Abs anturi 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Abs anturi 156

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Miten onnistuu abs anturin irroitus etupäästä. Ihmettelin tänään hetken mitenkä sen sieltä saisi pois, mutta en oikein keksinyt mitään järkevää konstia. Onko jollakulla kokemusta vaihtamisesta? Auto 156 V6 1998.
waba

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ei se ehjänä irtoa. Toki vahinkoja sattuu...
Runko on kartio mallinen ja muovia.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Itse sain irti ruuvaamalla kolossa olevaan jämään ruuvin ja kampeamalla siitä putkitongilla - oli tiukassa.

Jos anturi on vielä ehjä niin konehuoneen puolella on liitos (valkoiset tötsät molemmin puolin lähellä tulipeltiä) josta katkaista johto ilman suurempaa draamaa. Sisälokari pitää irroittaa jotta liittimen saa ujutettua ulos.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä se lähtee (ehjänä) ajan kanssa nitkuttamalla ja jollain sopivalla työkalulla ja crcllä tms , 155TS nim tietää lisää....kun vaihtoi tohon ex v6see laakerit tästä muistelisin myös että se liitos oli lokarin puolella....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Juu, voi olla liitos eri paikassa V6 koneellisissa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Minkä takia anturi alunperin pitää irroittaa?
Jos se on rikk,i niin eipä paljoa väliä nouseeko se ehjänä vai pieninä paloina.

Jos taas laakerin vaihtoa varten niin kyllä se piuha siinä sivussa roikkuu mukana.

Jos yritetään putsata anturia niin voin kertoa että se on turhaa.
Putsaa mieluummin vetarin hammaskehä josta anturi saa pulssin.

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Anturi on luultavasti rikki, ainakin oikea etupuoli pätkii. Ei ole tosissaan väliä tuleeko palasina vai ehjänä kunhan vaan lähtee hajoittamatta mitään muuta.
waba

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

wabatus kirjoitti:Anturi on luultavasti rikki, ainakin oikea etupuoli pätkii. Ei ole tosissaan väliä tuleeko palasina vai ehjänä kunhan vaan lähtee hajoittamatta mitään muuta.
Mikäli poistat koko vempeleen, niin varaudu katsastuksessa yllätykseen. Autoon ei tule leimaa jollei kyseistä laitetta ole autossa ja toimivana. Ainakin tässä taannoin eräs tuttavani joutui asentamaan abs-järjestelmän audiinsa (katsastusmies huomasi sen kuuluvan vakiovarustukseen) ja hän oli poistanut sen syystä, että se ei toiminut kunnolla.

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Tarkotus olisi saada mittaristosta toi kummitteleva abs valo pois ja samalla järjestelmä toimintakuntoon. Korjaus operaatio on kyseessä.
waba

Vastaa Viestiin