itse oon vaihtanu puolenvuoden aikana 5kpl polttimoita ja ja taas on toinen pimeenä. Polttimoiden hintakin on aika suolainen. Ootteko kokeillu eri valmistajien polttimoita ja mitkä kestää pisimpään.

Valvoja: Moderators
Delta-autossa huoltomies sanoi että pitää olla 6 watin polttimo jotta mittaritaulun varoitusvalo lakkaa palamasta. Pienemmillä polttimoilla se valo ei välttämättä lakkaa palamasta. Tiedä sitten häntä...Olli79 kirjoitti:Alkuperäiset polttimot on muistaakseni tyyppiä H6W. Siis 6 watin halogenipolttimo joka on huomattavasti kirkkaampi kuin tuo perus polttimo. Tosin polttimon hintakin on noin 6 eur kipale, joten taidan itsekin kohta siirtyä käyttään noita peruspolttimoita.
Jaa... itse vaihdoin palaneen etuparkin tilalle sellaisen yleimallin polttimon, kun en osannut edes ajatella, että se olisi normaalista poikkeava. Polttimo sopi ihan normaalisti, mutta on hieman originaalia himmeämpi. Merkkivalo sammui kyllä... ja maksoiko polttimo euron vai kaksi.Testicle kirjoitti:Delta-autossa huoltomies sanoi että pitää olla 6 watin polttimo jotta mittaritaulun varoitusvalo lakkaa palamasta. Pienemmillä polttimoilla se valo ei välttämättä lakkaa palamasta. Tiedä sitten häntä...
Eivät ole kalliita, parilla eurolla muistaakseni sai paketin, jossa on kaksi (ei ainakaan nesteellä ollut kappaletavarana, saakelin pakkomyyntiä!). Vaihtokin on muista valoista poiketen helppoa: varovasti vaan kankeat auki muovikehyksen esim. pienellä ruuvarilla kankaan läpi ettet naarmuta maalia ja kehys putoaa käsiin ja lamppu on vaihdettavissa.niki kirjoitti:Nyt vaan toinen rekisterikilven valo pimeänä. Toimi pari kuukautta niin, että simahti ja kun kopautti, niin valo syttyi uudestaan![]()
Nyt sitten sammui kokonaan. Mitäs ne rekisterikiven polttimot sitten maksaa? (odotan kauhulla) Onko kova homma vaihtaa?
Irroita vanha polttimo kaupan pihassa ja kävele se kädessä tiskille. Niin minäkin tein.liekki kirjoitti:Kirjoitellaanpa nyt sitten vaikka tähän ketjuun. Elikkäs onko jollain tiedossa tuon parkkipolttimon tarkka tyyppi joka alfaan käy? Olen itse nyt töissä enkä ehdi hakemaan ohjekirjaa autosta ennenkuin painun polttimo-ostoksille. Täytyy viilata alfa katsastuskuntoon ennenkuin perjantaina käyn koittamassa...vielä pitäisi muistaa juottaa airbagin merkkivalo yhteen ABS:n kanssa.
Tähän tekisi mieleni "perstuntumalta" väittää, että polttimoiden ikä on kasvanut sen jälkeen kun rupesin sammuttamaan valot ja laitan ne päälle vasta kun auto käy.NikEe1927 kirjoitti:Morjens"kaikille
Kuulin äskettäin eräällä katsastusasemalla jotain vihiä mahdollisiin
parkki-ja ajovalopolttimoiden kärvähtämisiin
Katsastus-setä kertoi eräälle asiakkaalle,ett useissa autoissa on ns.
automaattinen ajovalojärjestelmä sit startatessa valot sammuu ja moottorin käynnistyessä tai avaimen palautuessa taas syttyvät niin tässä vaiheessa hänen mielestään syntyy "virtapiikki"joka aiheuttaa ennen aikaisia polttimoiden kärvähtämisiä,ei kuulemma polttimot kestä puoliakaan niiden oikeasta polttoajasta.Hmm...
Miten tohon pitäs reagoida? valot pois startinajaksi...saattaa toimia mene ja tiedä,pitäis testata aika pitkään ennenkuin huomais mahd.eron jos se tuosta johtuis
Mies on täysin kieroontunut mulkero.kakelo kirjoitti:Minulta ei ole puolentoista vuoden aikana palanut kuin yksi ajovalon polttimo, tiedä sitten mistä se kertoo?
sika!kakeloedelleen kirjoitti:ja parkkipolttimoita ei ole tarvinnut vaihtaa!
yhdyn samaan, muutamaa polttimoa kannattaa pitää mukanaVode kirjoitti:Täytyypä sanoa että ei minullakaan ole mennyt 2v aikana kuin yksi parkkipolttimo ja yksi takavalon polttimo joten en oikein ymmärrä tätä vouhotusta asiastaPienenä vinkkinä voin sanoa minkä oppinut aikasempien italiaanojen kanssa : Kannattaa hommata reilusti polttimoita etukäteen jokaista sorttia ja pitää niitä autossa. Tällä varmistaa sen että niitä ei tarvi vaihdella
Nykyään internetissä on kuulema keskustelupalsta ja vertaisryhmä kaikille poikkeavuuksille ja vähemmistöryhmille ja ties keille kovia kokeneille. Että terve vaan sulle, kohtalotoveri.Compare Orso kirjoitti:Kokemukseni ikävä puoli koskee moponetin polttimoa {...] n ongelmana on valitettavasti se, että polttimon runko on jollain silmämääräisesti huomaamattomalla tavalla väärin suunniteltu. Kun valot kytkee päälle, polttimo joko palaa tai ei. Kun sitä hiukan ravistelee, se joko palaa tai ei.
no päivitetäämpäs tätä, eli vieläkään ei ole palanut ajovalonpolttimoita eikä myöskään parkki polttimoita, että sinällään paska tsäkä kun ei pääse ottamaan keskusteluun osaahagger16 kirjoitti:Mies on täysin kieroontunut mulkero.kakelo kirjoitti:Minulta ei ole puolentoista vuoden aikana palanut kuin yksi ajovalon polttimo, tiedä sitten mistä se kertoo?
sika!kakeloedelleen kirjoitti:ja parkkipolttimoita ei ole tarvinnut vaihtaa!
pistetään vielä pari hymiötä että kirjoittajan päihtynyt & kieroontunut savolaisperäinen olemus pääsee oikeuksiinsa ja vastuu jää lukijalle.![]()
edit. jäi vielä perkeleen tärkeä tiedote uupumaan. Terveisiä Kiteeltä.
Komppaan tässä, oli helppoa kuin heinänteko. Jopa kaltaiseni uusavuton kaupunkilainenkin osasi sen itse vaihtaa. Aikaa meni ehkä max. 5min. Vaikeinta oli syöttää uusi polttimo takaisin paikoilleen.Pepperoni kirjoitti:Ei tarvitse purkaa mitään. Umpion "korkki" voi olla tiukassa, mutta jos sen saa auki niin ei tarvi kuin notkeat sormet, ei välttämättä saa edes rystysiä naarmuille. Vaikeinta on mielestäni saada se polttimo-kanta-paketti osumaan oikeaan koloon, koska näkyvyys tuonne on aikalailla nolla. Muutamalla yritys-erehdysliikkeellä onnistuu kyllä. Rohkeasti vain.