156 V6 2003 Ulvoo käynnistäessä pakkasella :)
Valvoja: Moderators
156 V6 2003 Ulvoo käynnistäessä pakkasella :)
Terve
156 V6 on sitten ensimmäistä vuottaan Suomen talvessa. Taitaa olla Italian orille aimo shokki, koska kun pakkasta on yli 10 astetta auto ulvoo suden lailla käynnistäessä.
Ulvonta loppuu noin 30 sekunnin kuluttua ja kuullostaa siltä, että joku hihna "sutii" tyhjää. Voiko tuolle tehdä jotain? Autolla on ajettu 7700km ja koneessa on vielä ensiasennus öljyt.
Kristian
156 V6 on sitten ensimmäistä vuottaan Suomen talvessa. Taitaa olla Italian orille aimo shokki, koska kun pakkasta on yli 10 astetta auto ulvoo suden lailla käynnistäessä.
Ulvonta loppuu noin 30 sekunnin kuluttua ja kuullostaa siltä, että joku hihna "sutii" tyhjää. Voiko tuolle tehdä jotain? Autolla on ajettu 7700km ja koneessa on vielä ensiasennus öljyt.
Kristian
-Kristian - 156 2.5 V6
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 2003 Ulvoo käynnistäessä pakkasella :)
ohjaustehostimen nesteitten vaihto auttaa tuohon, vaikka ei se välttämättä aivan hiljaiseksi tulekaan, mutta pahin ulvonta loppuu.steelduck kirjoitti:Terve
Kristian
- 155156
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Tehostin huutaa kylmästä!
Pari kysymystä:
1. Onko 156 V6 ohjaustehostimen öljynvaihto niin helppo homma, että uskaltaa teettää muuallakin kuin Alfa-huollossa?
2. Mitä öljyä sinne tehostimeen kannattaa laittaa eli mikähän lienee parasta Suomen talveen?
1. Onko 156 V6 ohjaustehostimen öljynvaihto niin helppo homma, että uskaltaa teettää muuallakin kuin Alfa-huollossa?
2. Mitä öljyä sinne tehostimeen kannattaa laittaa eli mikähän lienee parasta Suomen talveen?
laitetaan tämä nyt tännekin:
hei,
näin mukavina pakkasaamuina olen huomannut että ohjaustehostin huutaa minunkin alfassa, onko kukaan käynyt vaihdattamassa siihen öljyt liikkeessä? Jos niin mitä maksoi? Itse tiedustelin tätä Automilanosta ja heiltä tuli vastaus että 100€.
Entä onko kukaan vaihtanut itse? mikä letkupitää ottaa irti ja mistä? Ja kuinka kauan konetta uskaltaa kiertää?
Kiitti etukäteen
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 v6 2001
hei,
näin mukavina pakkasaamuina olen huomannut että ohjaustehostin huutaa minunkin alfassa, onko kukaan käynyt vaihdattamassa siihen öljyt liikkeessä? Jos niin mitä maksoi? Itse tiedustelin tätä Automilanosta ja heiltä tuli vastaus että 100€.
Entä onko kukaan vaihtanut itse? mikä letkupitää ottaa irti ja mistä? Ja kuinka kauan konetta uskaltaa kiertää?
Kiitti etukäteen
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 v6 2001
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Letkuliitin vaan auki putkiston alimmasta kohtaa (pumppu?), mämmit pihalle ja uutta, synteettistä ATF:ää sisään. Eiköhän tuon pysty tekemään ihan kuka vaan, tosin öljyletkun irrotus kotioloissa on äkkiä aika sottaista hommaa kun öljyä tuppaa roiskumaan muuallekin kuin kippoon.
Miksi konetta pitäisi kiertää? Öljystä kyllä tulee riittävän suuri osa pihalle vaikka pumppua ei pyöritäkään.
Miksi konetta pitäisi kiertää? Öljystä kyllä tulee riittävän suuri osa pihalle vaikka pumppua ei pyöritäkään.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv