Alfa Romeo 166 käsijarruvaijeri

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Alfa Romeo 166 käsijarruvaijeri

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Alfan kanssa nyt näin talvella ollut pieniä ongelmia käsijarrun kanssa, kun hirttää jatkuvasti kiinni... Pitäisi varmaankin vaihtaa tuo käsijarruvaijeri, mutta minkälainen tuo vaijeri 166:ssa on? Käykö 156:n vaijerit?

Kiitokset vastauksista.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Itse vaihdoin käsijarruvaijerin kesällä -07, oli samat oireet. Maksoi AD Varaosamaailmassa muistaakseni jotain 40 euroa. 166:seen ei käy 156:sen vaijeri. Vanha vaijeri oli rispaantunut ja vaijerin välistä suorastaan pursusi vettä.

Noh, tuli sitten uusi laitettua ja syksyn kylmettyä, samat oireet jatkuivat. Autoni on lämpöisessä tallissa, kaikki toimii silloin ok, muutama tunti ulkona, niin heti jäässä...

Eli ratkaisu ongelmaan on että et käytä käsijarrua. :wink: Vaihto on täysin turha operaatio, ei ratkaise asiaa. Kevät on jo muutaman kuukauden päässä...

makedo
Viestit: 45
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 16:15

Re: Alfa Romeo 166 käsijarruvaijeri

Viesti Kirjoittaja makedo »

Tuo kässärin jumittaminen on kyllä tyypillinen vaiva 166-mallissa. Itselläni toinen 166 menossa ja molempiin vaihdettiin vaijerit...yhden talven sillä ajaa, sitten taas jumittaa. Jos vaihdat/vaihdatutat vaijerit, niin varaudu seuraavana talvena samaan operaatioon. Takajarrut kannattaa kyllä muutenkin käydä läpi, vaihtaa palat ja herkistää...kokonaisuutena hieman jämähtävää sorttia. En välttämättä itse vaihtaisi vaijereita, jos ei ole kunnon tallia ja nosturia käytössä. Kevät tulossa...
vinohrady

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Mulla samaa vikaa, jos pakkasta vähänkin niin käsijarruun ei saa koskea . Jäätyy välittömästi , pikkuhiljaa se aukeaa kunhan putki lämpeää .

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Onko muuten niin, että sitä etummaista ei yleensä tarvitse vaihtaa?
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Sama tyyppivika löytyy kuljettajan puolelta takaa omassakin. Kyllä jotakin ratkaisua täytyy hakea - auttaisiko armoton öljyäminen?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Öljyäminen parantaa tilannetta. Jos on sellainen voiteluspraypurkki, missä on pilli, niin sen saa tungettua vaijerin ja kuoren väliin. Voiteluainetta vaan reippaasti ja hetken aikaa kun vetelee vaijeria pystyasennossa edestakaisin, niin kulkeutuu paremmin.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Johtuuko tuo jäätyminen aina nimenomaan vaijerista? Ei siis jarrujen muista osista? Syksyllä esimerkiksi aseöljyllä uittamista pitäisi varmaan yrittää..

Eipähän ole vielä autoa ollut, jossa käsijarru ei jäätyisi. En jätä jarrua koskaan päälle, mutta silti talvella käyttö on yleensä mahdotonta. Ensin ei meinaa saada päälle ja sitten kun saa, niin se on ja pysyy.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että käsijarrua pitää käyttää, pysyy viriilimpänä.

Vaijerien suojat ja voitelu pitää hoitaa kuntoon. Mieluummin tietty lämpöisellä kelillä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

hagger16 kirjoitti:Eipähän ole vielä autoa ollut, jossa käsijarru ei jäätyisi.
Pösössä näkyy olevan sellainenkin omituisuus, ei ole kertaakaan jäätynyt. Siinä onkin kyllä vuosi sitten uusitut vaijerit.

Edittiä: Ei ne kyllä jäätyneet 156 JTD:ssäkään.

