75:n kardaanista ja laatikon tukikumeista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

75:n kardaanista ja laatikon tukikumeista

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tuli tuossa vaihdettua 75:n kardaanin kaikki kuminivelet ja tukikumi+laakeri. Ongelma on että nyt kardaani ottaa vaihdekepin kuoreen kiinni. Keppiä ei irroitettu koko remontin aikana, joten se on varmasti oikeassa asennossa. Nyt kun asiaa pähkäilin, niin tuli mieleen tukikumin asento. Mielestäni laitoin sen niin kuin edellisenkin, mutta ei kai mikään muukaan kuin sen väärinpäin laittaminen voisi tälläistä aiheuttaa? Se tukihan tulee pohjaan kiinni kahdella pultilla, mutta pultin reijät ovat epäsymmetrisesti tuen keskilinjaan verrattuna. Olisiko kellään kuvaa auton alta? Voisi verrata ennen kun menee taas huvikseen irroittelemaan kardaania.

EDIT: otsikko muutettu vastaamaan paremmin nykytilannetta.
Viimeksi muokannut Tiige, 19 Touko 2009, 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

On nää 75:t aika kultasia.. Jos kardaani on jo kokonaan paikoillaan ja vika näyttää olevan tuo tukikumi, niin saattaa olla helpompi siirtää tukikumin kiinnitystä vaikka suurentamalla reikiä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^^
Juu sä olet laittanut sen tukilaakerin kannattimen väärin päin.
Oireet juurikin samanlaiset.

Nimim. kokemusta on :wink:

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Sama oli mulla kun noita vaihtelin :oops: Se kannatin vaan vikapäin siellä, ja kiva huomata kun kaikki oli valmiina.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Abarth kirjoitti:^^
Juu sä olet laittanut sen tukilaakerin kannattimen väärin päin.
Oireet juurikin samanlaiset.

Nimim. kokemusta on :wink:
Näinhän se oli. Nyt se on käännetty oikein päin. Vaan eipä ne ongelmat siihen loppuneet. Nyt kuuluu kopissa aikamoinen jytinä (alkaa pellit resoinoimaan) kun kierroksia on 3k rpm tai enemmän. Ulkopuolelle autoa ei kuulu mitään erityistä. Kardaanin osien keskinäinen asento on 99% varmuudella oikein. Taitaa olla vielä samoissa haarukoissa edessä ja takanakin kiinni kuin aikaisemmin. Remontin yhteydessä tuli korjattua vaihdelaatikon etummaiset kannatinkumit poraamalla reikä ja laittamalla siitä läpipultti(ei sattunut olemaan uusia kumeja silloin). Kysymys kuulukin kuinka paljon vastaavasti toimineilla on jytinä kopissa kasvanut? Nyt tuolla ei ole todellakaan mikään nautinto ajaa maantiellä 100 tai yli. Silloin on tuolla perällä jenkaa jo reilusti.

Syö tämä homma taas miestä rotanlailla. :(
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Noi vaihdelaatikonkannakkeet ovat syy tuohon jyristelyyn. Itse tein vuosi sitten samoin... :x Ei kannattanut. Jyrinä on aivan kamala etenkin kiihdyttäessä kun laatikko oikein nojaa niihin pultteihin :crazyeyes:

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

15 vuotta ajanut pultatuilla laatikonkumeilla. Eipä ole häirinnyt.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Nouko88 kirjoitti:Noi vaihdelaatikonkannakkeet ovat syy tuohon jyristelyyn. Itse tein vuosi sitten samoin... Ei kannattanut. Jyrinä on aivan kamala etenkin kiihdyttäessä kun laatikko oikein nojaa niihin pultteihin
Huh, tämä kuulostaa jo "hyvältä". Ehdin jo masentua ettei noin kova jyrinä voisi oikein tulla muusta kun epätasapainoisesta kardaanista. Ja se kun nyt ei oikein pitäisi tulla kyseeseen. Pitää koittaa kaivaa ne pultit pois sieltä ja laittaa uudet kumit tilaukseen. Eli ei muuta kun kolmannen kerran parin päivän sisään pulttipyssy laulamaan ja laatikon etupäätä laskemaan. :roll:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Grendel kirjoitti:15 vuotta ajanut pultatuilla laatikonkumeilla. Eipä ole häirinnyt.
Ihan siviilliliikenteessä vai radalla? Omassa se ääni ei sinänsä ihan mahdoton olisi, mutta kun ovi ja kattopellit alkavat resonoida mukana niin se muuttuu jokseenkin infernaaliseksi. :shock:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

