159:n laatu
Valvoja: Moderators
159:n laatu
Mitenkäs paljon 159 malleilla on jo ehditty ajella?
Nyt taitaa enemmän liikkuville olla jo kertynyt sen verran kilometrejä, että jonkinlainen käsitys Alfan viimeisimmän mallin laatutasosta voidaan saada.
Pistäkääpä infoa korjausta vaatineista vioista, tai muuten liikkumiseen vaikuttaneista häiriöistä.
Kiva olisi myös kuulla, jos auto on pelannut hyvin.
Minulla on Alfa 159 JTDm-06 2,4 koneella. Ajettu nyt 33.000km.
Yhtään vikaa ei ole ollut.
Nyt taitaa enemmän liikkuville olla jo kertynyt sen verran kilometrejä, että jonkinlainen käsitys Alfan viimeisimmän mallin laatutasosta voidaan saada.
Pistäkääpä infoa korjausta vaatineista vioista, tai muuten liikkumiseen vaikuttaneista häiriöistä.
Kiva olisi myös kuulla, jos auto on pelannut hyvin.
Minulla on Alfa 159 JTDm-06 2,4 koneella. Ajettu nyt 33.000km.
Yhtään vikaa ei ole ollut.
45.000 km. Toi hammastankohan mullekin vaihdettiin. Se korkkaa jotenkin sieltä raidetangonpäistä hylsyistä.
En ole vaivautunut tarkemmin katsomaan, kun toi takuu pelaa.
Toinen vaiva oli konepellin lukituksen ruostuminen kiinni. Kuvaa varmaan jotakin ns huoltotarpeesta, öljyn tarkistuksesta ym. Öljytasonhan näkee aina liikkeelle lähtiessä mittarista -on muuten aina täynnä.
Vettä tulee sisään ovien kumitiivisteiden alasaumoista. Kuivuu ajon aikana.
159 on paras Alfa tähän mennessä ja tosi huoletonta menoa eikä takaraivossa kilkuta hihnanvaihto.
Jos olet muuten Alfa ihminen, niin suosittelen lämpimästi.
En ole vaivautunut tarkemmin katsomaan, kun toi takuu pelaa.
Toinen vaiva oli konepellin lukituksen ruostuminen kiinni. Kuvaa varmaan jotakin ns huoltotarpeesta, öljyn tarkistuksesta ym. Öljytasonhan näkee aina liikkeelle lähtiessä mittarista -on muuten aina täynnä.
Vettä tulee sisään ovien kumitiivisteiden alasaumoista. Kuivuu ajon aikana.
159 on paras Alfa tähän mennessä ja tosi huoletonta menoa eikä takaraivossa kilkuta hihnanvaihto.
Jos olet muuten Alfa ihminen, niin suosittelen lämpimästi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Tuo ovien kumitiivisteiden alasaumojen vuotaminen taitaa olla tyyppivika 159:ssä. Mulla tulee vasemman puolen takapenkin jalkatilan matolle jostain hieman vettä. Menen maanantaina teltta-autoon selvittämään, johtuuko se vuotavasta tiivisteestä (ja mistä kohtaa) vai onko siihen joku muu syy.Laku kirjoitti: Vettä tulee sisään ovien kumitiivisteiden alasaumoista. Kuivuu ajon aikana.
Siitä taitaa tulla aika huikea lasku, kun hihnanvaihdon lisäksi tulee vielä normaali 30.000km huolto!!HopeinenQ kirjoitti:Kun 120tkm tärähtää tauluun, niin kerrohan sitten mitä hihnanvaihto kustansi tuossa 120tkm huollossa?ErkkiK kirjoitti:Kohta 120.000 taulussa.
Minulla on siihen vielä matkaa, mutta pistän jo nyt loton vetämään.
Tänään tuli sitten ensimmäisen kerran autossa vähän sanomista, kun kuskin penkki alkoi narisemaan. Narina loppuu, kun penkkiä nostaa vähän ylös ja alkaa taas kun laskee, joten lienee penkin nostokoneistossa?
