156 2.0 ts nykii ja nytkyttää vm -99

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Skipp
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 00:51

156 2.0 ts nykii ja nytkyttää vm -99

Viesti Kirjoittaja Skipp »

Joo, haulla tuossa kattelin ratkaisua ongelmaan tahi ongelman lähdettä edes.

Vaeltavaan tyhjäkäyntiin tuntu muutkin olleen törmänny, mutta vaan auton rullatessa. Omani harrastaa sitä vasta pysähdyksissä :roll:

6000km sitten delta teki jakopäätyön, tulpat vaihdettu (bosch) sekä ensiö että toisio tulppa, lambaada ja katti on vaihdettu myös hiljan.

Vika oireilee paikallaan ollessa siten että tyhjäkäynti putoaa noi 600rpm ja nousee 1100rpm ja sitten asettuu noin 0,5min ajaks 800rpm ja taas sama keikautus ja asettuminen ja sitä jatkuu ihan loputtomiin. Lisäks tasakaasulla on välillä havaittavissa nykimistä, auto ikäänkuin tahmaa hetkeksi ja herää taas henkiin. Voisko toi ongelma johtua noista bossun tulpista, densoilla nimittäin pelas kun enkeli. Jotenkin tuntuis huonolta sytytykseltä toi vetopäällä oireilu, reiluissa kiihdytyksissä ei juuri huomaa mutta 3000-4000rpm välillä rauhallisesti kierroksia keräten huomaa jotain töksähtelyä käynnissä...


-t

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Ratkaisu on: uusi ilmamassa-anturi. Kaikki nuo tyhjäkäyntiheijaukset johtuvat juuri siitä. Paikalliselta Boschilta vain uutta osaa hakemaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jep, ILMI:hän se siellä :-D

Hae alkuperäisellä numerolla Bosch (tarkoittaa siis että ei tarvitse välttämättä ostaa auton tyypin mukaan. Vaan boschin varaosanumerolla) Saattaa yhtäkkiä säästää muutaman satasen.)

Skipp
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 00:51

Viesti Kirjoittaja Skipp »

Joo, entisenä varaosamyyjänä tunnen kuvion :twisted:

Mites toi tulppa-asia, koska homma ei muutu ilmiä irrottamalla :?

Voisko noi boschin tulpat tehä ton murheen... tosiaan tuli tulpan vaihdon jälkeen ko ongelma. Onks kukaan työntäny moottoriin noita bossilaisia kynttilöitä? Eihän toi ny mikään suuri murhe oo, mutta yleensä noi murheet alkaa kertaantuun ajan kuluessa 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En usko että tulpista johtuisi, saattaisi johtua esim. huonosta tulpanjohtimesta tai puolasta. Tällaiset viat yleensä näkyy vikamuistissa.

Silti epäilen sitä ilmamassamittaria, tämä harvemmin edes näkyy vikamuistissa.

Tosin jos ajat ILMI:n johto irti niin luulisi sen edes jollain tapaa ajokäytöstä muuttavan :roll:

Skipp
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 00:51

Viesti Kirjoittaja Skipp »

Mullon semmonen käsitys et kun ilmin johto on irti niin ecu menee valmiiks opetetulla ohjelmalla, hdi sitikasta kun paukahti ilmi niin tehot häipy, mutta kun otti liittimen irti niin kulki niinku ennenkin. Eli aattelin ettei ilmissä oo vikaa kun ei vika poistu liittimestä nykäsemällä :oops:

Aattelin vaa et jos alfa on yhtä ronkeli tulpista kun evinruden perämoottori... ilman championia ei kyllä nätisti käyny hetkeekä :lol:

Nii joo vikamuistio on puhdas... Kuitenki on vaa joku tulppa joskus pudotettu hyllystä ja laitettu myyntiin ja se on mulla koneessa kii :mrgreen:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mul on ollu boschin isot tulpat nyt vajaan vuoden ja ihan samalla tavalla toimii. Ja jos ilmiä epäilet niin kannattaa ostaa www.heikka.fi, taitaa olla halvin.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Skipp
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 00:51

Viesti Kirjoittaja Skipp »

Joo, eiköhän se oo järkevin ratkasu.. tai jos jaksas ruuvata vanhat tulpat takas ja koittaa... No, ilmiä ei kuitenkaan huomiseks saa mistään ni ohan tässä ilta aikaa :shock:

Vastaa Viestiin