Mikä kultaani vaivaa? (lämmöt nousee)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Mikä kultaani vaivaa? (lämmöt nousee)

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Sellainen ongelma 156 V6:n kanssa, että maantieajossa auto alkaa 'keittämään'. Eilen ajoin sillä 30 kilometrin pätkän, ja lämmöt nousi n. 120. Lievää höyryä nousi pellin alta ja paisuntasäiliö oli kohtuullisen märkä (siis ulkopuoleltakin). Taajama-ajossa lämmöt pysyy normaaleina, eli alle 90. Maahan ei näytä vuotavan nestettä.

Vien auton ensi viikolla Deltaan, mutta jos jollakin on kokemusta kyseisestä ongelmasta tai muuten vaan tietää, mikä voisi olla vialla, niin kertokoon ihmeessä...

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Termari jumissa tai lunta puskurin ilmaottoaukossa estämässä ilmavirran pääsyn jäähdyttäjälle :roll: . Mutta eikös toi sun auto ole tallissa aina, eli varmaan toi termari. Vastaavan tapahtuessa uudestaan laita läppärin puhallus ja lämmöt täysille.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

155TS kirjoitti:Termari jumissa tai lunta puskurin ilmaottoaukossa estämässä ilmavirran pääsyn jäähdyttäjälle. Mutta eikös toi sun auto ole tallissa aina, eli varmaan toi termari. Vastaavan tapahtuessa uudestaan laita läppärin puhallus ja lämmöt täysille.
Jep, suuret kiitokset.
Joo, tallissahan se pääasissa on. Täytyy viedä Deltaan, saa laittaa kuntoon.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

155TS kirjoitti:Termari jumissa tai lunta puskurin ilmaottoaukossa estämässä ilmavirran pääsyn jäähdyttäjälle :roll: . Mutta eikös toi sun auto ole tallissa aina, eli varmaan toi termari. Vastaavan tapahtuessa uudestaan laita läppärin puhallus ja lämmöt täysille.
Jos Termari juntturassa niin luulis että ennemmin taajamassa lämpenis :?

Villi "worst case" arvaus... kansipahvi 8)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Itse veikkaisin tukossa olevaa jäähdytinsäleikköä. Ilma ei mene läpi.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu..tarkista ihmeessä se termari...
pahimassa tapauksessa kansipahvi mennyt...tuohon kansipahviin viittaisi ainakin se että kerää painetta paisuntasäiliöön... :(
vai onko unohtunut mahdollisesti pahvi keulalle..... :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti: pahimassa tapauksessa kansipahvi mennyt...tuohon kansipahviin viittaisi ainakin se että kerää painetta paisuntasäiliöön...
Ei pojat tuollaisilla asioilla saa pelotella... :(

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti: pahimassa tapauksessa kansipahvi mennyt...tuohon kansipahviin viittaisi ainakin se että kerää painetta paisuntasäiliöön...
Ei pojat tuollaisilla asioilla saa pelotella... :(
no ei hätäillä ennekuin on varmaa tietoa asiasta...... :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:no ei hätäillä ennekuin on varmaa tietoa asiasta......
Kuinkahan hintava projekti mahtaisi olla?
Täytyy varautua pahimpaan... :roll:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:no ei hätäillä ennekuin on varmaa tietoa asiasta......
Kuinkahan hintava projekti mahtaisi olla?
Täytyy varautua pahimpaan... :roll:
vaikea sanoa...osat nyt ei varmaan aivan mahdottomia maksa mutta työlle tulee varmasti hintaa... :?

kantsii varmaan siis viedä muualle kuin deltaan jossa varmaan osaavat laskuttaa..vaikkapa muukkoselle tai automilanoon.. :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:kantsii varmaan siis viedä muualle kuin deltaan jossa varmaan osaavat laskuttaa..vaikkapa muukkoselle tai automilanoon..
Kannattaisihan se, mutta ei taida oikein onnistua, kun lämmöt nousee noin korkeiksi jo parinkymmenen kilometrin jälkeen. Ei kehtaa kauheasti ajella. :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:kantsii varmaan siis viedä muualle kuin deltaan jossa varmaan osaavat laskuttaa..vaikkapa muukkoselle tai automilanoon..
Kannattaisihan se, mutta ei taida oikein onnistua, kun lämmöt nousee noin korkeiksi jo parinkymmenen kilometrin jälkeen. Ei kehtaa kauheasti ajella. :?
no juu..tuossa on kyllä itua, enpäs tajunnutkaan... :oops:
no ei muuta kuin deltaan vain..