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Hyvin on pelannut. Ei tosin kilometrejäkään vielä ole kovin hirmuisesti, 24 000.
Rutiinista poikkeavia hommia on ollut kaksi. Yksi tehtaan takaisinkutsu, tekivät etummaisen tasauspyörästön öljypropun kiinnitykselle jotakin.
Yksi sytytyspuolan hajoaminen sammutti moottorin ja aiheutti sählinkiä. Taitaa olla sitä kuulua saksalaista laatua...
Rutiinista poikkeavia hommia on ollut kaksi. Yksi tehtaan takaisinkutsu, tekivät etummaisen tasauspyörästön öljypropun kiinnitykselle jotakin.
Yksi sytytyspuolan hajoaminen sammutti moottorin ja aiheutti sählinkiä. Taitaa olla sitä kuulua saksalaista laatua...
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Hieman negatiivisempiakin kokemuksia löytyy... Kerkesin omistaa -06-vuosimallin 2.4 JTDm 159:n puolisen vuotta ja jouduin luopumaan siitä, koska autoa ei saatu millään käyttökelpoiseksi. Tarvitsin autoa myös työajossa joten krooninen nykiminen, josta auto kärsi, pakotti tekemään vaihtokaupan Deltassa. Kyseisen kärryn pahimmat viat:
- Nykimiskohtaukset, jotka tulivat aina +100km/h vauhdissa. Kestivät noin 1-3 minuuttia, auto ei kiihtynyt, jos ei vauhti laskenutkaan. Koko auto rytkytti huomattavasti. Mitään logiikkaa nykimiskohtauksien alkuun ei ollut, saattoivat tulla viidenkymmenen tai parin sadan kilometrin välein.
- Tehonpuute. Autolla oli selkeästi päiviä, jolloin tehoa/vääntöä ei vaan ollut alakierroksilla. Välillä veti niinkuin 200 hv-koneen pitääkin.
- Takapenkki kitisi. Takapenkin selkänoja kitisi kuopissa todella raivostuttavasti.
Mitään näistä vioista DA ei pystynyt korjaamaan. Kävin seitsemän kertaa takuukorjauksessa ja osia vaihdettiin liukuhihnalta: EGR-venttiili x 2 kertaa, ilmamassamäärämittari x 1 kerta, ohjelmistopäivityksiä yms. Mitään vikakoodia ei löytynyt, joten DA nosti kädet pystyyn: "tämä on ominaisuus"... Autoa tutkittiin myös Nokia Autotalossa, mutta mitään vikakoodia/vikaa ei ollut todettavissa.
Joten tarkkana saa 159:n kanssa olla, kuten myös muiden Alfojenkin kanssa. 159 jäi laadun osalta omalla kohdalla suureksi pettymykseksi, koska auto oli muuten mahtava. Ehkä bensakoneisena voisin harkita, tai sitten suosiolla odottelen seuraajaa.
- Nykimiskohtaukset, jotka tulivat aina +100km/h vauhdissa. Kestivät noin 1-3 minuuttia, auto ei kiihtynyt, jos ei vauhti laskenutkaan. Koko auto rytkytti huomattavasti. Mitään logiikkaa nykimiskohtauksien alkuun ei ollut, saattoivat tulla viidenkymmenen tai parin sadan kilometrin välein.
- Tehonpuute. Autolla oli selkeästi päiviä, jolloin tehoa/vääntöä ei vaan ollut alakierroksilla. Välillä veti niinkuin 200 hv-koneen pitääkin.
- Takapenkki kitisi. Takapenkin selkänoja kitisi kuopissa todella raivostuttavasti.
Mitään näistä vioista DA ei pystynyt korjaamaan. Kävin seitsemän kertaa takuukorjauksessa ja osia vaihdettiin liukuhihnalta: EGR-venttiili x 2 kertaa, ilmamassamäärämittari x 1 kerta, ohjelmistopäivityksiä yms. Mitään vikakoodia ei löytynyt, joten DA nosti kädet pystyyn: "tämä on ominaisuus"... Autoa tutkittiin myös Nokia Autotalossa, mutta mitään vikakoodia/vikaa ei ollut todettavissa.
