Tässä tulokset, ihan vaan kaikkien joskus samassa tilanteessa olevien avuksi...ensiksi vaatimukset:
- vaunu/rattaat/turvakaukalo pitää sopia samaan vaunujen runkoon pikakiinnityksellä - siis ns. travel system
- vaunuissa pitää olla isot pyörät, ei siis mitään pieniä etufillareita
- pyöriä ei tarvitse irrottaa, kun kuormataan konttiin
- koko komeus pitäisi saada 156 sedaniin, jota ei vaihdeta farkkuun, vaikka mikä olisi

Aluksi näytti, että Brio Go eli valmistajan kompaktein malli täyttäisi vaatimukset, mutta runko-sosa ei mahtunut luukusta sisään korkeuden puolesta. Myös etupyörät olisivat olleet aika pienet, eli se siitä.
Isompi Brio eli Swing mahtui konttiin, mutta vaunu oli muuten niin leveä ettei se mee vanhempien (50-l) talojen hisseihin sisään = jätin sikseen.
Emmaljunga Nitro City oli aika varteenotettava, mutta pienet pyörät miinusta, ja ennen kaikkea se, ettei oikein mahtuneet konttiin kopan kanssa (hirveetä sovittelua, käytännössä olis pitänyt irrotella pyöriä)...
Argh...
Mutta löytyihän ne sitten...Britax Vigour 3+ Travel System:
- kolme isoa pyörää
- alkuun eli ekat kuukaudet vauva matkaa Römer Baby Safe -turvakaukalossa, jota varten on turvavöillä kiinnitettävä kelkka takapenkillä (156:ssahan ei Isofixejä). Vauvan voi sitoa kaukaloon jo kotona ja kantaa autolle. Sitten vaan kaukalo pikalukituksella kiinni kelkkaan ja menoksi.
- kun tullaan perille, kontista ulos Britaxin vaunut (menee sinne pyörineen, taittuu todella litteäksi) ja kaukalo kiinni vaunuihin pikalukituksella.
- myös vaunukoppa mahtuu konttiin vaunurungon kanssa - kiinnitys sillä samalla pikalukituksella. Konttiin jää tilaa vielä ainakin parille putkikassille (enpä olisi uskonut!)
- myöhemmin, kun vauva kasvaa ulos kaukalosta ja kopasta, käytetään ratasosaa, joka niin ikään kiinnittyy vaunurunkoon pikalukituksella. Myös tää kompleksi mahtuu konttiin ongelmitta....