Mikä kultaani vaivaa? (lämmöt nousee)
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Mikä kultaani vaivaa? (lämmöt nousee)
Sellainen ongelma 156 V6:n kanssa, että maantieajossa auto alkaa 'keittämään'. Eilen ajoin sillä 30 kilometrin pätkän, ja lämmöt nousi n. 120. Lievää höyryä nousi pellin alta ja paisuntasäiliö oli kohtuullisen märkä (siis ulkopuoleltakin). Taajama-ajossa lämmöt pysyy normaaleina, eli alle 90. Maahan ei näytä vuotavan nestettä.
Vien auton ensi viikolla Deltaan, mutta jos jollakin on kokemusta kyseisestä ongelmasta tai muuten vaan tietää, mikä voisi olla vialla, niin kertokoon ihmeessä...
Vien auton ensi viikolla Deltaan, mutta jos jollakin on kokemusta kyseisestä ongelmasta tai muuten vaan tietää, mikä voisi olla vialla, niin kertokoon ihmeessä...
Termari jumissa tai lunta puskurin ilmaottoaukossa estämässä ilmavirran pääsyn jäähdyttäjälle
. Mutta eikös toi sun auto ole tallissa aina, eli varmaan toi termari. Vastaavan tapahtuessa uudestaan laita läppärin puhallus ja lämmöt täysille.

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep, suuret kiitokset.155TS kirjoitti:Termari jumissa tai lunta puskurin ilmaottoaukossa estämässä ilmavirran pääsyn jäähdyttäjälle. Mutta eikös toi sun auto ole tallissa aina, eli varmaan toi termari. Vastaavan tapahtuessa uudestaan laita läppärin puhallus ja lämmöt täysille.
Joo, tallissahan se pääasissa on. Täytyy viedä Deltaan, saa laittaa kuntoon.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jos Termari juntturassa niin luulis että ennemmin taajamassa lämpenis155TS kirjoitti:Termari jumissa tai lunta puskurin ilmaottoaukossa estämässä ilmavirran pääsyn jäähdyttäjälle. Mutta eikös toi sun auto ole tallissa aina, eli varmaan toi termari. Vastaavan tapahtuessa uudestaan laita läppärin puhallus ja lämmöt täysille.

Villi "worst case" arvaus... kansipahvi

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
vaikea sanoa...osat nyt ei varmaan aivan mahdottomia maksa mutta työlle tulee varmasti hintaa...Cuore Sportivo kirjoitti:Kuinkahan hintava projekti mahtaisi olla?90 kirjoitti:no ei hätäillä ennekuin on varmaa tietoa asiasta......
Täytyy varautua pahimpaan...

kantsii varmaan siis viedä muualle kuin deltaan jossa varmaan osaavat laskuttaa..vaikkapa muukkoselle tai automilanoon..

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no juu..tuossa on kyllä itua, enpäs tajunnutkaan...Cuore Sportivo kirjoitti:Kannattaisihan se, mutta ei taida oikein onnistua, kun lämmöt nousee noin korkeiksi jo parinkymmenen kilometrin jälkeen. Ei kehtaa kauheasti ajella.90 kirjoitti:kantsii varmaan siis viedä muualle kuin deltaan jossa varmaan osaavat laskuttaa..vaikkapa muukkoselle tai automilanoon..

no ei muuta kuin deltaan vain..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
"Hieno" hommaCuore Sportivo kirjoitti:Kannattaisihan se, mutta ei taida oikein onnistua, kun lämmöt nousee noin korkeiksi jo parinkymmenen kilometrin jälkeen. Ei kehtaa kauheasti ajella.90 kirjoitti:kantsii varmaan siis viedä muualle kuin deltaan jossa varmaan osaavat laskuttaa..vaikkapa muukkoselle tai automilanoon..


Ayrton Senna da Silva forever
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Cuore Sportivo kirjoitti:Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.
Vaihda nyt ainakin ihan suosista se termari. Ei siinä välttämättä mitään muuta vikaa olekaan. Kiehautettu termari voi temppuilla ja kannattaa mun mielestä vaihtaa . Sen jälkeen jos vaiva jatkuu hinauta sitten tietäjille.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Termarin vaihto nyt ainakin halvimmasta päästä olisi kokeilla. Mulla olis hyllyssä vanha termari joka aukee jo reilussa huoneenlämmössäCuore Sportivo kirjoitti:Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.


- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Niin, olisihan se termarin vaihto yksi vaihtoehto.
Telttassa kyllä sanoivat, että termari toimii niinkuin pitääkin. Olivat kuulemma varannut sellaisen jo valmiiksi huoltoa varten, koska epäilivät sitä itsekin. Sanoivat, että turhaan sitä vaihtaa, kun vanhakin pelittää. Rasvikselle mainitsin myös, että auto hyytyy 5500 kierroksessa, ihan kuin löisi rajoittajalle ja ottaa loput kierrokset todella heikosti. Tällainen juttu ilmeni sen jälkeen, kun auto oli seissyt muutama päivää pihalla akun sanottua sopimuksen irti. Näillä voisi olla jotain yhteyttä toisiinsa, seokset sekaisin?
Saisikohan hinauksen laitettua autopalveluvakuutuksen piikkiin, vai hinaavatkohan vain lähimpään huoltoon?
Telttassa kyllä sanoivat, että termari toimii niinkuin pitääkin. Olivat kuulemma varannut sellaisen jo valmiiksi huoltoa varten, koska epäilivät sitä itsekin. Sanoivat, että turhaan sitä vaihtaa, kun vanhakin pelittää. Rasvikselle mainitsin myös, että auto hyytyy 5500 kierroksessa, ihan kuin löisi rajoittajalle ja ottaa loput kierrokset todella heikosti. Tällainen juttu ilmeni sen jälkeen, kun auto oli seissyt muutama päivää pihalla akun sanottua sopimuksen irti. Näillä voisi olla jotain yhteyttä toisiinsa, seokset sekaisin?
Saisikohan hinauksen laitettua autopalveluvakuutuksen piikkiin, vai hinaavatkohan vain lähimpään huoltoon?
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 29 Tammi 2004, 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä minusta kannattaisi ensin laittaa tuo veto-ongelma kuntoon ja sitten vasta katsoa vieläko pata kuumenee normaalia enemmän. Jos kerran neste kiertää, paisuntasäiliöön ei kerry häkää ja flekti pudottaa käynnistyessään nesteen lämpötilan normaaliin, vika on minusta muualla kuin jäähdytysjärjestelmässä. Seos liian laihalla? Sytkäennakko ei kai voi mennä pieleen oikein minkään vermeen hajoamisen seurauksena.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jaaha, tämä meneekin entistä jännittävämmäksi.Rolle kirjoitti:Samat oireet kuin Q4:ssa ja 33:ssa kun hihna oli hypännyt

Hyytyminen tosiaan alkoi sen jälkeen, kun yritin startata autoa pakkasella (ilman lohkolämmitintä), ensin lupasi, sitten sanoi akku sopimuksen irti.
Hihnan vaihto olisi n. 10tkm:n kuluttua, Porissa sitä ei vaihdeta ("Ei meidän kannata hankkia remminvaihtomekaanikkoa, koska paikalliset 156 V6:t pystyy laskemaan yhden käden sormilla"). Lämpöongelmien vuoksi autoa ei voi pitemmällekään (Tampere/Turku) ajaa.
Haluaako joku ostaa hyvän 156:n vai laitanko roihuamaan..

Jaaha, tämä meneekin entistä jännittävämmäksi.
Onko sulla webasto tai eberiä autossas? joku joskus kyseli porin suunnalta asennus ohjeuta sellaseen..voi olla et oli joku toinen.
yhellä tutulla joskus sellanen vika uuden mallin transitin kans että webaston lämpötunnistin anturi oli asennettu nokalle sellaseen paikkaan jossa se sai pahasti kylmää ajoviimaa talvella kun pakkasta oli n -25, mitä kovempaa ajo ja moottori lämpis muutenkin niin sitä enemmän myös webasto korvensi samaan aikaan!!!
heitti monta kertaa vedet pihalle eikä huollossa heti löytäneet mitään vikaa...kaupunkinopeuksissa ei ollut mitään ongelmaa...loppujen lopuks löysivät ja muuttivat anturin paikkaa, mutta oli jo myöhästä, oli menny kansi kieroon..