Pakoputki

Viesti Kirjoittaja Eepe »

Oletkos tarkistanut pakoputken ettei se ota kiinni mihkään.
T.L

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Enpä ole. Täytyy kai sekin tarkistaa. Ennen se ei ainakaan ottanut mihinkään kiinni ja remontin aikana vain keskipönttö oli irroitettu.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Yleensä se putki ottaa kiinni siihen jarrusatulaan sieltä taka-akselin ylityksen kohdalta, pitää kyllä ikävää ääntä.

Mulla kans täristi ts jonnin aikaa, kun vaihtelin niveliä, ja siitä laatikkoa pumppasin edestakas.
(Kun tarpeeks jotain muuta miettii, niin näköjään sen kytkinlevynkin saa sinne väärinpäin. Hienoo huomata, kun oot lähdössä himaan, ja palanyt kytkin vaan haisee, eikä irrota ollenkaan.. :oops: :lol:)

Mutta mulla tuo jurina hävis ihan itsestään muutaman päivän sisään, kun ajeli autolla. Palikat haki paikkansa, ja kumit vetreyty?. Niissähän on se pantakin päällä..
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Jonkun manuaalin kardaanin asennusohjeessa jonka aikanaan lueskelin sanottiin, että donitsien mutterit pitäisi jättää loppuun asti kiristämättä ja antaa auton käydä hetken niin, että kaikki ehtii löytämään paikkansa ja tehdä lopullinen kiristys vasta sen jälkeen. Itse olen kyllä kiristänyt saman tien kokonaan ja kerran kokenut vastaavan ilmiön, että kardaani ravisti jonkin aikaa ja lopetti sitten tärisemästä.

Nykyinen kardaanikin täristelee joillain kierroksilla satunnaisesti. Osin tietenkin johtuu sikafleksillä vahvistetusta moottorin takakannakkeesta. Vahvistuksesta huolimatta tärinä ei aina tule läpi.
TPP

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

PP kirjoitti:Jonkun manuaalin kardaanin asennusohjeessa jonka aikanaan lueskelin sanottiin, että donitsien mutterit pitäisi jättää loppuun asti kiristämättä ja antaa auton käydä hetken niin, että kaikki ehtii löytämään paikkansa ja tehdä lopullinen kiristys vasta sen jälkeen.
Tota vois kyllä kokeilla.

Mulla on tällä hetkellä muistaakseni kaksi klemmaria kardaanin etuosaa tasapainottamassa eli jossain on pientä vikaa. :mrgreen:

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kaivoinpa ne pultit pois sieltä laatikon tukikumeista ja kas! Jytinät loppui heti! Nyt ei täristä, ravista, eikä jytise millään kierrosalueella. :-D

Nyt siellä on reijät jo muutenkin heikoissa tukikumeissa, joten vielä pääsee neljännen kerran laskemaan laatikon etupäätä kun sinne lähiaikoina laittaa uudet.