Joten tarkkana saa 159:n kanssa olla, kuten myös muiden Alfojenkin kanssa. 159 jäi laadun osalta omalla kohdalla suureksi pettymykseksi, koska auto oli muuten mahtava. Ehkä bensakoneisena voisin harkita, tai sitten suosiolla odottelen seuraajaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Eilen jouduin nöyrtymään ja menin Deltaan varaamaan ajan 159:sin öljyn vaihto muistutuksen nollaamiseksi.
Ostin Seleniat Heikalta ja vaihdoin öljyt, mutta eihän Alfan tietokone tietenkään voi ymmärtää että litkut on vaihdettu itsestään vaan se tarvii kertoa oikein testerillä sielle. Mitään kuittaus käskyä ei voi kuulemma antaa ajotietokoneen kautta.
Kaiken hauskinta tässä öljyn vaihto ilmoituksessa on kuulemma se, että kone alkaa suojella itseään tiputtamalla tehoja alaspäin jos ilmoitukseen ei reakoida. Kuulemma jos ei käy kuittauttamassa ilmoitusta tarpeeksi ajoissa auto kulkee enää 40km/h pahimmassa tapauksessa. Vikaahan koneessa ei silti ole jos öljytkin on jo vaihtanut.
Jotain Deltan kaveri höpisi vielä tuosta hiukkassuodattimesta että tietokone tuuppaa ylimääräistä naftaa koneeseen puhdistaakseen suodatinta sinne joutuneesta moottoriöljystä, jos ilmoitus on päällä. Ei kuulemma kuitenkaan hajota suodatinta vaikka näin tekisikin, mutta luulisi näkyvän kulutuksessa.
Niin ja maksaahan tuo ilmoituksen kuittaaminenkin vain vaivaiset 72e
Auto muuten terve, nyt kun sain rikkinäisen naftasuodattimen vaihdettua.
Ostin Seleniat Heikalta ja vaihdoin öljyt, mutta eihän Alfan tietokone tietenkään voi ymmärtää että litkut on vaihdettu itsestään vaan se tarvii kertoa oikein testerillä sielle. Mitään kuittaus käskyä ei voi kuulemma antaa ajotietokoneen kautta.
Kaiken hauskinta tässä öljyn vaihto ilmoituksessa on kuulemma se, että kone alkaa suojella itseään tiputtamalla tehoja alaspäin jos ilmoitukseen ei reakoida. Kuulemma jos ei käy kuittauttamassa ilmoitusta tarpeeksi ajoissa auto kulkee enää 40km/h pahimmassa tapauksessa. Vikaahan koneessa ei silti ole jos öljytkin on jo vaihtanut.
Jotain Deltan kaveri höpisi vielä tuosta hiukkassuodattimesta että tietokone tuuppaa ylimääräistä naftaa koneeseen puhdistaakseen suodatinta sinne joutuneesta moottoriöljystä, jos ilmoitus on päällä. Ei kuulemma kuitenkaan hajota suodatinta vaikka näin tekisikin, mutta luulisi näkyvän kulutuksessa.
Niin ja maksaahan tuo ilmoituksen kuittaaminenkin vain vaivaiset 72e
Auto muuten terve, nyt kun sain rikkinäisen naftasuodattimen vaihdettua.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Eiivät saaneet kovallakaan lorottelulla ilmestymään vettä sinne matolle. Huoltomies kiristi kertomansa mukaan vähän "ovea". Kerroin tulevani uudelleen heti, kun sitä vettä sinne matolle ilmestyy.Laku kirjoitti:^siitä saumakohdasta se tulee, kerro sitten , mitä tekivät, jos mitään.
Mä aina unohdan koko jutun.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Varmaan kumivasaralla paukutti vaan oven alahelmaa..einari kirjoitti:Huoltomies kiristi kertomansa mukaan vähän "ovea". Kerroin tulevani uudelleen heti, kun sitä vettä sinne matolle ilmestyy.