Onneksi oli työpaikan auto, kellään muulla ei ollut samaa vikaa samanlaisessa autossa, mutta eivät myöskään ajaneet välillä 160kmh kaikkee mitä siitä irti sai..

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jos hihna on hypännyt, niin mihin pitää varautua? Toisin sanoen, mitä on saattanut rikkoutua, tai mitä mahdollisesti voi rikkoutua?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tietysti jos jostain löytäis version, jossa on hihna hypännyt niin aina parempi.
Ei ole. Kyseessä on varmaankin nimimerkki "Maunu".jiiässä kirjoitti:Onko sulla webasto tai eberiä autossas? joku joskus kyseli porin suunnalta asennus ohjeuta sellaseen..voi olla et oli joku toinen.
No hehheh perkele.90 kirjoitti:jokos vaihdat kahteen karhukoriin....

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos hihna on hypännyt mutta auto kumminkin käy suht tasaisesti niin tuskin on mitään varsinaisia vaurioita, ajoitus vain pielessä. Sinuna en ajaisi autolla vaan tarkastuttaisin heti nokkien ajoitukset, jos nimittäin hihna on jostain syystä hypännyt niin on olemassa riski että se hyppää uudelleen / korkkaa tuhoisin seurauksin.
Jos hihnanvaihtoon on matkaa enää kymppi niin kannattanee vaihdattaa nyt heti.
Jos hihnanvaihtoon on matkaa enää kymppi niin kannattanee vaihdattaa nyt heti.
- Epäkelpokeräilijä -
siis hetkinen akku hyytyy ja hihna hyppäää samalla hetkellä?? ettei olis kaasuläppä seonnut? pitää kyllä on ..TUN huono tuuri jos nuo sattuvat samaan aikaan.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos hihna on hypännyt mutta auto kumminkin käy suht tasaisesti niin tuskin on mitään varsinaisia vaurioita, ajoitus vain pielessä. Sinuna en ajaisi autolla vaan tarkastuttaisin heti nokkien ajoitukset, jos nimittäin hihna on jostain syystä hypännyt niin on olemassa riski että se hyppää uudelleen / korkkaa tuhoisin seurauksin.
Jos hihnanvaihtoon on matkaa enää kymppi niin kannattanee vaihdattaa nyt heti.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No tuskin...V6 kirjoitti:ja molemmat samaan aikaan
Tulee mieleen, että mitäs jos venttiili on sanonut kevyehkösti käsipäivää männän kanssa ja heikko akku on kyykähtänyt? Ja apuvirralla / uudella akulla sitten jaksanut vääntää venttiilinvarren hiukan mutkalle, jotta kone on taas pyörähtänyt?
Mutta tuskin nyt tuotakaan. Sen kaasuläpänhän voi itse kalibroida uudestaan? Siitä kannattaisi varmaan aloittaa, ei maksa mitään.
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Viikon jutellu puhelimessa Kouvolan deltan kanssa kun "ei tässä ole mitään vikaa"/"ei vikakoodeja" On se kumma ettei deltassa osata öljyn vaihtoa kummempaa toimenpidettä tehdä! Ehdotivat viallista massamittaria (kerroin että vaihdettu), lastua (olen kokeillut 2 eri lastua), hihnan hyppäämistä (merkit kuulemma kohdallaan ja hihna ja kiristin kunnossa), ja mitähän muuta, niitä kaikkia muistakaan. Joo moottorin tuennan pettämistä(kunnossa on). Jo on sekalainen lista! Kaikki on tarkistettu ja kunnossa kuulemma on. Käskivät jo mennä hakemaan, mutta pyysin vaihtamaan tulpat kun ajattelin että se voisi omasta mielestä olla syynä ja sitäpaitsi siinähän se samalla menee. No nehän oli aika kauheassa kunnossa ja nyt kuulemma toimii. (Anteeksi jos en vielä juhliCuore Sportivo kirjoitti:Jaahas, Teltta-Autossa käytiin. Eipä ne saatanan Ladanruuvaajat siitä mitään vikaa löytänyt... "Kaikki on kunnossa". Voi helvetti, että vituttaa. Ei viitsisi hinauttaa autoa satojen kilometrien päähän, paikkaan, jossa jotain tiedettäisiin. Pitää näköjään ottaa itse selvää, mikä on vikana, ja kysyä jos nämä telttapojat jaksaisivat/viitsisivät/osaisivat korjata vian.

