916 gtv:stä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

916 gtv:stä

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Moro vaan kaikki, näin uutena käyttäjänä pitää tietty heti alkaa kyselemään kaikenlaista. GTV:tä on tullut katseltua joten mitä mieltä te olette moisesta laitteesta? Liekö hurjasti "ominaisuuksia" ja mistä moisen osia mahtaisi saada saatua..kaikkea muutakin alfa vinkkiä otetaan mieluusti vastaan. 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onko kyseessä 80-luvun GTV vai 90-luvun mikä on kiikarissa?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tervetuloa foorumille!

Pieni tarkennus olisi paikallaan tuosta Gtv:stä, eli mitäs mallia tarkoitat? Niitä, kun on tehty 60-luvulta lähtien. Ilmeisesti tarkoitat kuitenkin tätä uusinta eli 916-srj?

E: Rollella oli näköjään sama ajatus :wink:
Giulia Super -69

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jos 916-sarjasta kyse,niin lähes huolettomia ajoja ollut.Neljäs kesä menossa.
ajettu 200 000km
Viat tähän mennessä:2kpl lähivalon polttimoita mennyt(toinen heti keväänä,kun akku laitettiin ja virrat ekankerran(virtapiikki
:) )
rekkarin polttimot(molemmat)
takasumarin rele(talviseisonnassa)
jakopään hihnan vaihto+vesipumppu 170 000km
apuhihnat 170 000km
venttiilien tsekkaus(ei säätötarvetta)
takalaakeri(uusi 50e)
keskivaimennin laho(oli jo kun ostin,rosteri putki tilalla)
etuiskarit meni vaihtoon 200 000km kohdilla(konit tilalle joka nurkkaan)
etu tuennan helat+oik raidetangonpää vaihdettu 200 000km kohdilla
taka puslat vas tukivarteen 180 000km kohdilla(powerflex 38e molempiin puoliin)
Eli halvalla päässyt,ja matka jatkuu 8)

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

:silent: aivan, elikkä kyseessä juuri tämä 90 luvun laitos olisi kiikarissa. kahden litran koneella.

Mitenkä paljon gtv omaa tekniikkaa muista alfan malleista?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarkoitat ilmeisesti kaksilitraista Twin Sparkia? Mallistosta löytyy myös kahden litran V6 Turbo.

Sparkeissa on samat moottorit ja jokseenkin (?) samat vaihteistot kuin samanikäisissä 155- ja 156-malleissa on käytetty. Etupään pyöräntuenta, jarrut ja ilmeisesti myös ohjausvaihde on kotoisin jälkipään 155:n "widebody"-malleista, takapään tuenta taas on käytössä GTV:n lisäksi ainostaan rättikattoisessa Spider-rinnakkaismallissa.

Moottorin tyyppiviat ovat 155/156:n tapaan jakohihna joka ei kestä metriäkään yli 60 tkm:n vaihtovälin, imunokka-akselin ajoituksenmuunnin joka alkaa pitää dieselmäistä kalkatusta tyhjäkäynnillä, tyhjäkäyntikierrosten mahdollinen jumppaaminen edestakaisin, hajoavat ilmamassamittarit, tulpankoloihin kerääntyvä vesi tai öljy joka aiheuttaa sytytyskatkoksia jne. Ei siis aivan ongelmaton voimanlähde, muissa moottorityypeissä tuntuisi olevan vähemmän ongelmia. Sparkeista ilmeisesti vanhempi, alumiinisella venttiilikopalla varustettu versio on hiukan helpompi tapaus.

Oman GTV:n ongelmat keskittyivät nimenomaan tuohon koneeseen, muuten laitos toimi kokolailla ongelmitta. Vaihteistosta tosin joku jättikäsi oli murjonut synkrot ruvelle mutta sen pistän ennemminkin käyttäjän kuin autotehtaan piikkiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Yllättävän viatonta on meno ollut, ei oikeestaan muuta kun normaalia huoltoa ole muutaman vuoden aikana tarvinnut tehdä.
Kone ja alustahan on sama kuin 155 mallissa. Takapää tosin erilainen.
Osia löytyy jopa motonetista.
- Alfaholic -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Aika ongelmatonta menoa lukuunottamatta ikkunoiden säätöongelmia ja suhinoita... Tämäkin varmaan vaan säätäjän kädettömyyttä.

autona siis GTV 2.0 V6 TB

Avatar
pertsa109
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Huhti 2006, 21:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pertsa109 »

