8V TS-koneen luonne
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
8V TS-koneen luonne
Minkälainen tuon koneen luonne pitäisi olla? Matalilla kierroksilla vedättäessä se vaikuttaa hiukan ahdistuneelta, vapautuu vasta 3000 kierroksen kohdilla. Paras veto alkaa noin 3500 kierroksen yläpuolella.
Monesti tuota on luonnehdittu hyvin vääntäväksi koneeksi. Kyllähän se jaksaa vetää alhaallakin isolla vaihteella, mutta ei se selvästi siitä oikein pidä. Liekö normaalia?
Tuossa on CSC:n peltisarja ja putkisto sekä Pipercrossin kartiosuodatin, mutta niillä ei luulisi olevan kovin dramaattista vaikutusta, ainakaan huonompaan suuntaan? Sisäänajolla voi toki olla osansa asiaan, kilometrejä kun on kertynyt karvan päältä 300 tkm.
Monesti tuota on luonnehdittu hyvin vääntäväksi koneeksi. Kyllähän se jaksaa vetää alhaallakin isolla vaihteella, mutta ei se selvästi siitä oikein pidä. Liekö normaalia?
Tuossa on CSC:n peltisarja ja putkisto sekä Pipercrossin kartiosuodatin, mutta niillä ei luulisi olevan kovin dramaattista vaikutusta, ainakaan huonompaan suuntaan? Sisäänajolla voi toki olla osansa asiaan, kilometrejä kun on kertynyt karvan päältä 300 tkm.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo ei sen tuollainen pitäisi olla. Omasta 164 Sparkista muistelen että se kulki normiajossa kaupungissakin yllättävän kevyesti ja pikemminkin niin, että reilummin kierrättämällä ei sitten löytynytkään enää niin paljoa paukkua kuin alakierrosten vaivattomuudesta olisi voinut kuvitella.
Toimiikohan imunokan ajoituksenmuunnin? Onko molemmat sytytysjärjestelmät pelissä mukana? Jos toinen puoli puuttuu niin käy kyllä tasaisesti mutta vääntöä uupuu.
Toimiikohan imunokan ajoituksenmuunnin? Onko molemmat sytytysjärjestelmät pelissä mukana? Jos toinen puoli puuttuu niin käy kyllä tasaisesti mutta vääntöä uupuu.
- Epäkelpokeräilijä -
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Juttua viisaiden ja vähemmän viisaan kesken. Tuollaisen T.S koneen saisi jo suht edullisesti. Spideriin se tekisi terää. Maailmakin pelastuisi...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Iso vaiva pienen parannuksen eteen. Laita sinne samantien kuutonen ja sen perään kuusi lovinen ZF sopii ihan samalla vaivalla ja kuullostaakin paremmalta.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Juttua Tuollaisen T.S koneen saisi jo suht edullisesti. Spideriin se tekisi terää. Maailmakin pelastuisi...
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Vääntää alhaalla kuin kiisseli , menee kaupungilla ihan tyhjäkäynnillä 1 ja 2 vaihteilla paikaltaan lähtee ilman kaasua .
Alle 4000rpm aika tasanen vääntö , 4000rpm ja yli niin lähtee selvästi vetämään paremmin (eikö muuntimen solenoidi tuossa jossain 4000rpm kohalla tee jotain ? )
Mutta kylmänä tietty alhaalla kaasua reilusti painattaessa huomaa että vetoa puuttuu,mutta nää kuuluukin lämmittää ensin !
Alle 4000rpm aika tasanen vääntö , 4000rpm ja yli niin lähtee selvästi vetämään paremmin (eikö muuntimen solenoidi tuossa jossain 4000rpm kohalla tee jotain ? )
Mutta kylmänä tietty alhaalla kaasua reilusti painattaessa huomaa että vetoa puuttuu,mutta nää kuuluukin lämmittää ensin !

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Ei ole kattia, ei semmonen harrasteautoon sovi..jiiässä kirjoitti:Onkos sulla kattimalli vai tavallinen, niiden ero on huomattava.
Täytyy tutkia tuo sytytyspuoli tuossa kohta. Tein moottorille huuhtelun ja jätin öljyt tyhjenemään. Kohta voisi kaataa uudet kurat sisään ja pohtia ainakin sitä sytkää ja jos jaksaa niin ajoituksenmuunnintakin.
http://www.alfabb.com/bb/forums/picture ... a-124.html
Alfa romeo 75 2.0 ts 8v rotrex kompressor 278hp 368nm 1.1bar boost and je pistons 7,5:1.

Alfa romeo 75 2.0 ts 8v rotrex kompressor 278hp 368nm 1.1bar boost and je pistons 7,5:1.

Meneekö se tosiaan sinne ihan samalla vaivalla?lepidus kirjoitti:Iso vaiva pienen parannuksen eteen. Laita sinne samantien kuutonen ja sen perään kuusi lovinen ZF sopii ihan samalla vaivalla ja kuullostaakin paremmalta.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Juttua Tuollaisen T.S koneen saisi jo suht edullisesti. Spideriin se tekisi terää. Maailmakin pelastuisi...
Janne
Giulia Super -69
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Niin, no, tuossa vaiheeessa tehoero vakioon, tai ainakin 80% siitä, syntyi käytännössä vain kansitöistä ja puristussuhteen nostosta. Mun mielestä aika pieni vaiva kuitenkin.lepidus kirjoitti:Iso vaiva pienen parannuksen eteen. Laita sinne samantien kuutonen ja sen perään kuusi lovinen ZF sopii ihan samalla vaivalla ja kuullostaakin paremmalta.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Juttua Tuollaisen T.S koneen saisi jo suht edullisesti. Spideriin se tekisi terää. Maailmakin pelastuisi...
Janne
Kimmo / alfatune.fi