Kai se on Milanoon mentävä ensi kerralla...
Ayrton Senna da Silva forever
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Älä kysy kun en tiedä. Jostain ne sen sieltä katsoo, tai näin kuitenkin kerrottiin. Sen verran ehdin jo ajella että nyt pelaa. Tulpissa siis vika. Liekö syynä ennen aikaiseen kuolemaan lyhyet ajomatkat?alfa 156 v6 kirjoitti:Merkit? Missä?Wile E. Coyote kirjoitti: (merkit kuulemma kohdallaan ja hihna ja kiristin kunnossa)
Korjaamo puolen kaveri kyseli olisko kiinnostusta myydä kun oma 1.8 ei kuulemma enää oikein kiehdo. "Sori, ei voi auttaa."

Ayrton Senna da Silva forever
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kutvosessa kun ei ole merkkejä jakopäässä niin jos ne tosiaan oli sielä merkit nähnyt niin jotain olis voinu olla vakavasti pielessäWile E. Coyote kirjoitti:Älä kysy kun en tiedä. Jostain ne sen sieltä katsoo, tai näin kuitenkin kerrottiin. Sen verran ehdin jo ajella että nyt pelaa. Tulpissa siis vika. Liekö syynä ennen aikaiseen kuolemaan lyhyet ajomatkat?alfa 156 v6 kirjoitti:Merkit? Missä?Wile E. Coyote kirjoitti: (merkit kuulemma kohdallaan ja hihna ja kiristin kunnossa)
Korjaamo puolen kaveri kyseli olisko kiinnostusta myydä kun oma 1.8 ei kuulemma enää oikein kiehdo. "Sori, ei voi auttaa."

Hieno homma jos toimii

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Jaa a
Ei v6:ssa merkkejä oo, mutta jaon voi toki tarkastaa siihen tarkoitetuilla työkaluilla eli heittokellolla ja nokka akselien lukoilla. Tuli nimittäin ostettua sellaiset tossa ihan vaan sen takia kun ei Porin Deltta auto viitsi ostaa omia kun on niin kalliit
. Maksoikohan ne nyt sitten jotain 300 euroo mut toisaalta Deltan 500 euroo pelkistä töistä ja ajomatkat vähintään Tampereelle pisti insinöörinpään raksuttamaan että kyllähän ne kannattaa hankkia. Samassa paketissa on myös työkalu kiristimen laittamiseen oikeaan kiereyteen joten hihnan vaihto onnistuu nyt ihan itse.
Joku mainitsi Webastosta jotain niin tarttee sanoa että paikallaan on toimii tosihyvin, akku ei lopu ja lämpöä riittää. Halpakin se vielä oli kun tilas suoraan saksasta eikä yrittänyt ostaa sitä mistään Porin riistohintaisista putiikeista.
Ei v6:ssa merkkejä oo, mutta jaon voi toki tarkastaa siihen tarkoitetuilla työkaluilla eli heittokellolla ja nokka akselien lukoilla. Tuli nimittäin ostettua sellaiset tossa ihan vaan sen takia kun ei Porin Deltta auto viitsi ostaa omia kun on niin kalliit


