissahan on pitkä vaihtoväli..
yhdessä 75TS:ssä oli aikanaan NGK:n paltinat ja olivat ihan OK mutta itse en NGK:ta noteeraa kovin korkealle sen takia että omissa uusissa ja täten käyttämättömissä tulppasarjoissa on ollut jo valmiiksi mykkiä tulppia..
muutaman viimmevuoden olen käyttänyt lähinnä Boschilaisia sekä pariin otteeseen Densoja jotka ovat olleet myös ihan OK.
NGK:n laadun suhteen saattaapi toki olla nykyään parannusta tapahtunut sillä eikös kys valmistaja tee nykyään alfan alkup tulpatkin ja noissahan on pitkä vaihtoväli..
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Eipä niitä nyt helposti kasteltua saa jos tietää miten auto kuuluu käynnistää. Lämpimällä koneella ei saa pumpata kaasua ja kylmälläkin vain kerran pari. Tuplakaasareiden kiihdytyspumput kun ei kovin hienovaraisesti sitä soppaa kanaviin annostele jos pumppailemaan rupeaa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Jep. Tuo oli triviaa mutta enemmäkin kiinnostaa se ilmiö mikä tappaa tulpat jos kastuvat pahasti.Tiige kirjoitti:Eipä niitä nyt helposti kasteltua saa jos tietää miten auto kuuluu käynnistää. Lämpimällä koneella ei saa pumpata kaasua ja kylmälläkin vain kerran pari. Tuplakaasareiden kiihdytyspumput kun ei kovin hienovaraisesti sitä soppaa kanaviin annostele jos pumppailemaan rupeaa.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Niitä Lodgeja saa esimerkiksi täältä: http://www.autoazzurro.fi/
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Tulpat alkaa lyödä läpi eli ei tule enää kunnon kipinää. Homma johtuu luultavasti siitä, että koneessa on liikaa syttymätöntä seosta, joka puristuu tulpan eristeen väliin ja aiheuttaa em. ilmiön.ice0018 kirjoitti:Jep. Tuo oli triviaa mutta enemmäkin kiinnostaa se ilmiö mikä tappaa tulpat jos kastuvat pahasti.
Tämä on oma luuloni ja joku asioista perillä oleva voi sen kumota/vahvistaa.
Giulia Super -69