Vaihdelaatikon tilavuus - öljynmäärä? (156,V6)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
eelisaleksi
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Marras 2007, 14:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Vaihdelaatikon tilavuus - öljynmäärä? (156,V6)

Viesti Kirjoittaja eelisaleksi »

On se perkeleen hyvä auto. Hintaluokkansa kaunein ja helvetin mukava ajaa. Mutta vain silloin kun se toimii. Nyt olis tulossa jo kolmas tonnin jumppa. Viimeisen päälle ajateltu tuotekehityksessä kestävyyttä ja huollon helppoutta....?

Tiedän että nyt on kysymyksessä tyyppivika. Vasen lokari on liian lähellä vaihdelaatikon koteloa. Hiekka ja paska menee vällin ja puhkaisee kotelon. Otin ostettuani elokuussa -07 asiasta selvää ja huomasin jonkun edellisen omistajan laittaneen asianmukaisen kumiläpän. Sen olisi pitänyt poistaa ongelma...

Unohdin koko jutun ja kyllähän tuonne kumiläpän ja kotelon väliin paskaa mahtuu ja pysyy hyvin. Kuinkahan muut on ratkaisseet tämän ihana yllätyksen? Toistaiseksi itse en keksi kuin hyvän nousuhumalan.

Mukavaa kun on vielä 7 tonnia lainaa ja vähemmän ajetun saa 3-4 tonnilla.

Joo...viimex 2kk sitten tuli mukava ylläri; joku oli asentanut piuhoja leikkaamalla sisäverhoilun kuskin jalkatilasta auki...enhän minä tajua että vuosien mittaan sulanut lumi ja muu vesi valuu alapohjaan taakse...puolet pohjasta aivan läpimätä...500€ pohjan hitsaus.


Jos onnistuiskin paikkaamaan reiän ruuvi/kitti yhdistelmällä...? Tietäiskö kukaa paljonko olis hommattava öljyä?
Viimeksi muokannut eelisaleksi, 22 Tammi 2009, 11:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Otan osaa. Mitä jos hommais toisenkin, niin voisi rempata vuorotellen?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Heheh. Toimivan kuuloinen ratkaisu. Kun ostaa Alfan pitää niitä saman tien ostaa monta, että pääsee liikkumaan aina kun haluaa. :wink:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jalamari kirjoitti:Heheh. Toimivan kuuloinen ratkaisu. Kun ostaa Alfan pitää niitä saman tien ostaa monta, että pääsee liikkumaan aina kun haluaa. :wink:
Itse olen hankkinut jokaista kolmea suurinta italialaista merkkiä pari kappaletta niin ei tarvitse aina saman merkkistä rassata. :-D
Joona Karimaa
____________

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuossa ketjussa samasta aiheesta juttua.

Vastaa Viestiin