164 V6 12 ei kierrä kuormitettuna ja tehot muutenkin hukassa
Valvoja: Moderators
164 V6 12 ei kierrä kuormitettuna ja tehot muutenkin hukassa
Ajoin tänään ensimmäistä kertaa 164 projektilla, eli leimakonttorille hakemaan pitkän vikalistan..
Mutta hylsyä suurempi murhe on silti moottorin vaisu toiminta. Ajossa ei ottanut yli 3000 kierrosta, veto on olematonta, ja välillä tuntui nykivänkin. Myös alaväännöstä osa hukassa. Kaasun kun painaa pohjaan vaikka kakkosella, niin kierrokset nousee ensin laiskasti vajaaseen 3000 kierrokseen, sitten välillä paukauttaa putkessa ja tuntuu vaan hyytyvän. Paikallaan kuormittamattomana ottaa kierroksia normaalin tuntuisesti.
Onko hyviä arvauksia oireiden perusteella missä vika voisi olla?
Mutta hylsyä suurempi murhe on silti moottorin vaisu toiminta. Ajossa ei ottanut yli 3000 kierrosta, veto on olematonta, ja välillä tuntui nykivänkin. Myös alaväännöstä osa hukassa. Kaasun kun painaa pohjaan vaikka kakkosella, niin kierrokset nousee ensin laiskasti vajaaseen 3000 kierrokseen, sitten välillä paukauttaa putkessa ja tuntuu vaan hyytyvän. Paikallaan kuormittamattomana ottaa kierroksia normaalin tuntuisesti.
Onko hyviä arvauksia oireiden perusteella missä vika voisi olla?
Tuo kuulostaisi mukavan helpolta vialta, täytyypä tarkastaa bensapumppu ja linja. Suodatinkin on kyllä vaihtamatta, en tiedä kuinka tukkoinen sekin on.
Ensimmäisenä tuli itselle pelko että nokkien ajoitus on mennyt pieleen hihnaa vaihtaessa. Tuo putkessa paukahtelu voisi kait viitata johonkin ajoitukseen liittyvään. Mutta voisiko bensanpuutteen takia laiha seos palaa myös putkessa?
Ensimmäisenä tuli itselle pelko että nokkien ajoitus on mennyt pieleen hihnaa vaihtaessa. Tuo putkessa paukahtelu voisi kait viitata johonkin ajoitukseen liittyvään. Mutta voisiko bensanpuutteen takia laiha seos palaa myös putkessa?
Koeajolla käyty, ja veto vielä pahemmin hukassa. Lopulta ei meinannut riittää voima enään autotallin kynnyksen yli ajamiseen..
Tuntuu selvästi bensansaanti ongelmalta, jotenkin hyytyi heti, kun konetta vähänkin kuormitti. Tänään kun koitin, lähti enään hädintuskin käyntiin. Lopulta ei enää sitäkään.
Mittasin bensapumpun jännitteen startatessa, ja näytti n. 6 volttia. Akkujännite kuitenkin startissa >10V. Eli pumpun rele ja maadoitus tarvisi tarkastaa. Rele ilmeisesti konehuoneen etureunassa, onko jollain tietoa mikä se niistä olisi? Ja maadotus lienee takakontin reunassa?
Tuntuu selvästi bensansaanti ongelmalta, jotenkin hyytyi heti, kun konetta vähänkin kuormitti. Tänään kun koitin, lähti enään hädintuskin käyntiin. Lopulta ei enää sitäkään.
Mittasin bensapumpun jännitteen startatessa, ja näytti n. 6 volttia. Akkujännite kuitenkin startissa >10V. Eli pumpun rele ja maadoitus tarvisi tarkastaa. Rele ilmeisesti konehuoneen etureunassa, onko jollain tietoa mikä se niistä olisi? Ja maadotus lienee takakontin reunassa?
Olen joskus aikaisemminkin laittanut tämän, mutta uusitaan.
Amerikkalainen versio konehuoneen releistä löytyy täältä
http://koti.mbnet.fi/deicer24/Releitten ... neessa.PDF
Amerikkalainen versio konehuoneen releistä löytyy täältä
http://koti.mbnet.fi/deicer24/Releitten ... neessa.PDF
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Kiitokset. Vaihdoin tuon kuvan perusteella bensapumpun releen. Samoin herkistelin rintapellissä olevan liittimen CRC:llä.
Vika taisi kuitenkin olla bensapumpussa, tai tarkemmin siinä lyhyessä letkunpätkässä pumpun kannen alla. Oli pitkittäinen halkeama. Saa nähdä ratkesiko tuon letkun vaihdolla kaikki ongelmat. Huomenna pääsee testaamaan.
Vika taisi kuitenkin olla bensapumpussa, tai tarkemmin siinä lyhyessä letkunpätkässä pumpun kannen alla. Oli pitkittäinen halkeama. Saa nähdä ratkesiko tuon letkun vaihdolla kaikki ongelmat. Huomenna pääsee testaamaan.