Joku mainitsi Webastosta jotain niin tarttee sanoa että paikallaan on toimii tosihyvin, akku ei lopu ja lämpöä riittää. Halpakin se vielä oli kun tilas suoraan saksasta eikä yrittänyt ostaa sitä mistään Porin riistohintaisista putiikeista.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kertoisitteko tyhmällekin miten tuo ajoitus tehdään noilla lukoilla? En ole vielä koskaan jakopäitä käpistellessäni törmännyt laitteeseen, missä ei olisi merkkejä hihnapyörillä, nokka-akseleissa tai vauhtipyörällä.
Onko tämä nyt taas yksi autotehtaiden yrityksistä tehdä kotikonstein rassaaminen mahdottomaksi?
Onko tämä nyt taas yksi autotehtaiden yrityksistä tehdä kotikonstein rassaaminen mahdottomaksi?
- Epäkelpokeräilijä -
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ajoitus tehdään niin että otettaan jakohihna pois. Haetaan heittokellolla ykkössylinterin yläkuolokohta (TDC). Poistetaan nokka-akselin kiinnike ja vaihdetaan tilalle lukituspala joka lukitsee nokan oikeaan asentoon. Joka nokalle on oma sille tarkoitettu lukko. Sitten vaan hihna paikalleen ja kiristin oikeaan kireyteen.
Tosta linkinstä löytyy kuvaa vastaavasta työkalusta http://franklin-tools.co.uk/acatalog/On ... FA_42.html ja täältä voi sellaisen vaikka tilata http://www.auto-tools.co.uk/s.php?p=8217
Tosta linkinstä löytyy kuvaa vastaavasta työkalusta http://franklin-tools.co.uk/acatalog/On ... FA_42.html ja täältä voi sellaisen vaikka tilata http://www.auto-tools.co.uk/s.php?p=8217
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
2 lastulla tarkoitin että kokeilin laittaa alkuperäisen takaisin jotta selviää onkoo muukosen lastu pimahtanut. Lastun +Jr suotimen vaikutus on aika pieni, mutta mielestäni sen kyllä tuntee. Varsinkin alakierros vääntö on hivenen parempi ja äänet on römeämmätalfa 156 v6 kirjoitti:Vähän taas OT, mutta mitä lastuja olet kokeillut? huomaako eron käytöksessä?Wile E. Coyote kirjoitti: (olen kokeillut 2 eri lastua)
Kiinnostais kovasti saada lisää tenkua pellin alle

Hihnan tarkistuksesta vielä sen verran että saatoin käsittää väärin, tai sitten kyseinen henkilö yritti selittää asian asiakkaalle yksinkertaisesti, tai ei itse tiennyt miten työ oli tehty. Joka tapauksesta siitä oli laskutettu joten toivottavasti olivat jotain tehneetkin. Ai niin, kai ne jotain teki kun mainitsi jostain "pienestä välyksestä" joka oli säädetty kohdalleen. Käsitin niin että hihnan kiristintä säädetty?
Ayrton Senna da Silva forever
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Maunu, kiitos tiedosta, olenpahan taas hiukan viisaampi
Edelleen kyllä vähän ihmettelen miksei tuota samaa asiaa ajeta perinteisillä merkeillä. Ehkä lukituspalojen kanssa on vaikeampi tupeksia? Luulisi, että alakerta olisi kuitenkin edelleen helpohko pyörittää väärään asentoon jos yläkuolokohta katsotaan heittokellolla.

Edelleen kyllä vähän ihmettelen miksei tuota samaa asiaa ajeta perinteisillä merkeillä. Ehkä lukituspalojen kanssa on vaikeampi tupeksia? Luulisi, että alakerta olisi kuitenkin edelleen helpohko pyörittää väärään asentoon jos yläkuolokohta katsotaan heittokellolla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Sellaisen unohdin vielä mainita, että kylmänä käynnistäessä auto ei tahdo lähteä laakista käymään. Tämä ongelma ilmestyi samaan aikaan, kuin tuo tökkiminen yläkierroksilla (ja akun vaihto). Nämä (tökkiminen, käynnistyminen) kai liittyy toisiinsa?!
Keskiviikkona mennään kysymään, mitä Deltan testerilla on kerrottavaa, ja sen jälkeen varaillaan hihnanvaihtoa Turusta..
Helvetti, runsas pari viikkoa sitten rehvastelin vielä chatissa, että 156:nen on aina hörähtänyt kerrasta käyntiin..
Keskiviikkona mennään kysymään, mitä Deltan testerilla on kerrottavaa, ja sen jälkeen varaillaan hihnanvaihtoa Turusta..
Helvetti, runsas pari viikkoa sitten rehvastelin vielä chatissa, että 156:nen on aina hörähtänyt kerrasta käyntiin..

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski