164 TS käyntiongelma
Valvoja: Moderators
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
164 TS käyntiongelma
Mistähän löytyisi vika, kun kylmällä koneella startatessa tyhjäkäynti on epätasaista ja "röpöttävää", mutta korjaantuu kun kerran tai pari polkaisee kaasua?
Toinen vika ilmenee koneen lämmettyä pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäynti jää ~1200r/min kohdalle ja on välillä hieman epätasaista eikä laskeudu normaaliksi ennen kuin on vähän enemmän polkaissut kierroksia. Jälkimmäinen vika ilmestyi imusarjan kumien vaihdon jälkeen. Konetta saa myös startata jonkin verran kauemmin kuin ennen kumien vaihtoa.
Toinen vika ilmenee koneen lämmettyä pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäynti jää ~1200r/min kohdalle ja on välillä hieman epätasaista eikä laskeudu normaaliksi ennen kuin on vähän enemmän polkaissut kierroksia. Jälkimmäinen vika ilmestyi imusarjan kumien vaihdon jälkeen. Konetta saa myös startata jonkin verran kauemmin kuin ennen kumien vaihtoa.
Re: 164 TS käyntiongelma
Vanhassa autossani (164TS -89)ilmaantui kumen vaihdon jälkeen myös tota pitkä starttisuutta, silloin epäilin vahingoittaneeni lämpötila-anturi vaihdon yhteydessä.Sape kirjoitti:Mistähän löytyisi vika, kun kylmällä koneella startatessa tyhjäkäynti on epätasaista ja "röpöttävää", mutta korjaantuu kun kerran tai pari polkaisee kaasua?
Toinen vika ilmenee koneen lämmettyä pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäynti jää ~1200r/min kohdalle ja on välillä hieman epätasaista eikä laskeudu normaaliksi ennen kuin on vähän enemmän polkaissut kierroksia. Jälkimmäinen vika ilmestyi imusarjan kumien vaihdon jälkeen. Konetta saa myös startata jonkin verran kauemmin kuin ennen kumien vaihtoa.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Imuvuotoja ei löytynyt. Pitkä starttausaika on korjautunut itsekseen, mutta tyhjäkäynti seilaa edelleen. Kaasuvaijerista on kyllä irronnut säikeitä, mutta se ei oikein passaa syyksi tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin kun tyhjäkäynti voi olla esim. liikennevaloihin tultaessa 900r/min mutta nousee yhtäkkiä 1200r/min. Elääköhän tuo tyhjäkäyntisäädin aivan omaa elämäänsä? 

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tyhjäkäyntisäätimen voi puhdistaa. Kokeile samalla että kaasupoljintunnistimesta kuuluu naksaukset (sijaitsee vivustossa johon tulee kaasuvaijeri): kaasu täysin kiinni ja kaasu täysin auki. Voi myös mitata vastusmittarilla, eli kolme johtoa, keskimmäinen tulo ja toiseen laitaan yhteys tyhjäkäynnillä ja toiseen yhteys täysikaasulla. "Keskikaasulla" ei yhteyttä kumpaankaan. Varsinkin tuon tyhjäkäynti signaalin puuttuminen selittäisi tyhjäkäynti kierroksia ja myös huonontunutta kylmäkäynnistystä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
^^ Kun kierrokset nousee 1200:n, niin laskeeko ne takasin, jo nostat jalalla vähän kaasupoljinta? Siis et löysää vaan ihan nostat sitä lepoasennosta ylöspäin. Jos, niin varmaan kaasuvaijeri liian kireellä... Mulla Vollessa oli näin. Aivan aavistuksen löysäsin vaijeria, niin ei oo tehny tota kertaakaan sen jälkeen.
Edit: Tai siis itse asiassa säädin tyhjäkäyntiruuvia, joka on siinä vaijerilla. Lieköhän kuusnepassa sellasta? 33:ssa ei ainakaan oo...
Edit: Tai siis itse asiassa säädin tyhjäkäyntiruuvia, joka on siinä vaijerilla. Lieköhän kuusnepassa sellasta? 33:ssa ei ainakaan oo...
I do my loving in the winter.