Mikäs ne 166:n vaijerinkuoret sitten rikkoo? Luulisi että helpoin tapa ratkaista tuo jäätyminen olisi pitää vaijeri kuivana.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla ainakin ex-166sessa selkeästi johtui jäätyminen siitä, että kosteus pääsi vaijeriin vaijerin suojakumin (siellä alapäässä renkaan lähellä) murruttua. Koitin voidella vaijeria ja korjata (haitari)kumia, mutta hyöty oli korkeintaan muutaman viikon luokkaa. Tuli sulateltua sitä vaijeria renkaan viereltä kuumailmapuhaltimella ja vesiletkulla sun muilla vähän tilanteesta riippuen, kun sitä tuli kuitenkin käytettyä. Ikinä se ei ollut jäässä muualta kuin vaijerista takarenkaan läheltä.

Niihin kahteen takimmaiseen vaijeriin loska ja vesi pääsee lentämään aika esteettä ja kun haitarikumi on murtunut poikki on jäätyminen aika väistämätöntä.

156sessa on uudet vaijerit - vielä ei oo jäätynyt. Kop kop.
MP

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

156sessa on uudet vaijerit - vielä ei oo jäätynyt. Kop kop
Pösössä näkyy olevan sellainenkin omituisuus, ei ole kertaakaan jäätynyt. Siinä onkin kyllä vuosi sitten uusitut vaijerit.
Noo-o, ensi talvena sitten poijaat. :wink:

Kyllähän tuo appiukkokin aina muistaa mainita, ettei museoikää lähentelevässä Vectrassa käsijarru jäädy. Siinä näes menee pelkät vaijerit (ilman suojia) jarrulle. Liekö se salaisuus vai se, että auto on miltei aina kylmässä tallissa.

Joku voisi kehitellä lämmitettävän käsijarrun. "Laitetaas penkinlämmitin, takalasinlämmitin ja sit toi käppärinlämmitin..."

Omat jorinat olisi kyllä sopineet paremmin tuohon toiseen ketjuun. No sori taas.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

kamerakännykän kuva albumissa - terveiset tallilta: tuossahan kiinnityskohdassahan on aivan jårkyttävä mutka, jos vaijeri kulkisi vähän parempaa reittiä, niin ei joutuisi kiinnityskohfdassa tuollaiseen jännitykseen.. toki pyörön varassa mutka huomattavasti pienempi kuin tunkilla korotetussa takapäässä, mutta tuosta kohdasta se ilmeisesti elää... Tuo kuori on sinänsä niin tukevaa tekoa, että sehän kestää maailman tappiin, haitarikumikin on ihan ehjä...

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Sulla oli se kuori murtunut siitä juuresta. Just se tiukka mutka siinä kuvassa.
MP

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

joo, näin oli. Työnsin sinne öljyä sen minkä sain ja laitoin ensiavuksi silikonikittiä mansetiksi, jos edes vähän estäisi veden joutumista vaijerin ja kuoren väliin.

Voisikohan olla, että täkäläinen toistuva renkaiden vaihtorumba osaltaan kuormittaa juuri tuota kohtaa? Varsinkin jos pakkasessa nostaa autoa, niin kyllä tulee julmettu jännitys juuri tuohon minultakin murtuneeseen kohtaan. Vaijerin kiinnityskohta on "aika lähellä", joku fleksiibelimpi ratkaisu olisi paremppi?? Spekulointia...

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

ollikuhta kirjoitti:Onko muuten niin, että sitä etummaista ei yleensä tarvitse vaihtaa?
Eipä tarvi, alkuperäinen edelleen paikalla ja omalla omistuskaudella on jo kahdesti tullut vaihdettua häntäpalat.

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

166 vaijeri jäätyi vaikka oli uusi. ja niin näimmä jäätyy 156:kin.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Alfieri kirjoitti: Vaijerin kiinnityskohta on "aika lähellä", joku fleksiibelimpi ratkaisu olisi paremppi?? Spekulointia...
Käänsin tukivarressa olevan kiinnikkeen toisin päin, niin vaijeri kulkee vähän paremmin, mutta alempana. Ja hillitön vaijerin eestaas kiskonta öljyn kanssa, teippaus päälle, ja hyvin on toiminut.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mun ratkaisu oli korjata ne murtuneet suojakumit vaimon ohuiden kampaamokäsineiden kumisormilla, pari päällekäin joka haitarin päälle ja nippareilla kiinni. Kestänee maantiesuolan jos vetyperoksidin... :P
Jos noilla nyt kesään pääsisi, vaihtelen ensi talveksi uudet.
Ei oikein sovi omaan autoilutapaan tuo käsijarrun käyttämättä jättäminen, nimenomaan talvella pitää käsijarrun toimia, että saa vapaalla hyrskytellä kabiinia ja konetta lämpimämmäksi. Ja kun kaikki pihat eivät ole tasaisia missä pitää asioida.