Tilasin itse alfa gtv:n lähes postimyynnistä, kun katsoin autoscout.de sivuja ja totesin että tossa on mun auto. Välittäjä hoiti auton suomeen ja Alfa ylitti mun odotukset autona ja toimintansa perusteella. Tietty pikkuvikaa (vm.95) tietysti löytyy, mutta paljon vähemmän kuin mun ex. Ford Scorpiossa ja on yllättävän helppo korjata. Moottori on tosin aika monimutkainen, mutta kyllä sen kanssa pärjää , kun vaan vähän yrittää. Ystävät ja tuttavat on kehunut auton maasta taivaaseen ihan ulkonäön perusteella ja on joutunut toppuuttelemaan, että se on kuitenkin vaan auto ( ei tosin huonompi homma! ). Pitää tosin varautua tapiiri-sekopää bemarikuskeihin, jotka polkevat kaasua liikennevaloissa seistessä. Saksasta löytyy puoli-ilmaiseksi ja jos hauska ja täysin järjetön auto tilankäytön suhteen kiinnostaa, niin suosittelen ehdottomasti hommaamaan samanlaisen. Ei tule ikinä olemaan tylsää Alfan kanssa, sen voin luvata! Aina showmeininki päällä, missä vaan ajelee, on vielä sen verran harvinainen näky suomenmaassa. Itse halusin vaan ajattoman korimallin, mutta on jo kysytty, että onko toi ihan uusi? Joten ajaton on. Osia löytyy yllättävän hyvin esim. motonetistä ( samoja kuin 156 ) ja ihan tarvikeliikkeistä myös , mutta aina kannattaa kysyä monesta paikasta, jotta pystyy ottamaan ylim. ilmat hinnasta pois. Alfabbs.fi auttaa arkiongelmien kanssa, joten vaan sopivaa yksilöä hakemaan ja "elämä voi muuttua", kuten mainoksessa luvataan!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uusimmassa AutoItalian numerossa on ostajan opas.

makedo
Viestit: 45
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 16:15

Re: 916 gtv:stä

Viesti Kirjoittaja makedo »

Hinta-/laatusuhde on käytetyissä 916 ihan huippuluokkaa...pikkurahalla saa hienoja ominaisuuksia ja varsinkin kärkipään 'disainia'. Joitakin pikku räpsyjä toteutuksesta löytyy, mutta autohan on kuitenkin tehty käytännössä olemaan vain hauska ja kaunis...eli käyttöominaisuuksista ei paljoakaan kannata henkseleitä paukutella.
Oma 2,0 turbo on ollut mukava tuttavuus ja lähes ongelmaton. Ajoneston rele poltti tsensä ja autoa ei saanut käyntiin. Vikaa haettiin pitkään, mutta F40 Nokialta löysi heti vian. Taas käy ja kukkuu. Autoa ei ole koskaan käytetty talvella ja nyttenkin odottelen kevättä...sehän alkaa jo parin viikon kuluttua??
vinohrady

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

:D joo se kevät tosiaan alkaa sen parin viikon kuluttua kun oikein positiiviseksi ryhtyy..inttiäkin enää jäljellä 100 aamua ja tallissa oottelee se sähkönsininen getvonen. Sen pienen hetken minkä syksyllä viitsi tuolla ajaa ennen huonojen kelien alkua antoi huomata että show meno on tosiaan aina päällä.. Mutta se on osa värkin olemusta ja erikoistahan sitä lähdettiin hakemaankin. Kevään kilometrejä ootellessa ja sormet ristissä ettei ongelmia tule hirmusesti esille heti ekana kesänä

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Onko kenelläkään kokemuksia noista 3.2 V6 GTV:n (serie 3?, 2003-) ominaisuuksista verrattuna "vanhaan" kolmelitraiseen? 3.2 litrasissahan on tietääkseni luistonesto ja ajovakaudenhallinta, mutta onko kovin erilainen tuntumaltaan. Alkavat vaan olemaan hyvissä hinnoissa Saksanmaalla.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

GTV/Spider FL '03 malleissa ei ole ajonhallintaa, ainoastaan ASR-luistonesto. Muutenhan auto on pääosin muuttumaton, tosin 3.2 kanssa on 156 GTA vaihteisto, käynnistyksenesto on I-sarjalainen, eli koodi-avain pitäisi löytyä, toisaalta siihen pystyy tekemään klooniavaimia mikä on hyvä.
Ilmastointi on 156:n vanha ns. puoliautomaattinen jne. Suomeen maahantuoja toi vain yhden GTV 3.2 ja ainakin yksi Spider 3.2 on uitettu, eli ei ihan unikki, mutta hyvä ja arvokas (kaupunkikulutus 19.9 l/100 km) hankinta :-)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Mites tollaseen 2.0 V6 Turboon / 3.0 V6:seen saa varaosia ja mistä ? Mites nuo kaksi eroaa kestävyydeltään / luonteeltaan ?

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ihan hessumobiilista esim. saa alustan osia, pakoputken tilasin saksasta. Muukkoselta löytyy jotain varaosia kelpo hintaa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

seppo kirjoitti:GTV/Spider FL '03
Anteeksi tyhmyyteni, mutta minkä näköinen kapistus tuo on. Ei 916 vaan ei tuo nykyinenkään...kö :oops: :? Löytyiskö kuvaa?

EDIT: Oho! Tulipa taas sivistettyä itseään googlen avulla. Miten multa onkin mennyt ihan ohi koko 916 FL! En muista ikinä nähneeni, en kuvassa, enkä livenä. Orggis on kyllä tässäkin tapauksessa huomattavasti kauniimpi. 3,2l koneesta keulalla en löytänyt varmistusta. Pitääkö tosiaan paikkaansa? Varmaan mukavan pirteä peli 8)

EDIT2: Tässä löytämäni kuvat muillekin (?) sivistymättömille
http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2003-spider/
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Wikipedian artikkeli 916 GTV/Spideristä.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Vastaa Viestiin