Mä en ole moista "vuotoa" omassani kyllä vielä ainakaan huomannu.. Tuulilasi tosin narisee/päristää ja kiihdyttäessä joku särisee oikein kivasti kojelaudan sisuksissa. Ja kuskin penkki alkaa ilmeisesti 30tkm jälkeen väsymään hommiinsa. Pientä klappia kiinnityksissä. Saattaa olla toi kallistuksen säätö joka siellä lonksuu.
Aiemmin kertomani kakkosvaihteen ongelmat ovat kadonneet - tai sitten olen oppinut vaihtamaan niin, ettei sitä huomaa.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Tuota minäkin vähän veikkaan. Nähtävästi sitä vettä ajautuu ajoviiman ansiosta johonkin ovitiivisteen seuraksi ja sitten auton ollessa seisoksissa pidemmän aikaa, pääsee se kertynyt vesi valumaan ovitiivistettä myöten alas ja edelleen sinne matolle vähän niinkuin viiveellä. Katossahan ei näy minkään maan reikää.Kiisseli kirjoitti:Uskoisin, ettei nämä tihkumisilmiöt esiinny kuin ajoviiman vaikutuksesta?
Ei taida huoltomiehen lorottelut auttaa vian etsinnässä.
- Fangio
- Viestit: 36
- Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
- Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
- Paikkakunta: Helsinki
Takana on nyt noin 45 tkm:ä. Kaksi kertaa öljyt vaihdettu ja kerran isompi huolto. Huoltoihin mennyt kohtuullisen vähän rahaa, ei juurikaan waggineita kalliimpaa, mikä on minusta kohtuullisen hyvin.
Tuulilasinpyyhkimet olen vaihtanut (on muuten maailman kätevin vaihtaa sulat, kiinnitysmekanismi on nerokas). Kone ei syö öljyä vaihtovälillä. H7-polttimot olen vaihtanut Phillipsin Xtreme Powereihin. Polttimot on kohtuullisen helppo vaihtaa, ei liian ahtaat välmät.
Auto on letkeä ja nautinnollinen ajaa. Murheita ei ole ollut, luotetavaa ja tyylikästä ajoa. Kone on sivistynyt ja parempaa en tiedä bensa-vapareiden joukosta. Muutaman kerran olen käynyt koeajamassa autouutuuksia, koeajojen jälkeen olen poistunut tyytyväisenä Alfallani.
Olen tyytyväinen autooni.
Tuulilasinpyyhkimet olen vaihtanut (on muuten maailman kätevin vaihtaa sulat, kiinnitysmekanismi on nerokas). Kone ei syö öljyä vaihtovälillä. H7-polttimot olen vaihtanut Phillipsin Xtreme Powereihin. Polttimot on kohtuullisen helppo vaihtaa, ei liian ahtaat välmät.
Auto on letkeä ja nautinnollinen ajaa. Murheita ei ole ollut, luotetavaa ja tyylikästä ajoa. Kone on sivistynyt ja parempaa en tiedä bensa-vapareiden joukosta. Muutaman kerran olen käynyt koeajamassa autouutuuksia, koeajojen jälkeen olen poistunut tyytyväisenä Alfallani.
Olen tyytyväinen autooni.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kesärenkailla auto tuntui vetelevän mihin sattuu, mutta talvipallojen kanssa ei tunnu olevan mitään ongelmaa. Suurin syy varmaankin on yhden renkaan puhkeamisesta seurannut vararenkaan alle laitto. Vararengas on michelin ja muut pirellejä joten voi olla että vatkaus loppuu kun saan vaihdettua jonkun käytetyn pirellin vararenkaan tilalle.
