Tervehdys teillekin vähän vinksahtaneille! Vaikka harrastuksena onkin enemmän kaksipyöräiset - Ducatit tietysti - niin pitihän autopuolellekin saada jotain näprättävää.
147 tuli ostettua täysin fiilispohjalta ja sen tarkemmin vertailematta muita malleja tai yksilöitäkään. Magneetti onneksi myönsi vuoden takuun (Lisäturva Extra) ja oli vaihtanut jakoremmin itse hiljattain, koska autolla on ajettu nyt 80000 ja 60tkm huoltooli jäänyt väliin. 20tkm ja 40tkm huollot oli kyllä tehty.
Nyt sitten ihmetellään mitä tuli hankittua:) Päällisin puolin näyttää ja varsinkin moottori kuulostaa ihan hyvältä, lukuunottamatta nitinää ja natinaa vähän kuoppaisemmalla tiellä. Ilmeisesti tukivarret vaihtokunnossa? Olikohan koeajolle laitettu rasvaa pusliin kun ei sillon paremmin kuulunut.. Lisäksi autossa häiritsee vaihdekepin hervottomuus, sitähän voi pyöritellä vaihde päälläkin minne sattuu. Ei ihme että selespeed keksittiin. Kytkinkään ei ole ihan priima mutta onhan sillä jo tosiaan ajettukin.
Jostain topikista luin että ohjaus saattaa vedellä, tässä ainakin saa tehdä vähän työtä juuri ohjeusliikkeen jälkeen kun auto tahtoo jatkaa kaarrosta lievästi. Kuluneet renkat varmaan auttavat asiaa. Ja etulamppujen umpiot on oudosti "kuplineet", ilmeisesti siitäkin on jollain kokemusta.
Mutta mutta, hauska sillä on ajaa hyvältä näyttää, sehän on (mulle) tärkeintä. Täytyy palailla kyssäreihin kunhan tulen auton kanssa paremmin tutuksi.
Ensimmäinen Alfani, 147 2.0 TS -04
Valvoja: Moderators
Re: Ensimmäinen Alfani, 147 2.0 TS -04
Nitiseekö aina vain vaan kylmällä kelillä?? paina jotain öljyä injektio neulalla kumien läpi niveliin johan loppuu nitinä..andu kirjoitti: Olikohan koeajolle laitettu rasvaa pusliin kun ei sillon paremmin kuulunut...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Vaihdekepin ei kyllä kuulu heilua. Kannattaa tarkistaa vaihdekepin alapään kiinnitys... sieltä on mennyt niitä muovikikkareita rikki.
Puslien nitinään kannattaa ensin kokeilla tuota öljyä injektioruiskulla.... ei ainakaan kokeiluna maksa "mitään". Jos ei korjaannu ja nitinä häiritsee liikaa, niin sitten vaihtoon.
Vetelyyn vaikuttaa yleensä renkaat, leveys, malli, rengaspaineet. Jos pyöränkulmissa on heittoo, aiheuttaa se myös vetelyä.
Edit: niin ja onneksi olkoon uudesta hankinnasta.
Puslien nitinään kannattaa ensin kokeilla tuota öljyä injektioruiskulla.... ei ainakaan kokeiluna maksa "mitään". Jos ei korjaannu ja nitinä häiritsee liikaa, niin sitten vaihtoon.
Vetelyyn vaikuttaa yleensä renkaat, leveys, malli, rengaspaineet. Jos pyöränkulmissa on heittoo, aiheuttaa se myös vetelyä.
Edit: niin ja onneksi olkoon uudesta hankinnasta.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Syys 2008, 21:49
- Car(s): EX 156 SW 2.0 TS -01
EX 147 2.0 TS
Ford Focus C-Max
Mazda MX-5 -96
3 x Ducati
Tunturi City -83 - Paikkakunta: Helsinki
En osaa sanoa nitiseekö enemmän kylmällä kun on ajeltu vasta muutama päivä. Tulee väkisin mieleen, että kun nitisee ja ohjaus vetelee, niin alusta saattaa tarvita muutakin kun öljyä niveliin. Varsinkin alhaisessa vauhdissa ohjaustuntuma on huono, mutta se taitaa olla ominaisuuskin. Ennen auton hakemista pyysin liikettä tarkastamaan vetelyn syyn ja huoltonhan se meni, mutta sitähän ei voi tietää onko tehty mitään.
Vaihdekepin välys täytyy tarkastaa, onnistuuko homma purkamatta muuta kuin suojus?
Kiitos!
Vaihdekepin välys täytyy tarkastaa, onnistuuko homma purkamatta muuta kuin suojus?
Kiitos!