Mutta joo, tuntu paranevan noilla virityksillä. Alkuperäiset suojakumit tuntui luvattoman heppoisilta, nämäkin vaijerit olivat n.3v sitten vaihdettu. Apukuskin puoli oli melko jumissa vaikka oli vaijeri jo kädessä. Kuori oli puhki myös keskeltä kannakkeen kohdalta. Aseöljyä vain sisälle ja toivotaan että pysyy tiiviinä.

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Onpa kummallisia vaijereita,ku jääätyy.Seiskavitosessa ei oo koskaan ollu tommosia ongelmia.Eikä fiiateissa.Kannattaiskohan sitä käkkäriä käyttää aina,ku auton pysäköi?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Samahomma taidanmpa sitten suosiolla jättää vaihtamatta.. :D onko muuten edes iso projekti jos joutuu vaihtamaan..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Harrikka kirjoitti:Onpa kummallisia vaijereita,ku jääätyy.Seiskavitosessa ei oo koskaan ollu tommosia ongelmia.Eikä fiiateissa.Kannattaiskohan sitä käkkäriä käyttää aina,ku auton pysäköi?

kannattaisi, ei ole jäätyny kertaakaan 10 vuoden aikana kahdesta eri 156sesta joista n 5 risoilla vaijerin kuorilla....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Tuli sitten talven jälkeen vilkaistua tuota takajarrua "jäätyvältä" puolelta. Oli viimeaikoina kuulunut vähän vihellystä siltä suunnalta ja kädellä tuntui kuumalta, siis laahausta? No eipä muuta kuin että palat lasittuneet, levy takuulla käynyt kuumana, liekö laakeri voiteetkin kiehuneet (toivottavasti ei..). Vaijerinkuori on vissiin niin täynnä p*skaa että ei jaksa käsijarrun vipu palautua, vaan palat jää vähän laahaamaan.

Uudet palat siis tilaukseen, uusi käsijarruvaijerin haara. Palat menee heittämällä autotallissa, mutta veijaria ei taida pystyä taiteilemaan ellei pääse kunnolla auton alle, joten vaatii käytännössä ammattikorjaajan ja nosturimiehen...

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mulla olis kanssa vaijereiden vaihto edessä, kun tuntuu jumittavan. Mitenkäs se vaihto käytännössä tapahtuu? Eli miten ne vaijerit saa irti sieltä satulan päästä ja joutuuko kabiinin puolelta ittoittamaan vaijereiden etupäät vai miten?

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Abarth kirjoitti:Mulla olis kanssa vaijereiden vaihto edessä, kun tuntuu jumittavan. Mitenkäs se vaihto käytännössä tapahtuu? Eli miten ne vaijerit saa irti sieltä satulan päästä ja joutuuko kabiinin puolelta ittoittamaan vaijereiden etupäät vai miten?
Käsijarrukahvan puoleinen pää on vähän tuskainen irroitettava. Keskikonsolin penkkien välisen osan joutuu irroittamaan, ja jotta tuo onnistuu pitää keskikonsolia purkaa vaihdekeppiin asti. Senkin jälkeen pitää olla notkeat ja ohuet sormet pujottamaan uusien vaijerien päät paikalleen. Läpivientikumit auton alustassa pakoputken suojapellin alla. Peltiä joutuu taivuttelemaan pois tieltä. Ja uusien läpivientikumien paikalleen asentaminen sekin kohtuullisen hankalaa jos joutuu homman tekemään auton alla maaten. Ahtaat paikat.