Toisaalta voihan tuo talvirenkaiden pienempi kokokin vaikuttaa aikalailla käytökseen. Talvirenkaat 225 50 17 kun taas kesärenkaat 235 45 18. No jos oikein alkaa häiritsemään joku varmaankin haluaa vaihtaa 17" vanteensa 18":siin
Toisaalta voihan tuo talvirenkaiden pienempi kokokin vaikuttaa aikalailla käytökseen. Talvirenkaat 225 50 17 kun taas kesärenkaat 235 45 18. No jos oikein alkaa häiritsemään joku varmaankin haluaa vaihtaa 17" vanteensa 18":siin

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Dunno, aika pihalla vielä ton vehkeen toiminnasta. Ite olin toisella laidalla ja se aukes ihan ok. Voiko ton lapsilukon laittaa päälle vain toiselle laidalle?Janne kirjoitti:Lapsilukko päällä?Matti_S kirjoitti:Dunno tuliko jo eka vika (vajaa 300km lasissa) kun ei illalla auennut oikea takaovi sisäpuolelta...
-Matti-
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Koska omistin varsinaisen maanantaikappaleen, en ole ehkä objektiivisin vastaamaan, mutta oma 159:ni oli huomattavan hiljainen verrattuna 156:een. 156:ssa natisi penkit, kojelauta ja muutkin muoviosat. Mitään näistä ei ollut 159:ssä. Kori oli todella jämäkän tuntuinen ja samoin alusta teki hiljaisesti työtään, ollen lähes "saksalaisen" kuuloinen. Ainoa mistä tuli ylimääräistä hälyääntä oli takapenkin selkänoja. Se kitisi kuoppaisella tiellä todella raivostuttavasti. Avaamalla selkänojan ja lyömällä sen voimalla paikalleen, kitini vaimeni hetkeksi. Takapenkkiläinenkin riitti hiljentämään kitinän.alfista kirjoitti:Natiseeko 159 kori, sisustus, alusta?
^^Ei mun ainakaan.
Pientä tuulen suhinaa kuuluu takaoven tietämiltä. Onneksi tämä suomalainen asfaltti hävittää kaikki muut hälyäänet rengasmetelinä.
Paikka paikoin, kun on uutta kunnon asfalttia, niin kiinnittyy korva tommotteenkin.
Kitkarenkaat taas pahentaa tilannetta, koska ovat niin hiljaiset suhteessa kesäpyöriin. Eli taas suhisee.
Enempi se 156:nen natisi ja äänteli kaikilla osa-alueilla.
Pientä tuulen suhinaa kuuluu takaoven tietämiltä. Onneksi tämä suomalainen asfaltti hävittää kaikki muut hälyäänet rengasmetelinä.
Paikka paikoin, kun on uutta kunnon asfalttia, niin kiinnittyy korva tommotteenkin.
Kitkarenkaat taas pahentaa tilannetta, koska ovat niin hiljaiset suhteessa kesäpyöriin. Eli taas suhisee.
Enempi se 156:nen natisi ja äänteli kaikilla osa-alueilla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Nyt vasta n. 6000 huoletonta km mittarissa ja auto tuntuu vain paranevan. Tukevan ja vankan tuntuinen alusta ja rengasmelua lukuunottamatta äänetönkin.
Nyt ilmojen viilennettyä on kuitenkin kylmänä liikkeelle lähtiessä ilmennyt kummallinen kova vonkuminen, joka loppuu parin kilometrin ajon jälkeen. Epäilen ohjaustehostimen pumppua ja kylmiä nesteitä, koska liittyy selvästi ratin vääntöön.
Tuntuuko tutulta vai pitäisikö nauratta DA:n henkilöstöä ?
AUFA
Nyt ilmojen viilennettyä on kuitenkin kylmänä liikkeelle lähtiessä ilmennyt kummallinen kova vonkuminen, joka loppuu parin kilometrin ajon jälkeen. Epäilen ohjaustehostimen pumppua ja kylmiä nesteitä, koska liittyy selvästi ratin vääntöön.
Tuntuuko tutulta vai pitäisikö nauratta DA:n henkilöstöä ?