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:kantsii varmaan siis viedä muualle kuin deltaan jossa varmaan osaavat laskuttaa..vaikkapa muukkoselle tai automilanoon..
Kannattaisihan se, mutta ei taida oikein onnistua, kun lämmöt nousee noin korkeiksi jo parinkymmenen kilometrin jälkeen. Ei kehtaa kauheasti ajella. :?
"Hieno" homma :( Alfaan on ilmestyny jonkinlainen käyntihäiriö enkä uskalla paljon ajella. Pakko viedä deltaan vaikka tietää että vievät tuhkatkin pesästä. Täytyy toivoa että "vain" tulpasta olis kyse. Käy sillai karkeasti, selvät ylimääräiset värinät jotka menee kierrosten mukaan. Ei kyllä uskalla yhtään kierrättää. Ja hieman haluttomasti vetää. Saas nähdä montako sataa sinne saa kipata! Voi Paska :evil:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.

Vaihda nyt ainakin ihan suosista se termari. Ei siinä välttämättä mitään muuta vikaa olekaan. Kiehautettu termari voi temppuilla ja kannattaa mun mielestä vaihtaa . Sen jälkeen jos vaiva jatkuu hinauta sitten tietäjille.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.
Termarin vaihto nyt ainakin halvimmasta päästä olisi kokeilla. Mulla olis hyllyssä vanha termari joka aukee jo reilussa huoneenlämmössä :wink: Ei kävis liian kuumana ainakaan 8)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Niin, olisihan se termarin vaihto yksi vaihtoehto.
Telttassa kyllä sanoivat, että termari toimii niinkuin pitääkin. Olivat kuulemma varannut sellaisen jo valmiiksi huoltoa varten, koska epäilivät sitä itsekin. Sanoivat, että turhaan sitä vaihtaa, kun vanhakin pelittää. Rasvikselle mainitsin myös, että auto hyytyy 5500 kierroksessa, ihan kuin löisi rajoittajalle ja ottaa loput kierrokset todella heikosti. Tällainen juttu ilmeni sen jälkeen, kun auto oli seissyt muutama päivää pihalla akun sanottua sopimuksen irti. Näillä voisi olla jotain yhteyttä toisiinsa, seokset sekaisin?

Saisikohan hinauksen laitettua autopalveluvakuutuksen piikkiin, vai hinaavatkohan vain lähimpään huoltoon?
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 29 Tammi 2004, 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä minusta kannattaisi ensin laittaa tuo veto-ongelma kuntoon ja sitten vasta katsoa vieläko pata kuumenee normaalia enemmän. Jos kerran neste kiertää, paisuntasäiliöön ei kerry häkää ja flekti pudottaa käynnistyessään nesteen lämpötilan normaaliin, vika on minusta muualla kuin jäähdytysjärjestelmässä. Seos liian laihalla? Sytkäennakko ei kai voi mennä pieleen oikein minkään vermeen hajoamisen seurauksena.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:auto hyytyy 5500 kierroksessa, ihan kuin löisi rajoittajalle ja ottaa loput kierrokset todella heikosti.
Samat oireet kuin Q4:ssa ja 33:ssa kun hihna oli hypännyt :roll:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Samat oireet kuin Q4:ssa ja 33:ssa kun hihna oli hypännyt
Jaaha, tämä meneekin entistä jännittävämmäksi. :roll:
Hyytyminen tosiaan alkoi sen jälkeen, kun yritin startata autoa pakkasella (ilman lohkolämmitintä), ensin lupasi, sitten sanoi akku sopimuksen irti.
Hihnan vaihto olisi n. 10tkm:n kuluttua, Porissa sitä ei vaihdeta ("Ei meidän kannata hankkia remminvaihtomekaanikkoa, koska paikalliset 156 V6:t pystyy laskemaan yhden käden sormilla"). Lämpöongelmien vuoksi autoa ei voi pitemmällekään (Tampere/Turku) ajaa.

Haluaako joku ostaa hyvän 156:n vai laitanko roihuamaan.. :twisted:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Hyytyminen tosiaan alkoi sen jälkeen, kun yritin startata autoa pakkasella (ilman lohkolämmitintä), ensin lupasi, sitten sanoi akku sopimuksen irti.
Ja hihnahan ottaa siipeensä eniten käynistettäessä pakkasella mutta ei nyt manailla sen enempää.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Jaaha, tämä meneekin entistä jännittävämmäksi.

