156:n pakoputki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

156:n pakoputki

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Tuolta alkoi kuulumaan vähän urheilullisempaa ääntä, ja sitä ei enää voi enää hitsaamallakaan korjata. Se on siis takimmainen vaimenin joka vuotaa putkiliitoksesta.
Kannattaako siihen laittaa esim. CSC Marmitte Heikalta?
Vai onko mitään etua verrattuna vakioputkeen?
Tuolla rikkinäisellä putkella tuntuis kun tykittäis kovemmin :mrgreen: Mutta voihan se vaan olla se murina joka lisää sitä tunnetta, luultavasti :?

Mutta kertokaa, te joilla on kokemusta, onko tehoputkesta mitään hyötyä ilman säätöihin sattumista tai chippamista? Vai pitäisikö vaihtaa koko putkisto kattia myöten?

Ja kuka noita putkia yleensä myy muut kun Heikka ja Muukkonen?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tietysti tässäkin asiassa olisi hyvä olla dynotuloksia, mutta kyllä sitä on väitetty että tuo takavaimennin muutaman heposen ahdistaisi.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

CSC:n cat-backillä + race-catilla + isommilla
imuputkilla todistetusti mitattu 15hp tehojen kasvu(ylärekisterissä).
Mikä imuputkien osuus asiassa oli niin en ota kantaa. Kun en tiedä. :)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jos vakio katti paikoilla,niin ei hyötyä,katin jälkeisillä osilla :silent: Näin isot pojat puheli,tiedä häntä :? Äänet onkin eri asia 8)
Itsellä turbo getvosessa ragazzon suora rosteriputki keskivaimentimen tilalla,sekä saman puljun takavaimentimet molemmin puolin,eipä tuostakaan muuta hyötyä,kun että äänet on kohillaan 8)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

yksi hyöty rosteriputkesta on että se kestää paremmin....vakioputkella äänet ovat todella vaisut kannattaa vaihtaa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Päädyin sitten ihan vakio putkeen. Ei tarvitse odotella viikkokaupalla, ja on vähän halvempikin.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Pöntöstä...

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Pitäisi löytää uusi takapönttö 156:seen. Motonetissä 115e, muualla n.300egeä.

Kuulostaa kannattavalta toi Motonetin vaikka kestäisi vaan puolet vähemmän aikaa kuin alkuperäinen, onko näin?

Vai oisko jollain parempia vinkkejä? :roll:

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pöntöstä...

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Oiva kirjoitti:Pitäisi löytää uusi takapönttö 156:seen. Motonetissä 115e, muualla n.300egeä.

Kuulostaa kannattavalta toi Motonetin vaikka kestäisi vaan puolet vähemmän aikaa kuin alkuperäinen, onko näin?

Vai oisko jollain parempia vinkkejä? :roll:
Kyllä sinne menee ihan nämä simonssin ym tarvike vaimentajatkin, eli voit säästää viälä tuosta motonetin hinnasta ja saada kivat murinat samalla:)
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^riippuu vähän kuka haluaa rakennella ja kuka ei ;) Itse en tarvike pönttöjä laittelisi.

Edit: tarkoitin siis yleismallin pönttöjä, en tarvike. Eiköhän tuolla motonetin pöntöllkin pärjää. Eri juttu sit jos haluaa pöhinää.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Just laittelin alle CSC Marmitten keskiputken ja takaputken....Alkuperäinen katti tietysti vaimentaa ääniä mutta 1000-2000 kierrroksella äänet muuttuivat huomattavasti muhevammiksi! Matalaa murinaa joka aavistuksen voimistuu kun putki lämpiää kunnolla....Maantiellä putkea pitää "kuunnella", eli ei ole ns. teinimallia....kaupungissa ikkuna raolleen, toosa kiinni ja nauttimaan! Kuumana kun vaihtaa välikaasulla alaspäin niin putki hieman "potkaisee". Mielestäni erittäin onnistunut valinta kuutoseen....Itse tilailin Alfisti.Net:stä ja kaikki tilatut rojut tulivat viikon sisällä ja ehjinä. Ei mitään valittamista... SUOSITTELEN :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Re: 156:n pakoputki

Viesti Kirjoittaja Pauli »

"jkoivula"takimmainen vaimenin joka vuotaa putkiliitoksesta.

Tuolla rikkinäisellä putkella tuntuis kun tykittäis kovemmin :mrgreen: Mutta voihan se vaan olla se murina joka lisää sitä tunnetta, luultavasti :?
Jospa kylmät ilmat hämää. Kuiteskin happea enemmän ilmassa .... :shock:
Viimeksi muokannut Pauli, 07 Maalis 2010, 05:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

pitkämies kirjoitti:Just laittelin alle CSC Marmitten keskiputken ja takaputken....Alkuperäinen katti tietysti vaimentaa ääniä mutta 1000-2000 kierrroksella äänet muuttuivat huomattavasti muhevammiksi! Matalaa murinaa joka aavistuksen voimistuu kun putki lämpiää kunnolla....Maantiellä putkea pitää "kuunnella", eli ei ole ns. teinimallia....kaupungissa ikkuna raolleen, toosa kiinni ja nauttimaan! Kuumana kun vaihtaa välikaasulla alaspäin niin putki hieman "potkaisee". Mielestäni erittäin onnistunut valinta kuutoseen....Itse tilailin Alfisti.Net:stä ja kaikki tilatut rojut tulivat viikon sisällä ja ehjinä. Ei mitään valittamista... SUOSITTELEN :-D
Kun sieltä alfisti.net:stä tilailette, pistäkää ilmotusta edes jonnekkin :-D tarvis ittekkin tilata. Kalliit maksut!

Onko näillä putkilla edes todistetusti vaikutusta tehoihin?

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Tuskin ainakaan tuolla kombinaatiolla minkä itse hankin....Tavoittelin vain ja ainoastaan muutosta äänimaailmaan ja sain mitä halusin :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Pöntöstä

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Motonetin takapöntön valmistaja tällänen kun Descam. Italialainen valmistaja kuulemma, ihan mielenkiintoisen kuuloinen. En googlesta vaan löytänyt oikeastaan mitään lisäinfoa... :o:

Pakkohan sen hyvä olla kun Italialainen on... Ainakin nätti.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Historian havinaa :-D Pojat tiesivät aikanaan kertoa että Alfa 33:n orkkisputki oli Descam. Sellaisen joskus Autoazzurrosta hain ja kesti se ainakin sen neljä vuotta mitä ko. autolla sen jälkeen ajelin.

Että varmaan ihan kelvollinen pönttö.

Vastaa Viestiin