AUFA
Tuo Hammastanko ei ole kuulema tyyppivika, vaan alihankkijalta on tullut erä jossa päät ovat "kuivia". Eiköhän se kaikilla joille viallinen osa osuu, hajoa jo takuuaikana. Alkaa naksumaan, ennenkuin hajoaa.Laku kirjoitti:45.000 km. Toi hammastankohan mullekin vaihdettiin. Se korkkaa jotenkin sieltä raidetangonpäistä hylsyistä.
En ole vaivautunut tarkemmin katsomaan, kun toi takuu pelaa.
Toinen vaiva oli konepellin lukituksen ruostuminen kiinni. Kuvaa varmaan jotakin ns huoltotarpeesta, öljyn tarkistuksesta ym. Öljytasonhan näkee aina liikkeelle lähtiessä mittarista -on muuten aina täynnä.
Vettä tulee sisään ovien kumitiivisteiden alasaumoista. Kuivuu ajon aikana.
159 on paras Alfa tähän mennessä ja tosi huoletonta menoa eikä takaraivossa kilkuta hihnanvaihto.
Jos olet muuten Alfa ihminen, niin suosittelen lämpimästi.
Kuulin asiasta DA:n asentajalta, kun kävin tänään vaihdattamassa ohjaustehostajan oliiviöljyt notkeanpiin.
Tuossa parina pakkasaamuna tehostaja rohisi muutaman sekunnin, kun ei öljy kiertänyt. Nyt ei enää pitäisi.
Minulla Brera on pelittänyt ihan hyvin. Ainoa joka ottaa pattiin on noi etujakkarat. Molemmat keikkuvat eteenpäin varsinkin kuskin jakkara.
DA:lta tiedustelin onko mitään lääkettä moiseen, niin vastaus. Penkin rungot vaihtoon á 3690,00 kappale.
Hieman meinasi lämmöt nousta muuallakin kuin konehuoneessa, kun moisten hinnalla saa jo kokonaisen auton jossa penkit on kunnollisia.
Olisiko kellään hyviä vinkkejä noiden korjaamiseksi, kun lienee noissa ja 159:ssä tyyppivika.
DA:lta tiedustelin onko mitään lääkettä moiseen, niin vastaus. Penkin rungot vaihtoon á 3690,00 kappale.

Hieman meinasi lämmöt nousta muuallakin kuin konehuoneessa, kun moisten hinnalla saa jo kokonaisen auton jossa penkit on kunnollisia.
Olisiko kellään hyviä vinkkejä noiden korjaamiseksi, kun lienee noissa ja 159:ssä tyyppivika.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Minulla Brera on pelittänyt ihan hyvin. Ainoa joka ottaa pattiin on noi etujakkarat. Molemmat keikkuvat eteenpäin varsinkin kuskin jakkara.
DA:lta tiedustelin onko mitään lääkettä moiseen, niin vastaus. Penkin rungot vaihtoon á 3690,00 kappale.
Eikö DA suostu vaihtamaan takuukorjauksena? Luulisi ainakin...
Vaikka onhan niillä oudompiakin tulkintoja ollut.
DA:lta tiedustelin onko mitään lääkettä moiseen, niin vastaus. Penkin rungot vaihtoon á 3690,00 kappale.
Eikö DA suostu vaihtamaan takuukorjauksena? Luulisi ainakin...
Vaikka onhan niillä oudompiakin tulkintoja ollut.
Onko sulla penkit sähkösäädöllä vai mekaaniset?Suba kirjoitti:Minulla Brera on pelittänyt ihan hyvin. Ainoa joka ottaa pattiin on noi etujakkarat. Molemmat keikkuvat eteenpäin varsinkin kuskin jakkara.
DA:lta tiedustelin onko mitään lääkettä moiseen, niin vastaus. Penkin rungot vaihtoon á 3690,00 kappale.![]()
Hieman meinasi lämmöt nousta muuallakin kuin konehuoneessa, kun moisten hinnalla saa jo kokonaisen auton jossa penkit on kunnollisia.
Olisiko kellään hyviä vinkkejä noiden korjaamiseksi, kun lienee noissa ja 159:ssä tyyppivika.