Onko sulla webasto tai eberiä autossas? joku joskus kyseli porin suunnalta asennus ohjeuta sellaseen..voi olla et oli joku toinen.

yhellä tutulla joskus sellanen vika uuden mallin transitin kans että webaston lämpötunnistin anturi oli asennettu nokalle sellaseen paikkaan jossa se sai pahasti kylmää ajoviimaa talvella kun pakkasta oli n -25, mitä kovempaa ajo ja moottori lämpis muutenkin niin sitä enemmän myös webasto korvensi samaan aikaan!!!

heitti monta kertaa vedet pihalle eikä huollossa heti löytäneet mitään vikaa...kaupunkinopeuksissa ei ollut mitään ongelmaa...loppujen lopuks löysivät ja muuttivat anturin paikkaa, mutta oli jo myöhästä, oli menny kansi kieroon.. :lol:

Onneksi oli työpaikan auto, kellään muulla ei ollut samaa vikaa samanlaisessa autossa, mutta eivät myöskään ajaneet välillä 160kmh kaikkee mitä siitä irti sai.. :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:Haluaako joku ostaa hyvän 156:n vai laitanko roihuamaan.. :twisted:
No vaikka heti kunhan hinnoista sovitaan! Tietysti jos jostain löytäis version, jossa on hihna hypännyt niin aina parempi. Voisi sitten suoraan sovitella sisään isompia mäntiä ja putkia 8)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jokos vaihdat kahteen karhukoriin.... :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tietysti jos jostain löytäis version, jossa on hihna hypännyt niin aina parempi.
Jos hihna on hypännyt, niin mihin pitää varautua? Toisin sanoen, mitä on saattanut rikkoutua, tai mitä mahdollisesti voi rikkoutua?
jiiässä kirjoitti:Onko sulla webasto tai eberiä autossas? joku joskus kyseli porin suunnalta asennus ohjeuta sellaseen..voi olla et oli joku toinen.
Ei ole. Kyseessä on varmaankin nimimerkki "Maunu".
90 kirjoitti:jokos vaihdat kahteen karhukoriin....
No hehheh perkele. :evil:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos hihna on hypännyt mutta auto kumminkin käy suht tasaisesti niin tuskin on mitään varsinaisia vaurioita, ajoitus vain pielessä. Sinuna en ajaisi autolla vaan tarkastuttaisin heti nokkien ajoitukset, jos nimittäin hihna on jostain syystä hypännyt niin on olemassa riski että se hyppää uudelleen / korkkaa tuhoisin seurauksin.

Jos hihnanvaihtoon on matkaa enää kymppi niin kannattanee vaihdattaa nyt heti.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos hihna on hypännyt mutta auto kumminkin käy suht tasaisesti niin tuskin on mitään varsinaisia vaurioita, ajoitus vain pielessä. Sinuna en ajaisi autolla vaan tarkastuttaisin heti nokkien ajoitukset, jos nimittäin hihna on jostain syystä hypännyt niin on olemassa riski että se hyppää uudelleen / korkkaa tuhoisin seurauksin.

Jos hihnanvaihtoon on matkaa enää kymppi niin kannattanee vaihdattaa nyt heti.
siis hetkinen akku hyytyy ja hihna hyppäää samalla hetkellä?? ettei olis kaasuläppä seonnut? pitää kyllä on ..TUN huono tuuri jos nuo sattuvat samaan aikaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti:siis hetkinen akku hyytyy ja hihna hyppäää samalla hetkellä??
Akku yleensä hyytyy startatessa ei ajossa, ja hihnakin hyppää mielummin käynnistyksessä. Get the picture? :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti:
V6 kirjoitti:siis hetkinen akku hyytyy ja hihna hyppäää samalla hetkellä??
Akku yleensä hyytyy startatessa ei ajossa, ja hihnakin hyppää mielummin käynnistyksessä. Get the picture? :wink:
ja molemmat samaan aikaan :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:ja molemmat samaan aikaan
Meikäläisen tuurilla se on hyvinkin mahdollista. :(

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:ja molemmat samaan aikaan :crazyeyes:
No tuskin...

Tulee mieleen, että mitäs jos venttiili on sanonut kevyehkösti käsipäivää männän kanssa ja heikko akku on kyykähtänyt? Ja apuvirralla / uudella akulla sitten jaksanut vääntää venttiilinvarren hiukan mutkalle, jotta kone on taas pyörähtänyt?

