156 twin spark laturin vaihto
Valvoja: Moderators
156 twin spark laturin vaihto
Miten irrotetaan laturi kyseisestä autosta, mitä kaikkea täytyy purkaa pois.. näyttäs olevan tosi pahassa paikassa :/
Laturi on vattumainen vaihtaa... Vasen pyörä irti, vetoakseli irti ja vähän siinä niitä rautoja irti ja raottamalla saa sen sieltä just just pujoteltua pois. Yläkautta en kyllä ite ikinä ois onnistunu vaihtamaan...
Oikea pyörä siis
Vasen jos edestä kattoo 
Oikea pyörä siis


Viimeksi muokannut Java, 05 Touko 2010, 16:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
Kuusiokolot irti vaan koneesta ja muistaakseni keskiöpultti piti irrottaa renkaan puolelta niin se sieltä lähti tarpeeks pois tieltä. Se on vittumainen vaihtaa mutta vetarin irrottamalla kyllä se sieltä tulee
Äläkä pelästy jos vähän ölppää tulee pihalle 


"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 12 Kesä 2012, 19:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 ts 1999, Alfa romeo 166 2.0 ts 1999
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: 156 twin spark laturin vaihto
pitäs laturi irrottaa ja tuolta oikean pyöräkotelon kautta sitä ei pois saa vaikka ottas kaikki irti lähtevä junkki sieltä pois. eli mitenkäs sen sais tuolta järkevimmin pois? pitää meinaan laturi semmosta älämölöä kokoajan. malli on 2l twin spark...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 twin spark laturin vaihto
Kyllä se sieltä sivukautta tulee, pitää vaan yrittää paremmin 
Toinen vaihtoehto on sitten irroittaa imusarja ja ottaa yläpuolelta, ei mukavaa sekään nimittäin imusarjan irroitus sylinterikannesta.

Toinen vaihtoehto on sitten irroittaa imusarja ja ottaa yläpuolelta, ei mukavaa sekään nimittäin imusarjan irroitus sylinterikannesta.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 twin spark laturin vaihto
Lainataas topiccia
kyseessä -98 2.0 TS ja laturin vaihto. Laturi on irti mutta ei se perk*** mahdu pois tulemaan. Vetari on irti, yläpallon irroitin kans. Apurungon pystytolppa on tiellä, ei mahdu laturi ohjaustehostimen pumpun jalan ja pystytolpan välistä pois. Mitäs pirua sitten? Apurunko alas? Mitäs tuossa pitää huomioida? kauheesti pultteja eri kokoisilla kannoilla avattavaksi. Moottorin takakannake pitänee irroittaa että runko mahtuu alas? Mitä muuta? Iskarit yläpäästä? Vai mahtuuko apurunko tulemaan tarpeeksi alaspäin ilman iskareiden irroitusta? Vai iskarit alapäästä irti?
Help.....
kyseessä -98 2.0 TS ja laturin vaihto. Laturi on irti mutta ei se perk*** mahdu pois tulemaan. Vetari on irti, yläpallon irroitin kans. Apurungon pystytolppa on tiellä, ei mahdu laturi ohjaustehostimen pumpun jalan ja pystytolpan välistä pois. Mitäs pirua sitten? Apurunko alas? Mitäs tuossa pitää huomioida? kauheesti pultteja eri kokoisilla kannoilla avattavaksi. Moottorin takakannake pitänee irroittaa että runko mahtuu alas? Mitä muuta? Iskarit yläpäästä? Vai mahtuuko apurunko tulemaan tarpeeksi alaspäin ilman iskareiden irroitusta? Vai iskarit alapäästä irti?

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 twin spark laturin vaihto
Saisko jos ottais moottorin kannakkeen pois ja rautakangella tai tunkilla korkeutta säätämällä muuttaa koneen asentoa ?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 twin spark laturin vaihto
Jakopään puoleisen kannakkeen vai? sitä vois kokeilla. Hankalaa vaan yksin väännellä
mut tunkilla tietty vois koittaa.
Muita ideoita otetaan myös vastaan, varsinkin varmaa tietoa laturin joskus vaihtaneilta

Muita ideoita otetaan myös vastaan, varsinkin varmaa tietoa laturin joskus vaihtaneilta
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 twin spark laturin vaihto
Juu eli tunkki öljypohjan alle ja jakopään puoleinen kannake irti,sitten säätelet korkeutta ja myös jonkin verran saa konetta liikutettua rautakankella , jostain alumiini/rauta kohdasta vääntää vaikka tulipeltiä vasten tms.vesamaan kirjoitti:Jakopään puoleisen kannakkeen vai? sitä vois kokeilla. Hankalaa vaan yksin väännellämut tunkilla tietty vois koittaa.
Muita ideoita otetaan myös vastaan, varsinkin varmaa tietoa laturin joskus vaihtaneilta
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 twin spark laturin vaihto
Tämähän tuli sitten tehtyä niin, että irroitin kaikki koneen kiinnityspultit sekä ylätuen, moottori oli hallitunkin varassa. Lisäksi irroitin paisuntasäiliön että sai lisää liikevaraa. Moottoria laskin tunkin varassa mahd. paljon, ja näin tehden tulipellin ja koneen väliin tuli sen verran tilaa että laturin sai pois. uus samaa kautta moottorin ja tulipellin väliin olemaan, konetta tunkilla sopivasti ylös, pultit kiinni ja laturi kiinni+vetari paikalleen. Olihan homma