Yhteenvetona muille jotka samaa hommaa harkitsevat:
- muista merkitä kardaanin puoliskojen asento toisiinsa nähden
- varaa 30mm syvä (ja ohutseinämäinen) hylsy jos meinaat kannattimen vaihtaa
- muista merkitä myös millä spooreilla 30mm mutterilla kiinni oleva kikkare on
- laita se kardaanin tuki oikein päin!
- laatikon tukikumien korjaus läpipultilla on varsin epäilyttävää, ainakin siviiliautossa
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Me koitettiin sitä pulttikikkaa endurance-kilpurissa, eikä se kelvannut siihenkään, vaikka kyseessä on ratapeli..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ameriikassa ovat sorvanneet pultin keskiosasta pari milliä pois: http://alfagtv6.com/phpBB3/viewtopic.ph ... a&start=15

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:Me koitettiin sitä pulttikikkaa endurance-kilpurissa, eikä se kelvannut siihenkään, vaikka kyseessä on ratapeli..
Eipä se toiminut mullakaan, onneton otti ja myttäsi pultit poikki :P

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Voihan niitä sorvata, tai tehdä niin suuret reijät, ettei laatikossa kiinni oleva keskilattarauta missään tilanteessa kosketa pultteihin. Silloin pultit ovat vain varmistuksena siltä varalta että kumit pettävät, ja kumien täytyy olla joka tapauksessa hyvät.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Tietääkö kukaan, että onko etummaisessa ja keskimmäisessä nivelessä sama jako. Turbosta petti tuo keskimmäinen nivel ahvenistolla ja uudet tuntuvat olevan aika kortilla+kalliita. Ajatus olisi kokeilla viritellä siihen keskelle M5:n kuminivel, joka käy vissiin etunivelen tilalle.

Edit. Alfa serviseltä saatava keskinivel näyttää melko samalta kuin bemariin saatava etunivel. Samoiten OKP:ltä saatava keskinivel on saman näköinen :roll: .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Eikös se jako ole etu-, keski- ja takanivelessä sama, mutta keskireiässä ero?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..etu ja takanivelessä sama jako, keskinivelessä eri...
ei taida se bemarin rätti sinne suorilta käydä..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

155TS kirjoitti:Tietääkö kukaan, että onko etummaisessa ja keskimmäisessä nivelessä sama jako. TAjatus olisi kokeilla viritellä siihen keskelle M5:n kuminivel, joka käy vissiin etunivelen tilalle.
Niinkun '90' tuossa jo mainihti, etummaisessa ja takimmaisessa on sama jako mutta keskellä eri.

Se on 540i:stä mistä käypi suoraan tuon nivel. Ainakin mulle meni heittämällä tohon 3.0 vauhtipyörään.

On yks käyttämätön bmw kumipallo varastossa jos tarviit :wink:

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Mahtaisko sopia tessuun noi nivelet???

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ei mee TS:ään noi V6/Turbon nivelet.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
155TS kirjoitti:Tietääkö kukaan, että onko etummaisessa ja keskimmäisessä nivelessä sama jako. TAjatus olisi kokeilla viritellä siihen keskelle M5:n kuminivel, joka käy vissiin etunivelen tilalle.


Se on 540i:stä mistä käypi suoraan tuon nivel. Ainakin mulle meni heittämällä tohon 3.0 vauhtipyörään.
siis 540:n nivel sopii alfaan keskinivelen tilalle.. no tuo on ihan kiva tietää...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ei vaan etummaisen tilalle. Ja siis todennäkösesti takimmaisen tilalle kans?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

just just.. vetelin sitten vähän vääriäjohtopäätöksiä kun nimimerkki 155TS aprikoi juuri tuota keskiniveltä.. :)

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Otsikkoon liittyen. Pistin turboon kardaanin takaisin. Kävin kaiken huolella läpi, lisäsin vaseliinia jne. Tai niin ainakin luulin. Kardaanin keskiosat eivät uppoa kokonaan toisiinsa. Jää noin sentin liian ulos. Sain kiristettyä mutterit kokonaan, mutta keskimunkki on viturallaan kun kardaani ei ole pohjassa. Mikäs helevetti siellä on välissä? Olen elätellyt toiveita että se tipahtaa itsestään pohjaan kun ei ole mitään järkevää selitystä miksei se mene, kun on aivan samalla tavalla kun ennenkin. Jos se ei mene niin kuluu ainakin tuo keskimunkki nopeasti paskaksi. Vaihdoin ehjän vaseliinikumisuojan tuohon väliin mutta en tiedä miten siinä olisi voinut näin epäonnistua. Kokemuksia?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen kardaani