Mutta tuskin nyt tuotakaan. Sen kaasuläpänhän voi itse kalibroida uudestaan? Siitä kannattaisi varmaan aloittaa, ei maksa mitään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.
Viikon jutellu puhelimessa Kouvolan deltan kanssa kun "ei tässä ole mitään vikaa"/"ei vikakoodeja" On se kumma ettei deltassa osata öljyn vaihtoa kummempaa toimenpidettä tehdä! Ehdotivat viallista massamittaria (kerroin että vaihdettu), lastua (olen kokeillut 2 eri lastua), hihnan hyppäämistä (merkit kuulemma kohdallaan ja hihna ja kiristin kunnossa), ja mitähän muuta, niitä kaikkia muistakaan. Joo moottorin tuennan pettämistä(kunnossa on). Jo on sekalainen lista! Kaikki on tarkistettu ja kunnossa kuulemma on. Käskivät jo mennä hakemaan, mutta pyysin vaihtamaan tulpat kun ajattelin että se voisi omasta mielestä olla syynä ja sitäpaitsi siinähän se samalla menee. No nehän oli aika kauheassa kunnossa ja nyt kuulemma toimii. (Anteeksi jos en vielä juhli :roll: ) Huomenna selviää. Ainakin lompakko tyhjenee, se on varmaa!

Kai se on Milanoon mentävä ensi kerralla...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Wile E. Coyote kirjoitti: (merkit kuulemma kohdallaan ja hihna ja kiristin kunnossa)
Merkit? Missä?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti: (merkit kuulemma kohdallaan ja hihna ja kiristin kunnossa)
Merkit? Missä?
Älä kysy kun en tiedä. Jostain ne sen sieltä katsoo, tai näin kuitenkin kerrottiin. Sen verran ehdin jo ajella että nyt pelaa. Tulpissa siis vika. Liekö syynä ennen aikaiseen kuolemaan lyhyet ajomatkat?

Korjaamo puolen kaveri kyseli olisko kiinnostusta myydä kun oma 1.8 ei kuulemma enää oikein kiehdo. "Sori, ei voi auttaa." :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Wile E. Coyote kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti: (merkit kuulemma kohdallaan ja hihna ja kiristin kunnossa)
Merkit? Missä?
Älä kysy kun en tiedä. Jostain ne sen sieltä katsoo, tai näin kuitenkin kerrottiin. Sen verran ehdin jo ajella että nyt pelaa. Tulpissa siis vika. Liekö syynä ennen aikaiseen kuolemaan lyhyet ajomatkat?

Korjaamo puolen kaveri kyseli olisko kiinnostusta myydä kun oma 1.8 ei kuulemma enää oikein kiehdo. "Sori, ei voi auttaa." :mrgreen:
Kutvosessa kun ei ole merkkejä jakopäässä niin jos ne tosiaan oli sielä merkit nähnyt niin jotain olis voinu olla vakavasti pielessä :mrgreen:

Hieno homma jos toimii :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Wile E. Coyote kirjoitti: (olen kokeillut 2 eri lastua)
Vähän taas OT, mutta mitä lastuja olet kokeillut? huomaako eron käytöksessä?

Kiinnostais kovasti saada lisää tenkua pellin alle :evil:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jaa a

Ei v6:ssa merkkejä oo, mutta jaon voi toki tarkastaa siihen tarkoitetuilla työkaluilla eli heittokellolla ja nokka akselien lukoilla. Tuli nimittäin ostettua sellaiset tossa ihan vaan sen takia kun ei Porin Deltta auto viitsi ostaa omia kun on niin kalliit :) . Maksoikohan ne nyt sitten jotain 300 euroo mut toisaalta Deltan 500 euroo pelkistä töistä ja ajomatkat vähintään Tampereelle pisti insinöörinpään raksuttamaan että kyllähän ne kannattaa hankkia. Samassa paketissa on myös työkalu kiristimen laittamiseen oikeaan kiereyteen joten hihnan vaihto onnistuu nyt ihan itse. :wink:

Joku mainitsi Webastosta jotain niin tarttee sanoa että paikallaan on toimii tosihyvin, akku ei lopu ja lämpöä riittää. Halpakin se vielä oli kun tilas suoraan saksasta eikä yrittänyt ostaa sitä mistään Porin riistohintaisista putiikeista.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

juu viel unohtu sanoa Cuorelle että tarkista puristukset koneesta jos vika on jaossa tai yhdessä venttiilissä niin vika löytyy nopeasti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mitä, eikö 24-venaisessa tosiaan ole ajoitusmerkkejä missään? 12-venttiilisessä ne on koneistettu nokka-akseleiden laakeripukkeihin eli tarkistus vaatii venakoppien aukaisun, mutta merkit sentään ovat olemassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maunu: Katselin autoasi tänään mikonkadulla, kuinkas paljon madallettu? Näytti olevan aika lähellä tonttia, miten olet pärjännyt talvella?

