Joo, katoin että termostaatin vaihto vois olla itse hyvin tehtävissä, mutta onpahan sellasia kiristimiä putkissa, ettei hajuakaan miten ne avataan, tai väkivaltahan tehoaa aina, mut ku pitäs saada ehjänä takas kiinnikin. Siis sellanenkin kiristin, jossa on vain joku helvetin... en osaa edes selittää... saati aukaista särkemättä. Perhanan makaroonit!
PK kirjoitti:Joo, katoin että termostaatin vaihto vois olla itse hyvin tehtävissä, mutta onpahan sellasia kiristimiä putkissa, ettei hajuakaan miten ne avataan, tai väkivaltahan tehoaa aina, mut ku pitäs saada ehjänä takas kiinnikin. Siis sellanenkin kiristin, jossa on vain joku helvetin... en osaa edes selittää... saati aukaista särkemättä. Perhanan makaroonit!
Revit vaan ne irti kilon palasina ja vaihdat tilalle normaalit klemmarit?
(EDIT) taitaa niihin joku työkalu käydä, millä ne saa ruuvattua auki, kuten normiklemmaritkin?
Muistan iteki Italian insinöörejä kiitelleeni ku niitä kiristimiä yritin availla kun ite vaihoin termarin
Päädyin sellaseen ratkasuun, että kun ne taistelujen jälkeen sain auki niin korvasin ihan normaaleilla kiristettävillä putkiklemmareilla ne kiristimet. Enkä oo hirveesti katunu
Oli miten oli, niin kyselimpä ihan huvikseen työpaikalta 5 - 6 ihmiseltä että mikä tämä on ja näytin Alfan termostaattia... eipä kukaan tiennyt
Noh, veinpä sit paikalliseen korjaamoon, niin tunninpa termostaattia vaihtoivat...
Siis täh, nehän on sellaisia kiristimiä missä vain meisselillä työnnetään se tappi sinne suurempaan loveen jolloin koko kiristin löystyy. Ja uudelleen kiristys tapahtuu pihdeillä puristaen kunnes naksahtaa takaisin loveen.
Joo, ne oli ne helpot liittimet, mutta mulla ainakin oli sen paksuimman johdon kiristin aivan ufo... asentajakin totesi että varmaan kertakäyttöinen ja että kustannussyistä autonvalmistajat käyttävät nopean kasauksen vuoksi vastaavia...