Alfoista
Valvoja: Moderators
flatlander
Viestit: 20 Liittynyt: 27 Elo 2008, 20:30
Viesti
Kirjoittaja flatlander » 31 Touko 2009, 20:26
Moi,
Minä olen tekemassa madallusjouset.
Auto on 156 ja Mäntsälässä. Voisin tulla Hkiin tai Lahteen.
Voisiko joku olla hommin neuvoja?
Tämä on minun ensinmainen kertaa vaihtaa jouset itse.
jouset on tilatu ja tulee kohta.
ps: puhun englantia mutta suomeakin vähän!
Alfa 156 JTS 2.0 2003
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717 Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Rasvis » 31 Touko 2009, 20:41
Otin oikeuden muokata vähän otsikkoa, tarkoitit varmaankin noin?
- Epäkelpokeräilijä -
flatlander
Viestit: 20 Liittynyt: 27 Elo 2008, 20:30
Viesti
Kirjoittaja flatlander » 31 Touko 2009, 20:53
moi,
olisi hyvä jos joku seisoo mun vieressa ja neuvoo miten vaihtaa jouset. tämä on minun ensinmainen kertaa vaihtaa jouset!
Alfa 156 JTS 2.0 2003
Epezi
Viestit: 7464 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 02 Kesä 2009, 19:13
Hi.
Alfa 156 springs are quite hard to change, you will need some special tools to do it.
Surely it can be done, but if you dont have any experience I would advice you to take your car in to service. I guess it would cost about 150-200€
Harri
DaViega
Viestit: 4527 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary ex: 159 2.2 JTS 156 JTS
Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja DaViega » 02 Kesä 2009, 19:40
I have same opinion as Epezi, if you dont have experince, i would suggest that you turn to someone who is capable of doing such a work.
Are you by the way doing only springs? no dampers? you'll need spring compressor to change springs on front axle if you deside to leave stock dampers.
after changing springs you need to check wheels toe- and camber angle.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
KJS
Viestit: 4670 Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja KJS » 02 Kesä 2009, 20:30
You will need spring compressors anyway to open spring damper package safely, also you will need special tool to open upper arms balljoint. In rear suspension there is about 20 cm long bolt that can be stuck very hard.
JaniW
Viestit: 840 Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja JaniW » 02 Kesä 2009, 22:34
^and they probably are. I had the job done in a shop and paid by hours. The guy spent 30 minutes working in the front end and 3 hours in the back. So 150 - 200 euros is a good estimate.
Or maybe you can negotiate a fixed price somewhere.
jannejm
Viestit: 131 Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri
Viesti
Kirjoittaja jannejm » 03 Kesä 2009, 06:59
IMO, do it on a service... I changed the springs in my 147 in F40@Nokia... it did cost about 180e. Not bad for not losing my and couple of my friends' minds.
ex ar147
flatlander
Viestit: 20 Liittynyt: 27 Elo 2008, 20:30
Viesti
Kirjoittaja flatlander » 11 Kesä 2009, 14:10
Hi,
I am just wondering why my thread shows vastaukset number 0.
Anyways I am in process.
Front/left part done with upper/lower wishbones changed along with!
Good going yet.
Alfa 156 JTS 2.0 2003