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ota uudestaan irti se keskimunkki, ja irroita se keskitin laakeri pois siitä akselin päästä, ja pane se ensin sen toisen akselin poteroon. Jos tarkkaan katsot sitä ns. häränsilmälaakeria niin sen ulkokehä on yhdestä kohtaa halki tarkoituksella. Jos laitat sen ensin akselille ja yrität työntää sitä siihen toiseen akseliin, jossa on se syvennys niin laakerin ulkokehä pullistuu koska sen sisäkehä on pallomainen ja se paisuu, ja mitä kovempaa yrittää painaa sitä sisään sen kovemmin se puree kiinni. Viilaa sitä akselin päätä hieman viistoksi, ja huomaat miten nätisti osat lupsahtavat paikoilleen. Vaikka siinä on kumitiiviste edessä se on kuitenkin niin pehmeää kumia että laakeri menee sen läpi. Jos siihen akseliin on tullut jo jurmuja kun olet yrittänyt väkisin runnoa sitä viilaa kaikki jurmut siitä pois. Onnea uudelle yritykselle. :-D :-D

Avatar
harold
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
Car(s): 156 2.5 V6 -00 ja -99
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja harold »

Onkohan tuo kardaanin ja moottorin takaosan välinen mitta kuinka oleellinen, kun oli mainittu kahteen kertaan kardaanikorjauksen yhteydessä.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11223

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

harold kirjoitti:Onkohan tuo kardaanin ja moottorin takaosan välinen mitta kuinka oleellinen, kun oli mainittu kahteen kertaan kardaanikorjauksen yhteydessä.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11223
Ja miksei mistään löydy tuota mittaa kutoskoneelle?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kyllä mä olen tavannut pitää sen keskitinlaakerin sen akselin päässä. Akselit kun painaa suorassa linjassa yhteen niin ettei se laakeri pääse kääntymään, niin helposti menee.

Tuo akselilinjaus on ihan tärkeä juttu, ja tosiaan kutosen arvoa ei tunnu löytyvän..
Kimmo / alfatune.fi

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kiitos nopeista vastauksista. Mulla on nyt varaosana tuon auton alkuperäinen 120tkm ajettu kardaani ja ilman lisäliukastuksia siinä toimii kardaanipalapeli ihan itsestään, siksi ihmetytti miten tämä noin 150tkm ajettu täysin rasvattu kardaani ei uponnut. Ilmeisesti koitin rynkätä sisään vähän vinossa ja nyt on sitten auton alusta miltei kasassa ja kardaani keskeltä viturallaan eikä kiinnostusta irroittaa sitä enää :silly:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

gYdEbUh kirjoitti:ja kardaani keskeltä viturallaan eikä kiinnostusta irroittaa sitä enää :silly:
Ei muuta kuin takas auton alle vaan ja kardaani käteen.
Kimmo / alfatune.fi

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuli muuten just mieleen että toi mun ylimääräinen vaseliini mikä ei tietenkään ole täysin symmetrisesti reiässä, käänsi sen laakerin vinoon vaikka olisi suoraan painanutkin. Funny.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:Tuli muuten just mieleen että toi mun ylimääräinen vaseliini mikä ei tietenkään ole täysin symmetrisesti reiässä, käänsi sen laakerin vinoon vaikka olisi suoraan painanutkin. Funny.
Melko jäykkää vaseliinia, pakkasta paljonkin?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Oli vähän pakkasen puolella. Vaseliinin koostumuksen ja laakerin herkkyyden muisteloilla toi vois olla paras vaihtoehto. Voin olla väärässäkin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin