Lukkomutterit irti ilman avainta, apua

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Lukkomutterit irti ilman avainta, apua

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei ole lukkomuttereihin avainta ja pitäisi saada pyörät irti. Kolmesta firmasta olen kysynyt josko saisivat ne irti, näistä ensimmäinen kieltäytyi ja kaksi seuraavaa neuvoivat että se ensimmäinen niitä irrottaa..

Ajatuksia kuka niitä pääkaupunkiseudulla irrottaisi?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Ei ole varmaa tietoa, mutta kysy Vianorista Vantaan Tammistossa.
Heillä on siinä korjaamo toimintaakin, jos vaikka olis erikois työkaluja sen myötä hommailleet.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Hanki pari vahvaa 12 kulmaista hylsyä...sellanen joka menee suunnilleen pyöreän lukkopultin ympärille, niin naputtele se siihen kiinni vähän matkaa, sitten se irti ja pykälää pienempi hylsy tilalle jonka lyöt kunnolla syvään...sitten avataan pultti.. :-D

Edellyttää että pultti reiässä on sen verran tilaa ympärillä että hylsy mahtuu sinne, vahvat hylsyt jotka ei heti halkea ja ettei pultit ole ruostuneet umpijumiin..

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Saiskos siihen millään hitsattua kunnon mutteria perään?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jollain saattaisi olla sopiva avainkin näillä voorumeilla, joten homma saattaisi ratketa laittamalla kysely kuvan kera. Sitten vaan auto käymään avaimen luona, tai avain käymään auton luona, kummin vain.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Laku kirjoitti:Saiskos siihen millään hitsattua kunnon mutteria perään?
Muuten ihan hyvä mutta kipinät palavat aluvanteeseen aika helposti kiinni..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jos on aluvanteet, otat vaikka hylsysarjasta jatkopalan,kohtuullisen ison pajavasaran, pistät jatkopalan mutterinpäätä vasten ja annat pari napakkaa iskua. Sen jälkeen voitkin pyörittää mutut sormin auki :wink:

Toimii, jos ei ihan hampaat irvessä ole väännetty kiinni viime kerralla..

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Joskus oli biltemassa myynnissä sellainen "joka-koon" hylsy, missä oli sellaisia tappeja mitkä painui sisään ja tämä kävi "jokaiseen kokoon". Enää en löytänyt sivuilta, mutta mielestäni olen jossain löytiksessä tai vastaavassa noita nähnyt. Oli kuulemma aikanaan vannevarkaiden suosikkityökaluja...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

star-rengas tikkurila.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

tuotenumero IKH7229

isojen konehallista

ulosvedin/vastavääntö mikälie erikoishylsy joka on suunniteltu juuri tähän tarkotukseen, sarja 145, -eur

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onhan tuossa jo muutamia ajatuksia joita sietää kokeilla, jos hellittäisi. Vanteet on aluvanteet enkä ole vielä niitä muttereita kokeillut että ovatko kuinka tiukassa, kokemuksen mukaan tosin tapaavat aina olla liian tiukassa..

Satojen eurojen investointien tekeminen yhden vannesarjan irrottamiseksi kuulostaa hiukan arvokkaalta, mutta pidetään vaihtoehdot avoinna :)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Lukkomutterit irti ilman avainta, apua

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tuomas K kirjoitti:Ei ole lukkomuttereihin avainta ja pitäisi saada pyörät irti. Kolmesta firmasta olen kysynyt josko saisivat ne irti, näistä ensimmäinen kieltäytyi ja kaksi seuraavaa neuvoivat että se ensimmäinen niitä irrottaa..

Ajatuksia kuka niitä pääkaupunkiseudulla irrottaisi?
Minkäslaiset lukkomutterit niissä on? Itselläni oli 75:ssa Compomotiven vanteet. Vein auton Kärkölässä paikalliselle kyläsepälle, jotta tämä vaihtaisi pyöränlaakerin. Unohdin antaa lukkomutterin avaimen mukaan. Ei ollut kuulemma haitannut mitään. "Yksi mutteri muiden joukossa. Aina niihin on avain löytynyt."

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Compomotive MO ja bilhelvetin lukkomutterit.

Varmasti korjaamoilta ja rengasliikkeiltä löytyy työkaluja ja taitoa niiden avaamiseen, mutta kolme firmaa jo kieltäytyivät kunniasta. No, kyllä ne vielä aukeaa.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Tuomas K kirjoitti:mutta kolme firmaa jo kieltäytyivät kunniasta.
"Ai se on Alfa, ei me yleensä olla noita..."

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Tuomas K kirjoitti:Compomotive MO ja bilhelvetin lukkomutterit.

Varmasti korjaamoilta ja rengasliikkeiltä löytyy työkaluja ja taitoa niiden avaamiseen, mutta kolme firmaa jo kieltäytyivät kunniasta. No, kyllä ne vielä aukeaa.
Mites olis uus lukkomutterisetti Biltemasta? Niissä tulee avain mukana.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tulee joo ja harkitsinkin, mutta pitäisi käydä koko kasa läpi, sillä jopa bilhelveten sarjoissa on enemmän kuin yksi avainvaihtoehto :)

Suomenojalla kävin niitä vilkaisemassa mutta olivat tiskin takana niin ei päässyt ihmettelemään. Tampereella olivat ihan hyllyssä mutta ei jaksanut käydä kaikkia läpi.

Duunikin loppui justiinsa, voisi taas kysellä parista firmasta mitä ovat mieltä.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Toisessa ketjussa mainittiin Autotek-niminen firma. Lieneekö tämä kyseessä?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

turhaa touhua. Ajelet siis tampereen ja hesan väliä? Poikkea hml:n euromasterilla, kiertävät ne pultit auki 20€ hintaan sellaisella vastakierre hylsyllä. Omista renkaista hajosi sopiva avain, joten tuli harjoiteltua kaikkea mahdollista.

Hylsy siis sellainen jossa sisällä..ööh..vääränkätinen kierre. ampuessa auki suuntaan pulttia, kartio kiristyy mutterin päähän ja kiertää itsensä tiukaan.. lähtee 10 minutissa auki.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Pepperoni kirjoitti:Toisessa ketjussa mainittiin Autotek-niminen firma. Lieneekö tämä kyseessä?
Jep. Tuolla aukeaa. Ainakin noi mun pultit aukes :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lukkomutterit irti ilman avainta, apua

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Tuomas K kirjoitti:Ei ole lukkomuttereihin avainta ja pitäisi saada pyörät irti. Kolmesta firmasta olen kysynyt josko saisivat ne irti, näistä ensimmäinen kieltäytyi ja kaksi seuraavaa neuvoivat että se ensimmäinen niitä irrottaa..

Ajatuksia kuka niitä pääkaupunkiseudulla irrottaisi?
Luulisin että paikallisissa rengasliikkeissä voisi olla vastakierresarja, jolla lukkopultit/mutterit saa murrettua auki. Sen jälkeen mutterit on kyllä entiset, mutta onpahan pyörät irti.
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mutterit on irti, Malmin Star-rengas irrotti. Hetken saivat askarrella ja melko monta erilaista hylsyä kokeili ennen kuin rupesi irtoamaan.

Kun vaihdoin talvirenkaat alle oli osa muttereista niin tiukassa ettei ristikkoavaimella auennut. Talli kun oli 200 km päässä piti käydä ostamassa uusi 60 senttinen väännin jolla aukesi.. Piruako ne pitää niin helvetin tiukkaan vetää. Vasemmasta takanavasta kahden pultin kierteet sökönä.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Tuomas K kirjoitti: Piruako ne pitää niin helvetin tiukkaan vetää.
No TÄTÄ minäkin olen aina ihmetellyt (ja onpa mieleen tullut, että varmaan juuri piruuttaan: tekee meinaan renkaanvaihdosta niin hankalaa, että laiskimmat tulevat takaisin liikkeeseen...)

Itsekin olen laittanut aika napakkaan, tavan mukaan, ja ihmetellyt sitten avatessa, että eikö tuo olisi vähemmälläkin pysynyt. Tänä syksynä vedin momenttiavaimella siihen noin 86 Nm, mitä milanolaiset näyttivät suosittelevan, ei tarvinnut ihan hirveesti vääntää :crazyeyes: katsotaan, ovatko pultit keväällä tallella...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ne kuuluu sitten jälkikiristää, vaikka n.100km jälkeen. Eivät yleensä kyllä kiristy mutta hyvä tarkistaa. Eli momentti siihen samaan ja kiristystä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

Hyvä että irtos, jos ei ois irronnu niin järvenpäässä firma nimeltä amrif siellä ois saanu compot irti.Siellä ne on laitettukki tai edellinen omistaja oli siellä töissä mutta hyvä että irtos :)
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ne kuuluu sitten jälkikiristää, vaikka n.100km jälkeen. Eivät yleensä kyllä kiristy mutta hyvä tarkistaa. Eli momentti siihen samaan ja kiristystä.
Jeps, ei inahtanut kukaan tälläkään kertaa. Nuo jälkikiristyshommat edellyttäisivät vissiin vanhemman mafioson taitoja.

Vastaa Viestiin