Ohhoh, olipas off-topic.. Onneksi "oma" threadi kuitenkin.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mitä, eikö 24-venaisessa tosiaan ole ajoitusmerkkejä missään? 12-venttiilisessä ne on koneistettu nokka-akseleiden laakeripukkeihin eli tarkistus vaatii venakoppien aukaisun, mutta merkit sentään ovat olemassa

24V kuutonen tarvii samankaltaset ajotustyökalut kuin TS 16V, nokkalukot ym...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kertoisitteko tyhmällekin miten tuo ajoitus tehdään noilla lukoilla? En ole vielä koskaan jakopäitä käpistellessäni törmännyt laitteeseen, missä ei olisi merkkejä hihnapyörillä, nokka-akseleissa tai vauhtipyörällä.

Onko tämä nyt taas yksi autotehtaiden yrityksistä tehdä kotikonstein rassaaminen mahdottomaksi?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Cuore Sportivo kirjoitti:Lämpöongelmien vuoksi autoa ei voi pitemmällekään (Tampere/Turku) ajaa.
Sano kun tarviit hinausta, niin täältä tullaan hakemaan :wink:

Eiköhän tuo Pilpolan Mika Deltasta saa tuon toimimaan...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jokos ongelmaan löytyi ratkaisu...

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ajoitus tehdään niin että otettaan jakohihna pois. Haetaan heittokellolla ykkössylinterin yläkuolokohta (TDC). Poistetaan nokka-akselin kiinnike ja vaihdetaan tilalle lukituspala joka lukitsee nokan oikeaan asentoon. Joka nokalle on oma sille tarkoitettu lukko. Sitten vaan hihna paikalleen ja kiristin oikeaan kireyteen.

Tosta linkinstä löytyy kuvaa vastaavasta työkalusta http://franklin-tools.co.uk/acatalog/On ... FA_42.html ja täältä voi sellaisen vaikka tilata http://www.auto-tools.co.uk/s.php?p=8217
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti: (olen kokeillut 2 eri lastua)
Vähän taas OT, mutta mitä lastuja olet kokeillut? huomaako eron käytöksessä?

Kiinnostais kovasti saada lisää tenkua pellin alle :evil:
2 lastulla tarkoitin että kokeilin laittaa alkuperäisen takaisin jotta selviää onkoo muukosen lastu pimahtanut. Lastun +Jr suotimen vaikutus on aika pieni, mutta mielestäni sen kyllä tuntee. Varsinkin alakierros vääntö on hivenen parempi ja äänet on römeämmät :lol: Keväällä vielä putki niin vot!

Hihnan tarkistuksesta vielä sen verran että saatoin käsittää väärin, tai sitten kyseinen henkilö yritti selittää asian asiakkaalle yksinkertaisesti, tai ei itse tiennyt miten työ oli tehty. Joka tapauksesta siitä oli laskutettu joten toivottavasti olivat jotain tehneetkin. Ai niin, kai ne jotain teki kun mainitsi jostain "pienestä välyksestä" joka oli säädetty kohdalleen. Käsitin niin että hihnan kiristintä säädetty?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Maunu, kiitos tiedosta, olenpahan taas hiukan viisaampi :wink:

Edelleen kyllä vähän ihmettelen miksei tuota samaa asiaa ajeta perinteisillä merkeillä. Ehkä lukituspalojen kanssa on vaikeampi tupeksia? Luulisi, että alakerta olisi kuitenkin edelleen helpohko pyörittää väärään asentoon jos yläkuolokohta katsotaan heittokellolla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Roach kirjoitti:Sano kun tarviit hinausta, niin täältä tullaan hakemaan
Laitoin pm:ää takaisin. :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Sellaisen unohdin vielä mainita, että kylmänä käynnistäessä auto ei tahdo lähteä laakista käymään. Tämä ongelma ilmestyi samaan aikaan, kuin tuo tökkiminen yläkierroksilla (ja akun vaihto). Nämä (tökkiminen, käynnistyminen) kai liittyy toisiinsa?!
Keskiviikkona mennään kysymään, mitä Deltan testerilla on kerrottavaa, ja sen jälkeen varaillaan hihnanvaihtoa Turusta..

Helvetti, runsas pari viikkoa sitten rehvastelin vielä chatissa, että 156:nen on aina hörähtänyt kerrasta käyntiin.. :roll:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Cuore Sportivo kirjoitti:Helvetti, runsas pari viikkoa sitten rehvastelin vielä chatissa, että 156:nen on aina hörähtänyt kerrasta käyntiin.. :roll:
Noin siinä aina käy :? Murphyn laki kai...
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin