
75 nykii taas
Valvoja: Moderators
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
75 nykii taas
Niin tästä taisin mainita jo aikaisemminkin. TS75 nykii niin pirusti . Ja syynkin tiedän , se tyhjäkäynnin säätöventtiili jäätyy . Onko kellään ehdotuksia asian korjaamiseksi. Nyt olen rakennellut imuilmanoton pakosarjalta ja se auttoi siirtämään ongelman -15 astetta kylmemmille keleille. Eli ennen temppuili jo nolla keleillä, nyt kun on 20 pakkasta pitää toppailla joka bussi pysäkille sulattelemaan. 

Vai voisiko se olla ilmamäärämittarin läppä joka jumittaa, kun huohottimen kautta mittarille tullut vedensekainen öljymössö hyytyy pakkaskelissä?
Ei ole muuten ainoastaan Alfojen ongelma... samaa Boschin tsydeemiä käytti aika moni muukin merkki ja ongelmat on vanhemmiten samat, kun kone alkaa huohottamaan enemmän... tähän auttaa läppämekanismin putsaus, liikkuvien pintojen CRC voitelu ja huohotinputken muutos puhaltamaan törkynsä taivaalle (mikä taitaa olla katsastuksessa laitonta). Ylimääräiset reiät pitää muistaa tukkia
Tästä on kyllä varmaan paljon viisaampaa juttua täällä foorumissa, kannattanee etsiä...
Ei ole muuten ainoastaan Alfojen ongelma... samaa Boschin tsydeemiä käytti aika moni muukin merkki ja ongelmat on vanhemmiten samat, kun kone alkaa huohottamaan enemmän... tähän auttaa läppämekanismin putsaus, liikkuvien pintojen CRC voitelu ja huohotinputken muutos puhaltamaan törkynsä taivaalle (mikä taitaa olla katsastuksessa laitonta). Ylimääräiset reiät pitää muistaa tukkia

Tästä on kyllä varmaan paljon viisaampaa juttua täällä foorumissa, kannattanee etsiä...
Re: 75 nykii taas
Tuossa keskustelussa sama propleema ja tänään taikka huomenna putsaan tuon säätöventtiilin.Niko Tuomola kirjoitti:Niin tästä taisin mainita jo aikaisemminkin. TS75 nykii niin pirusti . Ja syynkin tiedän , se tyhjäkäynnin säätöventtiili jäätyy . Onko kellään ehdotuksia asian korjaamiseksi. Nyt olen rakennellut imuilmanoton pakosarjalta ja se auttoi siirtämään ongelman -15 astetta kylmemmille keleille. Eli ennen temppuili jo nolla keleillä, nyt kun on 20 pakkasta pitää toppailla joka bussi pysäkille sulattelemaan.
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... php?t=1371
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
tyhjäkäynti venttiiliä ja huohotinpönttöä on tullu putsattua aika usein mutta ilmamittaria en ole kattonut, on varmaan aivan täys töhnää...on kans sama ongelma ollut sillon tällön n viimestään -30 asteen pakkasella.
Maskikolmion ja ympärys ritilöiden peitto auttaa kans vaivaan vähäsen.
Joku nokkela vois sanoo ettei alfa lähe käymään sillon mutta kyllä vaan, kylmin keli missä jouduin käynnistään ilman lohkaria oli viime talvena n -37 elohopeamittarin mukaan, ei ollut enää inhimillistä moottorille tosin
...akku oli sillon 55ah, jos ei kerrasta ois lähtenyt niin toista kertaa ei ois jaksanu pyörittää..nyt on 88ah pakun akku, riittää ja piisaa ja on hyvä olla jo pelkästään stereovahvistimen takia joka haukkaa reilut 35ampeeria täysillä tehoilla..
Maskikolmion ja ympärys ritilöiden peitto auttaa kans vaivaan vähäsen.
Joku nokkela vois sanoo ettei alfa lähe käymään sillon mutta kyllä vaan, kylmin keli missä jouduin käynnistään ilman lohkaria oli viime talvena n -37 elohopeamittarin mukaan, ei ollut enää inhimillistä moottorille tosin
...akku oli sillon 55ah, jos ei kerrasta ois lähtenyt niin toista kertaa ei ois jaksanu pyörittää..nyt on 88ah pakun akku, riittää ja piisaa ja on hyvä olla jo pelkästään stereovahvistimen takia joka haukkaa reilut 35ampeeria täysillä tehoilla..

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuo virrankulutus on tosiaan mielenkiintoinen ongelma; vahvistin vie pahimmillaan 80 A ja invertteri 180 A - ei parane käyttää parkissa täysillä tehoillajiiässä kirjoitti:..nyt on 88ah pakun akku, riittää ja piisaa ja on hyvä olla jo pelkästään stereovahvistimen takia joka haukkaa reilut 35ampeeria täysillä tehoilla..

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ja ingenjööri korjaa: (80A + 180A)*14V = 3640WGTA kirjoitti:Inssinööri alkaa laskeen...
(80A + 180A) * 12V = 3120W![]()

- Epäkelpokeräilijä -
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
No joo . Huohotin purkkia on tullut usein tyhjenneltyä, varmuuden vuoksi. Ilmamäärämittarin stekkasin ekaa kertaa . Näkyviä törkyjä ei sieltäkään löytynyt. Kuitenkin putsasin sen potikan pinnan sillä wd aineella ja paineilmallalla ylimääräiset aineet pois. Nyt ainakin toimii aivan mainiosti. Se riittää minulle.
Jatkaen OT -linjaa -> Tuossa vahvarissa on puolet D-luokkaa, joten se hieman hillitsee tuota virrankulutustaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hyvinhän se lämmittää ottaen huomioon, että tavallisen autovahvistimen hyötysuhde on luokkaa 0,5. Käytännön musiikinkuuntelun virrankulutus on kyllä jotain ihan muuta kuin 80 A.

Normaalimusiikilla voisin arvata tuon virrankulutuksen olevan lähempänä 20 A vaikka kovempaa soittaisikin. Pistesignaalia saatikka pink noisea en viidestä kanavasta jaksa pitkään kuunnella

Ei parane kauheesti auton käymättä tosiaan luukuttaa..., toinen lähes inssi totesInssinööri alkaa laskeen...
(80A + 180A) * 12V = 3120W
Aika napakka teho. Sillähän hoituu toi sisätilan lämmityskin samalla. Kesällä tarttee varmaan laittaa ilmastointi päälle, että voi stereoita kuunnella
Olisko pientä liioittelun makua näin perjantain kunniaksi?