Mulla on 159:ssä mekaaniset säädöt ja penkki on ainakin vielä tiukasti paikallaan. Painoa meikäläisellä on 100kg, joten rasitusta penkkiin on riittävästi.
Pientä nitinää penkin ylös-alas säätökoneistosta kuului, mutta kun sinne ruiskutettiin silikonia, niin nekin äänet hävisivät.
Mulla ei kyllä jakkarat keiku, mutta ne onkin aina samassa säädössä ja mekaaniset. Silloin harvoin kun vaimo ajaa, siirtää penkkiä pykälän eteen.
Mun penkki on kyllä aika lähellä lattiatasoa, ei taida mennä alemmas ja etureuna ylhäällä. Painosta ei penkki rasitu < 75 kiloa.
Ei niitä jakkaroita nyt ensimmäiseksi vaihtaa kannata, ellei jotain Recaroa pistä tilalle. Penkki käteeen ja katsoon alle, mikä kanittaa tai antaa periksi ja korjaamaan.
Mun penkki on kyllä aika lähellä lattiatasoa, ei taida mennä alemmas ja etureuna ylhäällä. Painosta ei penkki rasitu < 75 kiloa.
Ei niitä jakkaroita nyt ensimmäiseksi vaihtaa kannata, ellei jotain Recaroa pistä tilalle. Penkki käteeen ja katsoon alle, mikä kanittaa tai antaa periksi ja korjaamaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Samanlaisen säädöt osapuilleen on minullakin eli aivan alatapissa ja painoa vain 68kg.
No noilla DA:n hinnoilla ei tulisi pieneen mieleenkään tilata orkkis penkkejä.
Sen verran olen sinne penkin alle ahtaista tiloista huolimatta päässyt kurkistaan ja vaikuttaisi, että siellä penkin nostonivelissä olevat ilmeisesti muoviset tapit on väljistynyt.
Irtihän ne penkit pitää ottaa jotta varmuuden vikapaikkaan saisi.
Ajattelinpa vaan josko juku on jo joutunut saman ongelman eteen ja mahdollisen korjausvinkin olisin saanut.

No noilla DA:n hinnoilla ei tulisi pieneen mieleenkään tilata orkkis penkkejä.
Sen verran olen sinne penkin alle ahtaista tiloista huolimatta päässyt kurkistaan ja vaikuttaisi, että siellä penkin nostonivelissä olevat ilmeisesti muoviset tapit on väljistynyt.
Irtihän ne penkit pitää ottaa jotta varmuuden vikapaikkaan saisi.
Ajattelinpa vaan josko juku on jo joutunut saman ongelman eteen ja mahdollisen korjausvinkin olisin saanut.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 01 Kesä 2009, 14:48
einari kirjoitti:Tuota minäkin vähän veikkaan. Nähtävästi sitä vettä ajautuu ajoviiman ansiosta johonkin ovitiivisteen seuraksi ja sitten auton ollessa seisoksissa pidemmän aikaa, pääsee se kertynyt vesi valumaan ovitiivistettä myöten alas ja edelleen sinne matolle vähän niinkuin viiveellä. Katossahan ei näy minkään maan reikää.Kiisseli kirjoitti:Uskoisin, ettei nämä tihkumisilmiöt esiinny kuin ajoviiman vaikutuksesta?
Ei taida huoltomiehen lorottelut auttaa vian etsinnässä.
Vesi tulee sisään oven sisältä. Siellä on se välipelti jonka tiiviste vuotaa.
Kannattaa tiivistää uudelleen jollain hyvällä massalla.
Vuodon huomaa kun kurkkii ovipahvin alareunaan.
Sitten vielä kannattaa tarkistaa ilmastoinnin ilmanottoaukko konehuoneen puolella. Siellä on se muovitötterö jonka päälle tuulilasilta valuva vesi lorisee. Sen tötterön ja pellin välinen tiiviste vuotaa jolloin vesi menee
Ilmastoinnin putkiin ja sieltä kätevästi maton alle.