Se pyörän puoleinen pää on helppo. Jollakin vivulla käyttövivut "jarru päällä" asentoon jonka jälkeen vaijerin pään saa muljautettua hahlostaan pois. Tämän jälkeen vaijeri onkin vapaa lukuunottamatta tukivarsiin kiinnittyviä tukirautoja.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kiitos ohjeesta!

Yritin kyllä katsoa satulan päätä sillä silmällä, mutta en huomannut mitään hahloa. Saattoi olla kuran peitossa.

Onko kyynärnojan tai konsolin takaosan irrotuksessa jotain kommervenkkejä tai herkästi hajoavaa?

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Abarth kirjoitti:Kiitos ohjeesta!

Yritin kyllä katsoa satulan päätä sillä silmällä, mutta en huomannut mitään hahloa. Saattoi olla kuran peitossa.

Onko kyynärnojan tai konsolin takaosan irrotuksessa jotain kommervenkkejä tai herkästi hajoavaa?
Siis se hahlo on siinä vivussa johon vaijeri kiinnittyy. Sen jälkeen kun vaijeri on irti vivusta, saa vaijerin kuoren päässä olevine holkkeineen vedettyä irti satulasta.

Vaihdekepin ympärillä olevan kehyksen saa irti varovasti ruuvimeiselillä kampeamalla. Kannattaa katsoa sellainen paikka johon mahdollisesti meisselistä jäävät painauvat eivät niin paljoa näy. Ja varovainen kannattaa olla.

Olikohan niin, että takajalkatilaan menevät ilmakanavat koostuvat kahdesta kappaleesta, etu ja taka. Ne on liitetty toisiinsa parilla ruuvilla ja kuinkas ollakkaan, nuo ruuvit ovat jonkun muun osan takana. Itse porasin ko. osaan reiät joiden läpi nuo ruuvit saa auki.

Saattoipa olla niin että jopa kojelaudassa olevia keskikonsolin osia joutuu irroittamaan.

Yleisenä kommenttina että yllättävän paljon joutuu purkamaan että saa noinkin yksinkertaisen asian kun käsijarruvaijerin vaihdettua. Kannattaa purkaessa miettiä saisiko sen vähemmällä purkamisella tehtyä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

onefromnorth kirjoitti:Siis se hahlo on siinä vivussa johon vaijeri kiinnittyy.
Juu, ymmärsin.


onefromnorth kirjoitti:Yleisenä kommenttina että yllättävän paljon joutuu purkamaan että saa noinkin yksinkertaisen asian kun käsijarruvaijerin vaihdettua. Kannattaa purkaessa miettiä saisiko sen vähemmällä purkamisella tehtyä.
Tätä vähän pelkäsinkin...
Kiitos kuitenkin vielä neuvoista. :)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tuli vaihdettua vaijerit, jarrupalat ja levyt, mutta käsijarru tuntuu tehottomalta. Vaijeri on säädetty niin, että alkaa ottamaan kiinni jo ensimmäisestä naksauksesta.

Ei se työntämällä liiku, mutta pyörät eivät mene hiekallakaan lukkoon ja tunkilla ollessa pyörä pyörii pyöränpultteja kiristettäessä.

Mitähän kannattaisi tehdä? :roll:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ethän säätänyt vaijeria kireelle sieltä käppärin kahvan alta? jos teit niin löysää mutteri siihen missä olikin. Tuossa on automaattisäätö joka kiristyy, kun vetelet kahvaa ja pumppaat jarrua.

Edittiä.Eihän siinä lue mikä auto on kyseessä.:oops: Mutta jos 155/156/166.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Just sieltä käppärän alta säädin :mrgreen:

Ei kyllä ole hajua, että missä asennossa säätömutteri oli. Jouduin nääs ottamaan koko etuvaijerin pois, että sain takavaijereiden nipat pujotettua pois hahloistaan.

Ja autohan oli tuo 166.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Säädä siihen sen verran löysiä että alkaa ottamaan vasta kun vipstaakeli on noussut vaikka viisi naksua. Eiköhän se siitä hemputtamalla säädä itsensä kohilleen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tai niin että palauttaa satuloiden vivut nolla-asentoon varmasti..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kiitos vinkeistä!

Käkkäri rupesi pitämään kun löysäsin vaijeria edestä.

Vastaa Viestiin