155:n alustan päivitys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

155:n alustan päivitys

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Rupesi toi Alfa kolahtelemaan ja kiemurtelemaan sen verran paljon, että asialle oli jotain tehtävä. Albumissa on muutama kuva.

Auto rupesi olemaan suorastaan raivostuttava ajaa. Moottoritiellä se kiemurteli aivan älyttömästi ja esim jotain pitkää mutkaa ajettaessa se muutti kokoajan kulkukulmaa :crazyeyes: . Iskunvaimennuksessa oli myös jo toivomisen varaa. Elikkä uutta osaa piti ruveta tilaa 8)

Kuva

Tilasin Bilstein iskarit, joiden saapumiseen meni kuukausi. Alatukivarret ja iskarin yläpäänlaakerit hain Motonetistä. Kuvassa näkyvät moottorin tukikumit tilasin Muukkoselta. Tosin tarkoitus oli vain vaihtaa kuvassa keskellä näkyvä tukikumi, mutta ne toimitti epähuomiossa kuvassa vasemmalla ylhäällä näkyvän tukikumin. En jaksanut lähettä sitä takaisin ja ajattelin se olevan myös huonossa kunnossa, koska keskimmäinen oli ihan rikaleina. Muukkonen lähetti oikean kumin perässä ja antoi vielä rapattia virheestä, eli homma hoitui hyvin. Syy vaelteluun ja kolahteluun selvisi tukivarsia irrottaessa. Kummastakin tukivarresta oli toinen pusla revennyt vulkanoinnista irti ja olivat aivan väljät. Ei ihme että oli omituinen ajaa. Apurunko oli päässyt ruostumaan aika pahasti ja päätin irroitaa sen myös. hiekkapuhalsin sen ja maalasin Mastonin sinkkisprayllä, joka on todella hyvää kamaa. Mökin laiturin jalkojen hitsaus saumat on käsitelty tällä aineella ja ne on koko kesän veden alla (tosin makeassa vedessä), eikä ne ole ruostunut kahdessa vuodessa yhtään. Sinkin päälle apurunkoon laitoin kaksikerrosta alustamassaa. Eiköhän tuo taas muutaman vuoden kestä.
En ole ehtinyt vielä ajamaan sillä kuin muutaman kilometrin, mutta hyvältä tuntuu. Kolahtelut loppuivat ja noiden iskareiden takia kallistelu väheni todella paljon. Siitä tuli sellainen mukavan jämäkkä. Tulisipa kesä jo :P .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

oikeen merkin walittit 8) onnea :mrgreen: :drinking:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Paljonko piilsteinit maksoi? Eikös sulla ollut Eibachin jouset jo ennestään?

EDIT: Kuvista näkeekin että jousissa lukee Eibach..
Viimeksi muokannut Rolle, 31 Joulu 2003, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Tuon merkkisistä ja -värisistä on hyviä kokemuksia Golf GTI:ssä...
Taitaa olla ostoslistalla 156:eenkin.

Eikun kovaa ajoa!!!

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Rolle kirjoitti:Paljonko piilsteinit maksoi? Eikös sulla ollut Eibachin jouset jo ennestään?

EDIT: Kuvista näkeekin että jousissa lukee Eibach..
Juu jouset oli jo ennestään. Aika paljonhan noi maksoi, reilu 500 juroo hyvillä alennuksilla. Takaiskarit oli aika halvat, eli ne käy myös johonkin muuhun peliin. Etuiskarit taas makso n. 200 juroo kappale :crazyeyes:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

bilsteinit ovat ihan Ok valinta... :)
tosin ajattelin kyllä laittaa omaan alfaan konit..

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

90 kirjoitti:bilsteinit ovat ihan Ok valinta... :)
tosin ajattelin kyllä laittaa omaan alfaan konit..
Itsekkin mietin noita, mutta ne olisi ollut huomattavasti kalliimmat.... :roll:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Miksi on sellainen mielikuva että keltaiset konit olisi jotain 700 euron luokkaa? Ainakin kun 33:seen kyselin niin oli 900e iskarit ja eibachin jouset.

Onkos noissa Bilsteineissa mitään säätöä?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

155TS kirjoitti: Itsekkin mietin noita, mutta ne olisi ollut huomattavasti kalliimmat.... :roll:
juu..hintoja on tullut kartoiteltua ja eroja on...
kummastakin merkistä löytyy kokemuksia että siinä mielessä sama kummat laittaa, hyviä molemmat, koneista tosin löytyy säätö mikä bilsteinistä uupuu.... :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Rolle kirjoitti:Miksi on sellainen mielikuva että keltaiset konit olisi jotain 700 euron luokkaa? Ainakin kun 33:seen kyselin niin oli 900e iskarit ja eibachin jouset.
75:een eteen 235E ja asennettuina eteen ja taakse 540E. Ja malli on keltainen koni :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja lopputuloksena auto näyttää tältä?

Kuva

Voi ottaa etuspoileri lumikökköihin kiinni...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

No ei nyt ihan. Tuolla kyllä voisi laskuttaa valtiota teiden aurauksesta... :roll:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Vastaa Viestiin