Kääk, kun pelästytti! Moottoritielle kiihdytys ja huomasin silmäkulmasta että mitäs siellä nokalla tapahtuu. Nokkapelti auki! Eikun hölläys ja pikaisesti parkkiin ja tarkistamaan tilanne. Tuuliha'assahan se jo oli. Onneksi piti kuitenkin pellin kiinni. En muista edes milloin olen viimeksi käyny moottorin puolella. Olisko viime pissapoikasäiliöin täytön yhteydessä jäänyt muka auki. Ja jotensakin jäänyt jäätä/lunta jonnekin?? En oikein jaksa uskoa. Onko kellekään käyny jotenkin vastaavasti?
^Viikko sitten Pispalan valoissa oli naapurikaistalla Taxi-Mersu, jolla oli luukku auki tuulihaassa.
Näyttelin ukolle jos jonkinlaisia käsimerkkejä - viimein tajusi, muttei tietenkään jaksanut nostaa persuusta penkistä. Olipa vielä asiakas kyydissäkin.
No kai se kiinni pysyi, kun oli moottoritielläkin pysynyt.
Ittelle ei ole Timo Mäkisiä käynyt.
Vävypojalta kylläkin lähti metsästys 4 Runnerista just pari kuukautta sitten - pelti mutkalle ja lasi rikki.
Joskus luin juttuja, että olisi yleistä 156:sessa ja olis jopa alku aikoina kutsuttu telttaa missä pesty lukko (en tiedä oliko esson baarin juttuja).
Itsellä napsahti talvella takaovi motarilla auki, ihmettelin hetken ja löin kiinni. Ei ole tapahtunut uudestaan.
Kannattaisi varmuuden vuoksi pestä lukko, jos olis apua.
kannattaa ehkä tarkistaa että ei ole kauheasti paskaa siinä lukossa ja rasvata jollain ja aina kun laittaa kiinni sen niin varmistaa että on myös lukittunut
Uskaltaisin väittää, että ainakin Giulian "tyyppivika" on konepelti tuulilasissa ja katto lommolla. Useita kuvia ko. ongelmasta on nähty. Oma kohtaista kokemustakin löytyy. Olisiko tuo "merkkivika"
Tämähän on Hesarin tyyppivikatilastoissa 156:sen tyyppivika.
Aiheesta oli muistaakseni aikoinaan paljon naljailua "totuuden torvi foorumilla".
Juttu sai kait alkunsa Saksassa moottoritiellä, vauhtia 200 km/h ja konepelti oli auennut yllätten kesken matkan.
Autossa olleet henkilöt olivat selvinneet hengissä, tämä oli joskus vuonna 2000 tai jotain.